Ga naar inhoud

đŸ˜· Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

7 hours ago, Lav said:

 

Vanwaar haal je dat eigenlijk? 

 

Uit de TRACE act van 1 mei 2020:

 

This Act may be cited as the “COVID–19 Testing, Reaching, And Contacting Everyone (TRACE) Act”.

 

To authorize the Secretary of Health and Human Services to award grants to eligible entities to conduct diagnostic testing for COVID–19, and related activities such as contact tracing, through mobile health units and, as necessary, at individuals’ residences, and for other purposes.

 

Dit is van Amerika, maar het is nu eenmaal ook allemaal globaal georchestreerd. Elk land zal daar een beetje zijn eigen draai aan geven, maar het achterliggende idee is uiteindelijk overal hetzelfde.

 

https://www.congress.gov/bill/116th-congress/house-bill/6666/text

 

En dat zo een corona crisis handig kan zijn :

 

Israelische demonstranten protesteren al enkele maanden aan een stuk. Ze willen dat Netanyahu zijn post opgeeft omdat hij verdacht wordt van corruptie.

Het parlement in Israël heeft woensdagochtend een wijziging in hun covid-19 wetgeving goedgekeurd. Hierdoor kunnen demonstranten niet meer dan één kilometer van hun huis betogen.

 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200930_94946467

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Sommigen bij de overheid zien dat er almaar meer protesten zullen komen bij de bevolking vanwege de implementaties van almaar meer verzorgingstaat, waarbij de bevolking armer wordt en zij die de wetten maken- overheid dus- almaar rijker.

 

En toen kwam covid langs...en dit is een uitgelezen kans om de bevolking met harde hand koest te houden. Met: "De gezondheid" kun je inspelen op moraal en schuldgevoel. Het legitimeert geweld en repressie. Want het houdt zogezegd besmetting tegen. 

Link naar reactie

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer blijkt dat die corona-app onzin is.

Een corona-positieve zonder de app wordt immers niet gedetecteerd.

Een vals corona-negatieve met de app wordt ook niet gedetecteerd.

Dus, zoals altijd: het enige wat werkt, is ten eerste afstand houden, en ten tweede bij drukte mondmaskers dragen.

Link naar reactie
5 hours ago, Kameraad Mauser said:

Sommigen bij de overheid zien dat er almaar meer protesten zullen komen bij de bevolking vanwege de implementaties van almaar meer verzorgingstaat, waarbij de bevolking armer wordt en zij die de wetten maken- overheid dus- almaar rijker.

 

En toen kwam covid langs...en dit is een uitgelezen kans om de bevolking met harde hand koest te houden. Met: "De gezondheid" kun je inspelen op moraal en schuldgevoel. Het legitimeert geweld en repressie. Want het houdt zogezegd besmetting tegen. 

Het klinkt paranoĂŻde maar corona is inderdaad een uitgelezen kans om een Big Brother-systeem op te zetten.

En, zoals altijd: het is niet omdat je paranoĂŻde bent, dat je niet wordt gevolgd.

Link naar reactie

Ik denk dat onze kameraad op trainingskamp is geweest bij Poetin...

 

Van IT ken ik niets, van die testen daarentegen...

 

Stel dat het waar is dat 5% vals positief is (ik ken de werkelijke cijfers ook niet, maar geen enkele test is inderdaad 100%)

Dan nog heeft het testen en bijhouden van cijfers zin. Omdat je namelijk de trend volgt. En of het absolute cijfer van vandaag nu correct is of 5% afwijkt maakt niet uit. Het voortschrijdend gemiddelde zoals we dat nu al maanden volgen is wat telt. En we weten allemaal dat een epidemie exponentieel stijgt wanneer je niets doet.

Een tweede trend is heel belangrijk: de ziekenhuisopnames. Die zijn namelijk wél 100% betrouwbaar.

In de eerste piek zijn we bijna overspoeld geweest. Dat is een vaststaand feit.

 

Nu, met de tweede piek niet,terwijl er meer getest wordt en het aantal besmettingen bijna die van maart/april evenaart. Toch zien we minder opnames. Koren op de molen voor de ontkenners om de maatregelen te bestrijden. Nochtans weten we dat er veel minder ouderen en kwetsbaren besmet worden, en dat het vooral bij de jongeren speelt nu. Die minder ziek worden en minder snel worden opgenomen in het ziekenhuis. Wie dit echter aangrijpt om de maatregelen te doen afschaffen dwaalt, als je nu niets doet zal het virus weer terug bij de ouderen terechtkomen, en komen we weer terug in de situatie van maart/april, en zal een tweede lockdown niet meer vermeden kunnen worden.

