Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Spiro

Coronavirus alias COVID - 19

Recommended Posts

2 hours ago, Bonte said:

Zorgpersoneel met milde Corona infectie mag blijven verder werken in rusthuizen en ziekenhuizen.

https://atv.be/nieuws/zorgpersoneelslid-met-milde-luchtwegeninfectie-zonder-koorts-mag-blijven-werken

Dat begrijp ik ergens niet, willen ze de bedden vol krijgen ofzo?

Er is nog een overschot van 700 intensieve bedden en uitbreiding mogelijk.

20% van de verkoudheden is van corona, maar een andere variant dan Covid-19.

Dat zullen ze bedoelen met die milde corona: een snotvalling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
29 minuten geleden, Peter Motte zei:

Een snotvalling opgelopen op dat schip van haar.

cor04.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
45 minuten geleden, Bonte zei:

Ik ben geen viroloog maar dit is hoe ik het begrepen heb, puur evolutietheorie op speed.

Eigenlijk net andersom volgens dit artikel in Eos-magazine

SARS-cov-2 muteert minder snel dan een normaal influenza-virus.

Wat ik mij herinner: een virus plant zich voort met hulp van het DNA van de gastheer. Tijdens elke kopie kunnen er fouten gemaakt worden, dat is normaal en gebeurt intern bij de mens ook. Meestal is dat niet erg maar heel soms zit de fout net in een cruciaal stukje DNA en loopt het mis. We noemen dit dan meestal kanker.

Terug volgens het artikel: Wetenschappers gebruiken dit opduiken van fouten om het traject van de epidemie vast te leggen. Intussen lijken er zich twee stammen te ontwikkelen, S en L genaamd. Wat echter nog niet is vastgelegd, is dat er een mildere vorm zou zijn, daarvoor is het nog te vroeg om conclusies te trekken.

Vergeet ook niet dat het eigen afweersysteem ook meespeelt. Bij de ene mens is die beter ontwikkeld dan bij de andere. Ook hier zoekt men nog altijd naar verklaringen. Vergeet niet dat er wereldwijd een paar mensen van HiV zijn genezen, dat ook van ebola niet iedereen sterft, ...

En het belangrijkste om te onthouden: de meeste mensen genezen van dit coronavirus! Dit zie je echter amper op tv.

Deel dit bericht

Link naar bericht
21 minutes ago, Tanuki said:

Wat ik mij herinner: een virus plant zich voort met hulp van het DNA van de gastheer.

.

Covid-19 is een leperd: het gebruikt RNA

Deel dit bericht

Link naar bericht

Of dat ja. Was het iets met dat een virus één van beide ontbeert en je beide nodig hebt om voort te planten? 't Is al lang geleden dat ik biochemie kreeg op school.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minuten geleden, Tanuki zei:

Eigenlijk net andersom volgens dit artikel in Eos-magazine

SARS-cov-2 muteert minder snel dan een normaal influenza-virus.

Wat ik mij herinner: een virus plant zich voort met hulp van het DNA van de gastheer. Tijdens elke kopie kunnen er fouten gemaakt worden, dat is normaal en gebeurt intern bij de mens ook. Meestal is dat niet erg maar heel soms zit de fout net in een cruciaal stukje DNA en loopt het mis. We noemen dit dan meestal kanker.

Terug volgens het artikel: Wetenschappers gebruiken dit opduiken van fouten om het traject van de epidemie vast te leggen. Intussen lijken er zich twee stammen te ontwikkelen, S en L genaamd. Wat echter nog niet is vastgelegd, is dat er een mildere vorm zou zijn, daarvoor is het nog te vroeg om conclusies te trekken.

Vergeet ook niet dat het eigen afweersysteem ook meespeelt. Bij de ene mens is die beter ontwikkeld dan bij de andere. Ook hier zoekt men nog altijd naar verklaringen. Vergeet niet dat er wereldwijd een paar mensen van HiV zijn genezen, dat ook van ebola niet iedereen sterft, ...

En het belangrijkste om te onthouden: de meeste mensen genezen van dit coronavirus! Dit zie je echter amper op tv.

Voor een normaal influenza-virus zetten ze niet iedereen in quarantaine, daarom muteert het minder snel denk ik.

Italië heeft wel heel erg de bal misgeslaan, wanneer Corona patiënten naar het ziekenhuis worden gebracht besmetten die haast onmiddellijk het volledige ziekenhuis, het ene ziekenhuis na de andere. Zo gaat het wel erg vlug als je direct de zwakste groep van de bevolking besmet. Ze gaan daar eens heel goed moeten nadenken.

Dat gaan we hier niet meemaken, de voorbereidingen lijken me extreem goed gedaan al leert de ziekenhuisbacterie ons dat niets perfect is.

https://www.statnews.com/2020/03/21/coronavirus-plea-from-italy-treat-patients-at-home/

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minutes ago, Kameraad Mauser said:

Greta T. heeft blijkbaar corona...

:e007:

Ze denkt dat ze het gehad heeft.

Het is momenteel de enige manier voor haar om nog eens in het nieuws te komen deze dagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
44 minutes ago, Tanuki said:

Ja, ok, maar er is nog altijd meer kans op blijvende schade dan bij een infectie met gewone influenza. Er is ook sprake van een 2e golf van infectie. Die dan vrij ernstig ingrijpt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Bonte said:

Dat gaan we hier niet meemaken, de voorbereidingen lijken me extreem goed gedaan al leert de ziekenhuisbacterie ons dat niets perfect is.

https://www.statnews.com/2020/03/21/coronavirus-plea-from-italy-treat-patients-at-home/

Ik heb de indruk dat de Belgen zichzelf in een lockdown hebben gezet.

