Ga naar inhoud

Help Eens Een Forummer Versie 3.0


Recommended Posts

Best veranderen van DNS server.

Ik gebruik die van Google (8.8.8.8) en sites als Pirate Bay worden dan niet geblokkeerd. (is ook een vluggere server dan pakweg die van Telenet)

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Public_DNS

That shit don't work for me...

Heb de instructies op volgende site gevolgd (onder macosx): https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

A little help please.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Euh is dat niet illegaal?

Ik zie niet in waarom. Een DNS server vertelt je, simpel en een beetje kort door de bocht gezegd, waar precies bijvoorbeeld de computer staat die je de info die hoort bij getekendereep.com kan bezorgen. Meestal wordt die dienst aangeboden door je ISP (bijvoorbeeld Telenet, Belgacom, Scarlet,...), maar hier verander je dat door het aan Google te vragen.

Ik weet van geen wet die dat verbiedt. Maar ik ben geen advocaat, voor alle duidelijkheid, en mijn cursus ICT recht ligt al behoorlijk in het verleden.

Link naar reactie

Maar de uiteindelijke bedoeling is toch om ergens iets illegaal te downloaden?

Niet noodzakelijk. Je kunt het net zo goed gebruiken om rond andere soorten censuur te geraken, of - als wat Google beweert waar is - gewoon sneller te surfen naar je favoriete stripforum.

 

Bekijk het zo: het is niet illegaal een keukenmes te hebben, ook al kun je 't gebruiken om iemand neer te steken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik zoek de aflevering 'Alleen de waarheid kan ons redden', een portret van Jean Coignon, Belgische illustrator en animator. De documentaire werd uitgezonden op Canvas in de reeks Puur Persoonlijk.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik ben een absolute fan van de gedichten van Giusepp Ungaretti. Het zijn niet echt gedichtjes (dus ik weet niet of het geschikt is) maar het is in al zijn eenvoud zo krachtig, naakt maar ook vergankelijk.

 

 

 

 

 

 

http://www.kuleuven.be/thomas/page/tijdschriften/viewarticle/62116/

 

Op de loer
in deze ingewanden
van puin
heb ik mijn karkas
uur na uur
voortgesleept 
gesleten door de modder 
als een zool
of als een zaadkorrel
van de meidoorn

Ungaretti
man van leed
aan een illusie heb je genoeg
om weer moed te vatten

Aan de overkant
legt een zoeklicht
een zee 
in de mist

Link naar reactie

Het begrip "gedicht" werd zeeeeer ruim opgevat. Ik besef nu pas dat ik hier nog een heel boek met kortverhaaltjes en gedichten heb uit de beat generation, wat een fantastische bron zou zijn voor mijn opdracht maar dat is jammer genoeg te laat. Ik heb dan maar een stuk uit Fear and Loathing in Las Vegas  van Hunter S Thompson gekozen, ik kan me niet herinneren of het ook in de film voor kwam maar wil het ook niet opzoeken omdat ik schrik heb dat ik te hard beïnvloed ga worden.

Link naar reactie

Er zijn de jongste tijd geen echt slechte autos meer. Zelfs Fiat en Alfa Romeo zijn nu betrouwbaar geworden.

Voor een stadswagen zou ik benzine nemen (die kleine benzinemotoren zijn momenteel heel zuinig en krachtig), hybride heb ik geen idee of dat interessant is.

Jongste jaren met Toyota en Mazda gereden. Probleem is dat die niet stuk gaan. Ik zou ook graag een nieuwe auto kopen :(

Link naar reactie

KBC -bankbediende zei:

 

"Gezien de lage rente, zeker bij de aankoop van een nieuwe wagen of een jonge 2de hands + de geringe opbrengst op spaargelden zou ik zeker een bedrag lenen."

 

:lol::D:)

 

Bedoel je echt dat die beweerde dat de rente op een lening lager zou zijn dan de huidige opbrengst op een spaarrekening?

Een snelle blik op de simulatie pagina van KBC leert mij:

 

SIMULATIE KBC-GROENE AUTOLENING

Bedrag: 10.000 euro

Jaarlijks kostenpercentage: 3,05 - 3,6 %, afhankelijk van looptijd

Vaste reële rentevoet: 3,05 - 3,6 %, afhankelijk van looptijd

Deze tarieven zijn alleen geldig voor KBC-Leningen op Afbetaling aangevraagd via het internet

 

 

Aan een bankbediende vragen wat je het beste doet, je eigen geld gebruiken of geld lenen is vergelijkbaar met aan een opticien gaan vragen of je nou het beste je eigen bril houdt of een nieuwe koopt. Alhoewel, een opticien zal wel al eens zeggen: als je er nog goed door ziet heb je niet echt een nieuwe nodig.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mijn motto is toch : als je het niet kan betalen, niet kopen.  Ik wil niemand iets schuldig zijn, ook geen bank.  Enige uitzondering : een huis.

2!!

 

Een hele jammerlijke zaak dat men voor een huis dwang moet ondergaan om een lening aan te gaan.

 

Neen retep, hier komt geen vrije keuze aan te pas.

 

'Je kiest er toch zelf voor om een lening aan te gaan bijn de bank om een huis te kopen of een stuk grond...' hoor ik je alweer belerend en verwonderd orakelen...

Link naar reactie

2!!

 

Een hele jammerlijke zaak dat men voor een huis dwang moet ondergaan om een lening aan te gaan.

 

Neen retep, hier komt geen vrije keuze aan te pas.

 

'Je kiest er toch zelf voor om een lening aan te gaan bijn de bank om een huis te kopen of een stuk grond...' hoor ik je alweer belerend en verwonderd orakelen...

Waar moet ik op reageren ? Ik ben even het spoor bijster !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Waar moet ik op reageren ? Ik ben even het spoor bijster !

Je hoeft helemaal niks. Ik repliceerde even in jouw naam op mijn stelling. Gezien jij een andere kijk op dwang hebt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...