Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Zijn er hier mensen die de Engie Smart app gekoppeld aan de digitale teller gebruiken? Zo ja, zijn de bedragen bij jullie ook fout? Bij mij ligt de kwh prijs 20 cent hoger dan mijn contractuele prijs. Volgens Engie geeft de app de juiste info volgens je contract maar dat klopt dus zeker niet. Zelfs een nieuw contract aan de huidige prijzen is goedkoper. Hun helpdesk kan uiteraard geen antwoord geven maar stel me nu wel de vraag welke bedragen ze op mijn eindafrekening gaan gebruiken, de correcte of deze fictieve.

Link naar reactie
10 hours ago, Peter Motte said:

Is dat niet het gevolg van de stijgende energieprijzen?

Niet echt. Je werkt nl. (in mijn geval) met variabele prijzen per kwartaal en die worden geïndexeerd via een formule die op je contract vermeld staat. Aan de hand van die formule en de indexparameter die Engie elke maand op zijn website zet bekom je je prijs voor dat kwartaal. Komt daar nog bij dat mijn contract is ingegaan in juni, voor dat kwartaal had ik de prijzen van Engie zelf gekregen toen ik het contract afsloot en ook daar ligt het tot 20cent per kwh hoger dan de contractprijs.

 

Het is door die contractuele formules dat je ook deels beschermt bent tegen echte prijsschokken. Ze mogen nl. enkel de indexparameter wijzigen tijdens de loop van het contract, de andere bedragen niet. En die liggen hoger als je bijv. nu een nieuw contract zou afsluiten. Maar ook die nieuwe prijzen liggen onder wat zij in hun app beweren dat de prijs is.

 

Ik heb intussen een aanvraag gedaan voor een maandelijkse afrekening ipv met voorschotten te werken: wachttijd voor ze me daarover contacteren is min. 4 weken 😲

Link naar reactie
  • 3 months later...

Question voor de platenliefhebbers.  Ik heb deze sinds kort:

 

image.png.3658d24768a65d5c9d6e04638a45144c.png

https://www.kenwood.eu/home/old/separates/turntables/P-110(S)/

 

Maar ik moet nog een naald kopen.  Waar moet ik op letten? Zijn volgende OK?

 

https://www.pickupnaald.nl/kenwood-n69-6259ds-stylus.html

 

https://fixpart.be/nl/typenummer/kenwood/p-110?page=1

 

Bij de eerste link heb ik de indruk dat het een originele Kenwood-naald is, diamant.  De tweede link is aftermarket-product. Zit daar veel verschil op?

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Als eerste optie zou ik ook steeds zo origineel mogelijk gaan, ervan uitgaand dat de combinatie door de fabrikant wel grondig getest zal zijn vooraleer men die aanraadt/gebruikt. Heb je nog het type van de naald die erop zat? Ik vermoed dat dat hetzelfde type is als die van je eerste link? De reden van mijn vraag: ik heb ooit eens de resterende voorraad naalden van een pick-up-liefhebber overgenomen, en ik wil er gerust eens doorgaan om te kijken of het type dat je nodig hebt er toevallig nog tussen zit.

Link naar reactie

Heb ik de juiste naald bij een Belg gevonden, dankzij een tip van Lichtman, duikt er een ander plobreem op.  Jamaar, jamaar. *zet hand in zij* 

 

Er werd aangeraden de snelheid eens te testen, omdat zulke modellen bekend staan voor dat euvel, zo blijkt.  En natuurlijk, hij draait te snel.  Ongeveer 35 wat 33-1/3 zou moeten zijn en 47 bij wat 45 zou moeten zijn.  Misschien valt dat wel mee dacht ik zo, maar volgens de (zeer geringe) info die ik her en der kan vinden, zou dit al te hoog of vals kunnen klinken.  Moet wel gezegd dat het dan om de puristen gaat, maar ze hebben vast geen ongelijk.  De snelheid afstellen / herstellen zou bij deze toestellen niet mogelijk zijn.

 

We zijn nog niet aan de nieuwe patatjes. ;) 

 

Mwoah seg ey, daarbovenop heb ik ontdekt dat mijn Samson-vinyl, ondanks 100% juist bewaard, toch een miniem tikkeltje krom staat.  Krakzo de mattebom!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Om met een huishoudhulp te communiceren, moet ik alles op een briefje schrijven.  Haar Engels is echter miniem en verder spreekt ze enkel Oekraïens.  Dan wil ik de moeite doen het in die taal te schrijven.  Met behulp van Google translate.

 

En dan krijg ik bijvoorbeeld het volgende resultaat.

 

Ласкаво просимо

Laskavo prosymo

 

Mogelijk domme vraag:  Is die tweede lijn enkel fonetisch geschreven of is dit perfect te begrijpen voor hen wanneer zo genoteerd?

 

PS: Toen ik het telefonisch aan het bureau vroeg, moest ik uitleggen wat fonetisch was.  Dan voel ik mij al minder dom met mijn vraag. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

In sommige landen (Bosnië en Herzegovina, Servië en Kosovo) gebruikt men zowel Cyrillische als Latijnse letters. In Oekraïne is dat niet het geval. Dat wil niet zeggen dat ze het niet zal kunnen lezen, maar waarschijnlijk zal ze er langer over moeten doen.

