Ga naar inhoud

Ed Brubaker

Ik kon het niet laten heb een gelimiteerde HC v Kill or be killed gekocht.

b49ecef7b67256f21c9c7eb6384d365e.jpg

3b0906cb876a27782d5e1e7baea5317c.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 28-4-2017 om 18:41, mojo zei:

Ik kon het niet laten heb een gelimiteerde HC v Kill or be killed gekocht.

3b0906cb876a27782d5e1e7baea5317c.jpg

Hele mooie!

Zag het album op Phillips' site, maar was denk ik snel uitverkocht. Ik hou het dus maar bij de tpb.

Kocht zojuist wel The Art of Sean Phillips (HC) tijdens de zomeractie van cheap-comics (nu EUR 17,50):

IMG_3726.JPG

Link naar reactie
  • 2 months later...
1 uur terug, JJL zei:

Ik kocht deel 1 toen het net uit was voor EUR 8,99. Deel 2 vind ik op Nlse websites niet goedkoper dan voor EUR 20.

Waarom deze forse prijsverhoging?

Eerste trades van een nieuwe image reeks zijn meestal goedkoper geprijsd ($9.99). Maakt het aantrekkelijker om het eens uit te proberen.

Trades daarna zijn terug de normale prijs.

Link naar reactie
  • 5 months later...

Kill or be killed blijft fantastisch. De nieuwe verhaallijn begint met een serieuze plotwending. Ondertussen is er ook een optie genomen op een verfilming.

Op Angloueme heeft Sean Phillips een kort interview gegeven over zijn volgende projecten met Ed Brubaker. Er komen 2 vervolgen op The Fade Out, nl 2 mini series van 6 issues die zich in de jaren 50 in de TV industrie afspelen. Het is geen rechtstreeks vervolg maar eerder enkele personages die verder gevolgd worden. Het is me niet duidelijk of dit nog in 2018 gaat verschijnen, maar de voorbereiding is bezig.

Daarnaast zouden ze in het najaar een 'romantische' serie maken, iets heel anders dus, maar de titel en details wou hij nog niet zeggen.

En dan verschijnt er nog een Criminal Graphic Novel, normaal gezien ook dit jaar.

De bovenstaande info komt uit het franse artikel en werd aangevuld met info uit Brubaker zijn nieuwsbrieven. 

http://www.comicsblog.fr/29630-ed_Brubaker_et_Sean_Phillips_prparent_deux_suites__The_Fade_Out_Fondu_au_Noir_et_un_titre_de_romance_chez_image_Comics

https://mailchi.mp/basementgang/hey-look-i-finally-put-out-a-newsletter-again?e=96b8639e51

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

2 nieuwtjes:

Het einde van Kill or be killed verschijnt volgende week. In het artikel staan spoilers, dus best niet lezen of naar de previews kijken als je niet de single issues volgt.

https://www.cbr.com/kill-or-be-killed-brubaker-phillips-finale-interview/?view=list&utm_content=buffera31c1&utm_medium=Social-Distribution&utm_source=CBR-TW&utm_campaign=CBR-TW

KillOrBeKilled-20-cvr.jpg?q=35&w=790&h=1

Nieuwe HC Graphic novel die in oktober verschijnt:

https://imagecomics.com/content/view/powerhouse-creative-team-brubaker-phillips-bring-fans-my-heroes-have-always

MyHeroes_356_540.jpg

Link naar reactie

Voor diegenen die het artikel toch zouden willen lezen, heb ik de grootste spoilers er uit gehaald. 

You’ve mentioned in the past that that you wanted Kill or Be Killed to have some of the feel of monthly superhero comics, but also be completely different. And a big difference between this book and monthly superhero comics from the major publishers is that they tend to keep going, while this is ending. So was Kill or Be Killed always going to end at this point and in this way? What can you tell us about the structure of your story and how it’s evolved?

Brubaker: Yeah, I always intended it to end the way it’s ending, but I didn’t know how long it would take to tell the story, and it opened up and did some different things than I thought about at first. It became much more about Dylan’s voice and his struggles and his history than I expected it to.

But the structure, at least at first, was very simple, a guy in a mask who has to go out once a month (monthly, see?) and be a vigilante. It was about taking that structure that all of us who grew up going to the shop every week on new comics day have imprinted in our brains, and using it to do something different and familiar at the same time.

And of course, the further in you get into a story, the more it just becomes its own thing. Or hopefully, at least.

Kill or Be Killed has followed Dylan on a journey from reluctant vigilante who feels he has to kill to appease a demon, to a person who’s clearly developed a taste for killing and enjoys what he’s doing. I can’t help but compare him to a character like Walter White from Breaking Bad who sort of started off as a fairly normal guy and then discovered he had an aptitude for crime and came to enjoy it. Is that a fair comparison?

Brubaker: I mean, it isn’t one I was thinking of, but sure. I’ll take it.

It’s definitely a character study of what it might be like to be a relatively normal person who finds themselves in a dark place and what they’d be willing to do, even when it’s about “I don’t want to go back to who I was before, the safe version of me.”

But Dylan’s probably got just as much in common with Holden Caulfield as he does with Walter White.

Sean, a lot of how Dylan feels about killing and violence is evident in his eyes and body language in #19. What was it like drawing him at the end of his journey versus back at the beginning?

Sean Phillips: How I draw every character slowly evolves throughout a book, some of it even intentionally. I find it hard to keep on-model for characters, so Dylan ends up looking more like me by the end. He’s purposely drawn more tired looking and unshaven though. All he’s been through takes a toll on his face. I’m not sure that his body language changes much.

One of the major running elements of Dylan’s journey in Kill or Be Killed is that we’re unsure if the demon that compelled Dylan to kill was real or a symptom of his mental illness. Is that something you’re interested in definitively answering? Or ultimately will it be up to us readers to decide?

Brubaker: No spoilers. Issue #20 deals with this in some ways.

I found Detective Sharpe’s reactions to the violence in issue #19 to be especially compelling. How important was it to you guys to have that perspective on what’s going on as a counterpoint to Dylan’s sort of matter-of-fact narration to what’s happening?

Brubaker: Well, I don’t know if I look at it that way. Lily’s possibly my favorite character in the book, so it was always fun to write her, and I always wanted to build to that climax with her and Dylan having to “team-up” in a sense. It was just about writing who the characters really are that made it work out how it did. Lily, like most cops, has never shot her gun in the line of duty or killed someone. So her reaction is one I think most people would have when ending a life.

For me, a big part of Kill or Be Killed was about not glamorizing the violence, about leaning away from those clichés. The violence was always quick and brutal, and had impact or repercussions. It always rippled outward to create more trouble.

So much of what made Kill or Be Killed resonant for me is the reaction shots and the distinctive facial features of it’s cast of characters. Sean, what went into the facial design of characters like Dylan, Mason, Kira and Detective Sharpe? Did you base them on likenesses of people you knew?

Phillips: I shoot photo ref of myself for most of the characters, and Dylan looks a little like me. Mason, Kira and Sharpe are based on photos from an artist’s reference book series from Fairburn published in the ’70s. I can see from their work that Frank Miller and Bill Sienkiewicz have those books too! They’re useful for different faces, but I have to change all their ’70s hairstyles.

I’d also like to talk about your other collaborator on Kill Or Be Killed, Elizabeth Breitweiser. The work she’s done on colors has added so much to the impact and feel of the series, especially in these final issues. What are some things Elizabeth has added to this last story arc that fans might not necessarily be aware of? What’s it been like collaborating with her over the course of the book?

Brubaker: Bettie is such an amazing color artist. I really do feel like she brought an extra layer of tone to every scene, and especially in these last several issues, as the story has come full circle back around to winter, with the storms raging.

Phillips: Bettie gets better with each project. One of the cool things about this project has been drawing New York throughout the seasons, and Bettie adds a lot to those scenes. She always makes interesting color choices and uses great textures. Snow is fun to draw but it needs the right colors to make it look interesting and she does that so well.

Do you see yourselves ever revisiting Kill or Be Killed? Do you think there is more story to be told in this world after issue #20?

Brubaker: Never say never, I’ve learned.

Finally, with Kill or Be Killed wrapping, a lot of fans are interested about what you guys are doing next both as a partnership and individually. So what can you tell us about your upcoming projects both in comics and other mediums?

