Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

30 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Het is zelfs door onderzoek bewezen dat wie met cash geld betaalt, voorzichtiger met geld omspringt dan wie met bankkaarten betaalt.

 

Ja, bij cash betaling moet je telkens fysiek van iets afstand doen.

Hoe klein het bedrag ook is, je moet iets afgeven.

 

afbeelding.thumb.png.abf0a644a4439bd8c1f8d05f6e10057f.png

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Ik heb na een jaar nog steeds niet mijn adreswijziging kunnen doorgeven want alle kantoren in de buurt zijn dicht en online gaat niet.

Cash geld is ook makkelijker als je op een budget leeft.

 

Ik had het jaren geleden al gehad met grootbanken en kan je vertellen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest met een bank sinds mijn overstap naar Argenta. Zij werken nog steeds met lokale kantoren waar ze je naam kennen, hebben ondertussen een goed functionerend platform online en rekenen nog steeds geen kosten aan voor de meeste normale zaken. Dat ze dan ook iets minder rente uitkeren laat mij koud, tijdens de bankencrisis waren zij één van de enige banken die niet in de problemen zaten omdat ze zich niet bezig houden met traden, shorten en wat al niet. Ze zijn een gewone spaarbank.

Misschien een tip?

Link naar reactie

Scholen in Engeland verheugen zich erop om te kunnen meewerken aan een piloot project waarbij het leger de studenten zal testen op Covid-19  en elke student een unieke barcode zal krijgen.

 

I am pleased to inform you that we at Broadgreen International School are in the privileged position of being one of the first schools within the city to have the testing brought to our site.

I have met this afternoon with representatives of the British Army who will be in school next week to Covid-19 test all of our students and staff. Each child and adult will be identified with a unique barcode to ensure personal identification of test and subsequent result.

 

Letter from Headteacher about Covid testing in school

https://www.broadgreeninternationalschool.com/downloadfile/15622636

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
4 hours ago, Mask said:

Scholen in Engeland verheugen zich erop om te kunnen meewerken aan een piloot project waarbij het leger de studenten zal testen op Covid-19  en elke student een unieke barcode zal krijgen.

 

I am pleased to inform you that we at Broadgreen International School are in the privileged position of being one of the first schools within the city to have the testing brought to our site.

I have met this afternoon with representatives of the British Army who will be in school next week to Covid-19 test all of our students and staff. Each child and adult will be identified with a unique barcode to ensure personal identification of test and subsequent result.

 

Letter from Headteacher about Covid testing in school

https://www.broadgreeninternationalschool.com/downloadfile/15622636

Is dat vrijblijvend?

 

Fvd in Nederland is zwaar tegen al die debiele coronawetgeving.

 

VB is deels pro. We zijn weer gesjareld hier in de Vlaanders.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

België  telt nu al meer besmettingen en doden dan Duitsland, Peter.

 

En dat met lockdowns, mondmaskerplicht, afstand houden en wat nog allemaal.

 

Een nieuw onderzoek wijst uit dat er een direkte oorzaak is tss besmet worden en tekort aan vitamine D.

 

Staat in oa het Nieuwsblad.

 

Nu als jij voorstander bent van lockdowns...ga jij dan de helft van België  voorzien van spijs en drank, Peter?

Link naar reactie

Als nu al die mensen in lockdown ook daadwerkelijk in lockdown zouden gaan ipv met het hele gezin naar de winkel te gaan, met 20 te gaan wandelen of fietsen (zonder afstand houden), bij vrienden te gaan eten, enz. Zero tolerance wordt dan met grote woorden geuit door de politiekers. Ik denk dat er zo´n liedje is van: ¨Ik stond erbij en ik keek er naar¨

Link naar reactie
43 minuten geleden, Hamirubi zei:

Arm Meetjesland, waar de campagne Het is vijf na twaalf is gelanceerd.

 

"Vijf na twaalf" lijkt mij een heel ongelukkig gezegde in deze: waarom de maatregelen nog respecteren wanneer het toch al te laat is? Bovendien zegt mijn taalgevoel mij dat het "Vijf over twaalf" moet zijn.

 

 

 

 

 

Misschien moet ik toch maar een Twitter-account aanmaken om dergelijke fratsen te kunnen ventileren.

Link naar reactie

Beste forumleden,

 

Veel heeft dit met de onderwerpen van het forum niet te maken, maar ik wil het toch vermelden:

vanmorgen kreeg ik het bericht dat er in mijn familie een overlijden door corona is.

Ik had de man al een hele tijd niet meer gezien, zo lang geleden zelfs, dat ik me enkele maanden geleden afvroeg of hij wel nog leefde (waarom vraag je je zoiets plots af?).

Het blijkt nu dat hij in een woonzorgcentrum zat. Hij was dus al een hele tijd uit circulatie, en dat verklaart waarom ik hem al een hele tijd niet meer had gezien.

