Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
stilte

Help Eens Een Forummer Versie 3.0

Recommended Posts

Op 23/11/2018 om 17:26, The Alderwood zei:

Ik wil voor mijn petekinds 7de verjaardag een zakmes kopen,

Naar mijn ervaring kan je twee kanten op. Enerzijds zo'n Zwitsers mes, maar dat is in inox gemaakt. Roest niet, maar snel bot. En het is leuk met al die andere dingetjes die erop zitten. Ik had er eentje in mijn scoutsperiode en die is de hele tijd meegegaan. Wel regelmatig moeten slijpen dus want ze worden snel bot. Maar je hebt ook ineens een blikopener, jupilateur en dergelijke meer op zak.

Anderzijds heb je van die échte messen, al dan niet vouwbaar. Ik denk dan bv aan een mes van Opinel, Leathermann, ... Met zo'n mes van Opinel (koolstofstaal) heeft een collega van me jarenlang zijn kaas gesneden, en naar zijn zeggen bleef die steeds even scherp. Dergelijke lemetten slaan zwart uit, maar dat is normaal.

Let wel: vouwmessen moeten geblokkeerd kunnen worden als je je vingers graag ziet, en knipmessen zijn verboden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Eens hier horen.

Een matras, welk merk is goed? Pocketvering heeft mijn voorkeur vanwege me rugklachtjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, fazerco zei:

Eens hier horen.

Een matras, welk merk is goed? Pocketvering heeft mijn voorkeur vanwege me rugklachtjes.

Wil je echt een pocketveer?

Ik heb ook last van mijn rug en ben meet gebaat bij een wat steviger matras.

Als het dan een binnenveermatras moet zijn zou ik eerder voor een Bonell kiezen.

Een Bonell is een matras met een verenpakket uit een stuk,

Pocketveermatrassen zijn zachter en het betreft meestal stroken met pockets.

ga je voor een pocketmatras zou ik in ieder geval kiezen voor een 7 zone matras of hoger.

Hierdoor creert men drukverlaging zoals bv bij de schouderbladen, rug en hielen.

Merk doet er niet veel toe.

Gaat met name om het schuim, dus het soortelijk gewicht en de stramheid.

Heb zelf een schuim(polyether)matras . met een 43170 als kwaliteit

43 staat voor een soortelijk gewicht van 43 kg / m3 en 170 staat voor de hardhied of stramhied.

In dit geval stevig

43110 b.v. is zacht.

Hoe hoger het soortelijk gewicht, hoe duurzamer het schuim.

Hoop dat je hiet iets mee kunt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
48 minuten geleden, Willem zei:

Wil je echt een pocketveer?

Ik heb ook last van mijn rug en ben meet gebaat bij een wat steviger matras.

Als het dan een binnenveermatras moet zijn zou ik eerder voor een Bonell kiezen.

Een Bonell is een matras met een verenpakket uit een stuk,

Pocketveermatrassen zijn zachter en het betreft meestal stroken met pockets.

ga je voor een pocketmatras zou ik in ieder geval kiezen voor een 7 zone matras of hoger.

Hierdoor creert men drukverlaging zoals bv bij de schouderbladen, rug en hielen.

Merk doet er niet veel toe.

Gaat met name om het schuim, dus het soortelijk gewicht en de stramheid.

Heb zelf een schuim(polyether)matras . met een 43170 als kwaliteit

43 staat voor een soortelijk gewicht van 43 kg / m3 en 170 staat voor de hardhied of stramhied.

In dit geval stevig

43110 b.v. is zacht.

Hoe hoger het soortelijk gewicht, hoe duurzamer het schuim.

Hoop dat je hiet iets mee kunt.

Bedankt voor je reactie.

Dat van de pocketvering las ik op internet, verschillende sites, dus ik dacht dat dat wel zou kloppen.

Ik zal er eens verder naar gaan zoeken, want dat van die nummers (43170) wist ik ook niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 21/6/2018 om 00:34, Hamirubi zei:

Wie wil helpen?

VRT en minister van media Gatz willen gratis TV via antenne afschaffen, vanaf 1 december 2018. Voor mij zou dat een ramp zijn:

- ik wil mijn internetabonnement niet verhogen/verzwaren, om (live) internet-tv te kunnen kijken;

- digitale tv hoef ik écht niet;

- voor kabel-tv - waarin ik geen enkele meerwaarde zie - weiger ik +15 euro per maand te betalen.

Er is dus, voor mij althans, geen alternatief. In een bestaan zonder tv (i.e. één, canvas, ketnet) zie ik eveneens niet veel heil.

Er bestaat een petitie, in de hoop de discussie te keren:

http://behouddvbtuitzendingenopvrt.petitie.be/

Wie ondertekent mee?

Het signaal is zonet verdwenen. Gedaan met televisie kijken en radio luisteren ten huize Hamirubi.

Ik word een wetenschapper-kluizenaar (met basic Telenet-internetabonnement).

Ik denk dat ik ook maar meteen stop met belastingen betalen.

Want die 40+ euro belastingen voor de publieke omroep, waarvan ik toch niet kan genieten: dat zie ik niet zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 hours ago, Hamirubi said:

Het signaal is zonet verdwenen. Gedaan met televisie kijken en radio luisteren ten huize Hamirubi.