Brubaker: Our next project will be announced soon, but I can tell you it’s an original graphic novel, a hardback book that will come out in October. And then after that, another serialized monthly that revisits the world of one of our previous books.

Phillips: I’m going back to drawing on paper for that next book. All my stuff has been digital since the start of The Fade Out, so it will make a nice change. Outside of comics, I’ve got a few Blu-ray covers out soon from Arrow Films and Kino Lorber, and a few record covers for some film soundtracks and a new band from Glasgow. Comics-wise, I’ve drawn an eight-pager written by the novelist Ian Rankin for a WWI anthology, also out in October.

Kill or Be Killed #20 is scheduled for release on June 27 from Image Comics.

Link naar reactie
1 uur terug, mojo zei:

2 nieuwtjes:

Het einde van Kill or be killed verschijnt volgende week. In het artikel staan spoilers, dus best niet lezen of naar de previews kijken als je niet de single issues volgt.

https://www.cbr.com/kill-or-be-killed-brubaker-phillips-finale-interview/?view=list&utm_content=buffera31c1&utm_medium=Social-Distribution&utm_source=CBR-TW&utm_campaign=CBR-TW

KillOrBeKilled-20-cvr.jpg?q=35&w=790&h=1

Nieuwe HC Graphic novel die in oktober verschijnt:

https://imagecomics.com/content/view/powerhouse-creative-team-brubaker-phillips-bring-fans-my-heroes-have-always

MyHeroes_356_540.jpg

My Heroes staat nu in de previews. 

Link naar reactie

Er zijn voorzichtige plannen om naast de Europese strips die we nu vertalen ook enkele Amerikaanse comics te gaan vertalen. Momenteel kijken we vooral naar het werk van Brubaker en Phillips om eventueel mee van start te gaan. Het besef is er dat er voor vertalingen van deze reeksen in Vlaanderen en Nederland geen enkele interesse meer bestaat. Het is niet meer dan logisch dat de meesten dit in de originele taal reeds gekocht hebben. Toch hopen we dat er nog een kleine groep van mensen zijn die dit links lieten liggen omdat dit niet in het Nederlands, hun moedertaal, is verschenen... Via deze weg wil ik dan ook eens polsen wat jullie standpunt is hieromtrent.

De bedoeling zou zijn om dit te gaan uitgeven in softcoverversie zoals de TPB versies van Image comics.

In het verleden is er een tevergeefse poging geweest van Silvester om Criminal in het Nederlands uit te geven... zonder succes blijkbaar. Ben alvast benieuwd naar jullie feedback!

Link naar reactie

Voor mij persoonlijk zou de reden om het niet te kopen in het Nederlands vooral de onzekerheid zijn dat de reeks ooit afgemaakt wordt (binnen een redelijke termijn). Als ik naar mijn RW reeksen kijk, daar wordt een mens niet gelukkig van. En terwijl maar nieuwe reeksen opstarten. 

Uitgeven in TPB formaat vind ik een goed idee. Maar ik ben dan ook een fan van trades en niet zozeer van HC. Dat van een andere sfeer in het Nederlands volg ik niet. 

Link naar reactie
16 uren geleden, stripuitgeverij Microbe zei:

Er zijn voorzichtige plannen om naast de Europese strips die we nu vertalen ook enkele Amerikaanse comics te gaan vertalen. Momenteel kijken we vooral naar het werk van Brubaker en Phillips om eventueel mee van start te gaan. 

Ik zou eens beginnen met Velvet van Brubaker/Epting, dat ik het meest conventioneel acht en dat ik de beste commerciele kansen toedicht. Het is ook niet zo'n heel grote serie. 

16 uren geleden, stripuitgeverij Microbe zei:

De bedoeling zou zijn om dit te gaan uitgeven in softcoverversie zoals de TPB versies van Image comics.

In het verleden is er een tevergeefse poging geweest van Silvester om Criminal in het Nederlands uit te geven... zonder succes blijkbaar.   

Ik zou eerder aan een formaat ter grootte van een normaal stripboek denken.  Comic formaat zullen veel stripliefhebbers automatisch links laten liggen. 

Link naar reactie

Ik ben blij met die plannen, ook al ben ik niet het doelpubliek. Ik volg hun reeksen in het Engels.

