Ga naar inhoud

Cult of Apple


Bonte

Recommended Posts

Ik heb jaren geleden hier op het forum iemand aangeraden om Apple aandelen te kopen aan 120 dollar, hopelijk heeft hij ze nog.

 

Nu zijn ze gezakt van 320 naar 230, misschien zakken ze zelfs nog verder naar 200 of 170 want het zijn zotte tijden. Apple zou hier quasi ongeschonden moeten uit komen en misschien zelfs eindelijk eens de stap zetten naar het democratiseren van medische apparatuur, er is duidelijk vraag naar. Gouden tip voor wie niet weet waar z'n centen in te steken. :)

Link naar reactie
  • 1 month later...

224 was het goedkoopste op 24 maart, idd.  240 was het goedkoopst op 1 april. ondertussen zitten ze weer aan 287.  Nuja, ik had toch niet de middelen om iets te kopen, maar vond het ook wel heel verleidelijk op z'n beste moment.

 

 

Dank om het topic te heropenen trouwens.  Mijn vraag ernaar destijds was naar aanleiding van de mooie jongen hierboven.  Die iPad Pro 12.9 2020 is toch wel een droom alhier. Ondertussen tientallen reviews gezien, wat doet een mens anders in het midden van de nacht?  Lang verhaal kort, je kan in principe even goed de vorige versie in huis halen.  Die gaat niet slechter presteren.  En die fancy-camera-functie, het is maar de vraag of je dat ooit gaat gebruiken.  Maar waar (bijna) niemand het over heeft:  Het buigprobleem is zo goed als verdwenen.  Dat was écht wel een issue bij de vorige versie, de reden waarom ik hem, zelfs al moest ik het kunnen, nooit in huis zou halen.  Je moet er natuurlijk geen zotte toeren mee uithalen, maar dat deze versie niet meer spontaan gaat buigen bij normaal gebruik, dat heeft mijn interesse naar 100% gebracht.

Samen met het nieuwe OS, de aansluitingsmogelijkheden, organisatie-apps en de combinatie met dat magic keyboard, is dat toch echt wel een laptop of macbook-vervanger geworden.  En een volwaardig tekenscherm met Paperlike velletje er over.  Wat een beest.

Alleen de prijzen swingen weer de pan uit.  Een nadeel dat ik kan bedenken?  Je kan deze niet als laptop op de schoot gebruiken.  Je kan dat wel als tablet, maar dan zonder toetsenbord.  En dan is die 300 Euro extra wel héél veel.

Geruchten zijn dat er nog een straffere versie zou uitkomen eind dit jaar, een beetje zoals hun duurste iPhone qua classificatie.  Benieuwd.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De huidige iPad pro is perfect als je een groter formaat wil, sterke aanrader. Die 3D camera is gericht op de toekomst, er was een kip-ei probleem en dit is de oplossing, nu kunnen ontwikkelaars aan het werk om die camera te gebruiken maar als gebruiker ben je er voorlopig niet veel mee.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Chia zei:

hallo. ik heb mijn iphone 8 plus laten gevallen.

denkt u dat ik beter een nieuwe koop of deze laat maken?

Om eerlijk te zijn denk ik dat de nieuwe SE de beste keuze zal zijn als je aan 150+ euro kosten zit, 500 euro voor een model waar je lang mee verder kan. Die gelijkt erg op de 8 maar met de nieuwste processor voor dezelfde prijs.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Chia zei:

of beter nog dan voor de maximale gaan? de nieuwe iphone met de drie cameras?

Als iemand overweegt om een iPhone 8 te herstellen dan denk ik niet dat een 1100 euro iPhone 11pro een goeie vervanging is. Tenzij de camera belangrijk is maar dan was hij al overgestapt.

 

Zelf heb ik een 6s+ en ben daar best tevreden mee.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Apple stapt dus over op eigen chips, we verliezen hierdoor Windows maar winnen alle iPad en iPhone apps die nu makkelijk kunnen aangepast worden naar de Mac. Waarschijnlijk komt er nu ook touch en andere typische iPad mogelijkheden. Een grote stap dus ben wel benieuwd.

 

Apple heeft al verschillende van die transities ondergaan en de 2002 overstap van os9 naar osX is er ene van.

 

 

 

 

Link naar reactie
Zojuist, Yncke zei:

Is dat al getest? Windows bestaat al een paar jaar voor ARM, dacht ik.

In Bootcamp wordt het niet ondersteund door Apple maar de ARM versie zal wel draaien onder emulatie als iemand dat zou willen maken. Windows installeren zal uiteindelijk ook lukken met een hack maar hoe dan ook is er bitter weinig software & games voor Windows op ARM, dus is het ook niet de Windows die we willen.

