Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

17 uren geleden, Jason Fly zei:

Sinds vandaag heb ik een probleem let de weergave van Facebook op Safari. De balk onderaan de berichten om te liken, reageren of delen is verdwenen. De box met online contacten is volledig blanco. Chrome en Firefox doen het wel prima. Heeft er nog iemand dit probleem ervaren? 

Lijkt plots terug ok.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Eigenlijk heb ik geen hulp nodig, gewoon een 'random' vraag :

Ik zag onlangs (meermaals) veilingen waarin Facebook-accounts, groepen of pagina's verkocht werden.  Het ging dan voornamelijk over faillissementen.  Maar kan dat eigenlijk wel?  Kan je een Facebook-pagina verkopen?

IK zou dan denken dat het altijd om geregistreerde namen of merken gaat, maar dat is lang niet altijd het geval.  Soms kan je gewoon dezelfde Facebook-pagina aanmaken, zonder enige probleem.  Enfin, ik begrijp gewoon niet goed hoe je zoiets kan 'verkopen'.  Ik beheer een Facebook-pagina (koop, verkoop, 2dehands) met bijhorende groep.  Die heeft nu bijna 25.000 leden ... Ik kan me niet voorstellen dat ik daar geld kan voor vragen?  Je kan toch gewoon dezelfde groep opbouwen en het ledenbestand in de vergeten groep uitpluizen en dergelijke?

Eninf, 'k vroeg het mij gewoon af. :) Heb absoluut geen plannen of interesse mij daar zelf mee bezig te houden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 minuten geleden, esteban² zei:

Eigenlijk heb ik geen hulp nodig, gewoon een 'random' vraag :

Ik zag onlangs (meermaals) veilingen waarin Facebook-accounts, groepen of pagina's verkocht werden.  Het ging dan voornamelijk over faillissementen.  Maar kan dat eigenlijk wel?  Kan je een Facebook-pagina verkopen?

IK zou dan denken dat het altijd om geregistreerde namen of merken gaat, maar dat is lang niet altijd het geval.  Soms kan je gewoon dezelfde Facebook-pagina aanmaken, zonder enige probleem.  Enfin, ik begrijp gewoon niet goed hoe je zoiets kan 'verkopen'.  Ik beheer een Facebook-pagina (koop, verkoop, 2dehands) met bijhorende groep.  Die heeft nu bijna 25.000 leden ... Ik kan me niet voorstellen dat ik daar geld kan voor vragen?  Je kan toch gewoon dezelfde groep opbouwen en het ledenbestand in de vergeten groep uitpluizen en dergelijke?

Eninf, 'k vroeg het mij gewoon af. :) Heb absoluut geen plannen of interesse mij daar zelf mee bezig te houden.

Het zal wel kunnen. Ik weet dat er bijvoorbeeld ook WoW accounts verkocht werden/worden. Of dat mag van facebool is een andere zaak. Ik vermoed van niet???

Link naar reactie
12 minuten geleden, esteban² zei:

Awel ja, dat laatste dus.  Ik zie dat officieel gebeuren.  Via veilingmeesters zelfs, maar dat kan toch niet stroken met de 'wetten' van Facebook?

Blijkbaar niet:

 

https://www.facebook.com/business/help/community/question/?id=1062426887181448

 

Maar ik weet dat het bij WoW ook op vrij grote schaal gebeurde. Als men erachter kwam kreeg je soms een ban. Dat gebeurde wel in 'waves'. Zo een paar keer per jaar werden er enkele honderden/duizenden geband.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik doe een namiddag Amsterdam, en wel op zaterdag 11 november.

* Van wat ik me herinner is dat geen feestdag in Nederland, toch?

* Om terug te sporen naar Vlaanderenland heb ik slechts 5 minuten overstaptijd in Rotterdam-Centraal, weliswaar van spoor 4 naar spoor 3. Lukt dat?

 

 

Wat kan ik die dag doen in Amsterdam: ik heb slechts enkele uren de tijd. Ik dacht alvast aan blitzrecensies voor Brouwerij De Prael, Brouwerij 't IJ,  Proeflokaal Arendsnest en bottle shop De Bierkoning.