 

Mijn moeder kan vloeiend gesproken dialect en geschreven Nederlands, maar kan haar eigen dialect niet lezen en moet aan mij vragen het voor te lezen (terwijl ik slecht dialect kan). Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige Oekraïeners ook geldt met Oekraïens met Latijnse letters. Zelfs al kunnen ze Engels lezen, dan wil dat niet per se zeggen dat ze ook Oekraïens met Latijnse letters kan lezen. En zelfs al lukt het toch, dan gaat het waarschijnlijk traag.

 

Probeer via Google Translate altijd naar of van het Engels te vertalen, anders krijg je soms nonsens.

Link naar reactie

Dank voor de toelichting, Red Arrow.  'k Ga het gewoon in 't Engels noteren.  Ze gebruikt blijkbaar een app waarbij ze de tekst filmt en het in de gekozen taal omgezet ziet op haar scherm.  Dat van dat Engels bij Google Translate dacht ik ook al, alleen moet ik nu zelfs nog wat poets-termen opzoeken.  Mijn Engels is alles behalve slecht, maar er zijn typisch Vlaamsche benaming waarvan ik nog nooit de Engelse versie heb gehoord. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Merci voor de tips.

Het was trouwens een fiasco.  😛 Latijnse letters werden niet begrepen, ze had helemaal geen app (wat het bureau wel beweerde) en zelfs de meest simpele Engelse woorden verstond ze absoluut niet.  Ze had ook geen zin of geduld om te proberen.  Bulstronk-vibes zowaar, die vrouw.  Nuja, als ze haar ding maar goed doet, denk ik dan.  Alleen wist ze niet wat ze moest doen, ze heeft zelf beslist.

'k Ga dan toch maar het risico nemen dit voortaan met het cyrillische alfabet af te printen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

DeepI is inderdaad een goeie, wordt ook bij ons op het bedrijf gebruikt. Al was het maar voor de privacy.

 

Wat ook een mogelijkheid is met Google Translate, is de zinnen laten uitspreken door de app, of zelf in te spreken in de app (middels de microfoontoets). Het is iets wat een collega van mij in Japan vaak gebruikte om te converseren met winkelbedienden.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
2 hours ago, Bart 01 said:

 

Ik zou er iets van moeten kennen. Dus je kan eens proberen.

We hadden een discussie op het werk met hr. Een bepaalde vergoeding die we gewoon als onkosten kregen moet nu op de loonbrief met belastingen, enz. Om netto hetzelfde te hebben moeten ze volgens ons als volgt rekenen: het brutobedrag min rsz van 13,07% min percentage van de belastingschaal waar dat invalt, laten we zeggen de 50%. En dan heb je wat we netto krijgen. HR zegt dat belastingen op loon ip het aanslagbiljet echter niet via die progressieve belastingschalen verlopen maar dat de gemiddelde aanslagvoet die op je belastingbiljet staat, de belasting is die je effectief betaalt. En dat als zij 100€ opslag geven we daar dus geen 50% op betalen maar slechts het percentage van die gemiddelde aanslagvoet. Totale nonsens volgens mij. Die gemiddelde aanslagvoet is voor opzegvergoedingen en zo. Uw loon wordt belast volgens de schalen.

 

De vraag was dus, heb ik gelijk of zij?

Link naar reactie
17 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

De vraag was dus, heb ik gelijk of zij?

 

Volgens mij hebben zij gelijk. Maar als je loon stijgt, bestaat natuurlijk de kans dat een deel van je loon in een hogere belastingschijf belandt, en dat dus je gemiddelde aanslagvoet stijgt.

Link naar reactie
5 hours ago, Peter Motte said:

 

Volgens mij hebben zij gelijk. Maar als je loon stijgt, bestaat natuurlijk de kans dat een deel van je loon in een hogere belastingschijf belandt, en dat dus je gemiddelde aanslagvoet stijgt.

De gemiddelde aanslagvoet wordt berekend door je belastbaar inkomen van het aanslagjaar te delen door je totaal aan betaalde belastingen.

Link naar reactie
9 hours ago, Bart 01 said:

Je hebt 100% gelijk. Extra bruto loon wordt progressief belast en vanaf ongeveer 41K euro bruto zit je aan 50% belasting voor alles wat er bij komt. De uitleg over de gemiddelde aanslagvoet is nonsens.

Bedankt! Ik was al vrij zeker maar een tweede opinie is altijd belangrijk. Het is niet de eerste keer dat ze blijken er niets van te kennen of er een spin aan geven zodat ze er goedkoper vanaf komen. Ik weet eigenlijk niet welk van de twee dan het ergste is.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ja, dat had ik gemerkt. En via de G vind ik ook niks.

 

PS: het was wel - stripdatabank, en niet - stripdatabak. Fout van mij. (alhoewel stripdatabak of stripbak ook wel een goeie naam zou zijn :) en eigenlijk zou databak altijd een goeie naam zijn voor databanken ;) )

Link naar reactie
Op 14/3/2023 om 00:04, Peter Motte zei:

Ik zoek drie sites i.v.m. strips:

- brabant strip
- stripdatabank
- stripelmagazine

Ik vermoed dat ze alle drie niet meer bestaan, maar zou dat graag zeker weten.


StripDatabank is mijn site maar het BE domein ben ik voorlopig kwijt, dat komt terug. Voorlopig ben ik op COM bereikbaar.

http://www.stripdatabank.com/

 

Het product ‘De StripDatabank’ is niet meer ondersteund, dat is in feite verwerkt in de vroege versie van Catawiki/Last Dodo.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...