Ga naar inhoud

Amoras 2047


Recommended Posts

Je weet dat ik alleen van Chris Ware hou en de rest verafschuw. Eigenlijk interesseer ik me zelfs niet in strips.

 

 

Ik ook niet !

toch niet in die van Ware. :e002:

 

Maar alle gekheid op een stokje : ik ga er mee stoppen. meer dan 35 jaar strips lezen (en comics), trop is teveel.

En ik méén het !

Na Amoras 2047 stop ik ermee.

Link naar reactie

Mijn stripmakershart bloedt overigens bij het zien van dat ene prentje uit het album waarmee De Standaard hun artikel illustreert. De plaatsing van de tekstballonnen daarop is toch zo fout. Hopelijk is dit gewoon een promotieprentje en staat het niet zo in het album.  

 

attachicon.gifs&w.jpg

 

Stop dat bloeden maar :)

 

hmo1ZKf.jpg

Link naar reactie

Schrijf al maar een uitgebreide review ! ipv van Angry Birds te gaan spelen. ;)

 

Mijn verslagje van de voorstelling is binnenkort te lezen op stripelmagazine.

 

Het album zelf leidt een beetje aan, wat ik noem, "eerste-hoofdstuk"-syndroom.

De plot en de personages moeten nog allemaal ingeleid en voorgesteld worden, waardoor het voor mij als op zichzelf-staand deel een beetje een mager beestje blijft. (Star Wars en Fellowship of the Ring lijden voor mij aan dezelfde ziekte hoor :))

 

Maar desondanks merk je dat ze zich met dit album goed aan het inlopen zijn om in het volgende deel op kruissnelheid te komen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik vond trouwens op basis van die tekeningen in het aankondigingsfilmpje dat de stijl van Cambré voor dit album wat wegheeft van Benn. En ik zeg dat met het grootste respect voor beide artiesten hoor. Mooie en zwierige tekenstijl.

 

Of je hater bent of liefhebber, ik hoop dat dit album een gigantisch succes wordt van miljoenen verkochte exemplaren om dan in hun kielzog misschien strips terug hip te maken bij een nieuw publiek. (En misschien om SU weer even wat cash te geven om nieuwe reeksen te laten opstarten :) )

 

Ik twijfel nog of dit iets voor mij is, de bib zal uitsluitsel brengen.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Van Patrick Van Gompel: "Een leestip: Wie de nieuwe Suske en Wiske Young Adult wil lezen, kan best eerste het oude album Het eiland Amoras nog eens lezen. Een beetje geschiedenis in de kop verhoogt het leesplezier!"

Link naar reactie

Jeez, jullie kunnen nogal zagen, zeg ;-)

 

Dat is toch de bestaansreden van fora?

 

Het is zeker jouw bestaansreden, Tom :e007::e012:

Ha, je weet het!

vandaar dus dit: tenzij je de indruk wilt wekken dat je groen lacht slaat een groene smiley nergens op!

Link naar reactie

Zijn jullie nu wel of niet trots? Zelf ben ik behoorlijk trots op Amoras 2047!! Mijn collega's op het werk weten allemaal dat ik strips lees en wat weten zij van strips ...... Suske & Wiske...... Nu komt me toch verdorie een Vlaams product op tafel, waar we toch wel trots op mogen zijn. Een hele hoop tromgeroffel, reclame, Facebook etc. etc.

Een mooi Belgisch product. Heb er zelf een heel apart gevoel bij. :e010:

Een soort gelijk gevoel heb ik ook altijd bij Ken Broeders. Bespeur nu dat ik deze gevoelens niet echt lekker onder woorden kan brengen. :e008:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Zijn jullie nu wel of niet trots? Zelf ben ik behoorlijk trots op Amoras 2047!! Mijn collega's op het werk weten allemaal dat ik strips lees en wat weten zij van strips ...... Suske & Wiske...... Nu komt me toch verdorie een Vlaams product op tafel, waar we toch wel trots op mogen zijn. Een hele hoop tromgeroffel, reclame, Facebook etc. etc.

Een mooi Belgisch product. Heb er zelf een heel apart gevoel bij. :e010:

Een soort gelijk gevoel heb ik ook altijd bij Ken Broeders. Bespeur nu dat ik deze gevoelens niet echt lekker onder woorden kan brengen. :e008:

 

het heeft een woord en heet "chauvinisme". Op een positieve manier :)

Link naar reactie

Ja, daar zit wel wat in; we horen somstijds enkel "slechte/foute" geluiden; achteruithollende verkopen, reeksen welke plotsklaps gestopt worden, mensen in je dagelijkse omgeving die het allemaal maar "lala" vinden...... :e012:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Zo extreem heb ik het helemaal niet bedoeld. Als je aan iemand vraagt waarom hij nu Engelse woorden of uitdrukkingen gebruikt, zoals What the hell!, dan staat hij met zijn mond vol tanden.

 

Het antwoord daarop is eigenlijk nochthans simpel: omdat dat op zo'n moment het eerste is dat in die persoon opkomt en omdat dat het meeste aansluit bij het gevoel van die persoon op dat moment.

 

En hoe komt dat dan? Omdat die persoon veel Engelsche zaken hoort/ziet/leest. Niets mis mee. Het kan me aan mijn reet roesten.

 

Verder is de slogan op deze cover inderdaad nietszeggend en hol. Dat stoort me dan weer wel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...