 

Apple zal ook eigen incriptie controllers maken, grafische chips, afterburners, audio chips enz. Binnen enkele jaren gaan dat erg snelle en zuinige machines zijn maar enkel Apple zal alle hardware kunnen gebruiken

Link naar reactie
14 uren geleden, Bonte zei:

Als ze niet geleverd zouden zijn dan hoefde Mediamarkt ze niet te verkopen (prijs was veel te laag), maar ze hebben ze effectief verzonden dus voor de rechter kunnen ze eventueel nog gelijk krijgen denk ik. 

Daar zitten nogal wat  haken en ogen aan. In hun voorwaarden staat bijvoorbeeld ook dat men gerechtigd is om de klant om bijbetaling te vragen wanneer er duidelijk onder de prijs is geleverd. Als er nu een verschil was geweest van, pak hem beet, 500 euro met de gangbare prijs dan was er een ander verhaal. Maar alleen een volslagen debiel begrijpt niet dat een prijs van €2.19 te weinig is voor een dergelijke machine.

Link naar reactie
15 hours ago, Bonte said:

Als ze niet geleverd zouden zijn dan hoefde Mediamarkt ze niet te verkopen (prijs was veel te laag), maar ze hebben ze effectief verzonden dus voor de rechter kunnen ze eventueel nog gelijk krijgen denk ik. 

Ze werden geleverd doordat iedereen dat een goede prijs-waarde-verhouding vond voor Apple.

Link naar reactie

Weet iemand of Apple TV+ aan te kopen is met een app store gift card?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
8 minuten geleden, Simon zei:

Wanneer mogen we deze verwachten?

Eind dit jaar natuurlijk, ze hebben de deal al een tijdje rond voor de chips en het is nu de perfecte tijd om ermee te starten. De netwerken beginnen te groeien en de chips trekken wat minder energie. Daarom verwachten ze een enorme verkoop dit en de volgende paar jaar.

Link naar reactie

Damn, m'n iMac heeft gisteren de geest gegeven na 5 jaar. Harde schijf kapot. 😞 Ik werk nu vanaf externe harde schijven wat niet bevordelijk is voor de snelheid. Ik zal wel een weekendje bezig zijn met die 3 terra aan data over te zetten van de backup.

 

Een nieuwe iMac komt dus dichterbij, voorlopig nog een Intel met SSD harde schijf. Dat is wel een kleine schijf dus hoe zou ik het best verder werken? Alles staat op z'n kop dus ideaal om m'n werkmethode wat aan te passen.

Ik zou dus volgende schijven hebben

- SSD van de computer met het systeem op, 1 terra

- Externe SSD als scratch disk voor Photoshop

- Externe gewone HD voor al m'n bestanden 5 terra

- Externe gewone HD voor de automatische backup 8 terra

 

Dan werken vanaf die 5 terra schijf of enkel werken met de bestanden van dit jaar op de grote SSD? Ik vermoed wel dat het constant overschakelen van bestanden van de ene naar de andere m'n backup wat in de war kan brengen.

 

Of zijn er betere RAID oplossingen en hoe moet ik het dan doen?

 

Al m'n huidige schijven worden dan gemarkeerd en weggelegd als hystorische backups.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Iemand toevallig een nog werkende Magsafe 1 oplader (60w) op overschot? (Macbook Pro 13inch) 

550x507.thumb.jpg.94f3baec4d30ebc9ef5b30149628667c.jpg

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Apple trok voor zijn productie naar China, omdat het daar goedkoper is. En toch verkopen ze hun producten aan de hoogste prijzen.

Bovendien heeft het toegenomen handelsverkeer met China gezorgd voor een pandemie, terwijl Sars rond 2003 tot China beperkt bleef.

Link naar reactie
5 uren geleden, Jason Fly zei:

Iemand toevallig een nog werkende Magsafe 1 oplader (60w) op overschot? (Macbook Pro 13inch) 

550x507.thumb.jpg.94f3baec4d30ebc9ef5b30149628667c.jpg

Intussen in orde.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 6 months later...

Dinsdagavond 19u is het opnieuw zover, een Apple event met nieuw speelgoed. 'Spring Loaded.' met waarschijnlijk een dubbele betekenis, 'loaded' met nieuwe hardware en je moet 'loaded' zijn om het allemaal te kunnen betalen. 🙂

https://www.apple.com/apple-events/

 

Persoonlijk hoop ik dat ze eindelijk Microsoft's surface-pro eens gaan volgen en een iMac maken die je ook als tekentablet kan gebruiken, maar dan beter en betaalbaar. Dat zal wel iets teveel gevraagd zijn maar ik ben alvast in de markt voor een goeie machine met de nieuwe M1+ processors, tracker-tags en een iPad.