Daar heeft hij dus corona opgelopen, en hij is er vannacht aan gestorven.

 

Waarom dit bericht?

Omdat er nog altijd mensen zijn die beweren dat corona een hoax is, dat het niet zo erg is als wordt beweerd, dat het maar een griepje is, zelfs dat het een wereldwijde samenzwering is om ons vanalles te laten doen. Allemaal leuke ideeën voor een stripscenario, maar zo is het dus niet.

 

Als je in je eigen kring geen mensen kent die aan corona zijn gestorven, wordt het gemakkelijk een reeks onheilsberichten die zich alleen maar in het nieuws en de media afspelen, het wordt een ver-van-mijn-bed-show die niet echt aansluit bij de realiteit. Een beetje zoals de verkiezingen in de V.S.: je bent er wel mee bezig, maar uiteindelijk hebben we er weinig mee te maken.

En dan wordt het moeilijk de maatregelen op te volgen. Het voelt te gemakkelijk aan als een wit voetje willen halen bij de meester.

 

Maar dat is het dus niet.

Corona is er wel degelijk, en slaat wel degelijk toe.

In de woonzorgcentra en rusthuizen in Geraardsbergen komt het veel voor.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Peter Motte

Abdijstraat 33

B-9500 Geraardsbergen

+32-(0)54-41.46.47

http://users.skynet.be/peter.motte/

http://vertaalbureamotte.wordpress.com

 

 

Link naar reactie
Op 8/11/2020 om 19:36, Kameraad Mauser zei:

België  telt nu al meer besmettingen en doden dan Duitsland, Peter.

 

En dat met lockdowns, mondmaskerplicht, afstand houden en wat nog allemaal.

 

Omdat de Duitsers zo'n dingen nu eenmaal opvolgen en de Belgen niet. Dat mag een cliché zijn van die Belgische achterpoortjes, maar daar zal het volgens mij toch wel aan liggen. Als in België iets 'gesuggereerd' of 'sterk aanbevolen' wordt, dan hoeft het niet. 

 

Wat bewezen is, is dat tijdens de lockdowns de curve overal naar beneden ging. Ik woon in Andaloesië, we hadden hier één van de strengste lockdowns in maart-mei en het effect was duidelijk. Niet dat de Spanjaarden zo'n pichtsbewust volkje zijn maar ze hebben hier nog wel een gevreesde, semi-fascistische politiemacht die zonder verpinken boetes tot 2000 euro uitschreef als je naar een andere winkel dan de dichtsbijzijnde ging. 

 

Uiteraard wil ik niet dat dat nu de norm wordt, maar het is duidelijk dat dat versoepelen te snel is gegaan, en ik - nochtans leftie en anti-politiestaat - ben het ermee eens dat we opnieuw moeten beginnen.

 

En vertrouwen op een vaccin dat het mogelijk maakt om weer 'normaal' te kunnen leven.  

Link naar reactie
Op 8/11/2020 om 20:46, Yncke zei:

Echt het soort krant waarvan een mens mag verwachten dat ze 't verschil kennen tussen correlatie en causatie...

Het is wel al heel lang bekend dat vitamine C - D en Zink goed is voor je weerstand tegen verkoudheden, dan lijkt het me een logische vaststelling dat dit ook zo is voor andere corona virussen zoals Covid-19.

Link naar reactie
41 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Japan ziet af van lockdowns. Net als Zweden. Het schaadt de samenleving/economie meer dan het goed doet.

Slimme Jappen, al zijn ze veel minder zwaar getroffen dan hier. Meer en meer denken ze dat dit komt door de verplichte tuberculose vaccinatie aldaar, die zou ook helpen tegen Covid-19.

 

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301054620301063

 

https://www.hindustantimes.com/india-news/bcg-vaccine-offers-protection-against-covid-in-elderly-icmr-study/story-ISYP87rQV5oTDo4ZqPe03K.html

Link naar reactie

Dat had ik ook al gehoord.

En het artikel dat @Ron Pciteert is zelfs al van 19/10/2020 om 16:21, dus al bijna een maand oud.

Zwitserland heeft al 229 473 bevestigde gevallen.

 

Resultaat:

Quote

The daily number of new coronavirus cases across Switzerland reached more than 10,000 at the beginning of November. The government has imposed countrywide restrictions in a bid to limit the recent surge. 


 

Quote

 

- New restrictions, including mask-wearing in all enclosed public spaces, came into force across Switzerland on October 29.

- Other measures might vary from region to region as the 26 cantons have autonomy on health matters. Canton Geneva introduced a partial lockdown on November 2. Canton Ticino has forbidden group sports and gatherings of more than five people.

- The 7-day average of new positive cases last week was nearly 7,500.

