Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Vittorio

Verplichte pagina's

Recommended Posts

Om in de blogosfeer te blijven: de meeste mensen zeggen het blog (dat heb ik van een andere blog).

Maar zowel de als het mogen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
38 minuten geleden, Vittorio zei:

...

Verwijderd wegens te flauw.

😂 Gelukkig heb ik je hilarische bericht nog kunnen lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

image.thumb.png.6d749770e9e94cfc9e88f5e741be1292.png

Een persoonlijke favoriet van mij, en tevens een prachtige introductie van het verhaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 8/24/2020 at 11:26 AM, Ambreville said:

image.thumb.png.2292b523a1242e83718f430e3d0fdf80.png

Nog steeds mijn persoonlijke favoriet als mooiste strippagina ooit (heb m destijds ook voor dat toernooi ingediend).

Wat zou die pagina wel niet waard zijn?

De duurste pagina tot nu toe van Rosinski is de onderstaande (verkocht voor meer dan 50k tijdens een Maghen veiling van Christie's meen ik).

Bovenstaande pagina echter zou, denk ik, nog wel meer gaan opbrengen (mocht ie ooit geveild worden)....  En ik zou, als ik het geld zou hebben, nog gretig meebieden ook (dream on....) 😄

rosinski-thorgal-au-dela-des-ombres-t-5-3hn8.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tijdens een eindeloze wandeltocht door een ijzig landschap waar de spanningen tussen Cerebus en zijn geliefde Jaka hoog oplopen toont maker Dave Sim het allerbeste staaltje op het gebied van tekst incorporeren in een strip...

tumblr_p74m7mcu6v1xq2nveo1_1280.jpg

De ijspegels die onder de het schelle en snedige 'WHAT.' de onderkoeldheid van Jaka's repliek versterken zie je in de hierop volgende panels op de neus van Cerebus langzaam wegsmelten. Geniaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Sowieso een onovertroffen grootmeester in het letteren van strips...

341c9b5fda07fa31cc03db7c3357c008.jpg

Het verbeelden van een kloppende kater...

f10c47f9732c39f3efa8f0b5260eb98b.jpg

sim-cerebus-all-balloons.jpg

Vechtende tekstballonnen...

sim-cerebus-balloon-boxing.jpg

sim-cerebus-vs-cirinists.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 uren geleden, Neat Stuff zei:

tumblr_p74m7mcu6v1xq2nveo1_1280.jpg

Die mond die aan de kant van het oor zit bracht me in eerste instantie ietwat in de war.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 minuten geleden, linthout zei:

Ik heb dat al tien keer proberen lezen...Maar ik raak er niet doorheen...

Dat is jammer. Het is het werk van een genie. Een gestoord genie weliswaar, maar een genie. Ik geef toe dat het bij vlagen erg zware kost is, maar het is tegelijkertijd waanzinnig grappig. Er is niets, maar dan ook niets wat te vergelijken is met deze reeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is natuurlijk ook een gevaar... Als je iets maakt dat uniek is...Hoeveel mensen kopen dat dan?

Hij deed er alles aan om niet te verkopen...Zwart-wit...Lelijk papier en dikke turven,wat indertijd ook zeer ongebruikelijk was. Maar ik kan niet ontkennen dat de strip een bepaalde aantrekkingskracht heeft.

Heb jij ALLES gelezen van die reeks, Neat Stuff?

Deel dit bericht

Link naar bericht
59 minuten geleden, linthout zei:

Dat is natuurlijk ook een gevaar... Als je iets maakt dat uniek is...Hoeveel mensen kopen dat dan?

Hij deed er alles aan om niet te verkopen...Zwart-wit...Lelijk papier en dikke turven,wat indertijd ook zeer ongebruikelijk was. Maar ik kan niet ontkennen dat de strip een bepaalde aantrekkingskracht heeft.

Heb jij ALLES gelezen van die reeks, Neat Stuff?

Ja. Maar wel over een periode van bijna 15 jaar. Als ik het zou herlezen (wat me recent door het hoofd schoot) weet ik niet of ik Church & State en High Society stiekem zou overslaan. Daarna leest het eigenlijk allemaal best vlot. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 uren geleden, Neat Stuff zei:

Sowieso een onovertroffen grootmeester in het letteren van strips...