 

@Peter Motte en handjes wassen!
Tijdens de eerste golf hadden we een zieke in onze ploeg, pas na drie dagen kreeg hij symptomen en ging hij in quarantaine. Toch is er niemand anders ziek geworden, dankzij die drie maatregelen. Daar ben ik van overtuigd. We hadden toen nog geen maskers, maar de kontrolekamer werd rigoureus ontsmet en we meden mekaar bijna als de pest: continue minimumbezetting en als we drie meter van mekaar konden blijven, werd het zeker geen twee. Heel vreemd voor een job waarin teamwerk toch cruciaal is.

Link naar reactie
3 uren geleden, Peter Motte zei:

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer blijkt dat die corona-app onzin is.

Een corona-positieve zonder de app wordt immers niet gedetecteerd.

Een vals corona-negatieve met de app wordt ook niet gedetecteerd.

Dus, zoals altijd: het enige wat werkt, is ten eerste afstand houden, en ten tweede bij drukte mondmaskers dragen.

Dingen zoals de app en mondmaskers mogen nooit als vervanging dienen voor de andere maatregelen, maar dat is ook niet de bedoeling natuurlijk. Het is gewoon een tool die erbovenop gebruikt kan worden. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
7 hours ago, Tanuki said:

Ik denk dat onze kameraad op trainingskamp is geweest bij Poetin...

 

 

Kritiek hebben op progressivisme, democraten enz = automatisch handpop van Trump.

 

Kritiek hebben op  complete surveillance = Poetin aanhanger zijn.

 

Is thuis ook alles zo moeilijk voor je om te begrijpen?

 

Link naar reactie

Over de polarisering tussen links en rechts. Dat is iets wat mijn verstand te boven gaat. Afgaande op wat ik denk en voel en doe, zou je mij eerder aan de linkerzijde van het spectrum kunnen situeren, maar soms heb ik ook weleens een mening die je misschien veeleer rechts kunt noemen. Maar mocht ik die uitspreken, dan krijg ik de hele linkse kerk over mij heen. Andersom idem. Ik vind het zo spijtig dat de linker- en rechterzijde elkaar zo diaboliseren dat geen enkele vorm van gesprek meer mogelijk is.
Bart Van Loo.

Link naar reactie
4 minuten geleden, BobFish zei:

Maar mocht ik die uitspreken, dan krijg ik de hele linkse kerk over mij heen. Andersom idem. Ik vind het zo spijtig dat de linker- en rechterzijde elkaar zo diaboliseren dat geen enkele vorm van gesprek meer mogelijk is.
Bart Van Loo.

Helemaal mee eens. Ik situeer mezelf eerder rechts van het midden maar heb hetzelfde probleem. Naar mijn gevoel willen mensen vooral niet meer nadenken en hullen ze zich veilig in hun social media-bubbel waar ze enkel zichzelf nog horen praten en buitensluiten wat hen stoort.

Mijn Poetin-opmerking gaat vooral over het uiten van allerlei conspiraciy-theorieën en het feit dat die vooral uit het Oosten komen.

Link naar reactie
2 hours ago, Tanuki said:

Mijn Poetin-opmerking gaat vooral over het uiten van allerlei conspiraciy-theorieën en het feit dat die vooral uit het Oosten komen.

 

9 september 1999 - bomaanslag op appartement in Rusland

13 september 1999 - bomaanslag op appartement in Rusland.

 

Rusland zegt dat het om Tsjetsjeense terroristenacties gaat, waarop ze een oorlog beginnen.

 

Algemene teneur in Westerse documentaires en media: Aanslagen zijn waarschijnlijk door de FSB zelf gedaan om enerzijds een oorlog te kunnen aangaan en anderzijds Poetin stevig in het zadel te zetten.

 

11 september 2001 - Aanslagen in Amerika

 

Amerika zegt dat ze bewijzen hebben dat het om terroristische aanslagen van Al-Qaeda gaat, waarop ze een War on Terror beginnen.

 

Algemene teneur in Westerse media. Dat is zo en al wie denkt dat een staat een dergelijke aanslag tegen zijn eigen bevolking zou doen is een conspiracy nut.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik kan mij moeilijk van de gedachte ontdoen dat China opzettelijk heel laks is geweest toen covid zich aan het verspreiden was tijdens het Chinese nieuwjaar.

