Ga naar inhoud

Wie staat er op deze cover? (Thorgalvraag)


cinco

Wie staat er op deze cover?  

32 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie staat er op deze cover?



Recommended Posts

Ik twijfel dus echt.

Is het Aaricia, Shania of misschien zelfs de Sleutelbewaarster?

Aaricia moet gered worden, dus haar gelaat op de achtergrond kan symbool staan voor Thorgals constante gedachten aan haar.

Shania vergezelt Thorgal en speelt een cruciale en tragische rol in de ontknoping. Is het haar gezicht dat gelaten de ogen sluit?

Maar Thorgal bevindt zich ook in het gebied waar de Sleutelbewaarster waakt. Hangt haar beeld over Thorgals lot?

 

635202o.jpg

 

 

 

Link naar reactie

Tot nu toe stemmen mensen vooral op Shania.

Denk wel (en dat doet me twijfelen of zij het wel is) Shania had sproeten.

En dat haar op de cover lijkt mij ook niet echt pikzwart. Wat ik eerst als een zwarte lok zag, is eigenlijk een schaduw.

 

Dit is hoe Shania er in de strip uitzag.

 

afbeelding.png.f0e7d45731c660013ba2e5c79ab3ea00.png

 

Het gezicht op de cover lijkt van een volwassener vrouw.

Link naar reactie
On 9/24/2020 at 8:35 PM, Tuizentfloot said:

Ik snap het probleem eigenlijk niet. De covertekening is toch duidelijk gebaseerd op pagina 14 ui het album waar we Aaricia met gesloten ogen zien. Geen twijfel mogelijk.

Inderdaad: beide vrouwen zijn dezelfde: alletwee gesloten ogen.

De perceptie van de repers is ongeëvenaard.

En ik, domkop, altijd maar denken dat de belangrijkste rollen van een strip op de voorpagina staan.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Peter Motte zei:

Inderdaad: beide vrouwen zijn dezelfde: alletwee gesloten ogen.

De perceptie van de repers is ongeëvenaard.

En ik, domkop, altijd maar denken dat de belangrijkste rollen van een strip op de voorpagina staan.

 

Je kan altijd je keuze aanpassen in de poll als je van mening verandert bent.

Link naar reactie
  • 3 months later...
Op 25/9/2020 om 09:26, Yncke zei:

Grappig hoe tekeningen verschillend geïnterpreteerd kunnen worden, voor mij is ze overduidelijk *niet* blond.

Ze is misschien niet overduidelijk blond, maar ze is toch zeker niet zwartharig. Er zijn daar toch echt wel blonde slierten haar te zien, zowel ter hoogte van de titel als rechts in beeld.

Link naar reactie
7 hours ago, TDPB said:

Ze is misschien niet overduidelijk blond, maar ze is toch zeker niet zwartharig. Er zijn daar toch echt wel blonde slierten haar te zien, zowel ter hoogte van de titel als rechts in beeld.

Ja. Maar die witte slierten komen ook voor in de strip zelf:

 

Shania.jpg

 

Ik laat 't in 't midden of 't slecht gewassen olie-achtig haar is, of gewoon wat bleke stessen.

Link naar reactie

Eventjes proberen te googlen of dat al niet ergens beantwoord is door de auteurs, en op deze Franse discussie gestoten, waar ze blijkbaar hetzelfde probleem hadden :).

 

http://www.thorgal.com/sujet/quelle-est-votre-couverture-de-thorgal-preferee/page/2/

 

De cover zou gebaseerd zijn op deze scène, dat lijkt me zeer aannemelijk:

 

 ScreenHunter_001.thumb.jpg.2a06d0b29409483671c532ffdcc5eb92.jpg

 

Het hele album draait ook om haar, en Thorgals wens om weer tot bij haar te geraken, ook al speelt ze bijna niet mee. Dus ik ben er nu van overtuigd dat het inderdaad Aaricia moet voorstellen, ook al lijkt ze er eigenlijk niet erg op.

Link naar reactie
2 uren geleden, Yncke zei:

Ja. Maar die witte slierten komen ook voor in de strip zelf:

 

Shania.jpg

 

Ik laat 't in 't midden of 't slecht gewassen olie-achtig haar is, of gewoon wat bleke stessen.

Da's lichtinval op donker haar. En tezelfdertijd een trucje om het haar niet compleet zwart te kleuren waardoor het er te plat uit zou zien.

Op de cover is dat toch iets anders. Daar heb je rechts in beeld, naast haar kaak, die grijze vlek. Ik weet niet wat jij daar in ziet, maar voor mij is dat haar. Lichtgekleurd haar.

Link naar reactie

Ik zie daar ook gewoon haar met lichtinval in. Niet noodzakelijk lichtgekleurd haar. Da's een beetje wat ik bedoel: met donker haar moet je er bijna wel bleek in steken om volume te suggereren, zowel op de cover als in het binnenwerk.

 

Met blond haar is dat niet zo hard nodig, waardoor voor mij de vraag eerder is: als dit Aaricia is op de cover, waarom heeft ze daar dan  zwarte lokken in haar haar?

Link naar reactie
2 uren geleden, Yncke zei:

Met blond haar is dat niet zo hard nodig, waardoor voor mij de vraag eerder is: als dit Aaricia is op de cover, waarom heeft ze daar dan  zwarte lokken in haar haar?

Schaduw.

 

 

Ik ken de personages niet, dus wil ik me verder niet uitspreken wie daar op die cover staat, maar dit lijkt wel een typisch voorbeeld bij iets wat me al vaker is opgevallen bij strips: tekenaars hebben meestal maar één manier om een (knap) vrouwengezicht te tekenen, waardoor al hun vrouwelijke personages op elkaar lijken. Het enige verschil zit hem meestal in het kapsel.

Link naar reactie

Thorgal gaat de confrontatie met de andere wereld aan om zijn geliefde Aaricia te redden.

Ik zie het vrouwenhoofd op de cover als een gedachtenbeeld van Thorgal. Dit is zijn reden/drive om zich al die ellende op de hals te halen.

 

Shania speelt een belangrijke bijrol in dit verhaal maar nauwelijks een rol voor Thorgal.

 

Volgens mij is het dus Aaricia maar de enige die hier echt antwoord op kan geven is Rosinski..

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...