Ik neem sowieso een reisgidsje mee, met stadsplan.

Link naar reactie
4 uren geleden, Hamirubi zei:

Ik doe een namiddag Amsterdam, en wel op zaterdag 11 november.

* Van wat ik me herinner is dat geen feestdag in Nederland, toch?

* Om terug te sporen naar Vlaanderenland heb ik slechts 5 minuten overstaptijd in Rotterdam-Centraal, weliswaar van spoor 4 naar spoor 3. Lukt dat?

 

 

Wat kan ik die dag doen in Amsterdam: ik heb slechts enkele uren de tijd. Ik dacht alvast aan blitzrecensies voor Brouwerij De Prael, Brouwerij 't IJ,  Proeflokaal Arendsnest en bottle shop De Bierkoning.

Ik neem sowieso een reisgidsje mee, met stadsplan.

11 november is het Sint Maarten. Maar daar zal je weinig last van hebben.

Link naar reactie
Op 4-11-2017 om 14:38, Hamirubi zei:

Ik doe een namiddag Amsterdam, en wel op zaterdag 11 november.

* Van wat ik me herinner is dat geen feestdag in Nederland, toch?

 

Van wat ik me herinner zijt gij historicus, en dan moet je toch weten dat de noorderburen niet mee speelden in de vermakelijkheden van '14 - '18.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 4-11-2017 om 14:38, Hamirubi zei:

Wat kan ik die dag doen in Amsterdam: ik heb slechts enkele uren de tijd. Ik dacht alvast aan blitzrecensies voor Brouwerij De Prael, Brouwerij 't IJ,  Proeflokaal Arendsnest en bottle shop De Bierkoning.

Ik neem sowieso een reisgidsje mee, met stadsplan.

Ik heb me niet verveeld, veel gewandeld, en ondanks het regenachtige weer en de krakkemikkige staat van mijn benenwagen, toch veel gezien.

Bedankt voor de hints! Alleen had ik nog muziekwinkel Concerto en een stripwinkel willen doen, maar dat was buiten De Spoorwegen gerekend (geen zin in een toeslag, moest ik vroeger vertrekken).

Link naar reactie
1 uur terug, Hamirubi zei:

Ik heb me niet verveeld, veel gewandeld, en ondanks het regenachtige weer en de krakkemikkige staat van mijn benenwagen, toch veel gezien.

Bedankt voor de hints! Alleen had ik nog muziekwinkel Concerto en een stripwinkel willen doen, maar dat was buiten De Spoorwegen gerekend (geen zin in een toeslag, moest ik vroeger vertrekken).

Jammer,wordt vervolgd.

Aanbod blijft van kracht !

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Kent iemand goede mac open source software voor het samenstellen van fotocollages?

Liefst op nadien te kunnen uitprinten op fotopapier van diverse formaten? 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 23-10-2017 om 14:41, esteban² zei:

Die heeft nu bijna 25.000 leden ... Ik kan me niet voorstellen dat ik daar geld kan voor vragen? 

Een bereik van 25000 personen om reclame naar te sturen? Tuurlijk is dat geld waard! Al is 25000 misschien niet zo veel. Youtube-sterren worden er rijk van en het enige dat ze moeten doen is filmpjes posten over wat hun hond gisteren heeft uitgekakt of zo... of Brussel op stelten zetten, dat kan ook.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Heeft Google vrij recent iets gewijzigd?  Een dikke week geleden kon je bij 't zoeken naar afbeeldingen "volledige afbeelding" of "bekijk afbeelding" aanklikken.  Zo kon je makkelijk de link kopiëren om elders te plakken.  Maar in geen enkele browser (ik dacht eerst dat het aan Edge lag) is dit nu nog mogelijk.  Ook de optie "Zoek op afbeelding" is verdwenen.  Ik gebruikte deze functies constant.

Edit: OK - Ik leer net dat Google deze inderdaad uitgeschakeld heeft. For those who care, je kan (in de meeste browsers) nog steeds voor de optie "afbeelding in nieuw tabblad openen" kiezen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
14 uren geleden, esteban² zei:

je kan (in de meeste browsers) nog steeds voor de optie "afbeelding in nieuw tabblad openen" kiezen.

