Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

stilte

Help Eens Een Forummer Versie 3.0

Recommended Posts

Eigenlijk heb ik geen hulp nodig, gewoon een 'random' vraag :

Ik zag onlangs (meermaals) veilingen waarin Facebook-accounts, groepen of pagina's verkocht werden.  Het ging dan voornamelijk over faillissementen.  Maar kan dat eigenlijk wel?  Kan je een Facebook-pagina verkopen?

IK zou dan denken dat het altijd om geregistreerde namen of merken gaat, maar dat is lang niet altijd het geval.  Soms kan je gewoon dezelfde Facebook-pagina aanmaken, zonder enige probleem.  Enfin, ik begrijp gewoon niet goed hoe je zoiets kan 'verkopen'.  Ik beheer een Facebook-pagina (koop, verkoop, 2dehands) met bijhorende groep.  Die heeft nu bijna 25.000 leden ... Ik kan me niet voorstellen dat ik daar geld kan voor vragen?  Je kan toch gewoon dezelfde groep opbouwen en het ledenbestand in de vergeten groep uitpluizen en dergelijke?

Eninf, 'k vroeg het mij gewoon af. :) Heb absoluut geen plannen of interesse mij daar zelf mee bezig te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, esteban² zei:

Eigenlijk heb ik geen hulp nodig, gewoon een 'random' vraag :

Ik zag onlangs (meermaals) veilingen waarin Facebook-accounts, groepen of pagina's verkocht werden.  Het ging dan voornamelijk over faillissementen.  Maar kan dat eigenlijk wel?  Kan je een Facebook-pagina verkopen?

IK zou dan denken dat het altijd om geregistreerde namen of merken gaat, maar dat is lang niet altijd het geval.  Soms kan je gewoon dezelfde Facebook-pagina aanmaken, zonder enige probleem.  Enfin, ik begrijp gewoon niet goed hoe je zoiets kan 'verkopen'.  Ik beheer een Facebook-pagina (koop, verkoop, 2dehands) met bijhorende groep.  Die heeft nu bijna 25.000 leden ... Ik kan me niet voorstellen dat ik daar geld kan voor vragen?  Je kan toch gewoon dezelfde groep opbouwen en het ledenbestand in de vergeten groep uitpluizen en dergelijke?

Eninf, 'k vroeg het mij gewoon af. :) Heb absoluut geen plannen of interesse mij daar zelf mee bezig te houden.

Het zal wel kunnen. Ik weet dat er bijvoorbeeld ook WoW accounts verkocht werden/worden. Of dat mag van facebool is een andere zaak. Ik vermoed van niet???

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 minuten geleden, esteban² zei:

Awel ja, dat laatste dus.  Ik zie dat officieel gebeuren.  Via veilingmeesters zelfs, maar dat kan toch niet stroken met de 'wetten' van Facebook?

Blijkbaar niet:

https://www.facebook.com/business/help/community/question/?id=1062426887181448

Maar ik weet dat het bij WoW ook op vrij grote schaal gebeurde. Als men erachter kwam kreeg je soms een ban. Dat gebeurde wel in 'waves'. Zo een paar keer per jaar werden er enkele honderden/duizenden geband.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mij hebben ze al een aantal keer aangeboden om een FB-pagina te verkopen (ik beheer o.a. die van Chris Ware met een bereik van ongeveer 25 000 lezers en een ledenaantal dat daar onder ligt.) Ik vind het echter niet ethisch of dergelijke.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dan toch verrassend dat deurwaarders en veilingmeesters daar aan deelnemen, Zwendel.  Dank voor de link.  Zelf had ik 't niet gevonden.

Wel, ik heb eveneens een bod gekregen twee jaar terug, Alderwood.  Maar heb hetzelfde gevoel.  Ik zie ook niet in hoe je dat überhaupt kunt klaarspelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

bij mij was het erg concreet. De man bood me enkele honderden dollars aan. Hij had ook enkele andere pagina's in zijn Beheer, voornamelijk stripmakers. Die publiceerden veel en ook veel neven-brol. Dus heb ik geweigerd. Bovendien heeft Chris me een tekening, een brief en enkele  onuitgegeven exemplaren opgestuurd. Ik schat dat dat zo'n 8- 9000 euro waard is. Voor de hoeveelheid werk dat ik er werkelijk in investeer, komt dat neer op ettelijke honderden jaren werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb twee pagina's uit handen gegeven: De Kift en Bicky Burger.

Voor die eerste kreeg ik een CD, bij die tweede werd ik buitengewerkt (nadat ik even mede-beheerder was).

Ik ben nog steeds grote fan van De Kift en ben blij met m'n CD.

Bicky burgers eet ik niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik doe een namiddag Amsterdam, en wel op zaterdag 11 november.

* Van wat ik me herinner is dat geen feestdag in Nederland, toch?

* Om terug te sporen naar Vlaanderenland heb ik slechts 5 minuten overstaptijd in Rotterdam-Centraal, weliswaar van spoor 4 naar spoor 3. Lukt dat?

Wat kan ik die dag doen in Amsterdam: ik heb slechts enkele uren de tijd. Ik dacht alvast aan blitzrecensies voor Brouwerij De Prael, Brouwerij 't IJ,  Proeflokaal Arendsnest en bottle shop De Bierkoning.

Ik neem sowieso een reisgidsje mee, met stadsplan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

11 november is voor zover ik weet enkel in België een feestdag.

Vijf minuten is wel erg krap en persoonlijk zou ik op de volgende trein mikken doch ik stel me vragen bij de overstap in Rotterdam-centraal. Er rijdt toch een rechtstreekse trein van Amsterdam naar le vlakke land?

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, Hamirubi zei:

* Om terug te sporen naar Vlaanderenland heb ik slechts 5 minuten overstaptijd in Rotterdam-Centraal, weliswaar van spoor 4 naar spoor 3. Lukt dat?

Wat kan ik die dag doen in Amsterdam: ik heb slechts enkele uren de tijd. Ik dacht alvast aan blitzrecensies voor Brouwerij De Prael, Brouwerij 't IJ,  Proeflokaal Arendsnest en bottle shop De Bierkoning.

11 november is het Sint Maarten. Maar daar zal je weinig last van hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 4-11-2017 om 14:38, Hamirubi zei:

Van wat ik me herinner zijt gij historicus, en dan moet je toch weten dat de noorderburen niet mee speelden in de vermakelijkheden van '14 - '18.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 4-11-2017 om 14:38, Hamirubi zei:

Ik heb me niet verveeld, veel gewandeld, en ondanks het regenachtige weer en de krakkemikkige staat van mijn benenwagen, toch veel gezien.

Bedankt voor de hints! Alleen had ik nog muziekwinkel Concerto en een stripwinkel willen doen, maar dat was buiten De Spoorwegen gerekend (geen zin in een toeslag, moest ik vroeger vertrekken).

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Hamirubi zei:

Ik heb me niet verveeld, veel gewandeld, en ondanks het regenachtige weer en de krakkemikkige staat van mijn benenwagen, toch veel gezien.

Bedankt voor de hints! Alleen had ik nog muziekwinkel Concerto en een stripwinkel willen doen, maar dat was buiten De Spoorwegen gerekend (geen zin in een toeslag, moest ik vroeger vertrekken).

Jammer,wordt vervolgd.

Aanbod blijft van kracht !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen