Ga naar inhoud

Corona houdt ook de stripwereld in zijn greep


Retardi

Recommended Posts

17 minuten geleden, Paul_NL zei:

Een goede ondernemer kan prima een stripwinkel beginnen, je zal alleen winsten opzij moeten zetten, en die maak je, anders besta je niet voor langere tijd.

Winsten opzij zetten? Er zijn er genoeg die voor langere tijd bestaan door elke maand te schrapen.

 

'Kleine niche-winkels met een hobbyinslag', ik houd mijn hart vast maar het gaat erg worden, echt erg. MKB crisisberaad over de kleine winkeliers:

 

Quote

‘De eerste grote klappen zullen dan juist in die sector vallen, het wordt een zeer pijnlijke shake-out, denk aan de tabakskiosken, lokale boekhandels, de kleine niche-shops met een hobby-inslag. Mensen hebben geen idee hoe groot de kaalslag zal zijn, en, vrees ik, hoe blijvend ook. Dat leuke kleine boekhandeltje komt niet meer terug.’

 

Miep van de strip- en lectuurshop is na dertig jaar precies op het goede moment gestopt.....

Link naar reactie

Wat film betreft kan ik je in elk geval al uit de illusie helpen: die studio's zullen hun films niet vroeger op streaming diensten aanbieden, omdat ze dan veel te veel inkomsten mislopen.

I.p.v. films te streamen, hebben veel studio's de première van hun films gewoon uitgesteld.

In de VS hebben bioscopen de slechtste omzet in 22 jaar gekend, gewoon omdat er te weinig nieuwe films zijn, en ze terugvallen op oude films en cultfilms. Al durfden veel mensen afgelopen weekend de bioscopen ook niet bezoeken. Het was echter nog niet verboden.

Het distrubitiemodel van film zal niet veranderen.

 

Boodschappen doen voor anderen zal snel verdwijnen, want het kan alleen maar omdat veel mensen niet naar hunw erk gaan.

Trouwens: wacht maar af tot de bevolking beseft dat wie per auto naar zijn werk gaat, minder risico' op besmetting loopt, dan wie met het openbaar vervoer gaat. Dat is een flinke klap voor het klimaat.

 

Dat veel ISP nu plots de caps van hun onlinediensten laten vallen, roept bij sommigen ook al vragen op. Ze hebben altijd gezegd dat het maximum nodig was om de lijnen niet te belasten, en daarom vroegen ze voor grote maandvolumes extra geld.

Maar hoe kunnen ze die stelling volhouden als ze nu plots wel die maxima kunnen optrekken?

Enkele commentatoren zien daar gewoon het bewijs in van een inhalerige industrie die veel te veel aanrekent.

 

De overproductie in de strip zal er ook niet mee stoppen, evenmin als de overconsumptie.

Na de huidige dip zal er al snel een versnelde economie komen, omdat veel aankopen niet worden afgesteld, maar alleen maar uitgesteld.

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Vittorio zei:

Miep van de strip- en lectuurshop is na dertig jaar precies op het goede moment gestopt...

Understatement van het jaar. 

 

  

4 uren geleden, Paul_NL zei:

Dat gezegd hebbende:
We zijn met teveel, we kopen teveel, we willen teveel. En dan zegt de natuur: nu is het genoeg.

giphy.gif

 

12 minuten geleden, Paul_NL zei:

Ik zal jou uit de droom helpen want Universal doet het vanaf vrijdag al...

https://www.theverge.com/2020/3/16/21182142/universal-films-theater-early-release-rentals-price-on-demand-movies

$20 voor het huren van een film? Sorry, maar dan zou ik de opmerking van @Peter Motte nog niet zomaar wegzetten als fout. Deze prijs is duidelijk erop gericht om de gederfde inkomsten nog enigzins te compenseren. 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Eemis zei:

Vandaag een arts van een ziekenhuis te Milaan aan het woord gehoord in "The Daily".  Dan snap je meteen waarom een lockdown al moest gebeurd zijn, ook hier.  Zal deze maand ook voor de eerste keer online bestellen bij Worlds' End.

Een complete lockdown is waanzin en is naast een economisch drama wellicht ook veel gevaarlijker op termijn. Je wilt Italie als voorbeeld aanwijzen wat te doen, waarom in godsnaam, die hebben er een zooi van gemaakt. Die hele economie daar was al een drama met gigantische schulden. De premier heeft gisteren goed uitgelegd waar we voor kiezen.

6 uren geleden, Paul_NL zei:

Een goede ondernemer heeft zich voorbereid op mogelijke crisis.

Sprak de niet-ondernemer.....😂😂

Link naar reactie

He, Ik heb een bewonderaar😉

Maar zo moeilijk is dit niet op te maken uit jouw berichten hoor.....gewoon goed lezen.

