Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Retardi

Corona houdt ook de stripwereld in zijn greep

Recommended Posts

De Stripspeciaalzaak meld het volgende op de Facebook pagina: 
"BREAKING NEWS! — Volgens de live persconferentie van de Belgische federale regering moeten alle winkels die geen essentiële producten verkopen (voeding, dierenvoeding en apotheken) in het weekend de deuren sluiten. Ook stripwinkels zouden daardoor enkel tijdens de week open zijn. Deze maatregel geldt tot 3 april. Het is een van de maatregelen tegen verdere verspreiding van het coronavirus.
Intussen zijn er de voorbije dagen ook al tientallen stripfestivals, signeersessies en diverse meer geannuleerd of uitgesteld."

Deel dit bericht

Link naar bericht

Die maatregel hebben we in Nederland nog niet genomen. Althans nog niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Stripwinkels gaan niet open zijn op zaterdag, sommige gaan alternatief de maandag open doen als er genoeg volk af komt. Ik alvast niet, ik maak van de gelegenheid gebruik om in het verlengde weekend de winkel wat op te ruimen en schilderen.

Het magazine komt erg ongelegen, ik moet nog met Bart bespreken wat te doen. Waarschijnlijk zal het wat trager verdeeld worden, uiteindelijk niet zo belangrijk in het geheel der gebeurtenissen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
50 minuten geleden, Bonte zei:

Stripwinkels gaan niet open zijn op zaterdag, sommige gaan alternatief de maandag open doen als er genoeg volk af komt. I

Strips kopen zal de komende tijd bij heel weinig mensen hoog op de prio lijstjes staan.  Ik denk dat de meesten alleen in eten en medicijnen geïnteresseerd zullen zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 minuten geleden, Tweetie zei:

Strips kopen zal de komende tijd bij heel weinig mensen hoog op de prio lijstjes staan.  Ik denk dat de meesten alleen in eten en medicijnen geïnteresseerd zullen zijn. 

Ik weet niet, je hebt toch iets nodig tegen de verveling en om de kinderen wat kalm te houden als ze eens niet op de computer zitten.

Hobby winkels idem, bordspelen ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu hebben jullie allemaal de kans om die ongelezen stapel eindelijk weg te werken. ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Waarom gaan de Stripspeciaalzaken dicht? Ik meende gelezen te hebben dat alleen de winkels die NIET voorzien in en éérste levensbehoefte moesten sluiten. Welnu, ik begin met het inslaan van tweedehands Suske en Wiskes en Donald Duck pockets. Er komt een tekort aan toiletpapier...

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Bonte zei:

Stripwinkels gaan niet open zijn op zaterdag, sommige gaan alternatief de maandag open doen als er genoeg volk af komt. Ik alvast niet, ik maak van de gelegenheid gebruik om in het verlengde weekend de winkel wat op te ruimen en schilderen.

Als de omzet dat toelaat dan zeg ik: good for you. Ik denk dat veel mede winkeliers jaloers toekijken.

11 uren geleden, Tweetie zei:

Ik denk dat de meesten alleen in eten en medicijnen geïnteresseerd zullen zijn. 

Ach, ik begin mezelf te storen aan dat Walking Dead syndroom bij sommige mensen. Er is genoeg voorraad. Gisteren notabene tijdens mijn werk een kassameisje te hulp moeten schieten omdat iemand het nodig vond om 10 pakken paracetamol mee te nemen. Voor haar 89 jarige moeder... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, Tweetie zei:

Die maatregel hebben we in Nederland nog niet genomen. Althans nog niet. 

op het cancelen van Comicon in Utrecht na, dan

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 hours ago, Bonte said:

Ik weet niet, je hebt toch iets nodig tegen de verveling en om de kinderen wat kalm te houden als ze eens niet op de computer zitten.

Hobby winkels idem, bordspelen ...

Ik heb al strips gehamsterd hoor 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik passeer vanavond langs mijn stripwinkel, als (financiële) steun én omdat ik nieuwe boekskes wil lezen :)

Voor mezelf heb ik echt nét een artbook uit, dat dan niet verdeeld wordt noch op beurzen kan verkocht worden: jammere zaak. Ik hoop dat ik er mijn broek niet aan scheur en dat de verkoop later herneemt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 uren geleden, Tweetie zei:

Wat een onzin, er is geen tekort aan eten of medicijnen. En ga jij dan ineens twee keer zoveel eten? Er is ook geen tekort aan geld, dus strips koopt men gewoon naast eten en medicijnen.....

