Ga naar inhoud

Opmerkelijk


Recommended Posts

WAARSCHUWING

Toen ik daarnet in de Carrefour was viel me iets op aan de afstandsmarkeringen aan de kassa's, en thuis heb ik het eens nagemeten:

anderhalve meter is een stuk langer dan ik dacht.

Een judoka uit Litouwen had het drie maanden geleden tijdens een video conference call al eens gezegd dat de meeste mensen niet weten wat anderhalve meter is.

Ik zou dus iedereen willen aanraden om het thuis eens uit te meten.

Link naar reactie

Ik heb me wel al eens afgevraagd wat ambulanciers denken van al die snelheidsdrempels en wegversmallingen en andere rommel die tegenwoordig in de meest diverse en volgens mij vaak ongereglementeerde vorm op de wegen worden gezet.

Je moet maar met een gebroken been in zo'n ambulance liggen, om over het tijdverlies nog maar te zwijgen.

Link naar reactie

De sirene wordt ook graag en veel gebruikt - hoewel daar strikte vuistregels voor bestaan - door plaatselijke vrijwillige brandweer en politiemannen en -vrouwen. Zij vertellen me wel eens dat het tijdens een nachtshift vaak een race tegen de klok is, vooraleer de pita sluit. Of dat grootspraak is, kan ik niet inschatten.

 

Maar bon, dat gesuggereerd zijnde.

Link naar reactie
2 uren geleden, Waakwater zei:

Anders is het als het om een MUG gaat, Medisch Urgentie Groep. Maar daar zit steevast een dokter of expert bij, waardoor er tijdens het verplaatsen al de nodige aandacht gegeven kan worden.

 

Een MUG vervoert geen patiënten. In die wagens zitten een spoedarts en verpleger samen met een hele rits aan extra materiaal. Ze worden altijd vergezeld door een ziekenwagen als die nog niet ter plaatse is. Patiënten worden pas vervoerd als de situatie gestabiliseerd is, daarom zijn de MUG's indertijd opgericht om de zorgen ter plaatse toe te dienen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiele_Urgentiegroep

Link naar reactie
Op 31/7/2020 om 14:50, Waakwater zei:

Een vriend van me nam me eens mee in zijn politiewagen. Ik vroeg hem hoe het voelde om door de straten te scheuren. Hij zei: 'Ik zal het je laten ervaren.' en zette zijn sirene en zwaailichten op. Daarna trok hij op, en we vlogen over ronde punten, kleine wegen, dwars door dorpskernen heen. Het was bijzonder, maar ook erg beangstigend vond ik.

Niet lang daarna vroeg de dispatching waarom hij zijn sirene en lichten had opgezet (er werd daar een code aan gekoppeld die ik thans vergeten ben) en hij zei iets doodleuks als 'Ik moest waarschuwen voor een gevaarlijke situatie' en de kous was af.

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Broodjes van Subway zijn geen brood 

 

Quote

De broodjes die de Amerikaanse fastfoodketen Subway gebruikt, mogen niet als brood beschouwd worden. Dat heeft het hooggerechtshof in Ierland geoordeeld, schrijft de BBC. Volgens het hof bevatten ze te veel suiker.

De uitspraak hield verband met de taks die op de broodjes geheven wordt. Volgens een Iers filiaal van Subway moet men geen btw betalen, omdat het om een basislevensmiddel gaat.

Maar de rechtbank is het daar niet mee eens, want de broodjes bevatten te veel suiker. De Ierse wetgeving bepaalt dat deeg maximaal 2 procent suiker en vet mag bevatten. In de sandwiches van Subway zit 10 procent suiker. Er geldt dan ook een btw-tarief van 13,5 procent.

 

Uit De Standaard

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...