Ga naar inhoud

Stripwinkels In Oost- En West-Vlaanderen


agrash

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Weet er iemand wat er aan de hand is met stripwinkel Koeritza in Aalst? Ik krijg al een tijdje geen antwoord op mijn mails en stond vandaag voor een gesloten deur. Ik weet dat Patrick ermee ging stoppen eind dit jaar, maar het laatste dat ik hoorde is dat hij overnemers gevonden had en dat alles bij het oude bleef...

Link naar reactie

Weet er iemand wat er aan de hand is met stripwinkel Koeritza in Aalst? Ik krijg al een tijdje geen antwoord op mijn mails en stond vandaag voor een gesloten deur. Ik weet dat Patrick ermee ging stoppen eind dit jaar, maar het laatste dat ik hoorde is dat hij overnemers gevonden had en dat alles bij het oude bleef...

Ik overhoorde twee weken geleden toevallig dat hij een dag in het ziekenhuis was beland en hij liep eveneens moeilijk. Het is misschien een gevolg hiervan?

Link naar reactie

De naam van stripwinkel Atlantis in Oudenaarde is hier nog veel te weinig gevallen.  Al jaren mijn favoriete SSZ.  Een héél groot aanbod van nieuw, tweedehands (volledige zolderverdieping) en antiquariaat.  Ik ben al jaren vaste klant en toch snuffel ik er nog altijd graag rond.  Je vindt er altijd nog wel iets wat je voorheen nooit was opgevallen.  Eigenaar Johan laat je ook rustig je gang gaan en klampt je niet meteen aan.  Hij is heel open en vriendelijk.  De winkel ziet er klein uit aan de buitenkant maar laat je niets wijsmaken.  Een bezoek loont méér dan de moeite.  Grote stock in kelderverdieping en ook vaak 'moeilijke' titels beschikbaar.
Jaarlijks wordt ook de verjaardag van de winkel gevierd met een gezellige tweedaagse wafelbak met aanwezigheid van signerende auteurs.

Adres : vlakbij station van Oudenaarde

Broekstraat 2
9700 Oudenaarde

055/31 81 74
 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

De naam van stripwinkel Atlantis in Oudenaarde is hier nog veel te weinig gevallen.  Al jaren mijn favoriete SSZ.  Een héél groot aanbod van nieuw, tweedehands (volledige zolderverdieping) en antiquariaat.  Ik ben al jaren vaste klant en toch snuffel ik er nog altijd graag rond.  Je vindt er altijd nog wel iets wat je voorheen nooit was opgevallen.  Eigenaar Johan laat je ook rustig je gang gaan en klampt je niet meteen aan.  Hij is heel open en vriendelijk.  De winkel ziet er klein uit aan de buitenkant maar laat je niets wijsmaken.  Een bezoek loont méér dan de moeite.  Grote stock in kelderverdieping en ook vaak 'moeilijke' titels beschikbaar.

Jaarlijks wordt ook de verjaardag van de winkel gevierd met een gezellige tweedaagse wafelbak met aanwezigheid van signerende auteurs.

 

Adres : vlakbij station van Oudenaarde

 

Broekstraat 2

9700 Oudenaarde

 

055/31 81 74

 

Kun je wat meer info geven over de nabije parkeergelegenheden en de prijs van 2de hands strips? Het klinkt namelijk wel interessant.

Link naar reactie

@Joni : parkeren kan op de parking van het station van Oudenaarde of nog dichter vlak voor de deur zijn een aantal parkeerplaatsen (wel blauwe zone).  Als die allemaal volzet zouden zijn, kan je zeker terecht op de parking van de nabijgelegen dierenspeciaalzaak. 

De prijzen van de tweedehands liggen in de lijn van andere SSZ.  Alleen is hier wel héél veel keuze.  SC, HC van zowel populaire reeksen als minder bekende reeksen.  Niet twijfelen, gewoon eens langs gaan.  Voorzie voldoende tijd want je bent niet zo snel buiten als je denkt.  'Atlantis' bezoeken is altijd weer iets nieuws ontdekken.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Alleen is hier wel héél veel keuze.  SC, HC van zowel populaire reeksen als minder bekende reeksen.  Niet twijfelen, gewoon eens langs gaan.  Voorzie voldoende tijd want je bent niet zo snel buiten als je denkt.  'Atlantis' bezoeken is altijd weer iets nieuws ontdekken.

 

 

ik hoor dit nu in mijn hoofd vertellen door een stem van op de lokale radiostations :P

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

PATRICK KIEKENS (62) TREKT DEUR VAN STRIPWINKEL ACHTER ZICH DICHT

Koeritza krijgt nieuwe uitbaters

 

Patrick Kiekens (62) trekt na tien jaar de deur van stripwinkel Koeritza in de Sint-Jorisstraat in Aalst achter zich dicht en gaat met pensioen. Toen Kiekens zijn stripwinkel begon, had hij al een carrière op de beurs achter de rug. "Ik heb 25 jaar gewerkt voor het geld, tien jaar voor de mensen en nu ga ik wat doen waar ik zelf zin in heb. Tekenen."

 

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-aalst/koeritza-krijgt-nieuwe-uitbaters-a2057866/

 

https://www.facebook.com/koeritza

Link naar reactie

Een goeie zaak dat er toch stripwinkels worden overgenomen ipv te sluiten, zie ook Mekanik.

De vrees dat er binnen 10 jaar geen stripwinkels meer zijn door een gebrek aan opvolgers en/of klanten blijft wel gestand.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Hoi, fijn om te lezen over Koeritza hier. Reclame, reclame, reclame... Ik ben dus de nieuwe eigenaar en geef hier graag nog even onze nieuwe contactinformatie door.

Koeritza

Sint Jorisstraat 23

9300 Aalst

053/426361

koeritza1@telenet.be

www.koeritza.be

Jullie kunnen altijd verlanglijstjes doorsturen dan probeer ik die zo goed mogelijk op te volgen voor jullie. Oude klantenkaarten zijn nog steeds geldig.

Hopelijk kan ik jullie eens verwelkomen in de vernieuwde Koeritza.

Groetjes,

Koenraad

Link naar reactie
  • 2 months later...

Wat verkoop je in je winkel, naast nieuwe Nederlandstalige strips? Engels? Frans? Antieke strips? Postuurkes?

Ik ga bijna om de week even langs bij de Koeritza en merk dat de nieuwe uitbater heel hard zijn best doet om zijn aanbod tweedehands strips te verbeteren. De kwaliteit ervan is goed en de prijs zeer gemodereerd. De nieuwste strips worden elke week geleverd. Op de website van Koeritza vind je via de nieuwsbrief alle strips die de maand daarop gaan verschijnen. Anderstalige strips zijn er bijna niet, maar kunnen wel besteld worden. Er zijn wat posters.Het aanbod van echt oude strips begint ook groter te worden. Geen postuurkes. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 6 years later...

Ik zou morgen in Roeselare moeten zijn. Zijn er daar nog strip of andere boekenwinkels die de moeite zijn? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...