Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Log in om dit te volgen  
cinco

U.C.C. Dolores

Recommended Posts

Iemand die meer weet van deze reeks of er al een album van gelezen heeft?

De tekeningen zijn van Didier Tarquin, dus dat wekt bij mij wel de nodige interesse.

afbeelding.thumb.png.dd3fe1a6a8b5e41c37d0af90216845d1.png

Ucc-Dolores-Didier-Tarquin-Lyse-Tarquin-

Ucc-Dolores-Didier-Tarquin-Lyse-Tarquin-

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb hem niet alleen gelezen, maar zelfs gekocht, en ik vond het niet onaardig; Ik kijk uit naar de volgende delen.

Ik schreef het hier al ergens: amusante ontspanning.

In de beoordelilngen lijdt het wat doordat het wordt vergeleken met eerder werk van de auteur, dat beter schijnt te zijn geweest. Maar dat neemt niet weg, dat er heel wat mindere albums verschijnen van mindere auteurs, die zulke negatieve kritiek niet krijgen. Da's een beetje het lot van wie erg goede dingen heeft gemaakt: zelfs als je later boven de middelmaat blijft, dan wordt je vaak toch nog behandeld alsof je daaronder zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zo is er dus weer een nieuwe roodharige fantasy-heldin.

Aangezien de reeks een drieluik is, kan ik best wachten tot alle drie de delen in het Nederlands vertaald zijn.

afbeelding.thumb.png.f210ae1f7f47f79091839616f17f0686.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deze begint wel als een non. Dat is eens wat anders.

Anders heb ik het ook niet zo erg met dar rosse-cliché.

Rood valt natuurlijk wel erg op. Je ziet het hoofdpersonage altijd direct, ook in drukbezette tekeningen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De eerste twee in het Frans in Hardcover, Beide delen ook als grote Zwart-Wit uitgave, Nederlandse Lockdown editie.

Een Dedi en een babbel in Brussel

image.thumb.png.de17798e54b96132c45b1a2c43cca0ad.png

En een origineel dat ik nog bij Didier en Lyse mag gaan afhalen in Aix-En-Provence.

p42-DoloresT1.thumb.jpeg.44d5b040a9f84dfa0853819886283022.jpeg

Je kan me dus wel noteren als fan van deze serie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat denk je? Is de z/w beter? Met zo'n tekeningen verwacht ik van wel, omdat kleuren de aandacht van de tekening verleggen naar de vlakken. De details worden er soms zelfs onduidelijker door.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb die eerste Nederlandse uitgave dan toch aangeschaft en ik ben aangenaam verrast.

Zonder de Arleston flavor slaagt Tarquin er in om zijn eigen ding te doen met het genre.

UCC-Dolores-1-PL.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hopelijk moeten we niet te lang wachten voor het tweede deel dat toch al een hele tijd in de Franse regionen verkrijgbaar is.

Hier is alvast een Franse trailer voor dat volgende deel:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel twee wordt al enkele weken voorgepubliceerd in de Eppo. Zodra het daar klaar is, zal het album ook snel komen, denk ik zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, Ptrck zei:

Deel twee wordt al enkele weken voorgepubliceerd in de Eppo. Zodra het daar klaar is, zal het album ook snel komen, denk ik zo.

Let's hope.

In het Franse taalgebied is-ie al van november 2019 verkrijgbaar.

Maar ja... zo gaat dat, hè.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, cinco zei:

Let's hope.

In het Franse taalgebied is-ie al van november 2019 verkrijgbaar.

Maar ja... zo gaat dat, hè.

Ik moet dit weekend nog ene meelke richting Lyse & Didier sturen. Als er nog vragen zijn, laat het dan maar weten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...