Ga naar inhoud

Albert Uderzo overleden


sanderg

Recommended Posts

Iedereen heeft wel eens een mindere dag zeker 🙃 En soms moet er gewoon brood op de plank komen.

Dorrison, Nury, Desberg, Runberg, Dufaux etc kennen allemaal dieptepunten. Hergé, Morris etc. eveneens. Van Hamme, Charlier en Tardi (om er een paar te noemen) zijn meer consistent, maar ook niet altijd top.

Link naar reactie

Ik kén Hoempa Pa zelfs niet, ik weet dat het bestaat. Dat wel. Maar ik heb het nooit gelezen, nooit ergens zien liggen in een bibliotheek wat vroeger doorgaans mijn bron van nieuwe reeksen was. Idem voor Johan Pikbroek.

Maar Asterix, dat ik gewoon geniaal. De stereotypes van de verschillende landen, de karakters van de dorpsbewoners, de herkenbaarheid. In die reeks komt gewoon alles op de perfecte manier samen. Je zou als land bijna ruzie maken om er ook in te mogen verschijnen en als ik me niet vergis heeft een Indische diplomaat dat zelfs gedaan ook (niet wetende dat er al een Asterix in Indusland wàs).

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

 en als ik me niet vergis heeft een Indische diplomaat dat zelfs gedaan ook (niet wetende dat er al een Asterix in Indusland wàs).

't was een journalist. En het was niet echt ruzie. Gewoon aan de huidige makers gevraagd wanneer ze eens naar India gaan komen om daarna een artikel te schrijven dat ze binnenkort een avontuur in India gaan beleven.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Ik kén Hoempa Pa zelfs niet, ik weet dat het bestaat. Dat wel. Maar ik heb het nooit gelezen, nooit ergens zien liggen in een bibliotheek wat vroeger doorgaans mijn bron van nieuwe reeksen was. Idem voor Johan Pikbroek.

Maar Asterix, dat ik gewoon geniaal. De stereotypes van de verschillende landen, de karakters van de dorpsbewoners, de herkenbaarheid. In die reeks komt gewoon alles op de perfecte manier samen. Je zou als land bijna ruzie maken om er ook in te mogen verschijnen en als ik me niet vergis heeft een Indische diplomaat dat zelfs gedaan ook (niet wetende dat er al een Asterix in Indusland wàs).

 

hier (https://kalmthout.bibliotheek.be/contact?category=purchase_suggestion) kan je de integraalversie <BESTELLEN> en later weer uitlenen   😉

 

 

w210h300aoe1iar1q85_Hoempa_Pa_Integraal.

 

 

Link naar reactie
On 3/25/2020 at 5:30 PM, Vittorio said:

Inmiddels bijna honderd hommagetekeningen voorbij zien komen en hoe goedbedoeld verder ook: wat zijn ze allemaal saai. Hoe komt dat toch?

het verbaast me vooral ook dat ik de auteurs van die hommage tekeningen niet tot nauwelijks ken.. waar blijven de hommages van Hermann, Rosinski, Tardi, Dany en andere meer gekende auteurs? 

 

Van de echt grote namen heb ik tot nu toe volgens mij enkel Marini en Francq voorbij zien komen..

Link naar reactie
5 minuten geleden, sanderg zei:

het verbaast me vooral ook dat ik de auteurs van die hommage tekeningen niet tot nauwelijks ken.. waar blijven de hommages van Hermann, Rosinski, Tardi, Dany en andere meer gekende auteurs? 

 

Van de echt grote namen heb ik tot nu toe volgens mij enkel Marini en Francq voorbij zien komen..

Die hebben betere dingen te doen zeker? Of die hebben dat al gedaan toen Uderzo nog leefde, in een van die hommageboeken die zijn verschenen?

Link naar reactie
7 minutes ago, TDPB said:

Die hebben betere dingen te doen zeker? Of die hebben dat al gedaan toen Uderzo nog leefde, in een van die hommageboeken die zijn verschenen?

Hermann tekent toch de hele dag al dus die kan dit er ook nog wel bij doen lijkt me.. Tardi en Rosinski zijn al een soort van met pensioen dus die hebben ook wel tijd zat. Dany is/ was meen ik een persoonlijke vriend van Uderzo. dus tja...

Link naar reactie
13 minuten geleden, sanderg zei:

Hermann tekent toch de hele dag al dus die kan dit er ook nog wel bij doen lijkt me.. Tardi en Rosinski zijn al een soort van met pensioen dus die hebben ook wel tijd zat. Dany is/ was meen ik een persoonlijke vriend van Uderzo. dus tja...

t is nu niet alsof Uderzo daar nog iets aan heeft.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...