 

Even on topic, ik denk wel dat veel mensen meer tijd hebben om strips te lezen, dus best wel kans op gewone verkoop (maar misschien meer online) en hopelijk daarna inhaalslag.

Stripauteurs werken thuis, dus voor hen is het geen probleem.

Dus zolang de winkels mogen openblijven is het een branche die nog redelijk wordt gespaard.

nou ja, Belgie sluit dus de winkels😢

Link naar reactie
2 hours ago, Paul_NL said:

Waar leren jullie allemaal discussiëren?
 

Nochtans, als je het artikel op

https://www.theverge.com/2020/3/16/21182142/universal-films-theater-early-release-rentals-price-on-demand-movies

duidelijk leest, dan merk je dat de schrijver ook vindt dat de prijs erg hoog is en dat de studio's hopen daardoor gederfde inkomsten te compenseren.

Het is zelfs twee keer zo duur als een bioscoopticket, dus ze zijn niet van plan de bioscopen op te geven.

 

Zal er géén verandering in het distributiemodel zijn? Dat hangt er een beetje vanaf want je "een veandering van het distributiemodel" noemt.

Er is altijd een geleidelijke wijziging van het model geweest.

Eerst onder druk van tv, daarna van dvd, dan van streaming.

De bioscoop heeft zich altijd aangepast, maar is nooit verdwenen.

 

Link naar reactie

Waar ik me vooral zorgen over maak is dat elke academicus wel eens graag in de pers zijn of haar zegje wil doen. Er wordt vlotjes met cijfers gegoocheld, gefantaseerd en gedramatiseerd zodat berichten toch maar opgepikt worden. Gezien en gehoord worden is belangrijk als academicus, maar het is tijd dat de rectoren hier paal en perk aan stellen, en dat de pers hier niet telkens als een gek op springt.

Link naar reactie
1 hour ago, Retardi said:

888491091621544Belgie gaat op slot. De stripproductie word opgeschort.

https://www.facebook.com/Stripspeciaalzaak.be/posts/888491091621544

'k Kan 't nie lezen.

Facebook wil me opjutten om bij de overheid te klagen dat ze meer rechten moeten krijgen, en blokkeert daarom mijn toegang tot dat artikel.

Denken ze nu echt dat ik zo simpel van geest ben dat ik hun trucs niet doorzie?

Down with Facebook! De vernietiger van mijn favoriete tijdschriften!

Link naar reactie

"Beste lezer, vanaf morgenmiddag tot 5 april moeten alle winkels in België hun deuren sluiten, behalve supermarkten, banken en krantenwinkels. Voor deze laatste geldt een informatieplicht om nieuwsmedia te helpen verspreiden. Ook stripwinkels moeten dus hun deuren sluiten. Het lanceren van nieuwe albums in deze periode, ook voor uitleveringen naar Nederland, zal normaal gezien opgeschort worden. Nu zaterdag is er weer een update van onze site met het overzicht van deze week verschenen nieuwe albums bij onder meer Dark Dragon Books, Microbe en Saga Uitgaven. De komende weken blijven we onder voorbehoud dagelijks stripnieuws communiceren op onze sociale media en wekelijks via de website, wellicht eventjes zonder wekelijkse overzichten van nieuwe strips. Contacteer je stripspeciaalzaak in welke mate er eventueel gewenste bestellingen via mail of hun webshop mogelijk blijven."

Link naar reactie
Just now, lukoste said:

Waar ik me vooral zorgen over maak is dat elke academicus wel eens graag in de pers zijn of haar zegje wil doen. Er wordt vlotjes met cijfers gegoocheld, gefantaseerd en gedramatiseerd zodat berichten toch maar opgepikt worden. Gezien en gehoord worden is belangrijk als academicus, maar het is tijd dat de rectoren hier paal en perk aan stellen, en dat de pers hier niet telkens als een gek op springt.

Wat mij in deze periode ergert zijn al die berichten van bedrijven die het zo goed menen met hun medewerkers en klanten en daarom allerlei corona-maatregelen aankondigen, terwijl ze meestal alleen maar doen wat de regering oplegt, en in een aantal gevallen in paniekmodus zitten.

Het ruikt allemaal naar: een goede gelegenheid om reclame te maken, mag je niet laten schieten.

Ik heb er zelfs een gekregen van Catawiki. Alsof iemand ooit in contact komt met mensen van Catawiki.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het ruikt allemaal naar: een goede gelegenheid om reclame te maken, mag je niet laten schieten.

Ik heb er zelfs een gekregen van Catawiki. Alsof iemand ooit in contact komt met mensen van Catawiki.

