Ga naar inhoud

Drukkwaliteit Standaard Uitgeverij


Recommended Posts

Op 17/3/2020 om 16:21, blacktiger zei:

Kijk ook maar eens nauwkeurig naar de kaft, kaft is een millimeter kleiner dan het boekblok, waardoor steeds een wit streepje van de eerste pagina zichtbaar is. Is al een tijdje zo bij bijna al hun strips. 

Momenteel ben ik Thorgal aan het herlezen, wel veeal herdrukken, maar ook daarvan is bij de meeste strips de cover kleiner dan het boekblok. Maar bijvoorbeeld ook bij mijn strips van Vasco, XIII, Largo Winch en De Koene Ridder. Dus het witte streepje zie je niet alleen bij de softcovers van Standaard Uitgeverij maar ook bij Dupuis, Le Lombard en Casterman. Eerlijk gezegd heb ik zelfs gedacht dat het zo hoorde 😅

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
Op 17/3/2020 om 19:17, DeRillendeRots zei:

Dat ik bobbelen benoem heeft zeker te maken met hoe het eruit ziet en hoe het geluid van de bladzijdes is als je bladderd

 

 

Die bobbelproblematiek, ik dacht altijd dat iets met temperatuur te maken had, dat een strip meer gaat golven ipv plat liggen in koudere omgevingen, afhankelijk van waar en hoe ze worden opgeslagen en natuurlijk de kwaliteit van het papier.

Link naar reactie
18 uren geleden, linthout zei:

Dat deden er heel weinig denk ik... Waar is de tijd dat ik om drie uur 's nachts naar drukkerij Proost reed om naast de drukpersen te staan... Toch was dat nodig. Magenta kregen ze nooit goed...

 

Dat doen/deden er toch nog wel wat auteurs hoor, je zal de muren bij Proost ook wel kennen hé Willy. En bij drukkerij Pollina (Frankrijk) staan de muren ook vol, met muurtekeningen van recente striptekenaars (Oa Philippe Francq, Jérémy,Swolfs enz) gaan er steeds heen om "naast de drukpersen te staan. François Schuiten is ook zo'n MANIAK, reisde oa al naar Portugal en China, om bij het drukken aanwezig te zijn.

Link naar reactie
Op 5/10/2020 om 21:44, linthout zei:

Bijna!!!! 🙂

In realiteit werden er kranen meer of minder opengedraaid!

Dat wordt nog gedaan hoor.  Vooral bij auteurs die rechtstreeks in kleur werken (bv. omdat ze aquarellen), en die met de originelen naast de drukpers staan om de kleur zo goed mogelijk te krijgen.
Wat er gebeurt als je dat niet doet, kan je bv. zien bij het derde deel van het Maagdenbos van Béatrice Tillier.  Da's echt jammer...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...