Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

stilte

Help Eens Een Forummer Versie 3.0

Recommended Posts

Geen idee hoeveel fora dit topic al meegaat (ik gok op 3?), maar in elk geval wordt het tijd het ook op dit nog eens op te starten.

En dus gaat stilte van start met een vraag over... geluid.  Ik ben toe aan een nieuwe hoofdtelefoon maar tja, welke koop je dan hé.  Een collega en eveneens gepassioneerd muziekliefhebber raadde me momenteel eentje van B&W aan.  Volgens hen brengen zij vandaag de dag de beste kwaliteit, maar is dat zo?  Bij deze dus mijn vaag voor jullie.  Elke tip is welkom want zoals voor zovele zaken is het aanbod wat groot.  Keuzestress,het wordt onze ondergang.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ken daar niet zoveel van ( maar heb wel een fijn gehoor ), maar als de koptelefoons van B&W even goed zijn als hun boxen... wel, mocht mijn Beyerdynamic DT 231 - een bijzonder eerlijk en goed geluid - de geest geven, ik zou twijfelen tussen een nieuwe Beyerdynamic en een B&W.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vroeger een Beyerdynamic gehad en die was heel goed. Nu zet ik gewoon de muziek keihard, geen hoofdtelefoon meer nodig :)

Als je een Vuitton voetbaljanet wil nadoen neem je natuurlijk een Beats van Dr. Dre

Ps. wat ik aan de Beyerdynamic goed vond is dat het een 'open' koptelefoon was, dat maakt het volgens mij bij lang gebruik meer comfortabel, maar dat is een kwestie van voorkeur waarschijnlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eén adres om alles over hoofdtelefoons te weten te komen en zeer uitgebreide reviews te lezen:

=> http://www.headfonia.com

Zelf ben ik ook al een tijdje op zoek naar een degelijke draadloze hoofdtelefoon, aangezien ik meestal andere dingen doe tijdens het beluisteren en dus niet altijd in de omgeving van mijn versterker zit.

Ik weet dat met draad <=> draadloos op het vlak van kwaliteit niet hetzelfde is, maar iemand misschien ervaring of aanraders?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geluid allemaal goed en wel, maar 't belangrijkste bij zo'n ding is (volgens mij) toch nog altijd 't draagcomfort. Dus zit er niets anders op dan naar de winkel te gaan en alle modellen op je kop te zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Da's misschien nog niet zo'n gek idee, want gelijk heb je.  Al hecht ik toch ook behoorlijk veel belang aan het geluid, zeker omdat heel wat van mijn muziek behoorlijk stil klinkt en het moet hebben van minimale wisselingen.  Ik noteer tot nu toe dus vooral Sennheiser en Beyerdynamic als na te pluizen alternatieven voor B&W.  Het wordt geen makkelijke bevalling.

Maar het belangrijkste... bedankt alvast aan allen voor de reacties! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Koptelefoons heb ik niet, maar voor mijn in-ear speakertjes gaat er voor mij momenteel niets boven House of Marley. (hebben ook koptelefoons)

Mijn vorige waren van sennheiser, verpakt onder het merk Adidas, maar dat was prul.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ben van plan om een nieuwe TV te kopen, gaat uiteraard een led-lcd zijn. Heb al wat rondgekeken en er zijn toch wat vragen.

Ik lees oa dat een full led beter is dan een edge led, maar voor zover ik zie zijn er enkel edge leds op de markt.

Het gaat mij vooral over beeldkwaliteit en vloeiende weergave van films. Gizmos zoals 3D en spraakcontrole hoeven niet, maar als je een goede tv wil moet je die er blijkbaar bijnemen.

Voor het ogenblik denk ik aan een Samsung es8000, ik heb al een Samsung tablet en monitor en ben er tevreden van.

Enig advies?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inderdaad enkel edge led tv's.  Full led zou te duur zijn.

Ik heb een Samsung ES8000.  Ik heb die vorige zomer gekocht nadat het door zowel de consumentenbond als het tijdschrift "Stuff" als allerbeste tv van het moment werd aangeprezen. 

Voor mij waren de zwartwaarden (via micro-dimming) zeer belangrijk omdat veel led -en lcd-schermen lijden aan backlight bleeding.  Helaas heeft zelfs die dure tv er ook lichtjes last van.  Ik weet van anderen dat je er ook wat geluk bij moet hebben.  Het ene paneel zal er meer last van hebben dan het andere.  