Dan krijg je niet de echte afbeelding, maar de verkleinde versie van Google.

 

Deze afbeelding is bijvoorbeeld 1200 x 715.

 

Je bent nu echt verplicht om naar de webpagina te gaan.

1 uur geleden, Kameraad Mauser zei:

Ook gemerkt. In het verleden hebben ze zoiets ook al eens toegepast. Wat de reden daarvan mag zijn, Joost mag het weten.

Mensen namen afbeeldingen over van websites dankzij Google. Nu kan dat niet meer!

 

Aldus de advocaten van Google in rechtszaken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Afbeeldingen waarvan Google niet eens rechten heeft.

Ik zag zojuist een aflevering van Café Weltschmerz over corrupte rechters. De casus in deze was een zaak die al 30 jaar en nog steeds aansleept over intellectuele eigendom tussen consultant en zijn vorige werkgever, waarbij die werkgever op geen enkel manier de eis kon bewijzen, maar door bevriende rechters  toch telkens opnieuw konden dagvaarden. Met alle kosten zoals verkoop huis, auto, confiscatie bankrekeningen etc daaruitvolgend...

Justitie is door en door rot.

Link naar reactie
4 uren geleden, Red Arrow zei:

Je bent nu echt verplicht om naar de webpagina te gaan.

Mensen namen afbeeldingen over van websites dankzij Google. Nu kan dat niet meer!

 

Aldus de advocaten van Google in rechtszaken.

Het zijn Getty Images die Google een proces heeft aangedaan en gewonnen, het argument was dat surfers te makkelijk afbeeldingen kunnen kopiëren zonder naar de site te gaan. Daarom heeft Google extra stappen moeten inbouwen, het lukt mij bv ook niet meer om een afbeelding naar het bureaublad te slepen vanuit Google en voordien ging dat wel.

Link naar reactie
13 minuten geleden, Bonte zei:

Het zijn Getty Images die Google een proces heeft aangedaan en gewonnen, het argument was dat surfers te makkelijk afbeeldingen kunnen kopiëren zonder naar de site te gaan. Daarom heeft Google extra stappen moeten inbouwen, het lukt mij bv ook niet meer om een afbeelding naar het bureaublad te slepen vanuit Google en voordien ging dat wel.

Dus gaan we naar de sites zelf moeten. Hopelijk verzekert Google ons dat die veilig zijn.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Is het dan niet aan Getty Images om hun afbeeldingen beter te beschermen?  Lijkt me gelijkaardig aan: ik zet al mijn private data online en loop dan klagen dat wildvreemden zomaar bij mij kunnen inbreken of mij op de voet volgen enz...

Link naar reactie
Op 24-2-2018 om 19:35, esteban² zei:

Red Arrow, net getest ... Dat klopt niet. Ik krijg wel degelijk de oorspronkelijke hi-res versies wanneer ik in nieuw tabblad open en helemaal geen verkleinde versie.

 

Ik alleszins niet. Zowel Firefox als Chrome geprobeerd. De prentjes zijn miniem. Ik ben verplicht de website te bezoeken.

 

En die hyperlink van mijn vorige post werkt niet meer.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik deel, net zoals iedereen blijkbaar, mijn Netflix account met mijn ouders en zus. Ik betaal immers voor meerdere schermen en meerdere profielen. Waar deze zich bevinden, maakt niet uit.

 

 

Maar nu geraak ik toch niet echt wijs uit het volgende:

 

 

 

Eén iemand wenst nu in 4K te kijken. Dus moet ik mijn abonnement verhogen. Zodoende krijg ik '4 schermen tegelijk' en 5 profielen ter beschikking. Maar ...

 

 

 

Mijn ouders hebben een zwakke draadloze verbinding. Zij kijken Netflix via de Proximus decoder. Als mijn account naar het duurste abonnement gaat, zal er dan automatisch 4K naar alle profielen 'gezonden' worden? Kun je dat per profiel instellen? Want met een minder straffe verbinding, zie ik dat toch niet echt goed komen.

 

 

 

Ik kan hier niet meteen antwoorden op vinden...

 

 

 

 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...