Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Welke Pokémon-games bestaan er voor de Gameboy Advance?

Is er een handzame site om dat te bezien?

 

Ik heb Rood en Blauw, maar die stammen nog uit mijn (gewone) Gameboy-tijd.

 

Die Gameboy Advance heb ik pas sinds enkele jaren (van iemand die 'm niet meer hebben moest), maar pas sinds kort heb ik in de gaten dat ik op die manier al mijn oude Gameboy-cassettes kan draaien.

 

Link naar reactie
Op 31/7/2021 om 22:06, Hamirubi zei:

Mille grazie, Gilles: precies de info die ik zocht.

(en sorry dat ik even jouw vraag kaapte)

 

Niet erg, 'k ga het gewoon nog eens herplaatsen 😛

 

Samen met mijn vriendin ben ik op zoek naar diverse Pokémon games voor de Nintendo DS (en 3DS). Zouden er repers zijn die er nog liggen hebben van zichzelf of familie, die niet meer gebruikt worden? 

 

De prijs bespreken we wel.

 

@esteban², merci voor de check. 

 

 

Link naar reactie

Ik verzend mijn pakjes altijd via bPost online en naar een bPost-kantoor of afhaalpunt.  Dat is goedkoper, makkelijker en geeft (naar mijn ervaring) veel meer zekerheid wat ontvangst betreft.  Nu moet ik iets groters (qua omvang) verzenden dan doorgaans (tussen 5-10 kilo), maar ik kan in de tool helemaal geen maximum afmetingen vinden voor deze tarieven.  Dit zijn sowieso niet dezelfde als wanneer je via 't kantoor gaat verzenden.  Maar zijn deze dan niet beperkt in grootte?  Enkel en alleen in gewicht ofzo?

https://parcel2.bpost.be/nl/parcel-detail

Alvast merci.  Ik moet de prijs namelijk doorgeven.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Misschien een vreemde vraag, maar aangezien er hier toch wel wat mensen in het Frans lezen...

 

Ik lees pas sinds vorig jaar (het coronajaar) Spirou. Gemiddeld staan er op een bladzijde twee woorden ofzo die ik niet begrijp. Ofwel negeer ik die, ofwel heb ik mijnwoordenboek.nl openstaan. Tegenwoordig plaats ik ongeveer de helft van die woorden (de nuttige helft) na het lezen in de app Anki. Zo doe ik het al enkele maanden en ik heb nu al 444 (!) woorden bijgeleerd. Mijn ochtend bestaat nu iedere dag uit ontbijt + Anki.

 

Ik vraag me af: eindigt dit ooit? Ik had in het middelbaar al het gevoel dat ik praktisch ieder Engels woord in een normale tekst en op tv verstond, maar bij Frans is dat toch anders.

Link naar reactie
31 minutes ago, Red Arrow said:

Misschien een vreemde vraag, maar aangezien er hier toch wel wat mensen in het Frans lezen...

 

Ik lees pas sinds vorig jaar (het coronajaar) Spirou. Gemiddeld staan er op een bladzijde twee woorden ofzo die ik niet begrijp. Ofwel negeer ik die, ofwel heb ik mijnwoordenboek.nl openstaan. Tegenwoordig plaats ik ongeveer de helft van die woorden (de nuttige helft) na het lezen in de app Anki. Zo doe ik het al enkele maanden en ik heb nu al 444 (!) woorden bijgeleerd. Mijn ochtend bestaat nu iedere dag uit ontbijt + Anki.

 

Ik vraag me af: eindigt dit ooit? Ik had in het middelbaar al het gevoel dat ik praktisch ieder Engels woord in een normale tekst en op tv verstond, maar bij Frans is dat toch anders.

Heb dat ook ooit gedaan. Nee dat eindigt niet, en op den duur wordt dat ontmoedigend. Zeker als je ook woorden weer begint te vergeten.

Link naar reactie

Probleem met een andere taal te leren is dat je die ook regelmatig moet gebruiken om te onderhouden. Doe je dat niet, vergeet je weer een deel. En dan heb je ook nog het verschil tussen begrijpend lezen en begrijpend luisteren en spreken.

Ik heb redelijk goed mijn plan kunnen trekken in het Frans, maar gebruik het al jaren eigenlijk niet meer. Als ik nu Franstalige tv opzet, versta ik er amper iets van. 't Gaat te snel, en m'n woordenschat lijkt wel kleiner geworden dan m'n Japanse tegenwoordig.

Link naar reactie

Als het een troost mag wezen: wij hebben veel Franstalige klanten. Maar als je die hun mails leest dan knipper je wel even met de ogen. Als je ziet hoe weinig moeite een Fransman doet om zijn woorden correct te schrijven of te vervoegen, dan voel je je op slag een linguïst.

