Ga naar inhoud

Getekende Reep Magazine


Bonte

Recommended Posts

M'n laatste folder die een ietwat magazine-sfeer had werd erg positief onthaald dus zou ik die graag willen uitbouwen naar een magazine van het forum. "Getekende Reep Magazine". Momenteel is het gedacht om 2 keer per jaar gratis te verdelen via stripwinkels in België, hopelijk lukt dit ook voor Nederland. Eventueel uitgroeien naar 4 keer, geplande oplage momenteel is 3000 stuks.

Zoals ik het zie blijft het grotendeels een folder voor m'n uitgeverij en beurzen maar dan aangevuld met bijdragen van forumgangers, andere uitgevers en random strip-gerelateerde-zaken naargelang hetgeen me aangeboden wordt. Betaalde reclame kan eventueel ook maar waarschijnlijk niet in het eerste nummer.

Logo-voorstellen en eigen bijdragen zijn dus welkom, dit mogen heel specifieke zaken zijn. Bijdragen wel graag beperken tot 0,5 à 2 pagina's, strips beperken tot gags en cartoons. De voorkeur (maar niet exclusief) gaat wel uit naar auteurs die in Het Atelier posten of anders op het forum.

Vaste rubrieken zouden kunnen zijn beurzen, polls, quotes, nieuws enz die ook op het forum te vinden zijn. Liefst iemand die een rubriek verzorgt zodat ik niet alles zelf moet doen maar dat is iets dat zal moeten groeien.

Ik hoop iets positiefs op te starten voor het forum, kleine uitgeverijen en beurzen. Wat denken jullie hiervan?

Link naar reactie

Zeer leuk & goed idee.  Ik hoop dat het iets moois oplevert.

 

Ik ken wel redelijk wat tekenaars maar dat zijn allemaal Fransen, Italianen of Spanjaarden.  Ook de betere uitgevers van Tirage Tête's ken ik vrij goed.  De Brusselse stripscene en wat handel in originelen.

Als daar een interessant topic tussen zou zitten, laat dan maar iets weten. 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Zeer leuk & goed idee.  Ik hoop dat het iets moois oplevert.

 

Ik ken wel redelijk wat tekenaars maar dat zijn allemaal Fransen, Italianen of Spanjaarden.  Ook de betere uitgevers van Tirage Tête's ken ik vrij goed.  De Brusselse stripscene en wat handel in originelen.

Als daar een interessant topic tussen zou zitten, laat dan maar iets weten. 

zie PM

Link naar reactie
3 minuten geleden, Vittorio zei:

Zonder wandelstok:

 

logo.jpg.c38f3d964680ac7c256e19b887c91680.jpg

Jaah, er zijn al verschillende logo's geweest, de meest uitgewerkte was die van Steven Dupré maar daarvan heb ik het origineel niet. Die was ooit eens weggegaan als prijs dus als iemand daarvan een scan van kan nemen zou dat tof zijn.

Link naar reactie

Goed idee zolang het duidelijk is wat de doelgroep is en inhoud erop afgestemd. Als ik bovenstaande lees dan gaat het zowat een mix worden tussen folder van je uitgeverij, een P@per en een ZoZoLala (of zelfs Brabant Strip columns zoals destijds de Sleen-hoek?)? Ik weet niet of dat een groot publiek aanspreekt, maar dat is misschien ook helemaal je doel niet?

Los daarvan: als je een bijdrage (=tekst, buiten iets overtekenen is tekenen niet aan mij besteed) zoekt van een verknochte striplezer mag je me zeker contacteren want ik schrijf wel graag...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
1 uur terug, SPeeDy zei:

Goed idee zolang het duidelijk is wat de doelgroep is en inhoud erop afgestemd. Als ik bovenstaande lees dan gaat het zowat een mix worden tussen folder van je uitgeverij, een P@per en een ZoZoLala (of zelfs Brabant Strip columns zoals destijds de Sleen-hoek?)? Ik weet niet of dat een groot publiek aanspreekt, maar dat is misschien ook helemaal je doel niet?

