Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Indien u een wagen koopt in Europa bent u evenzeer beschermd als consument dan als u een wagen koopt in België. Opgelet, dit is enkel voor wagens. Indien u een moto of caravan wilt aanschaffen, moet u zich vooraf informeren over de geldende wetgevingen.

Het Europees Centrum voor de Consument (ECC) kan u hierbij helpen.

Het ECC informeert en helpt de consument bij grensoverschrijdende geschillen, dus wanneer de consument en de handelaar zich in een verschillende lidstaat van de EU bevinden. De tussenkomst van het ECC is gratis.

 

uit bovenstaande link.

 

Mijn wijk wordt thans vervuild door overjarige Mercedessen die in duitsland niet meer mogen rijden in stedelijke agglomeraties. Die karren worden voor een prikkie opgekocht en ingevoerd in NL.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Je kan op Volt gelijkstroom meten. Als de spanning veel lager is dan die aangegeven op de batterij is het de batterij.

 

Als de spanning correct is, is het waarschijnlijk het horloge, maar dat is niet helemaal zeker. Het zou ook de batterij kunnen zijn die niet meer correct oplaadt. Die dingen gaan meestal zo'n drie jaar mee.

Link naar reactie

Nu ze net de AKO Literatuurprijs won zit ik weer met die vervelende vraag die me afgelopen jaren al vaker heeft overvallen.  Weet nog iemand de naam van het kinderprogramma waar ze vroeger in optrad?  Ik vond haar als kind een nogal vreemde, opmerkelijke maar daardoor wel interessante verschijning.  Ik kan helaas niet meteen meer terugvinden welk programma het was.  Ook de exacte tijdsperiode weet ik niet meer zeker... ik schat ergens eind jaren '80 aangezien ik mezelf als nog relatief jong inbeeld toen ik haar voor 't eerst op televisie zag.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik heb ook al zitten denken of het daar geen onderdeel van was, want volgens mij was het sowieso geen op zich staand programma.  Maar ik zou sowieso graag de specifieke titel van haar programma, onderdeel of personage willen kennen.

 

Edit: elders werd er blijkbaar ook al eens tevergeefs naar de naam gezocht, en wordt Villa Achterwerk als omkaderend programma gesuggereerd.  Dat lijkt me iets meer aannemelijk aangezien Villa Achterwerk al in 1984 startte, Het Klokhuis pas in 1988.

 

http://www.kindertv.net/vraagbaak/informatie-gevraagd/villa-achterwerk-jaren-80

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Heeft er iemand een idee wat de makkelijkste/goedkoopste manier is om pakketjes te verzenden vanuit België richting Nederland?  Kiala werkt blijkbaar enkel binnen België, toch als je van hieruit wenst te verzenden. :(   Via Bpost kost het behoorlijk veel.  Dat moet goedkoper kunnen, hoop/denk ik dan???

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Bij de banden wissel zat de autodealer te zeuren dat de zomerbanden nog net een seizoen mee kunnen maar daarna vervangen moeten worden. Er bleek nog maar 5,5mm over te zijn..... Ik vond dat vreemd omdat er nog maar amper 30.000 km mee gereden is. Nu is de vraag aan de petrolheads onder de repers: hoeveel km gaan banden mee en hoeveel mm moet de band minstens zijn ?

Link naar reactie

5,5 mm is nog ruim voldoende, geen idee waarom je autodealer daar nu al mee afkomt. Je kan daar waarschijnlijk nog 20,000 km mee rijden, dan zit je aan 50.000 en dat is een normale levensduur voor een band.

Je kan er langer mee rijden, maar dan loop je meer risico in de regen. Het is iets waar ik geen risico mee neem, maar mijn jaarlijkse kilometers zijn niet zo hoog, dus dat valt nog mee.