Kwestie van veel LSD gebruiken,  zie ook Pontiac:

pontiac_styx.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 minuten geleden, Vittorio zei:

Kwestie van veel LSD gebruiken,  zie ook Pontiac:

pontiac_styx.jpg

Prima stripmaker hoor, maar zijn lettering kan wat mij betreft niet in de schaduw staan van die van Dave Sim.

Deel dit bericht

Link naar bericht
33 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Prima stripmaker hoor, maar zijn lettering kan wat mij betreft niet in de schaduw staan van die van Dave Sim.

Sim kan dan weer niet in de schaduw staan van Eisner, maar dat lijkt me een open deur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Neat Stuff zei:

Ja. Maar wel over een periode van bijna 15 jaar. Als ik het zou herlezen (wat me recent door het hoofd schoot) weet ik niet of ik Church & State en High Society stiekem zou overslaan. Daarna leest het eigenlijk allemaal best vlot. 

Laat ik DIE nu juist geprobeerd hebben!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 minuten geleden, Ambreville zei:

That is no black & white drawing. This is a black & white drawing.

image.thumb.png.24f17a77f6f5c5b3d46e13ed7eb37554.png

Die Frankenstein pagina's van Wrightson wilde ik maar al te graag hier opvoeren maar zijn feitelijk geen strippagina's maar illustraties bij proza. Onovertroffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 minuten geleden, Vittorio zei:

Sim kan dan weer niet in de schaduw staan van Eisner, maar dat lijkt me een open deur.

Dát horen we hier natuurlijk allemaal te beweren. Maar of we dat ook allemaal vinden is een tweede... Het is wel prachtig hoe hij zijn 'Spirit' logo's in de titelpagina's van de comics opnam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Het is wel prachtig hoe hij zijn 'Spirit' logo's in de titelpagina's van de comics opnam.

Hij heeft een zeer vaste hand in zijn lettering. Sim heeft dat bepaald niet. Hij is denk ik niet zozeer goed in lettering maar goed in ballooning. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

cerebus_095_astoria_rape.thumb.jpg.6899f217736c9ef98b08860fb2413e2c.jpg

Zo'n onvaste ja lelijke AT EASE! Dat zul je bij Eisner nooit zien. Ook verder een beetje een rommeltje van fonts en korpsen hierboven. Maar verder staat de genialiteit van Sim niet ter discussie hoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
27 minuten geleden, Vittorio zei:

cerebus_095_astoria_rape.thumb.jpg.6899f217736c9ef98b08860fb2413e2c.jpg

Zo'n onvaste ja lelijke AT EASE! Dat zul je bij Eisner nooit zien. Ook verder een beetje een rommeltje van fonts en korpsen hierboven. Maar verder staat de genialiteit van Sim niet ter discussie hoor. 

Ik wil een grootmeester als Eisner ook in het geheel niet tekort doen hoor. Maar laat mij nou maar gewoon van deze 'prutser' genieten. Ik word er oprecht gelukkig van...

RCO018_1465190792.jpg

cerebus255.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Neat Stuff: welk is het meest leesbare boek van Sim? ...Ga ik daar achteraan en probeer ik het nog een keer...Ja, ik ben zeer hardleers... 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, linthout zei:

Neat Stuff: welk is het meest leesbare boek van Sim? ...Ga ik daar achteraan en probeer ik het nog een keer...Ja, ik ben zeer hardleers... 🙂

'Flight' heeft 'm in 1994 de Eisner Award opgeleverd. Misschien is dat wat. Ik weet alleen niet of hij zo makkelijk uit context te lezen is, daar het een continuering is van 'Church and State'. Veel van de eerder opgevoerde karakters krijgen ook hier weer een rol...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26/8/2020 om 10:51, cartoonesk zei:

Misschien ook niet echt om aan de muur te hangen (of wel!) maar verschillende pagina's van Zwartkijken mogen er ook wel zijn!

zwartkijken 4.jpg

zwartkijken 5.jpg

Aan deze twee moest ik ook spontaan denken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...