- Travel is possible between Switzerland and the European Union, EFTA countries and the UK. However, Switzerland is cutting the number of trains to neighbouring Italy, Germany and France amid partial coronavirus lockdowns and falling numbers of cross-border passengers. 

- Citizens and residents of non-Schengen countries, including the US, can enter Switzerland only in exceptional cases. A list of non-Schengen countries not affected by this ban can be found here. Citizens and residents of Switzerland may always enter Switzerland.

- Those who come to Switzerland from "high-risk" countries and regions must undergo a ten-day quarantine or face a fine. The list of countries and regions deemed high-risk is updated regularly by the authorities.

 

 

bron

 

@Kameraad Mauser is echt wel heel slecht ingelicht.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Welja het is te denken natuurlijk dat politici uiteindelijk zullen terugvallen op restricties enz wanneer er meer besmettingen voorvallen. Maar het zal allemaal niet helpen.

 

In Duitsland zijn almaar meer artsen in opstand aan het komen tegen de coronarestricties.

Link naar reactie
Op 10/11/2020 om 10:18, Kameraad Mauser zei:

Japan ziet af van lockdowns.

 

Van Zweden weet ik weinig, maar Japan ken ik toevallig een beetje, en ik heb m'n contacten ginder.

 

Er zijn een paar verschillen tussen Japan en de rest van de wereld, op het oog geen grote maar in dit geval levensbelangrijk.

- Japan heeft één van de hoogste standaarden op gebied van hygiëne. Het handjes wassen en dergelijke meer wordt er daar van in de kleuterschool ingeramd. Toevallig één van de belangrijkste maatregelen om de verspreiding van verkoudheden, griep, ... tegen te gaan en dus ook Covid.

 

- Door z'n hoge bevolkingsdichtheid is men in Japan als de dood voor epidemieën. Ze hebben er vroeger hun deel van gehad, waaronder TBC, en zijn al sinds de Meiji-restoratie bezig met maatregelen tegen dergelijke gebeurtenissen.

Ze beschikken over een dicht netwerk van medische centra (elke dokterspraktijk is haast een mini-ziekenhuis) waar vrijwilligers werkzaam zijn die aan contact tracing doen, bezoeken afleggen bij zieken om te kijken of ze hulp nodig hebben, ... Dit dient ineens als sociale controle om te kijken of quarantaineplicht wel wordt opgevolgd. Ook de kobans (politiekantoortjes) kennen de mensen in de buurt dikwijls bij naam.

 

- De bevolking kent z'n plichten minstens even goed als z'n rechten. Wie ziek is draagt een masker en meestal ook handschoenen als ze van huis gaan. Ook dit zit er van jongsaf in. Men wil niet verantwoordelijk zijn voor iemands ongemak, laat staan dat je degene bent die iemand anders besmet. Geen idee hoe diep je daarvoor zult moeten buigen om je te verontschuldigen, maar met een simpele gomen nasai kom je er niet vanaf.

 

- Ondanks dat men in Japan qua technologie mijlenver voor staat op Europa, is het toch een land van ouwe mannen die de boel beslissen. De fax is er nog steeds één van de belangrijkste middelen van communicatie tussen zaken, cash het geprefereerde betaalmiddel en de hanko (naamstempel) dikwijls de enige manier om te tekenen voor een document. Thuiswerk is iets wat men in de grote firma's totaal niet kent, en men weet gewoon niet hoe daaraan te beginnen.

Een Japanse vriend van me is researcher bij een zeer groot biotechbedrijf, woont in Yokohama en werkt in Tokyo. Van hem werd nog steeds verwacht dagelijks te verschijnen en het heeft lang geduurd eer men inzag dat hij ook thuis achter een pc kon zitten voor het merendeel van de tijd.

Niettemin moest hij toch een keer de Shinkansen op, naar Kyoto om daar deel te nemen aan ... wait for it... een webinar!

Met dit in het achterhoofd, wetende dat die ouwe mannen de LDP in de zak hebben en dus de hele regering, is het niet onlogisch dat men geen lockdown wil.

 

En toch is men er in Japan nog steeds niet vanaf. De Tokyo Metropolitan Area rapporteerde deze week 300 besmettingen per dag, terwijl ze eigenlijk helemaal niet veel testen, zeker niet vergeleken met België. Op 35 miljoen inwoners is dat natuurlijk niet veel, maar de cijfers zijn toch weer aan het stijgen.

Link naar reactie

Tanuki's beschrijving van Japan past goed bij wat ik erover weet.

 

Er is nog een element: in sommige Aziatische landen is de bevolking veel gedisciplineerder dan hier.

Als de overheid hier corona-maatregelen afkondigt, krijg je direct een manifestatie.

In Japan zou niemand dat doen, en in China al helemaal niet.

Trouwens: in China zijn de lockdowns véél strenger dan hier.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...