Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Aangezien er een hoop distro's zijn in de Open Source en ik niet direkt wegwijs raak in Ubuntu, zijn er aanbevelingen om te veranderen?

 

Dat is het hele eiereten van Linux. Ik heb er ook geen antwoord op, maar ik denk dat Ubuntu een goede distro is om van Windows naar Linux mee over te schakelen en met Linux vertrouwd te geraken zonder al te veel meteen in de command line te moeten duiken.

Waar zit je eigenlijk mee vast?

 

Windows ---> virussen en andere rotzooi ---> scannen en veel tijdverlies.

Tja. Het tijdsverlies verlegt zich naar mijn mening gewoon naar het aan de praat krijgen van dingen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is het hele eiereten van Linux. Ik heb er ook geen antwoord op, maar ik denk dat Ubuntu een goede distro is om van Windows naar Linux mee over te schakelen en met Linux vertrouwd te geraken zonder al te veel meteen in de command line te moeten duiken.

Waar zit je eigenlijk mee vast?

 

 

Wel, als ik programma's wil installeren dan moet ik een app kiezen om te openen. Als ik een nieuw document aanmaak onder vb, files, dan extract ik files van het gedownde programma  onder de app die ik gekozen heb maar ik kan enkel 'open' kiezen.

 

Dus ik sta daar in een nieuw, leeg document aangemaakt. Ik kan daarin niks openen. Om de vgl. te maken met Windows: je kiest program files en dan worden de files geextract in een nieuw mapje onder program files.

Link naar reactie

Wel. (Dit is een uitleg die bij momenten een beetje kort door de bocht gaat, maar vergeef me dat maar, geachte echte Linuxers.  ;) )

Linux heeft een beetje een andere filosofie over programma's installeren dan Windows. Zo zit je bijvoorbeeld met 't gegeven dat een programma mogelijks op verschillende andere packages steunt, en alleen compatibel is met bepaalde versies voor bepaalde Linux kernels enzovoorts. En die componenten steunen dan weer op andere packages met hun eigen restricties. En twee versies van die packages kunnen misschien niet naast elkaar leven, enzovoort. Een beetje een soepje bij momenten, met andere woorden.

 

Dus proberen ze bij Ubuntu (eigenlijk Debian, maar soit) daarvoor een oplossing aan te bieden in de vorm van eigen repositories (da's een verzameling van allemaal packages die gaan werken op jouw versie van Ubuntu) en een Package Manager. Dus als je een programma op Ubuntu wilt installeren, kijk je eigenlijk best eerst eens in de Package Manager of het niet voorkomt in dat lijstje, en zo ja, dan is 't leven simpel (in theorie) en laat je de Package Manager zijn werk doen. (hier staat wat meer uitleg.)

 

Zo nee, dan kun je misschien best eens googlen naar hoe je een .deb package installeert. Want da's eerder te vergelijken met een zipfile, waarbij je ook een extra programma nodig hebt om 't uit te pakken, dan met een Windows installer, een programma dat zichzelf wel redt.

Link naar reactie

Iemand ervaringen met Amazon uk.

Heb een paar keer bij Amazon de besteld. Altijd keurige snelle leveringen, maar de verzendingskosten leken nogal hoog en ze leken toch wat duurder.

Was naar Boardwalk Empire aan het zoeken. In Belgie is S3 nog niet verkrijgbaar. Op Amazon uk wel. Gaan die dat dan effectief ook leveren in Belgie?

Link naar reactie

Vorige week heeft er een kat gejongd in onze tuin. Een buurtonderzoek door onze kinderen kon de identiteit van de eigenaars niet achterhalen, en het lijkt er op dat we nu met drie kittens opgescheept zitten. Ikzelf wil geen kat in huis, en in de tuin zorgen die beesten voor een bloedbad onder de vogels. Wat, o wat te doen?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Is er hier iemand al eens naar Nova Scotia geweest? Zijn er dingen die absoluut aan te raden zijn daar?

Welke regio zou zeker bezocht moeten worden?