 

Op alle andere vlakken is het een totalitaire staat waarbij het politbureau de nadruk legt op: wij doen het allemaal voor bevolking om ervoor te zorgen dat de mensen niets te kort komen.

 

Terwijl ze maar al te goed weten dat er regelmatig besmettingen en virusuitbraken zijn in hun wet markets.

 

Op die manier kan hun niets verweten worden mbt lab made biowapens enz...en worden tal van andere economieën  ontwricht. Zijzelf hebben daar geen probleem mee, volk genoeg. Of er nu 12000 sterven in 2 maand tijd of 3 miljoen, het komt op geen Chinees.

 

Het is heel wss  geen lab made virus, wat je feitelijk ook niet kunt uitsluiten, maar opzettelijke laksheid zodat de virusuitbraak de rest vd wereld zware schade kan aanbrengen.

Link naar reactie
4 minutes ago, Waldorf said:

Dit weekend kan je beter een elastiekje aan je alu hoedje nieten, Mask. Het gaat hard waaien.

 

Nou, ik probeer hier duidelijk te maken dat de media hier geen problemen heeft om met de vinger in  de ene richting te wijzen, maar dat ze het niet dulden dat er ook eens op dezelfde manier in de andere richting gewezen wordt. En dan kom jij af met een alu hoedje? Raakt kant noch wal.

Link naar reactie
Zojuist, Mask zei:

 

Nou, ik probeer hier duidelijk te maken dat de media hier geen problemen heeft om met de vinger in  de ene richting te wijzen, maar dat ze het niet dulden dat er ook eens op dezelfde manier in de andere richting gewezen wordt. En dan kom jij af met een alu hoedje? Raakt kant noch wal.

 

Je maakt dat niet duidelijk. Je komt aandraven met een conspiracy theorie, dat de Amerikaanse overheid de aanslagen van 9/11 zelf gepleegd heeft.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 minute ago, Waldorf said:

 

Je maakt dat niet duidelijk. Je komt aandraven met een conspiracy theorie, dat de Amerikaanse overheid de aanslagen van 9/11 zelf gepleegd heeft.

 

Neen, ik kwam aandraven met de conspiarcy theorie dat de FSB achter de aanslagen in Rusland zat.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het is best mogelijk dat Poetin de boel in scĂšne heeft gezet. Het is even goed mogelijk dat de Tsjetsjenen aanslagen pleegden om de Russen weg te krijgen. Beide pistes zijn realistisch.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
12 minutes ago, Mask said:

En dan zou ik toch wel eens willen weten waarom in het geval van Rusland beide pistes mogelijk zijn en in het geval van Amerika niet?

O, maar dat is ook niet uitgesloten. Er lag een plan klaar bij de Ami's om de schurkenstaten een voor een binnen te vallen. Omwille van de strategische ligging en grondstoffen. Men had enkel "legitieme" gronden nodig om te kunnen overgaan tot invasies.

Link naar reactie

Jeezes, waar halen ze 500.000 haaien vandaan? Dat is wel een gigantisch privilege dat we hier misbruiken. 

 

En alles voor niets, na een vaccin kun je toch opnieuw besmet worden na x-aantal maanden en dan kun je terug iemand dodelijk besmetten. Je koopt misschien wat tijd met al die maatregelen (flatten the curve), misschien, maar dat is het dan ook wel en daar zijn we al voorbij. Dus zelfs als de sterftegraad terug wat omhoog gaat is het allemaal nutteloos, om er vanaf te geraken moet iedereen best naturel besmet worden, hoe dan ook.

Link naar reactie
5 uren geleden, Bonte zei:

Jeezes, waar halen ze 500.000 haaien vandaan? Dat is wel een gigantisch privilege dat we hier misbruiken. 

 

En alles voor niets, na een vaccin kun je toch opnieuw besmet worden na x-aantal maanden en dan kun je terug iemand dodelijk besmetten. Je koopt misschien wat tijd met al die maatregelen (flatten the curve), misschien, maar dat is het dan ook wel en daar zijn we al voorbij. Dus zelfs als de sterftegraad terug wat omhoog gaat is het allemaal nutteloos, om er vanaf te geraken moet iedereen best naturel besmet worden, hoe dan ook.

Tsja, en hoeveel procent van de bevolking ga je daar voor opgeven? Als je besmet bent heb je de kans om antilichamen aan te maken, wat niet bij iedereen zo is. Maar die antilichamen verdwijnen ook gewoon na een aantal maanden ...