 

De doelgroep is iedereen die in een stripwinkel komt dus dat is makkelijk. Het blijft reclame voor m'n uitgeverij, misschien wat meer volk naar het forum krijgen en het tijdschrift gedeelte vullen met hetgeen ikzelf leuk vind. Plaatselijke auteurs, kleine uitgevers, niche uitgaven, archiefmateriaal en allerhande weetjes en 'nieuws'. Ik hield echt van de oude Brabant Strip en die sfeer zou ik graag terugbrengen, binnen m'n financiële mogelijkheden.

 

1 uur terug, SPeeDy zei:

Los daarvan: als je een bijdrage (=tekst, buiten iets overtekenen is tekenen niet aan mij besteed) zoekt van een verknochte striplezer mag je me zeker contacteren want ik schrijf wel graag...

 

PM me maar met zaken waar je graag over zou willen schrijven.

 

Ik kan niet alles zelf doen, vooral het schrijven, dus als iemand wil meedoen met kleine stukken dan hoor ik dat graag. Eventueel maken we een club om de bijdragen te streamlinen.

 

Link naar reactie

Bonte, hartstikke leuk, ik hoop dat het gaat lukken!

Ideetje; er zijn hier ook veel verkopers (vermoed ik), die strips verkopen via internet.

Kunnen die niet ook distribueren?

Ikzelf verkoop weinig, zo'n 8-10 items/week (met name originelen) - waarvan ca. de helft aan NL/BE klanten.

Klein groepje dus, maar wel kapitaalkrachtig. Zou er geen bezwaar tegen hebben iedere NL/BE koper een magazine mee te sturen. Dit zijn wellicht wel klanten voor je luxe uitgaves en uitgaves met origineel.

Maar er zullen hier ook wel grotere eBay/Catawiki verkopers zitten (?)

Of moet het exclusief (fysieke) stripwinkel zijn? 

 

Link naar reactie
6 hours ago, linthout said:

'De Bonte Reep'. Daar zit het allebei in!!!!

Ja, vind ik ook.

Dat devalueert mijn suggestie:

 

Het Bonte Blad (als titel)

De reep van papier (als ondertitel)

 

Dit lijkt me goed in het begin, als nog niet goed bekend is waarover het gaat:

 

De Bonte Reep (als titel)

Stripmagazine (als ondertitel)

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Vittorio zei:

De Volksreep

De Vrije Reep

ZoZoReepReep

ReepToe

Ons Reepske

 

‘t Bontekensblad

De Gazet van Bonte

Het Belang van Bonte

Le Bonte Illustré

La Bonte Dessinnée

De Bonte Was (proper stripmagazine, voorheen Reep&Zeep)

Niet voor de titel van het blad maar hier ga ik wel inspiratie uit halen. :)

Link naar reactie

De connectie met de uitgeverij zal wel blijven via m'n logo, dat is geen probleem. Binnenkort post ik de voorlopige cover.

 

Ik kan niet iedereen afzonderlijk aanschrijven dus contacteer me als je een rubriek wil verzorgen of iets eenmaligs. Enkele voorbeelden, het onderwerp mag echt niche zijn, liefst gericht op verzamelaars, auteurs, aspirant tekenaars, kleine uitgevers... Uitgevers zelf mogen ook iets redactioneels maken zolang het informatief interessant is.

- kort interview met een auteur, uitgever ...

- verzameling nieuwsberichten

- tips voor tekenaars

- archief vondsten

- muziek die past bij een bepaalde strip

- ...

 

Als het kan volledig opgemaakt als afzonderlijke halve of hele pagina's maar ik kan ook een simpele opmaak verzorgen.

Een beurs-lijst heb ik al opgemaakt

Link naar reactie
15 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Ik heb altijd een lichte aversie gehad tegen de term "reep". Maar dat is persoonlijk.

Een 'reep' is een 'strook' en de naam komt rechtstreeks van de oude Google translation van 'la bande dessinée', ondertussen heeft Google die vertaling al in orde gebracht maar toen vond ik dat een leuke naam, nog steeds trouwens. :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...