Ga naar inhoud

Apple Censureert 1.500 Strips


Recommended Posts

Heb getwijfeld om een iPad te kopen, maar toen ik hoorde dat er geen volwaardige USB aansluiting was en het principieel onmogelijk is om een volwaardige externe oplag te hebben, heb ik maar een Galaxy gekocht. Werkt perfect, ik zie niet in waarom ik een iPad zou nodig hebben.

 

Voor wat betreft de Desktop/Laptops. Tot Win98 heb ik altijd Mac gebruikt wegens het gebruiksgemak. Vanaf dan altijd PC.

2x sneller (geen verouderde processoren)

2x goedkoper

Gemakkelijk te upgraden

Gemakkelijk te herstellen

Je kan ermee gamen

 

ps; geen idee hoe het nu is maar het OS van de Mac was inderdaal heel gebruiksvriendelijk maar was wel zo zwaar dat het (in combinatie met de verouderde processoren) allemaal frustrerend traag ging.

Link naar reactie

Hoe ziet zo'n label er dan uit?

 

 

Ik veronderstel dat je ermee aan het lachen bent, maar vooruit, moest je het echt nog niet weten: een variant die vaak gebruik wordt:

 

apple_rainbow_logo.jpeg

 

huh? Wat een rare opmerking is dat nu.

Had je dat nu gezegd van een paar andere periferals had ik misschien geloofd, maar een HD is een HD. Ik heb een samsung en een seagate. Het verschil zit 'm in de snelheid, Sata of eide of eSata. Apple approved? Voor HD's? Dude, really? :D

 

Nikste dude. Mogelijk dat jullie enkel maar in apple shops komen en dan weten jullie natuurlijk niet beter. Maar onwetendheid mag geen excuus zijn. De laatste externe disk (want ik heb duidelijk externe gezegd) die ik gekocht heb was er eentje van LaCie in de MediaMarkt. Daar lagen mooi twee stapeltjes naast mekaar, één gewone versie en één apple versie dat je herkende aan het logo zoals hierboven getoond.

De apple versie was 50 euro duurder en het enige verschil was dat er naast een USB ook een firewire aansluiting op was. En o ja, op het doosje van de apple versie stond ook iets in de aard van "past ideaal met TimeFinder"

En nu mogen jullie eens raden of ze in de Apple shop beide versies liggen hadden, of enkel de apple versie? Die firewire zal uiteraard de 50 euro meer dan verrechtvaardigen. USB 3 is wel sneller, maar firewire is firewire, niewaar?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik veronderstel dat je ermee aan het lachen bent, maar vooruit, moest je het echt nog niet weten: een variant die vaak gebruik wordt:

 

apple_rainbow_logo.jpeg

 

 

Nikste dude. Mogelijk dat jullie enkel maar in apple shops komen en dan weten jullie natuurlijk niet beter. Maar onwetendheid mag geen excuus zijn. De laatste externe disk (want ik heb duidelijk externe gezegd) die ik gekocht heb was er eentje van LaCie in de MediaMarkt. Daar lagen mooi twee stapeltjes naast mekaar, één gewone versie en één apple versie dat je herkende aan het logo zoals hierboven getoond.

De apple versie was 50 euro duurder en het enige verschil was dat er naast een USB ook een firewire aansluiting op was. En o ja, op het doosje van de apple versie stond ook iets in de aard van "past ideaal met TimeFinder"

En nu mogen jullie eens raden of ze in de Apple shop beide versies liggen hadden, of enkel de apple versie? Die firewire zal uiteraard de 50 euro meer dan verrechtvaardigen. USB 3 is wel sneller, maar firewire is firewire, niewaar?

 

ok dan. Op die manier neppen ze inderdaad de onwetende consument. Die LaCie klootzakken toch hé. Dat die klootzakken nog een disk met firewire durven verkopen is anders ook wel grof. Apple is het juist van al zijn computers aan het afhalen (daar sta ik dan met mijn firewire A/D interface :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

2x sneller (geen verouderde processoren) --> Die snap ik niet. Verouderen de processoren in PC's trager dan in mac's?

2x goedkoper --> Echt niet :D Ja, als je een gewone PC met een duurdere iMac vergelijkt, dan wel. Maar prijs/kwaliteit van de interne stuff is exact hetzelfde. Het zal misschien ietsjes schelen voor de merknaam, maar veel zal het niet zijn. Maar wat wel klopt is dat je wel een heel segment goedkopere PC's hebt dan de goedkoopste mac mini. (649€) maar of je dat wil ... 

Gemakkelijk te upgraden --> Tot op zekere hoogte, absoluut mee eens.

Gemakkelijk te herstellen --> True, ik deed op den duur niets anders dan dit of dat er uit zwieren en iets nieuws steken om dat het kapot was of niet werkte. Dus dat is idd waar, een mac herstel ik zelf niet. Ik heb ook ooit zelf een PC gebouwd van scratch (en dat is écht niet goedkoper, of toch niet in die mate dat het veel uitmaakt) en dat zou ik met een mac niet kunnen. Dus het klopt dat PC's makkelijker te herstellen zijn.