Ik denk juist dat veel mensen meer tijd hebben thuis en dan is het logisch dat men meer strips leest en netflix kijkt etc., zeker nu er ook geen sporten zijn toegestaan. Ook gaat iedereen computeren met internetaankopen tot gevolg.

Stripauteurs werken allemaal vanuit huis, dus dat is nu een groot voordeel.
Het sluiten van winkels in weekend is natuurlijk vervelend.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het vreemde is dat mensen wel degelijk hamsteren. Lange rijen aan diverse supermarkten, en de bakker vertelde dat iemand die gewoonlijk maar 1 brood koopt, er deze keer 6 in één keer meenam.

Of leef ik toevallig in een streek met heel domme mensen?

De maatregelen dienen volgens mij vooral om mensen meer in hun eigen omgeving te huden, zodat iemand die het virus heeft niet tijdens het weekend naar een of ander evenemnt trekt en het daar verder verspreid.

Wat dat lezen betreft: het zou inderdaad een boom voor het lezen kunnen zijn, maar op zaterdag zouden alle krantenhandelaren dicht zijn. Dan kunnen mensen hun zaterdagkrant niet kopen.

Ik weet niet of die sluiting verplicht is. Als de sector daar zelf voor heeft gekozen, is dat nogal dom, want het zou de doodsteek voor papieren kranten kunnen worden. Het is altijd als er zulke uitzonderlijke omstandigheden zijn, dat zulke vernieuwingen pas echt aanslaan. Vooral als het drie maanden duurt, dan moeten de mensen nieuwe gewoonten ontwikkelen, en zie ik veel papieren dagbladen verdwijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb daarnet voor het eerst online geshopt bij mijn eigen vertrouwde SSZ.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat we allemaal blij moeten zijn dat Pom al zes jaar geleden overleden is. Leefde hij nu nog dan zou hij zeer kwetsbaar zijn geweest en misschien wel aan het corona-virus overleden zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Meeste kans waarbij ouderen besmet kunnen worden is door contact met kinderen. Wie als bejaarde niet direkt kinderen of veel ander bezoek over de vloer krijgt heeft ergens minder kans om besmet te worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat een redenering zeg: "blij dat hij 6 jaar geleden al gestorven is, anders zou hij nu misschien wel sterven". Da's dus krek hetzelfde als zeggen: "je kan maar beter nu al sterven, anders sterf je misschien wel over 6 jaar".

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Lecram zei:

Wat een onzin, er is geen tekort aan eten of medicijnen. En ga jij dan ineens twee keer zoveel eten? Er is ook geen tekort aan geld, dus strips koopt men gewoon naast eten en medicijnen.....

Ik denk dat weinig mensen de stad in zullen gaan en binnen zullen blijven, behalve voor eten. 

Wellicht dat andere aankopen naar het web zullen verschuiven. 

En bepaalde mensen zullen wel degelijk minder geld hebben. Als je nu in de horea werkt, zul je het niet druk hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 minuten geleden, tuinmantvkijken zei:

De internet handel gaat niet harder als normaal momenteel althans niet voor strips en zo 

Dat zou ook vreemd zijn gelijk de eerste werkdag....haha......maar het is toch logisch als iedereen thuis zit (en men ook nog eens geen sporten kan doen of kijken), men veel meer tijd heeft voor tv kijken, lezen en computeren, dus kan je leesachterstanden inhalen en zal je ook sneller op internet rondneuzen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik werk in volcontinue shiften, voor mij gaat het leven gewoon verder, met dien verstande dat het verdomd moeilijk is om nog ergens WC-papier te vinden. Gelukkig is er nog de HLN...

Deel dit bericht

Link naar bericht
8 uren geleden, Kristof Berte zei:

Voor mezelf heb ik echt nét een artbook uit, dat dan niet verdeeld wordt noch op beurzen kan verkocht worden: jammere zaak. Ik hoop dat ik er mijn broek niet aan scheur en dat de verkoop later herneemt.

Heb je geen webshop? 

Zo ja, dump dan even een link. Mensen willen het vast persoonlijk bij je bestellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 hours ago, esteban² said:

Nu hebben jullie allemaal de kans om die ongelezen stapel eindelijk weg te werken. ;) 

Ik heb weer pech. Ik werk thuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...