Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Bonte

Animé van de dag

Recommended Posts

Ik ben momenteel regelmatig een animé reeks aan het bekijken met de dochter en zolang dat nog lukt ga ik er wel van profiteren. Tips welkom voor SF reeksen die niet pure mech toestanden zijn en alles wat speciaal en goed is. Ik ga de besprekingen in de Anime Besprekingsdraad uiteraard ook overlopen, gouden informatie.

Het eerste wat we bekeken was Wicked City - Cyber City - Demon City, nog iets van m'n late jeugd die ik op video kocht toen Superclub failliet ging. Echte meesterwerken en vooral Wicked City is leuk omdat dit duidelijk het voorbeeld was voor de Men in Black filmreeks, ze hebben er veel ideeën uit gehaald.

71H5CVMdz-L._AC_SY445_.jpg

Steins;Gate gestopt na 3 afleveringen, ik hou van het tijdreis thema maar dit was niet interessant. Nodeloos verwarrend, oninteressante karakters en geen meeslepend verhaal, geen verhaal eigenlijk. Als ze er dan CERN bijhalen is het voorbij voor mij.

download.jpg

Akame Ga Kill, onbelangrijk verhaal maar heb me goed geamuseerd met de grappige actie en hoe ze met de figuren spelen.

kill.png

Cells at Work!, ongelofelijk, hier heb ik me enorm mee geamuseerd en we konden doen alsof we iets bijleerden. Super grappig, dit moeten ze op TV tonen in het tieneruurtje. :)

cells-at-work-red-cross.jpg

Deadman Wonderland, goeie actie maar oninteressant verhaal en geen echt "einde" vanwege het faillissement van de makers. Meh, maar goed genoeg om te blijven kijken vanwege enkele leuke figuren en de actie. Een zeer goeie title sequence ook.

Deadman Wonderland.jpg

Ghost in the Shell moet haast niet vermeld worden, dat is voor mij het beste van het beste. De eerste TV serie is beter dan de 2de puur vanwege de tachikoma, die bekijk ik om de paar jaar wel eens. 🙂

GIS.png

Momenteel zijn we bezig met Phi Brain: Kami No Puzzle, het verhaal is nog net interessant gehouden, leuke figuren en in elke aflevering staat een ander soort puzzle centraal, deze serie gebruiken we voor de tussendoortjes.

brain.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien is deze iets voor je als je die kan vinden: Fullmetal Panic!

Vond ik destijds een goeie en het was de eerste reeks die ik aankocht in het Engels. (Toen kon ik nog geen Japans buiten de obligate baka en arigatou)

Het is een mix van mecha, SF, beetje fantasy, girls with guns, daily life, ...

De anime is gebaseerd op de manga die dan weer gebaseerd is op een light novel-reeks.

https://en.wikipedia.org/wiki/Full_Metal_Panic!

Er is een vervolg: FMP, the second raid en een spin-off FMP fumoffu.

afbeelding.png

Een Japanse Windkracht 10 iets voor jou? Dan raad ik de reeks Yomigaeru Sora aan (engelse titel: Rescue Wings)

Geen Westland UH-3 Sea King maar de UH-60J Rescue Hawk in de hoofdrol, en in plaats van Koksijde rescue de luchtmachtbasis Komatsu.

Waarschijnlijk enkel te vinden in het scanlator-wereldje. Er is ook een real-life serie van (helemaal niet te vinden vrees ik, tenzij je Prime Video hebt) en een vervolgreeks met een vrouwelijke piloot.

https://en.wikipedia.org/wiki/Yomigaeru_Sora_–_Rescue_Wings

afbeelding.png

Een beetje een speciale (het komt dan ook van Japan) is deze:

Gate: Jieitai Kano Chi nite, Kaku Tatakaeri (Gate, thus the JSDF fought there)

Het is een anime gebaseerd op een manga gebaseerd op een light novelreeks. SF, fantasy, military, ...