Het is niet verboden om op straat te zijn, en toch zie ik tijdens mijn wandelingen nauwelijks iemand.

Ik zou eens foto's moeten nemen: allemaal lege straten. En proper dat ze zijn: nergens rondslingerende plastic tasjes meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Mask said:

Ze denkt dat ze het gehad heeft.

Het is momenteel de enige manier voor haar om nog eens in het nieuws te komen deze dagen.

Haha.

Het interessantste van het artikel is dat erbij staat dat haar vader er altijd bij is. Ik had dat al eens ergens gelezen, maar hij slaagt er heel slim in om altijd buiten beeld te blijven. Van dat "eenzame schoolmeisje dat met een bordje voor het parlement zit", klopt niet veel.

(Waarmee ik niet wil beweren dat iedereen met grote benzineslikkers moet rondrijden.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Peter Motte zei:

Ik heb de indruk dat de Belgen zichzelf in een lockdown hebben gezet.

Het is niet verboden om op straat te zijn, en toch zie ik tijdens mijn wandelingen nauwelijks iemand.

Ik zou eens foto's moeten nemen: allemaal lege straten. En proper dat ze zijn: nergens rondslingerende plastic tasjes meer.

Op het platteland in mijn buurt een ander beeld: vele wandelaars en fietsers op de wandelwegen, hoewel geen overrompeling. Ik wandel er met mijn vriendin in de buurt, het voordeel om in een rustige buurt te wonen. Al bij al wordt de regel wandel of sport  "enkel met het gezin of één andere persoon" goed opgevolgd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hoop ten zeerste dat ze niet serieus zijn met hun voorstel om niet-essentiële verplaatsingen te beperken tot 1 km.

Verleden week ontdekt dat ik een lek in de kelder heb, na bij verscheidene webwinkels materiaal te hebben besteld en telkens de boodschap te krijgen dat het niet leverbaar is een chanceke gehad dat de Makro open was en ze het juiste spul hadden.

Maar ik betwijfel dat de hoge heren een kelder die onder water loopt herstellen tot een noodzakelijke verplaatsing zullen rekenen...

En dan zwijg ik nog van het nefaste effect op het mentaal welzijn van zo'n regel.

Ik duim dat ze de juiste beslissing zullen nemen.

De regel wandel en fiets alleen wordt hier wel niet zo goed opgevolgd en de smalle, anders verlaten veldwegen zijn met momenten behoorlijk verzadigd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als iedereen nog lang binnen moet blijven, krijgen we straks heel veel zwangerschappen, zelfmoorden en scheidingen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, Tweetie zei:

Als iedereen nog lang binnen moet blijven, krijgen we straks heel veel zwangerschappen, zelfmoorden en scheidingen.  

Niet alle drie bij dezelfde persoon hoop ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
16 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Ik hoop ten zeerste dat ze niet serieus zijn met hun voorstel om niet-essentiële verplaatsingen te beperken tot 1 km.

Ik denk dat ze het hier vooral op joggers en recreatieve fietsers hebben. Afgelopen week postte Charel Cambré dat ze zijn zoon hadden tegengehouden en beboet omdat hij te ver van zijn huis aan 't lopen was. En gisteren op 't nieuws hadden ze het erover dat de politie zich afvroeg tot waar ze de lijn mochten trekken, omdat het 'niet duidelijk' was. Maar sporten wordt door onze regering voorlopig nog altijd gedoogd, en zelfs aangeraden.

Beetje debiel van de politie, vind ik. Een toerke gaan fietsen, dan heb ik het toch al snel over 40 a 50km, sommige mensen in mijn omgeving zijn dan pas warmgedraaid en hebben het al snel over 100km. Joggen idem, voor mij zou 1km al ver genoeg zijn, anderen lopen er graag 10.

Als de politie mensen controleert, en ze zien dat die aan 't sporten zijn op hunnen alleen, vind ik dat ze niets zouden mogen zeggen. In groep, dat is iets anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 hour ago, Tanuki said:

Afgelopen week postte Charel Cambré dat ze zijn zoon hadden tegengehouden en beboet omdat hij te ver van zijn huis aan 't lopen was.

Ik hoop dat em dat aanvecht want tot op heden is dat nog steeds niet verboden en staat dat in geen enkel regelement.

1 hour ago, Tanuki said:

Beetje debiel van de politie, vind ik. Een toerke gaan fietsen, dan heb ik het toch al snel over 40 a 50km, sommige mensen in mijn omgeving zijn dan pas warmgedraaid en hebben het al snel over 100km. Joggen idem, voor mij zou 1km al ver genoeg zijn, anderen lopen er graag 10.

Als de politie mensen controleert, en ze zien dat die aan 't sporten zijn op hunnen alleen, vind ik dat ze niets zouden mogen zeggen. In groep, dat is iets anders.

Ik zou mij een goudvis voelen als ik een fietstocht moest maken in een lus van 1km.

Lijkt mij inderdaad niet zo moeilijk. Sport je alleen, laat die mens doen. Enkel groepen controleren.

Gelukkig zit De Block op dezelfde lijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geen nieuwe beperkingen maar een verlenging van de bestaande beperkingen tot en met 19 april, en eventueel tot en met 3 mei. Huis verlaten om te sporten en niet om op een bank uit te rusten of te lanterfanten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 25/3/2020 om 20:23, Hardcover zei:

Coronavirus gevonden in Nederlands rioolwater: https://tinyurl.com/wh64gb8

Wanneer besmetting via drinkwater?!

dus daarom dronken de trapisten in die middelste eeuwen geen water maar (zelfgemaakt) bier  😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...