Velvet is idd een goede optie, maar ook The Fade Out en Kill or Be Killed zijn afgeronde verhalen met maar enkele trades. Die 3 lijken me de meeste kans te hebben om een euro publiek aan te spreken.

Op welk formaat worden de franse versies uitgegeven?

Link naar reactie
1 uur geleden, Bart 01 zei:

Voor mij persoonlijk zou de reden om het niet te kopen in het Nederlands vooral de onzekerheid zijn dat de reeks ooit afgemaakt wordt (binnen een redelijke termijn). Als ik naar mijn RW reeksen kijk, daar wordt een mens niet gelukkig van. En terwijl maar nieuwe reeksen opstarten. 

Uitgeven in TPB formaat vind ik een goed idee. Maar ik ben dan ook een fan van trades en niet zozeer van HC. Dat van een andere sfeer in het Nederlands volg ik niet. 

Alle tot nog toe verschenen reeksen bij Microbe zijn afgerond of minstens mee met de vertaling van de oorspronkelijke reeksen. Alleen bij de reeks Parallel staan we 1 deel achter omdat dit recent pas verschenen is in het Frans.

Link naar reactie
20 minuten geleden, mojo zei:

Ik ben blij met die plannen, ook al ben ik niet het doelpubliek. Ik volg hun reeksen in het Engels.

Velvet is idd een goede optie, maar ook The Fade Out en Kill or Be Killed zijn afgeronde verhalen met maar enkele trades. Die 3 lijken me de meeste kans te hebben om een euro publiek aan te spreken.

Op welk formaat worden de franse versies uitgegeven?

Delcourt geeft die uit op comic formaat.

Persoonlijk denk ik dat een reeks ook best tot zijn recht komt op de grootte waarin ze oorspronkelijk verschenen is.

Link naar reactie
1 minuut geleden, stripuitgeverij Microbe zei:

Alle tot nog toe verschenen reeksen bij Microbe zijn afgerond of minstens mee met de vertaling van de oorspronkelijke reeksen. 

Het strippubliek beoordeelt dat niet per individuele uitgever, maar ziet het vaak als een algemeen risico. 

Link naar reactie
2 minuten geleden, stripuitgeverij Microbe zei:

Delcourt geeft die uit op comic formaat.

Persoonlijk denk ik dat een reeks ook best tot zijn recht komt op de grootte waarin ze oorspronkelijk verschenen is.

Je moet er ook rekening mee houden hou het in de kast staat. 

De meeste stripliefhebbers houden niet van afwijkende formaten.  

Link naar reactie
4 uren geleden, Tweetie zei:

Je moet er ook rekening mee houden hou het in de kast staat. 

De meeste stripliefhebbers houden niet van afwijkende formaten.  

Ik denk juist dat je het niet in europees formaat uit moet brengen. Ik denk dat die nieuwe marvel titels op dat formaat, incl bijbehorend aantal pagina's, niet gaat werken. RW doet het toch ook niet op Europees formaat? Zijn wel luxe uitgaves in hc.

Link naar reactie

Velvet idd toegankelijkst, maar Fatale kan ook goede keus zijn. Met sfeer oproepen bedoel ik dat de Engelse taal zich beter leent voor strips zoals die van Brubaker (niet de Killed, maar zeker Fade Out en Criminal). 

Kan je je Sin City (de film) gedubbed in het Nederlands voorstellen? 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Interview nav het laatste issue van Kill or Be killed.

https://www.newsarama.com/40580-brubaker-phillips-call-time-of-death-on-kill-or-be-killed.html

Teaser voor hun nieuwe OGN. Brubaker heeft in zijn nieuwsbrief bevestigd dat het verhaal zich in het Criminal universum zal afspelen.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Een tijdje geleden heeft Brubaker via zijn nieuwsbrief een uitgebreide preview gestuurd van hun nieuwe GN

Ik heb die daarnet herlezen en dit lijkt me toch weer echt de moeite. 

https://mailchi.mp/basementgang/a-special-preview-of-our-original-graphic-novel?e=96b8639e51

Hieronder 2 pagina’s, de rest kan je lezen via de link. 

A2D81923-732B-465E-ADA3-F08BB718A373.png

6B84777B-E81D-43F9-83E3-C74FE4B075E5.png

Link naar reactie
  • 1 month later...