Ga naar inhoud

Diamond Comics staakt distibutie wegens Corona


Recommended Posts

Ik hoop dat mijn 500 pg DOGWITCH OMNIBUS dan nog meekomt... die is al een paar keer verschoven, en zou morgen worden uitgeleverd :)
De rest wil ik wel op wachten, maar dit is iets waar ik al een hele tijd naar uitkijk

 

Maar mijn hemel, wat een impact dit heeft op alle facetten van de samenleving!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, boomvavavoom zei:

Ik hoop dat mijn 500 pg DOGWITCH OMNIBUS dan nog meekomt... die is al een paar keer verschoven, en zou morgen worden uitgeleverd :)
De rest wil ik wel op wachten, maar dit is iets waar ik al een hele tijd naar uitkijk

 

Maar mijn hemel, wat een impact dit heeft op alle facetten van de samenleving!!

Wat is dogwitch? Heb je een link of voorbeeld?

Link naar reactie

Naturellement :)
https://www.bleedingcool.com/2019/12/27/40-page-preview-dogwitch-graphic-novel-introduction-soska-sisters/

 

Deze serie is voor mij een hoogtepunt... wacky en insane, geweldig en bedachtzaam, prachtig getekend. Must have.
Ik heb bijna niets "dubbel" maar deze serie heb ik bijna compleet in losse delen, ook wat in TPB en dan deze omnibus is gewoon geweldig

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 24/3/2020 om 10:19, boomvavavoom zei:

Naturellement :)
https://www.bleedingcool.com/2019/12/27/40-page-preview-dogwitch-graphic-novel-introduction-soska-sisters/

 

Deze serie is voor mij een hoogtepunt... wacky en insane, geweldig en bedachtzaam, prachtig getekend. Must have.
Ik heb bijna niets "dubbel" maar deze serie heb ik bijna compleet in losse delen, ook wat in TPB en dan deze omnibus is gewoon geweldig

Waar koop je deze?

Link naar reactie
1 uur terug, JPAR zei:

Waar koop je deze?

aha! Goede vraag!
Ik hweet dat NEAT STUFF er 3 exeemplaren van had laten binnenkomen en... dat was dus de láátste zending uit Amerika!!!!

1 uur terug, Retardi zei:

@JPAR Elke stripwinkel die hem wil bestellen. 

in theorie wel, maar wegens Corona....

39 minuten geleden, JPAR zei:

Ik kan hem nergens vinden.

Dat is dus niet gek

 

Maar email/chat even met @Neat Stuff !!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
21 minuten geleden, boomvavavoom zei:

aha! Goede vraag!
Ik hweet dat NEAT STUFF er 3 exeemplaren van had laten binnenkomen en... dat was dus de láátste zending uit Amerika!!!!

in theorie wel, maar wegens Corona....

Dat is dus niet gek

 

Maar email/chat even met @Neat Stuff !!

Dat heb ik al eens eerder geprobeerd, maar nooit een reactie gehad. Dus ik kijk wel even verder. Komt anders later vast wel beschikbaar.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

ik kreeg dit nog binnen

 

Quote

Beste Comicasers,
Hieronder de lijst met nieuwe en oude aanwinsten. Volgende week verwachten we weer nieuwe comics, hieronder dus nog golden oldies. Donderdag 22 mei zijn we gesloten, vrijdag 23 mei zijn we vanaf 12:00 weer present. Fijne Hemelvaart allen!
Mvg.
Robert en Peter
Comicasa

Nieuwe producten pagina : https://www.comicasa.nl/new-comics/pq

Comicasa ook op Facebook : www.facebook.com/comicasa.enschede

 

Ik heb mijn pre-orders (15 boekjes in totaal) maar opgevraagd en die komen morgen bij me aan.

 

Ik zie dat Archonia sommige bestelde pre-order items heeft bijgwerkt met de 27/5 datum maar nog niet alles is aangepast...

 

image.thumb.png.714cb84a2671301374464bace3c8d1c2.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De vraag is hoe de winkels in België en Nederland het aan gaan pakken? Als pinceel en Pep de bal oppakken dan is er niets aan de hand. Anders denk ik dat met name dr single issues te duur gaan worden. Voor de hardcovers en trades zijn er goede boekdistributeurs.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Pep en Pinceel zullen absoluut actie ondernemen. Het verkrijgen van de DC titels zal niet het probleem zijn, de kosten om ze te verschepen echter wel. Nu ging alles op de grote hoop. De afzonderlijke verzending van DC titels wordt waarschijnlijk exorbitant duur...

Precies. Daarnaast zal dd korting via Diamond, doordat er minder afgenomen wordt, dalen. Dus extra verzendkosten, minder korting en een hogere prijs voor de DC titels. Lijkt mij niet verstandig.

Link naar reactie
9 minuten geleden, JPAR zei:

Precies. Daarnaast zal dd korting via Diamond, doordat er minder afgenomen wordt, dalen. Dus extra verzendkosten, minder korting en een hogere prijs voor de DC titels. Lijkt mij niet verstandig.