 

Anderzijds: ik begrijp Frans op tv redelijk goed, maar zo’n Fransman aan de telefoon… Pure gruwel. Je mag veel zeggen over de Vlaamse dialecten, maar Fransmannen hebben ook tongvallen in alle vormen en maten.

 

Link naar reactie
Op 13/8/2021 om 14:56, Comicoos zei:

Eigenlijk is de conclusie: je moet geen schrik hebben om fouten te maken of iets niet te begrijpen. Uiteindelijk komt dat allemaal wel goed.

 

Dat is inderdaad nog het beste advies. Ik denk altijd in mezelf "mijn Frans/Engels/... is beter dan de andere zijn Verkavelingvlaams" en 99,9% van de tijd is dat ook zo. (die ene uitzondering op de Jamboree lang geleden niet meegeteld. We dachten beiden van mekaar dat de andere geen Nederlands kon. Lachen achteraf, dat wel.)

Link naar reactie
  • 3 months later...
Zojuist, Yncke zei:

Weet er iemand in Brugge een goed plekje waar je 's middags een DnD sessie kunt houden met een drankje erbij zonder dat iedereen in het café je raar zit aan te staren?

Knutsel- en spellenwinkel Neverland in Assebroek is onze vaste stek, elke vrijdag vanaf 19u30 en meestal krijg je een eigen kamer in het bovengebouw (ingang achteraan). Vroeger was het gewoon in de winkel maar met corona is het verhuisd naar de bovenverdieping, midden volgend jaar verhuizen ze naar een nieuwe, grotere locatie.

 

Reserveren doe je bij beheerder en eigenaar Kristof Verbrugghe op de D&D Facebook groep. Ik denk dat je ook kan reserveren door eens te bellen. Ik denk een bijdrage van 5 euro pp als je geen lid bent (oa verzekering), ze komen soms eens rond voor drank en eten maar het is geen verplichting. Je mag zeker mijn naam laten vallen als referentie, ze kennen de Bonte's daar al goed. 🙂

 

Normaal moet er wel plaats zijn, door de CST zijn er iets minder sessies gepland dan normaal. Tegelijk doen ze daar ook aan Magic, maar Warhammer en boardgames zijn uitgesteld tot aan de nieuwe locatie voor zover ik weet.

 

https://www.neverland.be/nl/Contact

 

FB groep D&D

https://www.facebook.com/groups/256360784573889

Link naar reactie

Repers, lend me your green thumbs!

Ik zoek een binnenhuisplant voor de telewerkhoek die

a) lekker ruikt (of toch lekker genoeg om de occasionele veest en lege pot hummus te camoufleren)

b) gemakkelijk te onderhouden valt en

c) al eens een weekend zonder water kan.

De plant komt te staan in een grote terracottapot, dus de grootte speelt niet zo'n rol.

 

Iemand suggesties?

Link naar reactie
17 minuten geleden, Tanuki zei:

Haal in Ikea zo'n plastieken geval en hang er zo'n denneboompje-voor-in-den-auto in :D

 Waarom heb ik daar niet aangedacht? :)

 

Voor de leut eens geurboompjes gegoogled; niet alleen is er een webshop met alleen maar dennenboompjes voor in d'n auto (https://www.geurboompjes.nl/), ze hebben ook nog eens de meest onmogelijke geuren.

Ibiza Cocktail

Pure Steel

Mango Papaya (ik vermoed niet eetbaar of toch maar één keer)

Fresh Water

Fragola

Maar degene die mij het hardst deed lachen, was Brezza di Mykonos. :D

Link naar reactie
1 hour ago, IvoVWS said:

a) lekker ruikt (of toch lekker genoeg om de occasionele veest en lege pot hummus te camoufleren)

 

Ik moest meteen denken aan de citroengeranium. Gewoon eens door aaien, en een aangename citroengeur. Ook goed tegen muggen.

 

1 hour ago, IvoVWS said:

b) gemakkelijk te onderhouden valt en

c) al eens een weekend zonder water kan.

 

 

Daar kan ik je niet mee helpen. Ik ben al blij dat mijn pannenkoekenplant het al zo lang rekt.

Link naar reactie

Ik ben een expert in het vernietigen van kamerplanten.

De mensen van Kom Op Tegen Kanker zouden eens moeten weten in welk recordtempo hun azalea’s in de groencontainer belanden…

 

Maar deze zijn onverwoestbaar:

 

De Croton of Codiaeum
Ruikt dan wel niet, maar wel een mooi rood-groen blad. Soms kleine bloemetjes.

Krijgt misschien één keer per maand water.