In een donkere ruimte en zonder de nodige afregeling ziet het er zo uit :

33o750p.jpg

Ik heb wéééééken zitten prutsen met de instellingen van het beeld en zit nu met een beeld dat voor mij acceptabel is (ik ben wel zéér kritisch).  Na een maand of 4-5 heb ik de perfecte regeling gevonden.  Als je deze tv zou kopen dan mail ik je die instellingen wel door.  

Eigenlijk focus ik me te veel op het negatieve, zelfs als de zon schijnt ben ik op zoek naar een wolkje.  Dit is volgens velen een super-tv door de krachtige processor maar dan nog heb je geen perfectie.  Voor super-perfect beeld is het misschien wachten voor een OLED-scherm maar die zullen (dit jaar ?) geïntroduceerd worden met een prijs van ongeveer 7500 € voor een 46 inch scherm.

Eigenlijk ben je nog het best af met een plasma-scherm om die light bleed te voorkomen maar dan heb je wel een hogere energiefactuur en nog enkele andere nadelen.  (zoek eens verschil tussen edge led en plasma op via google)

Waarschijnlijk is de beste tv qua prijs/kwaliteit op dit moment van Sony, namelijk de KDL-46HX853.  Hier zal je ook beter basklanken ervaren aangezien de speakers in de voet zitten en niet in het dunne scherm.  

http://www.stuff.tv/review/sony-kdl-46hx853

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aan plasma heb ik ook gedacht, maar die gaan blijkbaar uit de markt, er is nog maar een zeer beperkt aanbod. Oled en 4k is misschien voor binnen een paar jaar, na de kinderziekten.

Sony ben ik huiverachtig tegen, heb een Vaio laptop gehad en na 1 jaar had het scherm het begeven.

De Samsung lijkt mij (op papier en met wat ik nu lees) met 240hz en microdimming het interessantst.

Bedankt Koen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

De échte vraag hier is: "Wie kijkt er nog TV?"

Ik nauwelijks.

Een TV heb ik niet nodig, wel een scherm en je kan nu eenmaal geen goede (grote) schermen vinden zonder TV. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een TV heb ik niet nodig, wel een scherm en je kan nu eenmaal geen goede (grote) schermen vinden zonder TV. :P

Eerder een projector dus?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eerder een projector dus?

Ik heb vroeger al eens aan een beamer gedacht, maar de lichtsterkte maakt ze enkel in een verduisterde kamer bruikbaar. Bovendien moet je toch nog altijd een projectiescherm hebben en je moet de beamer ook nog ergens zetten. En een 1080p is ook niet goedkoop.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb nieuwe, goede wandelschoenen nodig (B, voor bergwandelingen). Kan iemand mij toevallig een goede winkel kan aanraden in het Gentse, zuid West-Vlaanderen of Noord-Frankrijk?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik, mijn vrouw en mijn kinderen zijn zeer content met de bergwandelschoenen van Decathlon die we 2 jaar geleden gekocht hebben.  Over 7 weken stap ik er weer mee in de Schotse Hooglanden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

ik ben een fervent wandelaar (geweest maar ga weer terug op pad) en ging meestal in het middengebergte wandelen. Ik heb bijna 10 jaar geleden een paar asolo schoenen gekocht. 200 euro maar met 50% korting. Geniale schoenen. Er zit helemaal nog geen sleet op (nu ja, een klein beetje stoffig na 10 jaar) wandelen super goed. Ik ben er bvb mee naar India, Thailand, Nepal, Turkije (taurus gebergte), pyreneeën, mallorca en hoboken geweest. Ze doen het nog perfect. Ik kan je het merk asolo enkel maar aanraden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb nieuwe, goede wandelschoenen nodig (B, voor bergwandelingen). Kan iemand mij toevallig een goede winkel kan aanraden in het Gentse, zuid West-Vlaanderen of Noord-Frankrijk?

http://www.pagesdor.be/as-adventure-store-nv-sint-denijs-westrem-afsnee-9051/1/

Vond ik wel een redelijke winkel. We hebben overal gelopen: Dolomieten, (Voor)Alpen, Rockies en Pyreneen, we zweren bij Duitsche kwaliteit (Lowa,of Hanwag), leren schoenen zonder gore tex rommel (gaat de voet alleen maar van zweten). Reteps advies: zorg ook voor goede sokken en eventueel een dubbele sok of een apart zooltje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen