Ga naar inhoud

Ed Brubaker


Recommended Posts

  • 1 month later...

THE FADE OUT Number Two.

 

"Fatale was mesmerizing to me, I felt like I too was under Jo's spell."

-Uit de brief van Bill-

 

De begrafenis van het slachtoffer uit Number One, Roscoe "Fatty" Arbuckle, Virginia Rappe...

 

Hollywood was een slangenkuil in de jaren veertig. Ja, toen ook al...

post-503-0-49200000-1412724060_thumb.jpeg

post-503-0-76031700-1412724134_thumb.jpeg

post-503-0-94811700-1412724709_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

THE FADE OUT Number Three.

 

Meneer Thursby deed iets raar in zijn jonge jaren, in de herfst van negentienhonderdachtentwintig. Hij doet nog steeds raar, maar nu met deuren, Maya kan dat getuigen.

 

"...BECAUSE HE REALIZES RIGHT THEN, HE DOESN'T EVEN KNOW ANYMORE. AND SHE MISUNDERSTANDS HIS SILENCE."

 

Maya heeft niet het volste vertrouwen in Tom Greavey. Zelf is ze ook niet helemaal...

 

Iedereen had zijn geheimen in het Hollywood van de jaren veertig. Mysterie, mysterie en nog eens mysterie. Het plot verdikt!

 

Ook weer een interessant artikel door Devin Faraci over Johnny Stomp.

 

Er valt hier aan te lezen, waar voor uw geld!

 

Op naar Number Four en dan even een pauze... Brubaker en Phillips nemen er een, dus veel keuze is er niet.

post-503-0-01621000-1416526275_thumb.jpeg

post-503-0-83846800-1416526382_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Wel, er komt een Criminal special in de plaats en daarna gaat the Fade out verder, dus zo erg is dat ook niet [emoji1]

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...

THE FADE OUT Number Four.

 

Maya wordt aan de pers voorgesteld op een feest georganiseerd door Dottie en Charlie drinkt een glaasje te veel. Wie is die man te samen op de foto met Ronnie? Earl koopt vieze foto's van Stevie die dan later een sigaretje rookt. Weer volop ambiance in deze aflevering!

 

Jean Spangler verdwijnt op zeven oktober negentiennegenenveertig, never to be seen again.

 

Tot zover de eerste trade. :)

post-503-0-28800700-1421020506_thumb.jpeg

post-503-0-15431900-1421020625_thumb.jpeg

post-503-0-13108900-1421020755_thumb.jpeg

post-503-0-58117900-1421022627_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Like a lamb to the slaughter

Another sacrifice

For giving love to a woman

With a heart stone cold as ice

 

Dit was het eerste wat ik ooit las van Ed brubaker, dat moet nu ongeveer tien jaar geleden zijn. Helemaal vergeten dat dit getekend werd door Sean Phillips. Sleeper werd dus geproduceerd door de zelfde mensen die Fatale maakten en ik was dat al half vergeten! Shame on me!

 

Leuk om nog eens iets te lezen dat zich in het Wildstorm Universum afspeelt, da's ook al weer een eind geleden. Moet daar weer eens in gaan neuzen... Dit zijn zo van die momenten waar ik toch wel de nodige afgunst koester voor Jamie Madrox. ;)

 

Bon, wat kan ik zeggen over deze THE SLEEPER OMNIBUS? Het is een dik en duur boek dat zijn gewicht in goud waard is. Een stuk superheroliteratuur dat zijn gelijke niet kent en ja, noir noir noir, eh. Zoals ze soms zeggen: THIS IS SO GODDAMN' MOTHERFUCKIN' GOOD!

 

En POINT BLANK staat er ook in! De hele reutemeteut in EEN boek!

 

Aan wie het nog niet las: buy it, read it, live with it! Spread the word! :)

post-503-0-03921000-1422920788_thumb.jpeg

post-503-0-72172500-1422920814_thumb.jpeg

post-503-0-88653300-1422920842_thumb.jpg

post-503-0-16998100-1422920885_thumb.jpeg

post-503-0-66732800-1422921081_thumb.jpeg

post-503-0-62066800-1422921112_thumb.jpeg

post-503-0-18672800-1422921155_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Vandaag komt de Criminal One shot en ik geloof ook Fade out vol 1 uit. Zal nog wel even kunnen duren voor ik die kan lezen vermits er helaas van alles is misgelopen met mijn preorders. Ze zijn het aan het recht zetten, maar voorlopig moet ik dus afwachten.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Vandaag komt de Criminal One shot en ik geloof ook Fade out vol 1 uit. Zal nog wel even kunnen duren voor ik die kan lezen vermits er helaas van alles is misgelopen met mijn preorders. Ze zijn het aan het recht zetten, maar voorlopig moet ik dus afwachten.

 

Yep, Fade Out vol. 1 is voor vandaag.

Het is al Image dat de klok slaat, dat uitkomt deze week, voor mij :

 

Sex Criminals vol. 2 : Two Worlds One Cop TP

The Fade Out vol. 1 TP

Chew vol. 9 : Chicken Tenders TP

The Walking Dead Book 11 HC

Zero vol. 3 : Tenderness of Wolves TP.

 

Volgende week (het zijn drukke weken) :

B.P.R.D. Hell on Earth Volume 10: The Devil’s Wings TP

Star Trek New Visions : A Scent of Ghosts

The X-Files  Year Zero TP

Alex + Ada vol. 2 TP

Nailbiter vol. 2 : Bloody Hands TP

Birthright vol. 1 : Homecoming TP.

Deze lijst is misschien nog niet volledig.

 

Die one shots van Nailbiter/Hack Slash en Criminal heb ik niet eens besteld. Ik hoop er op dat die in trades terecht komen.

Link naar reactie

Walking Dead 11 al!?!?!?

 

Dat betekent dat 10 al een jaar stof zit te vergaren bij mij thuis... Misschien toch maar eens aan beginnen...

 

De 10de is pas in september of oktober uitgekomen, zoals ieder jaar. Het is pas de tweede keer dat er eens eentje vroeger is. Waarschijnlijk is het dus veel langer wachten op de 12de, weer.

Link naar reactie

Vandaag komt de Criminal One shot en ik geloof ook Fade out vol 1 uit. Zal nog wel even kunnen duren voor ik die kan lezen vermits er helaas van alles is misgelopen met mijn preorders. Ze zijn het aan het recht zetten, maar voorlopig moet ik dus afwachten.

 

 

Die one shots van Nailbiter/Hack Slash en Criminal heb ik niet eens besteld. Ik hoop er op dat die in trades terecht komen.

 

Kan niet wachten om die te lezen. Komt bij mij vrijdag binnen. En zal inderdaad vast in een trade terecht. Kan alleen wel even duren denk ik, want dat zijn aardig wat Criminal one-shots die ze moeten maken om er een te vullen.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Opgepast : aanrader alarm !

 

Ik heb Velvet vol. 1 : Before the Living End gelezen, en vond die zéér goed ! Deze spionage strip speelt zich af in 1973, met flash backs naar de jaren 60, 50 en 40, en begint als een echte James Bond film. Gaandeweg echter, wordt de toon altijd maar serieuzer, en het intrige altijd maar dieper. Zeer sterk. Ik heb me rot geamuseerd.

De tekeningen van Epting vind ik prachtig voor dit soort strip.

Alles klopt gewoon : de sfeer, de personages, de locaties, de decors, de kleren, de auto‘s... prachtig. :)

Over het verhaal ga ik niet veel vertellen, ge kent dat wel, een moord, een vermeend dubbel spion, Velvet die zelf een onderzoek begint en in de val loopt, alle elementen voor een klassiek spionage verhaal zijn aanwezig. Maar de uitwerking door Brubaker, Epting en de rest, maakt dit voor mij een aanrader ;)

Image, slechts $ 9.99, uitgegeven op goed papier en in mooie kleuren.

 

Op de eerste blz van deze draad staan enkele previews.

 

 

Ook Velvet vol. 2 : The Secret Lives of Dead Men vind ik prachtig. Ik blijf erbij : aanrader ! 

 

Velvet_tp_02.jpg

Link naar reactie
  • 6 months later...

The Fade Out is bijna gedaan, binnen enkele weken verschijnt het afsluitende deel 12. Op deze blog tellen ze af met elke dag een artikeltje over de serie. Heel leuk vind ik en geeft me zin om alles te herlezen:

 

http://criminalcomic.blogspot.be/

 

30 Days of The Fade Out: Setting the Scene in Twelve Striking Covers.

 

We remain impressed with Sean Phillips' cover art where, with each new story, he presents variations on a theme and a change in his approach to art design.  As we did with the monthly and collected covers for Fatale and the new editions of Criminal, we've collected the artwork for the standard issues into a single collage.

 

The-Fade-Out_collage_sm.png

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Je gaat er wss nog wel even op mogen wachten, op die deluxe HC. Speculatie op CriminalComic:

 

How soon could we expect the deluxe version of The Fade Out?  Fatale #10 came out in November, 2012, and the first deluxe volume collecting the first ten issues was released in March, 2014, sixteen months later; the series wrapped up in July, 2014, and the concluding deluxe volume is out today, again sixteen months later.  With The Fade Out concluding in December, we should probably not expect a deluxe collection until April, 2017.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Vandaag is het laatste deel van The Fade Out verschenen en werd het volgende project aangekondigd: een Criminal one shot van 64 pagina's te verschijnen in april.

 

https://imagecomics.com/content/view/criminal-celebrates-10th-anniversary-with-a-bang

 

cover-2-31c83.jpg

 

En nog een interview met Brubaker over The Fade Out (SPOILERS!)

 

http://comicsalliance.com/ed-brubaker-fade-out-interview-one/

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 months later...

Volgende week verschijnt de Criminal One shot en gisteren werd het nieuwe project aangekondigd:

 

killorbekilled_promo.jpg

 

Meer info in dit artikel

 

http://www.usatoday.com/story/life/2016/04/06/exclusive-ed-brubaker-kill-or-be-killed-comic-book/82710922/

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De nieuwe criminal one shot gelezen. Ik ben gisteren speciaal wat vroeger gestopt met werken om hem te kunnen halen. Ik vond het geweldig en ik hou van die magazine variants die Brubaker en Phillips uitbrengen (covers en trailer staan enkele posts hoger), maar als je hun soort van verhalen beu bent, heeft het geen zin dat je dit leest.

 

 

Criminal-10th-1.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

CRIMINAL, VOL. 7: WRONG TIME, WRONG PLACE TP

STORY: ED BRUBAKER
ART / COVER: SEAN PHILLIPS
SEPTEMBER 7 / 112 PAGES / FC / M / $14.99
ADVANCE SOLICIT 
BRUBAKER and PHILLIPS return to their multiple award-winning series for two interlinked tales of the Lawless family in the 1970s. Teeg Lawless is trapped behind bars with a price on his head, doing anything he can to survive, while Tracy Lawless celebrates his twelfth birthday riding shotgun on a mission of death.

 

Criminal-v7-TP-cvr-3e7f5.jpg

Link naar reactie

Ah, ik dacht dat ze nog een derde one shot gingen maken voor het te bundelen. Ik heb de single issues, dus ik laat dit passeren.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Dit is toch een bundeling van die 2 oneshots/kortverhaaltjes?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...