Ga naar inhoud

Stripwinkels In Oost- En West-Vlaanderen


agrash

Recommended Posts

Naar aanleiding van het het verdwijnen van een stripwinkel in Roeselare : 

 

Ik weet wel geen alternatieven meer. Welke andere stripwinkels zijn er nog in regio west vlaanderen?

 

Ik ben nog nooit in de winkels van brugge/gent geweest, maar om wekelijks een bezoekje naar 1 van beide te brengen zal mij moeilijker gaan wegens tijdgebrek en online bestellen is ook hetzelfde niet. Waar anders kun je eens nieuwe reeksen snel doorbladeren om te kijken of het mij eventueel zou kunnen intereseren of waar anders kan ik naartoe als ik vragen heb ivm een specifieke reeks.

En met de club die ook uit roeselare getrokken is en het ietwat beperkte stripaanbod van de club kortrijk valt het ook wat moeilijk

Link naar reactie

De Striep in Brugge is een van de grootste van het land. Je kan er alle nieuwe titels vinden, een ontzettend groot aanbod tweedehands, promoties, koopjes, pakketten. Het comicsegment is ook uitgebreid en ze helpen je er graag verder om de juiste keuzes te maken. Je kan er ook terecht voor beeldjes, posters, zeefdrukken (vaak zeldzaam materiaal dankzij een externe handelaar die zijn weg kent) en er is ook een tweedehands aanbod met Franse strips.

Link naar reactie

De Striep in Brugge is een van de grootste van het land. Je kan er alle nieuwe titels vinden, een ontzettend groot aanbod tweedehands, promoties, koopjes, pakketten. Het comicsegment is ook uitgebreid en ze helpen je er graag verder om de juiste keuzes te maken. Je kan er ook terecht voor beeldjes, posters, zeefdrukken (vaak zeldzaam materiaal dankzij een externe handelaar die zijn weg kent) en er is ook een tweedehands aanbod met Franse strips.

Niks aan toe te voegen.

Zeer vreemd dat er w-vlamingen zijn die de striep nog niet kennen.

Al even vreemd dat je van roeselare naar Gent rijdt ipv Brugge.

Niet twijfelen,mensen!

Link naar reactie

Niks aan toe te voegen.

Zeer vreemd dat er w-vlamingen zijn die de striep nog niet kennen.

Al even vreemd dat je van roeselare naar Gent rijdt ipv Brugge.

Niet twijfelen,mensen!

Gewoon omdat ik in Gent bij Pierke al mijn 1 ste drukken koop en altijd zeer vriendelijk ontvangen ben geweest.Ik ben geen loper die van de ene naar de andere gaat en als ik goed bediend word blijf ik dan ook trouw :e007:  Simple as that ! :e005: (En De Striep ken ik zowel in Brugge als in Oostende)

Link naar reactie

De Striep is continu aan het veranderen. Momenteel hebben ze alle schuifbakken met oudere reeksen eruit gehaald en naar het eerste verdiep verhuisd om daar een kamer mee te vullen. Ondertussen begint het aanbod tweedehandse Franse strips op het eerste verdiep ook te lopen.

Link naar reactie

Ik denk dat ik voor brugge zal kiezen ipv gent ter vervanging van willi's wereld. Gent is nooit mijn favoriete stad geweest en ik vind het net iets te ver rijden met de wagen.

Hoe zit het met het persoonlijk contact in de striep? Dat vond ik bij WW vroeger ook zeer aangenaam zoals velen hier al verteld hebben. Vooral dan bij het kiezen van de laatste nieuwigheden, maar ik denk dat het in brugge veel drukker zal zijn waardoor de zaakvoerder uiteraard niet overal bij kan gaan.

 

 

En werkt de striep ook met een klantenkaart zoals willi's wereld?

10% was nl niet niets en als je kaart volzat kon ik toch met dat bedrag toch nog een mooie stapel strips gratis krijgen.. ^^

Link naar reactie

Ik denk dat ik voor brugge zal kiezen ipv gent ter vervanging van willi's wereld. Gent is nooit mijn favoriete stad geweest en ik vind het net iets te ver rijden met de wagen.

Hoe zit het met het persoonlijk contact in de striep? Dat vond ik bij WW vroeger ook zeer aangenaam zoals velen hier al verteld hebben. Vooral dan bij het kiezen van de laatste nieuwigheden, maar ik denk dat het in brugge veel drukker zal zijn waardoor de zaakvoerder uiteraard niet overal bij kan gaan.

 

 

En werkt de striep ook met een klantenkaart zoals willi's wereld?

10% was nl niet niets en als je kaart volzat kon ik toch met dat bedrag toch nog een mooie stapel strips gratis krijgen.. ^^

Moet je niet mee inzitten in de striep.

Persoonlijk advies,geen probleem.

Ze lopen daar meestal met 2-3 man rond,en ondanks het er soms druk is kan je altijd advies krijgen.