Persoonlijk vind ik de manga stukken beter, en deze is (in het Japans dan wel) ook legaal te lezen online.

Van de anime heb ik enkel het eerste seizoen gezien, er is ondertussen ook een tweede. De novels zijn al veel verder.

Verhaal: een poort opent in Shinjuku waaruit een invasieleger tevoorschijn komt. Denk een soort Romeins/vroeg middeleeuws legioen aangevuld met orks en wat al niet. Men slaagt er uiteindelijk in dit terug te dringen (o.a. dankzij toevallig aanwezige luitenant/otaku Itami) en aan de andere kant een bruggehoofd in te stellen ter verdediging. Dan begint het eigenlijke verhaal met de verkenning van de andere wereld, politieke intriges aan beide kanten van de poort (de grootmachten willen ook een stukje van deze ongerepte wereld), ...

afbeelding.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wolf Children al eens gezien, zeer mooi inderdaad.

We zijn nu bezig met Gate, veel beter dan eerst verwacht. "Dungeons & Dragons meets the Japanese army" werkt wonderwel, het zou zo in een D&D sessie passen en een Stargate film. Goeie mix, de erotische moppen zijn over het randje maar daarom is het ook Japan. 

Gate-anime-series.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19/7/2020 om 12:03, Tanuki zei:

Misschien is deze iets voor je als je die kan vinden: 

Vond ik destijds een goeie en het was de eerste reeks die ik aankocht in het Engels. (Toen kon ik nog geen Japans buiten de obligate baka en arigatou)

Het is een mix van mecha, SF, beetje fantasy, girls with guns, daily life, ...

De anime is gebaseerd op de manga die dan weer gebaseerd is op een light novel-reeks.

https://en.wikipedia.org/wiki/Full_Metal_Panic!

Er is een vervolg: FMP, the second raid en een spin-off FMP fumoffu.

afbeelding.png

Die heb ik al een decennia op regio 1 disks blijkbaar 😅 , we gaan die eens online opzoeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sinds eergisteren begonnen aan een 'marathon' van ruim 70 afleveringen van de klassieker 'Monster'. Ik kocht via de Reep de 18 delen van 'Monster' als manga. Zo zit ik nu al in de sfeer tegen dat de strips arriveren volgende week. Ik vind het nu al genieten. Al het goede dat ik al gehoord had over 'Monster' klopt. Tijdens een interview met stripmaker Loisel vertelde hij dat enkel het einde tegenviel. Ben benieuwd... Geen spoilers, aub... 

91qUZHQ+XRL._SX342_.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ride Your Wave is uit en draait in de filmzalen.

Is een aanrader, zo te lezen.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/anime-is-bezig-zich-uit-de-niche-te-ontworstelen-hoe-kwam-dat-zo-en-bij-welke-film-moet-u-beginnen~bd930af0/

1240.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ride Your Wave draait niet in onze Kinepolis, jammer.

Het 1ste seizoen van Gate is uit, voor wat variatie is het nu tijd voor The Promised Neverland. Sensatie van het jaar en de eerste aflevering is alvast top, ben echt benieuwd naar de rest. Het best weet je zo weinig mogelijk voordat je eraan begint.

une_annonce_importante_pour_the_promised

Deel dit bericht

Link naar bericht

The Promised Neverland was enorm goed, volgend jaar een nieuw seizoen. Het succes van de reeks was zo groot dat ze er al een live action serie van gaan maken. Dat kan nooit zo goed zijn dus we gaan die dan wel eens bekijken voor de leute. :)

Alleen de trailer bekijken als je de anime hebt gezien want er zitten veel spoilers in vind ik.

https://kotaku.com/first-look-at-the-promised-neverland-live-action-adapta-1844644569

maxresdefault.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat kan meevallen. Ik heb ooit live actions gezien van H2, Touch, Shibatora ... en die vielen wel mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...