Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Veto

Vertaalachterstand ARBORIS... trop is te veel !?

Recommended Posts

Heb ik ooit ook eens gedaan. Het antwoord was dat ze uitgegeven gingen worden,.......dus niet.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zo, mail is verstuurd met als bijlage tal van Franstalige covers waarvan  we al  jaaaaaren op een vertaling wachten. Benieuwd of en wat ze antwoorden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 uren geleden, Veto zei:

Zo, mail is verstuurd met als bijlage tal van Franstalige covers waarvan  we al  jaaaaaren op een vertaling wachten. Benieuwd of en wat ze antwoorden...

Mooi, hoor, Veto.

Baat het niet, dan schaadt het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26/7/2020 om 12:36, Peter Motte zei:

En dat onhebbelijke gebruik van de term "dédicaces" vind ik typisch voor het amateurisme hier op de reep. Het is een "opdracht" of "opdrachttekening". Het is net als dat slordige gebruik van de term "integrale".

Amateurisme op de reep :D Ik ben een professioneel forumbezoeker hoor :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
33 minuten geleden, kurisu74 zei:

Amateurisme op de reep :D Ik ben een professioneel forumbezoeker hoor :D 

Hoeveel verdien je daar  per uur mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26/7/2020 om 12:36, Peter Motte zei:

En dat onhebbelijke gebruik van de term "dédicaces" vind ik typisch voor het amateurisme hier op de reep. Het is een "opdracht" of "opdrachttekening".

Het is geen opdracht. Het is een "verzoek".

Of dat zou het toch moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Opdracht" in de betekenis van "opgedragen (aan iemand)", de letterlijke vertaling van "dédicacé".

Overigens stoor ik me meer aan de verbastering "dedicasse".

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, TDPB zei:

Hoeveel verdien je daar  per uur mee?

Hangt er van af waar ik ben en hoe laat het is als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

En jawel, Arboris heeft me geantwoord. Je vindt hun antwoord hieronder.

"Beste Tom,

We zijn ons ervan bewust dat we een achterstand hebben bij het vertalen van sommige al lang lopende reeksen. Dat is ook voor ons een punt van aandacht. We besteden veel werk aan onze uitgaven en zeker de bundelingen vragen veel van ons kleine team. Wat betreft de reeksen die je noemt in je mail, we zijn ermee bezig die weer op te pakken en uiteindelijk ook af te ronden. Een exact tijdspad kan ik je daarvoor echter nog niet geven, maar de intentie is om de lopende reeksen gewoon af te maken.

We proberen in ieder geval om alvast van de series die we de laatste paar jaar hebben gestart op regelmatige basis nieuwe delen te laten verschijnen en daar slagen we denk ik ook zeer aardig in. En van de reeds langlopende reeksen zullen in de toekomst dus ook weer albums gaan verschijnen.

Mocht je nou volgend jaar op een beurs rondlopen waar wij ook zijn, dan wil ik hierover beste eens een gesprek aanknopen onder het genot van een kop koffie, dan zien we ook de gezichten erbij. Dat lijkt me een stuk handiger dan dit uit te spelen via de mail of social media.

Met vriendelijke groeten,

Ruud Wassink

Uitgeverij Arboris"

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tja... het lijkt positief. Hopelijk komen ze deze gelofte na. Het is al mooi dat ze mij geantwoord hebben, vind ik. 
De reeksen die ik genoemd had waren : Altor, Sabels en Galjoenen, Garulfo, In het land van Horus, Konvooi, De jeugdjaren van Nävis, Héloïse van Montfort en Het Land van Langvergeten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Is dat its, "De jeugdjaren van Nävis"? Konvooi ken ik. Heel goed.

Ik heb het enorm voor de zwierige en filmische stijl van tekenaar Munuera. Dus daarom een musthave voor mij. Maar niet te vergelijken qua stijl en 'feel' met hoofdreeks 'Konvooi'. Is eigenlijk pure komische strip. Gag-achtig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

<Mocht je nou volgend jaar op een beurs rondlopen waar wij ook zijn>

dus dit jaar moet je al zeker niets verwachten   :angry:

en dan die beurzen, nu ja :rolleyes:

Deel dit bericht

Link naar bericht

En dan lees ik nu weer in een nieuwsbrief dat een aantal Arboris titels zijn doorgeschoven naar een later tijdstip.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is in mijn ogen een nette en duidelijke reactie. Ruud is een serieuze uitgever, maar Arboris is nog steeds aan het herstellen van een dipje waar het nu al weer jaren geleden in zat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het land van langvergeten. Die serie verdient 4 mooie integrales met extras.

Nog eentje voor de integralenmarkt: de as van de katharen.

En om het af te leren: hispanola

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29/7/2020 om 16:55, Veto zei:

Dat lijkt me een stuk handiger dan dit uit te spelen via de mail of social media.

Op zich een goede reactie van Ruud, enkel bovenstaande zin vind ik wat zwakjes. In deze tijd is het heel normaal dat er op een forum meningen worden gedeeld. Als ondernemer dien je daar rekening mee te houden, c.q. dit te accepteren. 

Ik ga het gewoon afwachten, dat doe ik nu al jaren. Ondertussen blijf ik mijn beleid handhaven, ik mijd integrales en nieuwe reeksen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, De Hollander zei:

Op zich een goede reactie van Ruud, enkel bovenstaande zin vind ik wat zwakjes. In deze tijd is het heel normaal dat er op een forum meningen worden gedeeld. Als ondernemer dien je daar rekening mee te houden, c.q. dit te accepteren. 

Ik ga het gewoon afwachten, dat doe ik nu al jaren. Ondertussen blijf ik mijn beleid handhaven, ik mijd integrales en nieuwe reeksen.

Ik geloof er ook niet meer in. Sabels en Galjoenen, Krän, Konvooi, Garulfo, Nävis, Altor, Land van Langvergeten, de lijst is eindeloos. Komt er ooit nog een  vervolg, koop ik het zeker. Maar dat ik ooit nog iets anders koop dat Arboris uitgeeft, daar zal veel volk naar komen zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 29/7/2020 om 20:19, Veto zei:

Ik heb het enorm voor de zwierige en filmische stijl van tekenaar Munuera. Dus daarom een musthave voor mij. Maar niet te vergelijken qua stijl en 'feel' met hoofdreeks 'Konvooi'. Is eigenlijk pure komische strip. Gag-achtig. 

Gaat die nu de Blauwbloezen tekenen 

of ben ik nu helemaal mis ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Aleksandr zei:

Gaat die nu de Blauwbloezen tekenen 

of ben ik nu helemaal mis ?

Dat zou om een eenmalig album gaan. Dat heb ik op de site van de SSZ gelezen, meen ik mij te herinneren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, Peter Motte zei:

Als het een succes is, komt er wel nog een, maar voorlopig is het idee dat er maar één komt.

En heerlijk dat we nu weer volslagen of topic zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 hours ago, Vittorio said:

On topic:

DSC_1048-01.thumb.jpeg.9eacd7eacad263b807991c29bc662186.jpeg

Dat is hier op de parking tegenover ons ook eens gebeurd.

De boom werd toen gelyncht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...