De boekdistributie is een prima alternatief. Daar maakt bol.com ook gebruik van. Het zal effectief wel de dood van de single issue inluiden.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Retardi zei:

De boekdistributie is een prima alternatief. Daar maakt bol.com ook gebruik van. Het zal effectief wel de dood van de single issue inluiden.

Dat denk ik ook. Het lijkt alsof DC de weg van digitaal steeds meer inzet. Ze kondigen sommige titels alleen nog maar digitaal aan. Daarnaast hebben ze het aantal digitale titels de laatste 2 maanden behoorlijk vergroot.

Link naar reactie
14 uren geleden, Retardi zei:

Als pinceel en Pep de bal oppakken dan is er niets aan de hand. 

Ik heb in het verleden via Pinceel Amerikaanse comics bekomen : een week of twee later dan bij Diamond en vaak beschadigde boeken.  Geef me maar maar de keuze tussen meerdere verdelers (waaronder Diamond).  Waar komt die welgemeende 'Fuck you' van DC ten opzichte van Diamond vandaan?  Vielen er geen lessen te leren uit het distributie-fiasco van Marvel in de jaren '90 ?

Link naar reactie

Sowieso zal het leiden tot minder comics en minder comic shops.  Veel Amerikaanse stripwinkels zijn 100% afhankelijk van Diamond, werken zelfs met een kassa-systeem van Diamond.  Diamond liet ook onverkochte strips terug sturen of gaf stripwinkels financiële ademruimte (in die mate dat Diamond er zelf financieel onder lijdt).  Als gans het distributie-systeem verandert door Disney (=Marvel) en Warner Bros (=DC) dan kunnen we de markt serieus zien krimpen want eerlijk : comic books zijn te verwaarlozen 'peanuts' voor die mega-bedrijven.

Link naar reactie
2 uren geleden, Eemis zei:

Ik heb in het verleden via Pinceel Amerikaanse comics bekomen : een week of twee later dan bij Diamond en vaak beschadigde boeken.  Geef me maar maar de keuze tussen meerdere verdelers (waaronder Diamond).  Waar komt die welgemeende 'Fuck you' van DC ten opzichte van Diamond vandaan?  Vielen er geen lessen te leren uit het distributie-fiasco van Marvel in de jaren '90 ?

Het is natuurlijk wel een ongemakkelijk feit dat de comicsindustrie vrijwel direct op zijn gat lag, toen cover uitbrak. En dat allemaal omdat Diamond zijn zaken niet op orde had. 
 

Marvel kocht in de 90s zijn eigen distributeur. Dat mag je niet vergelijken met de huidige acties van DC. 
 

In ander nieuws: https://bleedingcool.com/comics/rumours-big-dc-comics-digital-publishing-initiative/

Link naar reactie

Naast het switchen naar een andere distributeur (meerdere in dit geval), gaan ze ook op een andere dag de comics beschikbaar stellen. De dinsdag ipv de woensdag. Dat geeft veel comicshops in de VS ook problemen, omdat ze een dag nodig hebben om alles in de winkel te krijgen en maandag traditioneel een dag is die uitvalt door feestdagen enz. Tevens gaat DC de online shops (Instocktrades, Amazon etc) de mogelijkheid geven om op dezelfde dag te leveren als de comicshops. Nu mogen die pas twee weken later verkopen.

Link naar reactie

In deze podcast-aflevering van 11 O'Clock Comics tracht DCBS’ Christina Merkler wat duidelijkheid te scheppen over de wijze waarop ze DC-comics zullen verdelen. Na 1u6min komen de winkels buiten de V.S. aan bod. Blijkbaar gaat slechts 15% van DC-comics naar niet-Amerikaanse winkels. Er wordt duidelijk gezocht naar creatieve oplossingen om de verzending en taksen zo laag mogelijk te houden.  DCBS heeft al een oplossing voor Australië en zoekt iets uit voor Groot Brittanië. Men geeft ook toe dat er, zonder creatieve oplossing, er een prijsstijging van 40 tot 70% kan komen voor DC-comics in Europa door die verzending en heffingen.
Na het interview lijkt men toch tot de vaststelling te komen dat DC op langere termijn lijkt te willen afstappen van de floppies, dat dit het begin kan zijn van een grote verandering in de wijze waarop Amerikaanse comics worden geconsumeerd zonder dat het daarom een 'final crisis' moet zijn.
https://11oclockcomics.com/2020/06/09/11-oclock-comics-episode-677/

Link naar reactie
33 minuten geleden, Eemis zei:

Na het interview lijkt men toch tot de vaststelling te komen dat DC op langere termijn lijkt te willen afstappen van de floppies, dat dit het begin kan zijn van een grote verandering in de wijze waarop Amerikaanse comics worden geconsumeerd zonder dat het daarom een 'final crisis' moet zijn.

Dat was wat ik hierboven al riep. De digitale verkoop is niet groots maar kan dat verlies prima opvangen. En als de stripwinkels hier de boekdistributeurs aanschrijven dan gaan we hier weinig van merken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...