Ooit heeft die eens te veel water gekregen en leek ie kapot te zijn, maar is er dan toch terug door gekomen.

 

 

Deze is nog beter: de Beaucarnea of Olifantspoot.

Staat in mijn badkamer op een hoge kast waardoor die altijd vergeten wordt. Krijgt één à twee keer per jaar water.

De kruin is eens ooit afgebroken toen een kat de pot liet vallen. Maar daar zag je na een paar maand al niks meer van.

6254D8D7-8766-4B85-BA85-252696D1CFE2.jpeg

F5D9E1D3-531B-4339-8AEC-BAABF3CB7D74.jpeg

Link naar reactie

Dank u, @Yncke, @Hamirubi en @Comicoos!  De citroengeranium valt helaas af. CasaVWS staat regelmatig een weekend leeg en ik heb geen goesting om op en af met de trein sjeezen om de plant water te geven.

De drakenplant klinkt interessant en heeft blijkbaar luchtzuiverende eigenschappen. Best wel interessant na een snelle lunch met chili con carne achter de bureau.

De olifantenpoot klinkt ook leuk, al was het om een grote radioactiviteitssticker op de pot te plakken.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Op 14/3/2021 om 10:17, esteban² zei:

Voor wie zich afvraagt hoe het nu zit met die WinWin-Trade ... 


Aangezien er destijds toch wat leden geholpen hebben wat informatie betreft, wil ik het toch even delen uit beleefdheid.  Een gewaarschuwd mens is er immers twee waard:  WinWin-Trade is (voorlopig) een luchtbel om ver weg van te blijven. 

Het heeft mij ongelooflijk veel moeite gekost om alles voor elkaar te krijgen, wegens niet simpel, maar het was mij wel gelukt.  Van A tot Z.  Helaas, want nu blijven we al een eeuwigheid steken bij de W.  Deze firma, in werkelijkheid één man die er maar niet lijkt in te slagen zijn bedrijf van de grond te krijgen, heeft mij en alle betrokken partijen 10 maand lang aan het lijntje gehouden en de ene "verklaring" na de andere bij elkaar gelogen, keer op keer.  Wat een fantast is het toch.  Er zijn ook wat bedenkelijke zaken voorbij gekomen.  Daar kan ik tien threads vol over schrijven.  Bon.  Dat heeft mij nogal in de problemen gebracht, het hele plan dreigt nu te mislukken.  Misschien slaagt die man er ooit alsnog in daadwerkelijk iets te realiseren, maar dan is het veel te laat voor mij.  Het venster is aan 't sluiten, qua tijd.

Enfin, er is héél misschien nog een minuscuul klein kiertje.  Of dat lukt, zal de komende drie maand duidelijk worden.  Fingers crossed.  2022, doe uw best hé, manneke!

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dat ligt eraan wat voor type je bent: suikernonkel of gewone nonkel :D

Het voordeel bij mij is dat er een soort van wederkerigheid is, ik ben zelf peter van mijn nichtje, en mijn oudste is petekind van mijn broer. Tegenwoordig geef ik een strip van Céline (ze is zot van paarden) met daarin 50 euro. Dat bedrag is hoger dan in 't begin aangezien ze al iets ouder is en ik de indexering meereken :)

Ik beschouw mezelf ook als de dealer van het betere leesvoer voor m'n nichtjes, aangezien ik daarvoor niet op m'n broer moet rekenen.

Junior Sus en Wis, Jommeke, Céline, de Nachtwacht... als ze mij niet hadden...

Link naar reactie
15 uren geleden, Tanuki zei:

Dat ligt eraan wat voor type je bent: suikernonkel of gewone nonkel :D

Het voordeel bij mij is dat er een soort van wederkerigheid is, ik ben zelf peter van mijn nichtje, en mijn oudste is petekind van mijn broer. Tegenwoordig geef ik een strip van Céline (ze is zot van paarden) met daarin 50 euro. Dat bedrag is hoger dan in 't begin aangezien ze al iets ouder is en ik de indexering meereken :)

Ik beschouw mezelf ook als de dealer van het betere leesvoer voor m'n nichtjes, aangezien ik daarvoor niet op m'n broer moet rekenen.

Junior Sus en Wis, Jommeke, Céline, de Nachtwacht... als ze mij niet hadden...


Celestine. ;)  We vervullen dezelfde rol in de familie, merk ik.  Alleen is er in mijn geval geen wederkerige.

 

In 2021 werden ook weer albums via mij bij hen binnen gebracht:  Celestine, Kittens tegen Dino's / Eenhoorns, #LikeMe (viel wat tegen), Cerise, Lulu & Nelson, Hexeleintje, Zusjes Duizendblad, Sisters ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...