Ik ben begin 40, heb een hartprobleem. Is dat levensbedreigend? Nope. Mijn broer is 2 jaar ouder, die heeft een longaandoening. Is dat levensbedreigend? Nope. Kunnen wij daar zonder problemen mee verder leven? Natuurlijk.

Maar wat als wij besmet worden? Tsja, dat is iets anders. De kans dat we dat niet overleven is groot .... heel groot.

Link naar reactie
9 uren geleden, Ron P zei:

Tsja, en hoeveel procent van de bevolking ga je daar voor opgeven? Als je besmet bent heb je de kans om antilichamen aan te maken, wat niet bij iedereen zo is. Maar die antilichamen verdwijnen ook gewoon na een aantal maanden ...

Ik ben begin 40, heb een hartprobleem. Is dat levensbedreigend? Nope. Mijn broer is 2 jaar ouder, die heeft een longaandoening. Is dat levensbedreigend? Nope. Kunnen wij daar zonder problemen mee verder leven? Natuurlijk.

Maar wat als wij besmet worden? Tsja, dat is iets anders. De kans dat we dat niet overleven is groot .... heel groot.

Als iedereen het toch moet hebben geef je niemand op hé, het enige wat je eventueel kan doen is de ziekenhuizen niet laten overspoelen door "flatten the curve". Uitroeien kan niet, zelfs met een besmetting of vaccin ben je na zoveel tijd opnieuw mogelijks besmettelijk dus die corona zal voor jou altijd een gevaar zijn, hoe dan ook. Voor mijn ouders is dat net hetzelfde, oud, suikerziekte, longproblemen ... Iedereen heeft iets op die leeftijden.

 

Ik werd besmet in een ziekenhuis en dat blijkt voor veel mensen zo te zijn, een overzichtje van de slachtoffers.

75% van de dodelijke slachtoffers werden besmet in een rusthuis

10% werden besmet in een ziekenhuis

Van de resterende 1500 hadden de meeste intensieve thuisverzorging

 

Mensen die niet in bovenstaande categorie zitten loopt op in de honderden, niet duizenden. Voor jezelf moet je dus niet echt bang zijn, eventueel wel voor anderen. Dat is ook de boodschap die ze meegeven, het is niet voor jezelf maar voor iemand anders dat je het moet doen.

 

Het grootste probleem voor mij is de moraliteit van het geheel, we gaan nu 500.000 haaien afslachten voor iets wat niet kan helpen (na een tijdje ben je opnieuw besmettelijk), de jongeren gaan dit allemaal moeten betalen, door de economische gevolgen van de maatregelen gaan er miljoenen afrikanen sterven van de honger. 

 

Dat is ook een onderdeel van de extreme overbevolking maar toch vreemd dat niemand belangrijk echt rekening houdt met al de langdurige neveneffecten en alleen kijkt op erg korte termijn. Brexit is 1/20 van de economische problemen en daar werd 10 jaar over onderhandeld, de coronamaatregelen werden in een paar weken erdoor gesleurd.

Link naar reactie
7 uren geleden, Bonte zei:

Ik werd besmet in een ziekenhuis en dat blijkt voor veel mensen zo te zijn, een overzichtje van de slachtoffers.

75% van de dodelijke slachtoffers werden besmet in een rusthuis

10% werden besmet in een ziekenhuis

Van de resterende 1500 hadden de meeste intensieve thuisverzorging

 

Waar komen deze cijfers vandaan, @Bonte? Dit lijkt me bijzonder tendentieus.

Als dit waar is, moeten alle maatregelen worden herzien.

Link naar reactie
53 minuten geleden, Hamirubi zei:

 

Waar komen deze cijfers vandaan, @Bonte? Dit lijkt me bijzonder tendentieus.

Als dit waar is, moeten alle maatregelen worden herzien.

Dat weten we toch al lang?

 

Bijna 2/3 rusthuis

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200605_04983017

 

Besmettingen in ziekenhuizen en spoed hoor je cijfers van 20 tot 35% (buiten de rusthuis gevallen) maar ik kan er niet direct iets van terug vinden, daar ben ikzelf ook besmet. De mens die naast me lag van hetzelfde, het is niet voor niets dat ze de ziekenhuizen grotendeels geleegd hebben in die periode.

https://www.dailymail.co.uk/health/article-8309043/So-patients-died-catching-coronavirus-hospital.html

 

Dat een meerderheid van de rest thuiszorg kreeg is een aanname van mij maar meer dan waarschijnlijk juist.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
18 hours ago, Bonte said:

Jeezes, waar halen ze 500.000 haaien vandaan? Dat is wel een gigantisch privilege dat we hier misbruiken. 