Wat korting betreft hebben ze net een nieuw kortingsysteem.

Iedere aankoop komt nu direct op een klantenkaart die bij een volgende aankoop direct kan opgebruikt worden.

Korting varieert naar gelang je koopt-opspaart.

Hoe meer je opspaart hoe groter je korting.

maximum is 12% (vanaf 800€ aankoop)

Enige wat ik mis in de striep zijn signeersessies.

En daar moeten ze in principe zeker de mogelijkheden toe hebben(zijn toeleverancier van quasi iedere stripwinkel in vlaanderen)

Ik herinner me nog een signeersessie met delaby een jaar of 15 geleden (zeer goede herinneringen aan)maar jammer genoeg nooit meer iets gelijkaardigs mogen meemaken.

Daar schieten ze echt tekort(als je dat bv vergelijkt met een Alex).

Voor de rest absolute topwinkel.

Link naar reactie

Blij dat je met onze mening eens bent, Agrash. Ik ga nu 1x per maand :e001: ( wat zal ik mijn wekelijkse babbel met Jozef missen) naar Gent bij Pierke. Ik ga via zijn site mijn bestelling plaatsen en zoals gezegt ga ik 1 x per maand erom.(zonder aankoopverplichtingen)  Ik krijg er ook mijn korting van 10% en je vind er veel antiquariaat en 2 de hands strips(zijn specialiteit) Dirk is altijd in voor een babbel en een toffe peer zoals je ze in uw SSZ wil hebben. :e007:

Vroeger trok ik altijd naar Gent. Dirk is een fantastische vent, die gerust een uur aan een stuk een praatje met je kan slaan over alles waar je vantevoren nooit zou van denken dat je er met de uitbater van je stripwinkel zou kunnen over praten.

Nadat ik in Roeselare ben terecht gekomen, ging ik veel minder, nu nog amper één keer per jaar, meestal juist in de periode dat ie verlof neemt en zijn zoon of dochter in de winkel zit.

In Roeselare meteen Willis Wereld gevonden, eerst met Rudi, die uit hetzelfde dorp afkomstig is als ik (Dentergem), later, nadat Rudi een tweede winkel opende in Gent, met Jozef.

Die man is zo aimabel, vriendelijk en behulpzaam dat ik alleen al daarom hartzeer heb dat ik er mijn gading niet meer ga vinden.

Het zal dus maandelijks een uitstapje Gent worden.

Ik wist dat Pierke een website had, maar wist niet dat je er alles gewoon kunt bestellen.

Is dat al lang zo?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Vroeger trok ik altijd naar Gent. Dirk is een fantastische vent, die gerust een uur aan een stuk een praatje met je kan slaan over alles waar je vantevoren nooit zou van denken dat je er met de uitbater van je stripwinkel zou kunnen over praten.

Nadat ik in Roeselare ben terecht gekomen, ging ik veel minder, nu nog amper één keer per jaar, meestal juist in de periode dat ie verlof neemt en zijn zoon of dochter in de winkel zit.

In Roeselare meteen Willis Wereld gevonden, eerst met Rudi, die uit hetzelfde dorp afkomstig is als ik (Dentergem), later, nadat Rudi een tweede winkel opende in Gent, met Jozef.

Die man is zo aimabel, vriendelijk en behulpzaam dat ik alleen al daarom hartzeer heb dat ik er mijn gading niet meer ga vinden.

Het zal dus maandelijks een uitstapje Gent worden.

Ik wist dat Pierke een website had, maar wist niet dat je er alles gewoon kunt bestellen.

Is dat al lang zo?

Ik heb gewoon gebeld naar Dirk en de situatie uitgelegd en doordat ik er ook al jaren klant ben is er geen probleem. Hij doet dit natuurlijk niet voor iedereen denk ik want indien er veel uitkomt moet hij u wel vertrouwen dat je ze effectief koopt als ze daar een tijd blijven liggen. Daar je er ook klant bent, zal dat dan wel geen probleem zijn. Ik kijk via stripinfo naar de nieuwe releases en bestel ze dan via mail die je op zijn site onder contact vindt. Misschien wel wat omslachtig maar daar vinden wij wel iets op in de toekomst. Ja wij waren wel wat verwend met WW die de nieuwe strips op de site zette waar je ze dan ook direct kon bestellen.

Link naar reactie

Enige wat ik mis in de striep zijn signeersessies.

En daar moeten ze in principe zeker de mogelijkheden toe hebben(zijn toeleverancier van quasi iedere stripwinkel in vlaanderen)

Ik herinner me nog een signeersessie met delaby een jaar of 15 geleden (zeer goede herinneringen aan)maar jammer genoeg nooit meer iets gelijkaardigs mogen meemaken.

Daar schieten ze echt tekort(als je dat bv vergelijkt met een Alex).

 

 

Ik kom niet in De Striep maar ik dacht dat ze verleden jaar toch een heuse signeersessie hebben georganiseerd met een 10-tal tekenaars.