 

Gisteren zat je nog te foeteren dat Snook komt stoefen, en nu kom je zelf aankakken met Nova Scotia. Dat is hier wel een draad voor mensen met serieuze problemen, he. Wil je een katje?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Vorige week heeft er een kat gejongd in onze tuin. Een buurtonderzoek door onze kinderen kon de identiteit van de eigenaars niet achterhalen, en het lijkt er op dat we nu met drie kittens opgescheept zitten. Ikzelf wil geen kat in huis, en in de tuin zorgen die beesten voor een bloedbad onder de vogels. Wat, o wat te doen?

 

 

Kat met pruimen?

Link naar reactie

Iemand een idee of je Orval nog wel kan kopen aan de abdij zelf?  Ik passeer daar morgen relatief dicht in de buurt, en zo er wat te koop is maak ik er graag een extra omweg voor.

 

De site zelf helpt me niet echt, :(

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Kan men zonnepanelen installeren zonder metertoestanden en teruglevering aan het net? Is dat wettelijk verplicht?

 

Het probleem is dat je de elektriciteit die je maakt moet kunnen opslaan. Je zal dus je (gratis) grond moeten vol plaatsen met een soort superbatterij die een ziljoen keer duurder zal zijn dan de netvergoeding die je anders moet ophoesten.

Mijn zonnepaneeltjes maken in de zomermaanden veel meer elektriciteit dan ik verbruik, waardoor mijn meter nu flink terugdraait. In de winter, als ik een Rudy-strip lees bij een spaarlamp, gebruik ik dan weer meer stroom dan ik kan maken tijdens die korte dagen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik hang veel posters en tekeningen op mijn muren met zo van die "poster buddies", je weet wel dat spul dat lijkt op kauwgom

 

pritt.jpg

 

 

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dat het beste terug van mijn muur halen? Het is een vervelende textuur die ik er niet direct af krijg en laat vuile plekken achter. Ik wil met warm water en een harde borstel proberen maar heb schrik dat ik de muur dan zelf beschadig (ik heb 2 jaar geleden mijn muren nog met goedkope verf geschilderd)

Link naar reactie

Sry Stuvio ik weet daar helemaal niets van.

 

Ik heb wel een andere vraag. Ik moet eindelijk een nieuwe laptop kopen (oververhitting). Weet wat ik wil voor wat betreft de hardware, maar W7 of W8? Het is dezelfde prijs, dus dat is geen probleem. Ik heb nu nog altijd Vista. Het gaat mij vooral over compatibiliteit en controle.

Ik kies normaal voor de beproefde oplossing W7 dus.

Die smartphone look van W8 is gewoon afschuwelijk. Als je die uitschakelt, heb je dan eenvoudige controle over wat je doet.

Dank bij voorbaat :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tegen oververhitting van laptops bestaan zo'n pad's met ventilatoren in. Of ventilator op zich en aansluitbaaar via USB.

 

Heb je geen sensorsoftware op je laptop? Temperatuur zeker beneden de 80°c houden. Is toch wat ik vernomen heb.

 

 

 

 

YPL017-1.jpg

 

 

 

 

 

1347920917_pc-ventilatoren-startech~com-

Link naar reactie

Het zal dus Windows 7 worden. Bedankt!

 

Goede keus, Win7 is naar mijn mening hun beste besturingssysteem. Windows 8 is niet gemaakt voor PC.

 

Tegen oververhitting van laptops bestaan zo'n pad's met ventilatoren in. Of ventilator op zich en aansluitbaaar via USB.

 

Heb je geen sensorsoftware op je laptop? Temperatuur zeker beneden de 80°c houden. Is toch wat ik vernomen heb.

 

Kookpan eronder, werkt ook.

Link naar reactie

OS zit er standaard op, het is een laptop. Maarja laat ons het beste hopen. Wat mij het meeste beangstigd is dat je ingelogd moet zijn om iets te doen (volgens wat ik lees). En als er iets is wat ik gemeen heb met kameraad Mauser is het de afkeer voor Big Brother.

Maar goed ik hoop dat het meevalt en dat een downgrade evenveel kost als een upgrade ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...