Dat gevoel had ik ook toen ik daarstraks die email ontvang.

Maar het is meer dan dat. Mijn geloof in de mensheid staat misschien op een te laag pitje op dit moment...maar van die zieke mensen die getuigen vanuit het ziekenhuis hoe erg het wel niet is, krijg ik ook diarree. Mij kan je er niet gemakkelijk meer van overtuigen dat men dit enkel en alleen doet om het gezondheidszorgbeleid te dienen., Idem trouwens wat enkele zorgverleners betreft die graag hun mooiste selfie met mondmaskertje posten.

Link naar reactie
7 minuten geleden, lukoste zei:

Dat gevoel had ik ook toen ik daarstraks die email ontvang.

Maar het is meer dan dat. Mijn geloof in de mensheid staat misschien op een te laag pitje op dit moment...maar van die zieke mensen die getuigen vanuit het ziekenhuis hoe erg het wel niet is, krijg ik ook diarree. Mij kan je er niet gemakkelijk meer van overtuigen dat men dit enkel en alleen doet om het gezondheidszorgbeleid te dienen., Idem trouwens wat enkele zorgverleners betreft die graag hun mooiste selfie met mondmaskertje posten.

Wat bedoel je precies? Ik volg je niet.

Link naar reactie
4 minuten geleden, JPAR zei:

Wat bedoel je precies? Ik volg je niet.

Niet meer of niet minder dan dat bedrijven en individuen van de gelegenheid gebruik/misbruik maken om zichzelf in de kijker te zetten, al moeten ze daarvoor gefabriceerde of weinig waarde toevoegende informatie hanteren. 

 

Dat is van alle tijden, maar nu besteedt de pers er wel erg veel aandacht aan. Soms is minder nieuws beter.

Link naar reactie
4 minuten geleden, lukoste zei:

Niet meer of niet minder dan dat bedrijven en individuen van de gelegenheid gebruik/misbruik maken om zichzelf in de kijker te zetten, al moeten ze daarvoor gefabriceerde of weinig waarde toevoegende informatie hanteren. 

 

Dat is van alle tijden, maar nu besteedt de pers er wel erg veel aandacht aan. Soms is minder nieuws beter.

Eens. Maar dat is de tendens in onze kapitalistische maatschappij. Net zoals Trump die Duitse onderzoekers weg wilde kopen om een vaccin voor zijn eigen mensen (volk) te verkrijgen.

Link naar reactie
3 uren geleden, Retardi zei:

"Beste lezer, vanaf morgenmiddag tot 5 april moeten alle winkels in België hun deuren sluiten, behalve supermarkten, banken en krantenwinkels. Voor deze laatste geldt een informatieplicht om nieuwsmedia te helpen verspreiden. Ook stripwinkels moeten dus hun deuren sluiten. Het lanceren van nieuwe albums in deze periode, ook voor uitleveringen naar Nederland, zal normaal gezien opgeschort worden. Nu zaterdag is er weer een update van onze site met het overzicht van deze week verschenen nieuwe albums bij onder meer Dark Dragon Books, Microbe en Saga Uitgaven. De komende weken blijven we onder voorbehoud dagelijks stripnieuws communiceren op onze sociale media en wekelijks via de website, wellicht eventjes zonder wekelijkse overzichten van nieuwe strips. Contacteer je stripspeciaalzaak in welke mate er eventueel gewenste bestellingen via mail of hun webshop mogelijk blijven."

Wa's dat nou weer?

Op TV zei Wilmès in twee landstalen dat boekenwinkels open mochten blijven. Ik begreep ook de essentiële aard van de boekenwinkel niet, maar was toch blij  dat ze open bleven. Standaard Boekhandel had wel al eerder voor zichzelf beslist om te sluiten...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Inmiddels is er ook twijfel bij de stripspeciaalzaak over de inhoud van de maatregelen. Dus met een beetje geluk is de impact minder. Van Ditmar levert bijvoorbeeld de Gilles integrale gewoon uit.

 

@Chorasan schijnbaar heeft het openhouden van deze winkels te maken met het informeren van de mensen.

 

In nog beter nieuws voor onze stripverkopende vrienden: https://www.independent.co.uk/news/world/americas/coronavirus-amazon-suspends-delivery-shipments-stock-price-a9406951.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR2JKSxrOFp8nKaacfqj639jQYkaGLwAhaH1RB5znisk9B0YmdPyzok1FJw#Echobox=1584456332

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 3/17/2020 at 2:44 PM, Paul_NL said:

 

 

Dat gezegd hebbende:
We zijn met teveel, we kopen teveel, we willen teveel. En dan zegt de natuur: nu is het genoeg.

:rolleyes:

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...