Link naar reactie

Het was in september 2011, in de nabije school van de Frères, naar aanleiding van 30 jaar De Striep met onder andere Jan Bosschaert, Ken Broeders en Steven Dupré.

 

Ken Broeders die komt toch echt weinig uit z'n huis :e001:

Mocht iemand weten waar, laat het me dan maar gerust weten :e012:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

De Striep in Brugge is een van de grootste van het land. Je kan er alle nieuwe titels vinden, een ontzettend groot aanbod tweedehands, promoties, koopjes, pakketten. Het comicsegment is ook uitgebreid en ze helpen je er graag verder om de juiste keuzes te maken. Je kan er ook terecht voor beeldjes, posters, zeefdrukken (vaak zeldzaam materiaal dankzij een externe handelaar die zijn weg kent) en er is ook een tweedehands aanbod met Franse strips.

Als ik dit allemaal lees zal ik mijn aankopen in 2 verdelen.  De ene helft bij Pierke en de andere in De Striep :e007:

Link naar reactie

Ken Broeders die komt toch echt weinig uit z'n huis :e001:

Mocht iemand weten waar, laat het me dan maar gerust weten :e012:

Ken is,als ik mij niet vergis,al 3 x in Brugge geweest.

Alleszins met het jubileum,dan eens in de biekorf(ook organisatie van de striep) en ik dacht nog eens.

Er is ook al een tentoonstelling van hem geweest in de striep.

Ook Bosschaert is er al meermaals geweest.

Maar ik hoop op eens wat nieuwe namen(met alle respect voor Ken en Jan).

Zoals Delaby of vance in de tijd,wat toch wel een kleine stunt was.

Na sluitingstijd een man of 20 die mochten aanschuiven,fijne gemoedelijke sfeer.

Babbelke doen met de tekenaar,en klanten onder elkaar.

Ik ben echt geen dédi jager maar deze avond is me toch met stip bijgebleven(delaby).

Dat was echte klantenbinding.

Link naar reactie

Ik ga naar Gent.

World's End (in de volksmond Betty Boop) : voor comics, losse, HC's en TPB's, en manga, en de nieuwe nederlandstalige strips.

Stripwinkel Pierke : antiquariaat, véél tweedehands, en véél nieuwe nederlandstalige strips.

In beide winkels staat iemand achter den toog waar ik graag mee praat. Ook de klanten ambeteer ik al eens.

Beide winkels werken met een klantenkaart, die een hoger procent oplevert al naargelang ge meer en vlugger koopt.

 

Soms ga ik ook eens naar Epic en De Poort.

Er zijn nog stripwinkels in Gent, en daarnaast is er ook nog een (spuwt het uit ;) ) Fnac.

Link naar reactie

En er zijn wel meerder tekenaars vroeger langsgeweest : zo heb ik er ook nog Tarquin, Ersel en Hübsch ontmoet,

 

Op dat vlak is Het besloten land of Brüsel toch beter. Dit gezegd zijnde, moest ik in de regio Brugge/Roeselare wonen ware ik erg content met de nabijheid van De Striep.  Als uitgeweken West-Vlaming in Antwerpen wonende ben ik erg content met De Mekanik.  Beo is niet mijn ding.  De "Tse Tse" is niet slecht, maar kan moeilijk opboksen tegen de Mekanik vrees ik.    

Link naar reactie

Ik ga naar Gent.

World's End (in de volksmond Betty Boop) : voor comics, losse, HC's en TPB's, en manga, en de nieuwe nederlandstalige strips.

Stripwinkel Pierke : antiquariaat, véél tweedehands, en véél nieuwe nederlandstalige strips.

In beide winkels staat iemand achter den toog waar ik graag mee praat. Ook de klanten ambeteer ik al eens.

Beide winkels werken met een klantenkaart, die een hoger procent oplevert al naargelang ge meer en vlugger koopt.

 

Soms ga ik ook eens naar Epic en De Poort.

Er zijn nog stripwinkels in Gent, en daarnaast is er ook nog een (spuwt het uit ;) ) Fnac.

Mij ambeteer je in elk geval nooit. Ik vind het supertof om met echte fans over strips te praten.

Link naar reactie

Jaja...visvijver... Ik vermoed dat Peter zijn prachtige strand wil voor zich houden...  ik vermoed dat ik weet waarom.

 

Bondi-Beach-Babes-1.jpg

 

Helaas, de bittere realiteit slaat toe:

BejaardeVrouwen_Strand.jpg

 

 

 

Het toeval moet lukken, ik heb nog maar vorige week zaterdag gepasseerd aan Peter z'n winkel toen we van brugge kwamen. Het was wel s'avonds laat en ik had eens een andere baan genomen die ik maar half kende.

Nu, ik heb ook nog enkele oudere strips tekort en ik zal daar ook zeker eens binnenspringen ^^

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...