 

http://www.qteam.be/nl/banden/wetgeving

Link naar reactie

5,5 mm is nog ruim voldoende, geen idee waarom je autodealer daar nu al mee afkomt. Je kan daar waarschijnlijk nog 20,000 km mee rijden, dan zit je aan 50.000 en dat is een normale levensduur voor een band.

Je kan er langer mee rijden, maar dan loop je meer risico in de regen. Het is iets waar ik geen risico mee neem, maar mijn jaarlijkse kilometers zijn niet zo hoog, dus dat valt nog mee.

 

http://www.qteam.be/nl/banden/wetgeving

 

Dat dacht ik wel, die dealer wil natuurlijk bandjes slijten......

Link naar reactie

Je kan zelf controleren of je band versleten is. Tussen de groeven zit hier en daar een blokje waar het profiel minder diep is. Als het profiel gelijk komt met die blokjes is de band versleten.

De kilometers die je met een band kan rijden variëren nogal tussen de types en merken. Een zachtere band hecht beter aan de weg, maar die slijt sneller. Tegenwoordig pleuren ze vanuit de fabriek van die gare laag-verbruik-banden op wagens. Door hun geringe weerstand verlagen ze het verbruik en de CO2-uitstoot, maar ze houden geen baan.

Nog één raad: koop banden van een gereputeerd merk.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Mijn kettingzaag weigert dienst nadat ze gestart is: ze valt stil. Heeft dat te maken met de carburator die niet goed afgesteld is?

 

Geen idee of het daarmee te maken heeft, maar er is wat met de benzine tegenwoordig. Deze zomer hoop last gehad met mijn grasmaaier en die van mijn ouders (splinternieuw). Telkens carburator geblokkeerd (na 5 keer gebruik bij de nieuwe grasmaaier). Volgens wat ik hoor voegt men recentelijk aan gewone benzine additieven (recent ook ethanol) toe die maken dat die maar heel kort goed blijft en die dan de carburator blokkeert.

Ik gebruik nu speciale benzine. Gaat goed maar is duur.

 

http://www.aspen-benelux.nl/nl-nl/producten/aspen4.aspx

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Geen idee of het daarmee te maken heeft, maar er is wat met de benzine tegenwoordig. Deze zomer hoop last gehad met mijn grasmaaier en die van mijn ouders (splinternieuw). Telkens carburator geblokkeerd (na 5 keer gebruik bij de nieuwe grasmaaier). Volgens wat ik hoor voegt men recentelijk aan gewone benzine additieven (recent ook ethanol) toe die maken dat die maar heel kort goed blijft en die dan de carburator blokkeert.

Ik gebruik nu speciale benzine. Gaat goed maar is duur.

 

http://www.aspen-benelux.nl/nl-nl/producten/aspen4.aspx

Maar de benzine die ik heb komt uit een jerrycan die al een jaar of 2 geleden gevuld is geweest.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik kan maar het hout zagen dat ik heb. 2 jaar geleden 3 bomen geveld in de tuin en verzaagd. Er zijn nu nog wat stronken die dienen verzaagd te worden en die stukken boom die ik verleden week toevallig vond in het park in mijn buurt...

 

Moet ik soms de bomen van de buren ook omleggen ofzo?

Link naar reactie

Ik kan maar het hout zagen dat ik heb. 2 jaar geleden 3 bomen geveld in de tuin en verzaagd. Er zijn nu nog wat stronken die dienen verzaagd te worden en die stukken boom die ik verleden week toevallig vond in het park in mijn buurt...

 

Moet ik soms de bomen van de buren ook omleggen ofzo?

 

Ik las : moet ik soms de buren ook omleggen ofzo?

tsk. :e007:

Uit gewoonte, zeker ? :P

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Godver, nieuwe hoeveelheid benzine ( niet te veel, genoeg om nog enkele stammetjes te verzagen ),valt de zaag nu niet stil na een tiental seconden...

 

Kan het zijn dat de carburator vervuild is ofzo?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...