 

 

Dat vlees komt toch nog in de winkels terecht? Zou zonde zijn anders...

Link naar reactie
27 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Dat vlees komt toch nog in de winkels terecht? Zou zonde zijn anders...

Die cijfers zijn wel opgeklopt blijkbaar, dat is het aantal die nodig is bij 2 dosissen voor de complete wereldbevolking. Zo ver gaat het natuurlijk niet komen al wist ik ook niet dat haai leverolie zo belangrijk kan zijn voor vaccin productie.

 

https://www.timesnownews.com/india/article/500000-sharks-may-face-slaughter-for-preparation-of-covid-19-vaccine/661217

Link naar reactie
21 uren geleden, Bonte zei:

Als iedereen het toch moet hebben geef je niemand op hé, het enige wat je eventueel kan doen is de ziekenhuizen niet laten overspoelen door "flatten the curve". Uitroeien kan niet, zelfs met een besmetting of vaccin ben je na zoveel tijd opnieuw mogelijks besmettelijk dus die corona zal voor jou altijd een gevaar zijn, hoe dan ook. Voor mijn ouders is dat net hetzelfde, oud, suikerziekte, longproblemen ... Iedereen heeft iets op die leeftijden.

 

Juist wel, want je weet dat als je het gewoon zijn gang laat gaan er vele mensen een grote kans hebben om het niet te overleven. En dan spreek ik niet alleen over de 'hele' oude mensen. Ik hoor het op vele plaatsen: ach, wat is het probleem, het zijn toch enkele de hele oude mensen die eraan sterven? Niet dus, laat het virus zijn gang gaan en dan komen de mensen die al een medische achtergrond hebben, de mensen zonder immuunsysteem , de mensen die door kanker, leukemie ... bestralingen ondergaan, enz allemaal in de problemen. En dan speelt leeftijd geen enkele rol.

 

21 uren geleden, Bonte zei:

Uitroeien kan niet, zelfs met een besmetting of vaccin ben je na zoveel tijd opnieuw mogelijks besmettelijk dus die corona zal voor jou altijd een gevaar zijn, hoe dan ook. Voor mijn ouders is dat net hetzelfde, oud, suikerziekte, longproblemen ... Iedereen heeft iets op die leeftijden.

Daar ga ik toch nog altijd vanuit. Het is niet de eerste pandemie die de wereld moet meemaken en die zijn toch allemaal onder controle, waarom zou dat dan niet met covid-19 gebeuren? Door een medicament? Door mutatie naar een virus dat minder schadelijk is, door . . . ?

 

21 uren geleden, Bonte zei:

 Voor mijn ouders is dat net hetzelfde, oud, suikerziekte, longproblemen ... Iedereen heeft iets op die leeftijden.

Dat is waar, maar daarom moeten we toch niet minder strijden om deze mensen nog in leven te houden? Als we door simpele maatregelen zoals mondmasker dragen, afstand houden, veelvuldig handen wassen, en ocharme, onze vrijheid 'iets' moeten inperken,  zo deze mensen kunnen helpen, dan is dat een kleine moeite.

Link naar reactie
5 uren geleden, Ron P zei:

Juist wel, want je weet dat als je het gewoon zijn gang laat gaan er vele mensen een grote kans hebben om het niet te overleven. En dan spreek ik niet alleen over de 'hele' oude mensen. Ik hoor het op vele plaatsen: ach, wat is het probleem, het zijn toch enkele de hele oude mensen die eraan sterven? Niet dus, laat het virus zijn gang gaan en dan komen de mensen die al een medische achtergrond hebben, de mensen zonder immuunsysteem , de mensen die door kanker, leukemie ... bestralingen ondergaan, enz allemaal in de problemen. En dan speelt leeftijd geen enkele rol.

 

Daar ga ik toch nog altijd vanuit. Het is niet de eerste pandemie die de wereld moet meemaken en die zijn toch allemaal onder controle, waarom zou dat dan niet met covid-19 gebeuren? Door een medicament? Door mutatie naar een virus dat minder schadelijk is, door . . . ?