Ik denk dat ik ook maar meteen stop met belastingen betalen.

Want die 40+ euro belastingen voor de publieke omroep, waarvan ik toch niet kan genieten: dat zie ik niet zitten.

:cheerf2::cheerf2::cheerf2:

Het komt nog helemaal goed met je. 
Vrij logisch ook: als je bij de bakker een brood vraagt en je legt geld op de toonbank, dan verwacht je ook dat je een brood krijgt. Ik heb nog niemand geweten die een bakkerij binnenstapt, geld op de toonbank legt en met lege handen weer naar buiten stapt.

En dit geldt niet enkel voor publieke omroepdiensten zoals de VRT, de radio1&2's, maar ook voor kinderbijslag, kunst en cultuur, sport, verkeersbelasting, subsidies aan "autonome overheidsbedrijven" zoals den NMBS, Proximus en ook alle andere private bedrijven die mee in dat subsidiecircuit zitten...

In merit and markets we trust.

Deel dit bericht

Link naar bericht
18 uren geleden, Hamirubi zei:

Je kan dus nog altijd online tv kijken via de Yelo-app of site. Koppel je pc aan je tv en je bent vertrokken. Netflix-abonnement erbij en je hoeft je zetel niet meer uit!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je bedoelt de FM-Radio 1? Of toch de DVB-T versie?  Want wij zijn die helaas ook kwijt. (Dus terug naar gehannes met minidiscjes als we de radio willen opnemen. Wat is dit hele gedoe toch echt een zware stap achteruit in gebruiksgemak. :( )

Deel dit bericht

Link naar bericht

FM radio. Maar ik heb ook een Yamaha cd speler met v- tuner. Een receiver met internet radio is dus ook nog een optie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik spaar elk jaar klein geld. Dit jaar zat er in mijn potje 538 euro. Ik zou er graag Bullion (goud / platina / zilver) mee kopen, maar ik hierin weinig ervaring. Waarop moet ik letten? Koop ik beter munten of staafjes? Hoe gemakkelijk is verkopen? Is het een goede investering? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien eens gaan spreken met iemand van de bank? Die gaan volgens mij wel advies kunnen geven en een duwtje in de goede richting geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je bent beter af met je klein geld. Koop er strips mee.

Dan heb je toch nog iets terug voor je spaarzaamheid!

Als je perse goud wil, koop dan Andy van Typex.

Dat boek heeft een gouden rand! Twee vliegen in één klap! 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, IvoVWS zei:

Misschien eens gaan spreken met iemand van de bank? Die gaan volgens mij wel advies kunnen geven en een duwtje in de goede richting geven.

Ik ben begin 2009 al eens naar de bank gegaan voor goud. De crisis was toen net begonnen, het goud stond voor zo’n 950 per ounce. De bank zei toen « nee, dat zou ik niet doen. Hij staat veel te duur ». Maar sindsdien is hij alleen maar gestegen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, linthout zei:

Waarom vraag je het hier dan, als je het antwoord zelf al weet! 🙂

Ik vraag om meer info rond bullion of munten kopen. Of er vervalsingen zijn, welke « merken » het beste zijn., etc. Niet over eventuele stijgingen of dergelijke. En of het goed terug te verkopen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 minuten geleden, linthout zei:

Hewel, ik weet niet eens wat bullion is. Nooit van gehoord.

Wat heb jij dan gedaan met al je miljoenen? 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 minuten geleden, The Alderwood zei:

Wat heb jij dan gedaan met al je miljoenen? 😊

Uitgedeeld. Aan de belastingen en aan goede doelen . Met de rest strips gekocht! 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht

Plots overweeg ik ook een fijne Montblanc-vulpen. Dat is iets wat ik altijd al wilde hebben.

Kent iemand hier iets van?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Waarschijnlijk - indien er niets tussenkomt - spring ik deze namiddag eens binnen in de winkel waar ik m'n tekenmateriaal meestal aankoop. Om namelijk een vulpen in huis te halen. Vulpennen pakken beter op potlood. Fineliners niet altijd. Ondanks ik de lijn van een fineliner best weet te apprecieren, laat ik die pennetjes al een eind achterwege. Onlangs enkele video's gezien van schetsers en tekenaars die met vulpen tekenen en de lijnvoering is echt iets wat me aanspreekt.

De Sailor Fude fountainpen spreekt me wel aan.

Ook om gewoon mee te schrijven is een vulpen wel een aardig instrument.

Deel dit bericht

Link naar bericht

I'm confused.  Destijds kocht ik een ASUS N56VJ-S4023H-BE bij een ASUS dealer. Dat is volgens de omschrijvingen van ASUS zélf een exemplaar met SSD.  Nu, ik ga de schijf vervangen, maar degene die ik er uit haal, de st1000lm024, is ... géén SSD volgens het wereldwijde web?  Of ben ik nu helemaal in de war?

EDIT: IT-winkel heeft mijn vraag reeds beantwoord.  Het blijkt idd HDD te zijn die er in zit.  Mijn specificaties vermelden SSD.  Dekselse ASUS.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...