Je kan ermee gamen --> spijtig dat er geen games zijn voor de mac, dat steam niet op het mac platform zit, dat je geen PC games op de mac kan draaien ... of wacht ... toch wel. :D Maar ik snap wat je bedoelt. Op LAN parties zal je volgens mij meer PC's dan mac's zien (al zou ik dat eigenlijk niet weten want ik ben er nooit geweest :D )

 

ps; geen idee hoe het nu is maar het OS van de Mac was inderdaal heel gebruiksvriendelijk maar was wel zo zwaar dat het (in combinatie met de verouderde processoren) allemaal frustrerend traag ging.

--> Snelheid is al lang geen issue meer. De verschillen tussen beiden systemen zijn verwaarloosbaar. Mijn MBP doet elke gemiddelde PC verbleken, maar er zullen heus wel een pak snellere PC's bestaan als je er genoeg voor betaalt.

Link naar reactie

Lees het artikel. Apple has banned this week's Saga #12 due to what writer Brian K. Vaughan dubs "two postage stamp-sized images of gay sex." BKV zegt het zelf, en de journalist neemt het over. Mag het woord gay niet meer ?

En daarna zegt hij dat er vroeger in de reeks al hetero sex zat, maar dat die nooit werd geband. Die was ook niet expliciet, net zoals deze twee kleine plaatjes.

Link naar reactie

 

 

2x sneller (geen verouderde processoren) --> Die snap ik niet. Verouderen de processoren in PC's trager dan in mac's?

2x goedkoper --> Echt niet :D Ja, als je een gewone PC met een duurdere iMac vergelijkt, dan wel. Maar prijs/kwaliteit van de interne stuff is exact hetzelfde. Het zal misschien ietsjes schelen voor de merknaam, maar veel zal het niet zijn. Maar wat wel klopt is dat je wel een heel segment goedkopere PC's hebt dan de goedkoopste mac mini. (649€) maar of je dat wil ...

Gemakkelijk te upgraden --> Tot op zekere hoogte, absoluut mee eens.

Gemakkelijk te herstellen --> True, ik deed op den duur niets anders dan dit of dat er uit zwieren en iets nieuws steken om dat het kapot was of niet werkte. Dus dat is idd waar, een mac herstel ik zelf niet. Ik heb ook ooit zelf een PC gebouwd van scratch (en dat is écht niet goedkoper, of toch niet in die mate dat het veel uitmaakt) en dat zou ik met een mac niet kunnen. Dus het klopt dat PC's makkelijker te herstellen zijn.

Je kan ermee gamen --> spijtig dat er geen games zijn voor de mac, dat steam niet op het mac platform zit, dat je geen PC games op de mac kan draaien ... of wacht ... toch wel. :D Maar ik snap wat je bedoelt. Op LAN parties zal je volgens mij meer PC's dan mac's zien (al zou ik dat eigenlijk niet weten want ik ben er nooit geweest :D )

 

ps; geen idee hoe het nu is maar het OS van de Mac was inderdaal heel gebruiksvriendelijk maar was wel zo zwaar dat het (in combinatie met de verouderde processoren) allemaal frustrerend traag ging.

--> Snelheid is al lang geen issue meer. De verschillen tussen beiden systemen zijn verwaarloosbaar. Mijn MBP doet elke gemiddelde PC verbleken, maar er zullen heus wel een pak snellere PC's bestaan als je er genoeg voor betaalt.

Heb het even nagekeken.

 

Basis iMac 21,5 inch = 1379 Euro

Dell One 2330 = 949 Euro (met 23 inch touchscreen). En Dell is zeker niet de goedkoopste.

 

En natuurlijk kan je op Mac gamen, alleen zijn er véééél minder games voor. Waar is de nieuwe Tomb Raider? (en windows installeren op een Mac is natuurlijk te belachelijk om erover te spreken :) )

 

Dat met die processoren was vroeger, Apple gebruikte toen nog Motorola.

 

Voor de rest maakt het mij niet zoveel uit, het is een kwestie van persoonlijke smaak :e002:

Link naar reactie

Charter of niet, censuur blijft censuur.

Apple fans. tsk. :e007:

 

Correctie: als auteurs willen publiceren via apple en dus die charter zouden moeten lezen en er impliciet mee akkoord gaan dan gaat het slechts om een herinnering aan de auteurs om de afgesproken autocensuur in acht te nemen.

 

(Ik ben trouwens niet per sé voor Apple of Windows, ik heb een Ipod maar typ dit op een PC met Windows en heb met beide fabricanten al ongeveer dezelfde stomme shit meegemaakt. Dat Apple - Windows gedoe is koude kak, te vergelijken met het Beatles - Rolling Stones gedoe tientallen jaren geleden. Ook toen al wist de ware liefhebber en de normale, niet geïndoctrineerde fan de voor -en nadelen van beide zijdes te onderscheiden van elkaar in plaats van blindelings met een vaandel te staan zwaaien ter meerdere eer en glorie van "hun" groep en ter (ingebeelde) scha en schande van de tegenstander.)