 

Dat is waar, maar daarom moeten we toch niet minder strijden om deze mensen nog in leven te houden? Als we door simpele maatregelen zoals mondmasker dragen, afstand houden, veelvuldig handen wassen, en ocharme, onze vrijheid 'iets' moeten inperken,  zo deze mensen kunnen helpen, dan is dat een kleine moeite.

Ik ga er niet te ver op doorgaan want het onderwerp is enorm politiek geladen.

 

Er zijn duidelijke tekenen dat de maatregelen ook veel doden veroorzaken en dat die doden geen belang blijken te hebben. Zelfs als we honger in 3e wereldlanden niet meerekenen, hebben we ook hier veel extra doden door de maatregelen.

 

Kankerbehandelingen die werden stopgezet, mensen met een hartaanval die stierven omdat ze niet naar het ziekenhuis durfden komen, zelfmoorden en een verloren jeugd. Jonge kinderen leven nu in een constante traumatische ervaring en beginnen vreemd gedrag te vertonen, jongeren hebben het lastig om relaties en vrienden te maken, stress en zelfmoordgedachten zijn torenhoog bij de jeugd en rusthuisbewoners. De schoolproblemen gaan voor een heel deel zwakkere jongeren een extra duw richting schoolverlaten zijn wat ze voor de rest van hun leven zal achtervolgen. Rusthuisbewoners hebben een grotere doodswens vanwege de opsluitingen.

 

We hebben nog niet veel cijfers maar wel dit voorbeeld, dit is een grafiek met de oversterfte, meer doden dan normaal. De eerste piek is Corona en coronamaatregelen maar weet je wat die 2de piek is? Dat zijn de mensen die stierven van de warmte omdat rusthuizen geen airco en ventilatoren mochten gebruiken vanwege Corona.

 

Dus, welk deel van die eerste piek was echt Corona en wat waren de doden vanwege de maatregelen? Dat weten we nog niet maar ik vrees dat de cijfers niet mooi gaan zijn.

 

tweede piek.jpg

 

Link naar reactie

Als je 't hebt over doden omdat ze niet naar 't ziekenhuis durfden gaan, moet je 't net zo goed hebben over de mensen die niet verongelukt zijn in 't verkeer omdat ze thuis konden werken. Als je 't hebt over de schoolverlaters, moet je 't ook hebben over 't groter aantal meisjes dat dit jaar slaagde voor het toelatingsexamen burgerlijk ingenieur. Als je 't hebt over de extraverten die de muren oplopen omdat de wereld even niet op hun maat draait, moet je 't ook hebben over de introverten die eindelijk een toestand van mentale rust gevonden hebben in de lockdown. Etc.

 

En als ik de grafiek *met duiding* van de  EuroMoMo  bekijk, heeft dat zich tijdens de lockdown wel uitgemiddeld.

 

Oversterftecijfers.png

 

Maar bon. Met gebalanceerd nieuws worden meestal niet veel kranten en clicks verkocht...

 

 

 

Link naar reactie

Inderdaad 50 verkeersdoden minder alsook minder letselongevallen. Die grafiek van EuroMoMo toont net hetzelfde maar het is wachten op de cijfers om een correcte berekening te maken. 

 

Waarom slaagden meisjes meer in het toelatingsexamen burgerlijk ingenieur? Dat lijkt me voor jongens en meisjes net hetzelfde voor- of nadeel of waren er meer deelneemsters?

Link naar reactie
On 10/2/2020 at 2:44 PM, Waldorf said:

 

Je maakt dat niet duidelijk. Je komt aandraven met een conspiracy theorie, dat de Amerikaanse overheid de aanslagen van 9/11 zelf gepleegd heeft.

Volgens mij was het juist wel duidelijk: hetzelfde medium dat in het ene geval iets uitroept tot een samenzweringstheorie, doet dat in het andere geval niet. Het gaat ervanaf bij welk medium je te rade gaat.

Corona is volgens mij niét ontwikkelt door China en niét losgelaten door China.

En Trump heeft echt wel een besmetting.

Wat niet wegneemt dat ik het wel met Trump eens ben dat we niet zomaar alles uit China moeten importeren, en zeker geen belangrijke communicatietechnologie.

Link naar reactie

 

Was het maar alleen een gezondheidscrisis, deze crisis treft in eerste instantie de zelfredzamen die voor het

nationale inkomen voor het land zorgen, de rest zal dan spoedig volgen.

Als een domino effect zal het systeem door " externe schokken" imploderen, wat valt hier niet aan te begrijpen?

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...