 

7resize2-100717495-large.jpg

 

apple-event-spring-loaded-feature.jpg

Link naar reactie
  • 1 year later...
Op 19/4/2021 om 19:03, Bonte zei:

Persoonlijk hoop ik dat ze eindelijk Microsoft's surface-pro eens gaan volgen en een iMac maken die je ook als tekentablet kan gebruiken, maar dan beter en betaalbaar. Dat zal wel iets teveel gevraagd zijn maar ik ben alvast in de markt voor een goeie machine met de nieuwe M1+ processors, tracker-tags en een iPad.

 

7resize2-100717495-large.jpg

 

 


Dat zal ongetwijfeld ooit gebeuren, want volgens mij is dat waar ze met de iPad Pro Max langzaamaan heen willen, uiteindelijk.  Want jah, ze doen er altijd een eeuwigheid over om met "grootse snufjes" te komen die bij andere brands al een tijd bestaan.

 

De iPad Pro Max zou in 2023 verschijnen, het betreft een 14.1 inch.  Dat is weer wat groter dan de 12.9 inch, wat tot nu toe de grootste iPad Pro is.  Er is ook sprake van M2 processor en een mini-led scherm.  Dat kan een pak interessanter worden voor digitale tekenaars, want toch al een aardig scherm.  Alleen de prijs ... boy oh boy ... als de geruchten kloppen.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik slaagde er nu al een viertal jaar in om mijn iPad Pro als een laptop te gebruiken met uitzondering van enkele programma's/taken die niet beschikbaar/mogelijk zijn op iPad.  Helaas was mijn 7-jaar oude Microsoft Surface Pro zogoed als kapot waardoor ik me dan een Macbook heb aangeschaft.  De iPad zou een volwaardige vervanger van een laptop kunnen zijn maar Apple zorgt er bewust voor dat ze nog MacBooks kunnen verkopen door de mogelijkheden van een iPad te beperken ondanks de super-sterke processor die erin zit.  Zo'n 14.1 inch iPad Pro... dat zou ik wel zien zitten... 😉  Ondertussen helemaal lid van 'the cult of Apple' : Apple TV 4K, Apple Watch, iPhone, MacBook, iPad Pro, ... totaal in het ecosysteem van Apple en ben zeer tevreden over de kwaliteit.  Had al eerder 'all in' moeten zijn gegaan met Apple-producten in plaats van te prutsen met Windows-apparaten. 

Link naar reactie

Dat tal van toepassingen niet mogelijk waren op de iPad Pro leek me inderdaad nog een lastig euvel, alsook het werken met externe files etc. heb ik begrepen.  Al meen ik de laatste tijd toch meer en meer (nochtans kritische) YouTube-video's te zien die benoemen hoe zeer daar aan gewerkt werd en hoe tal van features en apps het grote merendeel ondertussen mogelijk gemaakt hebben.  Sommige noemen het nu een volwaardige vervanger van de MacBook, anderen blijven struikelen over bepaalde punten.  Zelf echter geen dergelijke toestellen in huis, dus ik ben afhankelijk van anderen hun beleving.

 

Had ik een 🍎 budget, de overstap was waarschijnlijk ook al gebeurd.  Een veel stabielere omgeving die (normaal gezien) ook langer zou moeten meegaan.  En zo'n iPad Pro met gro(o)t(er) scherm, very tempting!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Een iPad met toetsenbord kun je bv niet op je schoot gebruiken en in die positie de touchscreen gebruiken geeft je gorilla armen. Ik vind ze nogal verschillende toestellen maar ik kan niet eens goed overweg met een simpele touch pad van een laptop, dus jah. 😅

 

We zijn in de evolutie van de computer gegroeid naar 1 toestel voor alles naar vele gefocuste toestellen met overlappende functionaliteit, elk kan zo z'n eigen ideale combinatie samenstellen. Persoonlijk heb ik bv veel liever een vaste Mac dan een MacBook, ik wacht met spanning op de nieuwe Mac Studio met voldoende aansluitingen voor al m'n harde schijven, 2 schermen enz.

 

Ik ben wel erg benieuwd naar wat de Metaverse en allerhande 3D toestellen ons gaan brengen, Apple zou hier voor een revolutie kunnen zorgen via hun nieuwe chips, hopelijk ergens volgend jaar al.

Link naar reactie

Ik heb vooral het gevoel dat we meer dan ooit naar één toestel voor alles gegaan zijn.  Je kan met zo'n iPad Pro bijvoorbeeld zowat álles waar je jaren terug meerdere toestellen nodig had.  Maar inderdaad, er is voor ieder wat wils volgens wat die het meest prefereert.  En dat had je vroeger veel minder.

 

Mijn voorkeur zou naar de iPad Pro gaan omdat je het zowel als laptop (dmv accessoires), tablet en als superieur tekenscherm kan gebruiken.  Dat kan altijd en overal, of je zet het gewoon op een vaste plaats.  Niets is onmogelijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...