Link naar reactie

Censuur blijft censuur. Auteurs moeten nu op zo'n manieren verkopen, om nog aan de bak te komen. De markt is niet meer wat ie geweest is. Dus alle macht ligt bij Apple in dit geval. Ja, er is een charter, maar als ge nog wilt verkopen, dan moet ge censureren. Ik vind dat wansmakelijk.

Link naar reactie

Censuur blijft censuur. Auteurs moeten nu op zo'n manieren verkopen, om nog aan de bak te komen. De markt is niet meer wat ie geweest is. Dus alle macht licht bij Apple in dit geval. Ja er is een charter, maar als ge nog wilt verkopen, dan moet ge censureren. Ik vind dat wansmakelijk.

 

Ik ook maar zoals zo veel mensen hier al aangehaald hebben: als je niet wil via Apple dan moet je niet. Natuurlijk is het niet plezant dat je om een groter publiek te bereiken je werk zou moeten censureren maar het is wel een realiteit en ik vind het nogal goedkoop om achteraf te klagen over iets waarvan je op voorhand wist hoe het zat.

 

Het staat Apple nog altijd vrij om zelf te bepalen wat ze willen verkopen, zelfs al vinden wij dat bekrompen en niet zo leuk. Hen verplichten om bepaalde dingen te verkopen zou even erg zijn.

 

Iemand gelijk Vaughn zou moeten voortrekker zijn van het zelf opbouwen van een publiek los van Apple. (Wat hij ook doet met een andere comic, check de draad "Brian K. Vaughn" maar eens) Maar hij kiest vooralsnog voor "Saga" voor de financiële zekerheid van verkoop via Apple. Dan moet hij daar hun regels maar bij nemen of zijn comic onder het 18 + label verkopen. Wat ik hier trouwens, onder de heersende wetten en normen en niet persoonlijk, terecht zou vinden.

Link naar reactie

(Ik ben trouwens niet per sé voor Apple of Windows, ik heb een Ipod maar typ dit op een PC met Windows en heb met beide fabricanten al ongeveer dezelfde stomme shit meegemaakt. Dat Apple - Windows gedoe is koude kak, te vergelijken met het Beatles - Rolling Stones gedoe tientallen jaren geleden. Ook toen al wist de ware liefhebber en de normale, niet geïndoctrineerde fan de voor -en nadelen van beide zijdes te onderscheiden van elkaar in plaats van blindelings met een vaandel te staan zwaaien ter meerdere eer en glorie van "hun" groep en ter (ingebeelde) scha en schande van de tegenstander.)

 

Ja, da's zo een reactie die een vals gevoel van erboven staan opwekt. Je bent niet koud, noch warm. Was je maar koud of warm. Maar nu ben je lauw. En daar zijn we niks mee... :e002:

Link naar reactie

Meer nieuws over Saga12:

 

As a partner of Apple, we have an obligation to respect its policies for apps and the books offered in apps.  Based on our understanding of those policies, we believed that Saga #12 could not be made available in our app, and so we did not release it today.

We did not interpret the content in question as involving any particular sexual orientation, and frankly that would have been a completely irrelevant consideration under any circumstance. – Comixology, in a statement about the removal of issue #12 of Brian K. Vaughn and Fiona Staple‘s Saga from the Comixology store for iOS devices.

Yesterday a lot of the comics world got up in arms to defend this week’s issue of Saga from what even the book’s creators thought was censorship from the folks who run Apple’s online content marketplace. Since Saga is already a comic with lots of lovingly depicted violence and sex (and wonderful characters, humor, and themes like love, war, and parenting), this seemed even stranger. The only new thing in this issue appeared to be that there were a couple tiny depictions of graphic sexual acts performed by men with men. Comixology does not elaborate more on why they felt Saga #12′s content went over what they thought Apple’s line was, and I wish they would, simply to emphasize their statement that sexual orientation had nothing to do it. I’m also glad they end with an apology: as a retailer it’s Comixology’s responsibility to communicate to creators about why their books won’t be appearing for sale where they usually do before any misconceptions can be made. Comixology has word from Apple today that Saga #12 does not violate guidlines, and says the issue will be up for purchase through iOS devices soon.

Link naar reactie

Apple guidlines for apps.

 

ebooks kunnen apps zijn, maar dat hoeft niet. Je app kan ook een winkel zijn waarin ebooks of tijdschriften verkocht worden. Mij is verteld dat je in dat geval moet aangeven welke soort boeken je verkoopt. Als daar ergens volwassen materiaal in voorkomt, dan kruis je dat aan en krijg je sowieso een 18+ certificaat. (of is het 17+ ?) ook als is 99% van wat je aanbiedt kinderboeken.

Link naar reactie

Inderdaad, ze willen de apps vrijwaren van sex omdat de mensen dat daar niet verwachten, apps zijn niet bedoeld voor boeken. De iBookstore daarentegen wordt niet gecontroleerd al twijfel ik wel of ze ook vuile fotoboekjes verkopen, er is alvast veel minder censuur daar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...