Ga naar inhoud

Uitsluitend POSITIEF Corona-nieuws en initiatieven


Recommended Posts

22 uren geleden, sanderg zei:

Nu t werk n beetje plat ligt heb ik eindelijk tijd om mn Nestor Burma albums weer eens te lezen 🙂 (die van Tardi wel te verstaan) topverhalen! maar je moet er wel het koppie bijhouden.. al die namen en kleine details. ik raak soms de draad n beetje kwijt..Nu heb ik er tijd voor 🙂

Corona is.... Meer tijd voor je hobbies. 

Tardi.jpg

Link naar reactie

Aardigheidje van uitgeverij L

 

Eppo 4-FREE

Voor iedereen die in deze moeilijke tijden binnen zit en behoefte heeft aan een portie strips (en wie is dat nu niet) is één Eppo in de twee weken wel wat weinig.

Daarom put Eppo de komende vier weken uit het archief van meer dan 14.000 pagina’s. Om de dag verschijnt er een Eppo – 4-FREE die je op je computer, tablet of telefoon kunt lezen. Deze Eppo is gratis, je hoeft je alleen maar te abonneren via deze inschrijflink https://www.uitgeverijl.nl/. Je krijgt dan elke twee dagen (behalve in het weekend) de Eppo 4-FREE in je mailbox.

Veel gezondheid en leesplezier

https://www.uitgeverijl.nl/

afbeelding.thumb.png.ecf79c0587e3d2994f03efe5b4ddc646.png

Link naar reactie

1.) https://stayhomecomiccon.nl/

 

2.) Zondag signeer ik virtueel op facebook 5 albums. De boeken zijn al gereserveerd maar de live videos zijn door iedereen te bekijken.

 

3.) Ik verkoop een door alle tekenaars (uitgezonderd Maikel Verkoelen) gesigneerd album op catawiki. Efkens zoeken naar andere distributiekanalen, kijken wat werkt en wat niet. Hopelijk werkt dit :) 

https://www.catawiki.com/lots/35441629-schets-en-scheef-eleonore-met-6x-opdrachttekening-dedicace-hardcover-first-edition-2020-2020

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Min of meer leuk en gerelateerd:  VRTNWS brengt wekelijks de rubriek "De vijf boeken die het leven van ... hebben veranderd."  Deze week is dat, hoe kan het ook anders, viroloog Marc Van Ranst.  Zijn eerste keuze verraste mij wel aangenaam.  Fijne motivatie ook.


image.thumb.png.0bca06cf415a541ebaf0f2d6875da613.png

 

1. "De straalvogel" - Jef Nys

 

Marc Van Ranst bladert door een kapotgelezen strip ("misschien wel honderd keer") - op de cover een zelfgemaakt houten vliegtuigje. "De Straalvogel" van Jef Nys kreeg ik toen ik nog niet kon lezen. Ik begreep het verhaal aanvankelijk door naar de plaatjes te kijken. Ik denk wel dat ik dankzij dat album heb léren lezen en de smaak te pakken heb gekregen. Lezen was voor mij de wereld die openging."

 

"Ik vond het fantastisch hoe dat kleine Jommeke een vliegtuig in mekaar kon timmeren! Dat wou ik ook: uitvinder zijn en knutselen. Tijdens de zomervakanties bij mijn grootouders, waar planken en nagels en hamers in overvloed te vinden waren, heb ik toen net als Jommeke iets ineengestoken dat op een vliegtuig leek. Ik was er vast van overtuigd dat het ding ook zou kunnen vliegen als ik maar ergens een motortje zou vinden."

 

"De straalvogel" was mijn eerste Jommekesboek en ik ben de reeks blijven lezen tot nummer 50 ongeveer. Suske en Wiske en Nero las ik ook graag. Als volwassene kijk je anders naar die strips, dan zie je hoe Willy Vandersteen en Marc Sleen aan volksverheffing deden."

"In "De klankentapper" bijvoorbeeld hoort Wiske de term polio en ze vraagt Suske om uitleg. Die heeft het dan over poliomyelitis en anterior acuta en de vernietiging van zenuwcellen door een virus. Waarop professor Barabas een ijzeren long begint te maken. Zulke striptekeningen laat ik in mijn colleges virologie graag aan mijn studenten zien om wetenschappelijke begrippen te illustreren."

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/29/de-vijf-boeken-die-het-leven-van-marc-van-ranst-hebben-veranderd/

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 18/3/2020 om 10:55, Yncke zei:

Tof idee voor een thread, dit kan ik gebruiken. :)

Ik zoek deze thread echter steeds tevergeefs in The  Chocolate Bar...

 

*******************************************************************************

"Social-distancing" op een veerboot over de Maas (Rotterdam, vandaag):

 

zzsocial-distancing-28032020.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
18 uren geleden, TDPB zei:

Geef mij maar de dagelijkse Corona strips van Ralf König. Of van Michiel Van De Pol. Die ook allemaal gebundeld gaan worden. En er komen zo nog wat Corona albums.

Oppassen voor cultuurverschillen. Die corona-hommages van Milo Manara bijvoorbeeld worden op Angelsaksische fora smakeloos gevonden.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...