Ga naar inhoud

Hoeveel Strips Lees Je ?


Daan

Recommended Posts

Eigenlijk is dit wel een apart topic waard.

 

Ik lees tegenwoordig vooral comics en vermits die trades wat dikker zijn dan een gewone euro strip ben ik al blij als ik er 1 op een week tijd gelezen krijg. Met de kinderen in huis heb ik meestal alleen tijd als ze in hun bed liggen en dan kijk ik ook al eens graag een serie of film. Vandaag heb ik ervan geprofiteerd dat de kinderen op logé zijn om Scene of the crime in 1 keer uit te lezen (geweldige crime comic trouwens) , maar er liggen nog een hoop klusjes te wachten, dus meer strips zitter er niet meer in.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Het is wat gestegen sinds ze ze in de gemeentebibliotheek uitlenen, ik ontdek nu ook zaken die al meer dan tien jaar bestaan en die ik nooit durfde te kopen, zo had ik tot een jaar geleden geen idee wie Blueberry was... Verder komt er geregeld wat nieuws uit dat je moet bijhouden, zoals Game Over of die nieuwe Thorgals die bij bosjes uitschieten. In totaal maakt dat nu zo'n vier strips per week.

Welkom bij PostYourComic!

Link naar reactie
Hij wordt daar trouwens niet voor betaald, ook de besproken strips worden door de vrijwilligers met eigen centjes gekocht. ;)

 

Ik begrijp niet dat er geen enkele uitgeverij één gratis exemplaar opstuurt naar Kontiki (die het dan kan verdelen over de medewerkers). Als je ziet dat steeds meer uitgeverijen citeren uit de SSZ-site in hun brochures en dat het dé site is waar je besprekingen over strips leest (voor de Lage Landen) ??

 

Sturen uitgeverijen wél gratis albums naar pakweg Focus Knack, De Standaard, .... ?

Link naar reactie

Sommige uitgeverijen sturen wel iets hoor en staan zo nu en dan ook open voor wedstrijden om te verloten.

Zie BS en ssz maar o.a. Ondertussen is ook Silvester strips aan het uitdelen op facebook als je hen nieuwste

strips deelt. Deze week nog drie delen van de nieuwste Drakenbloed weggeschonken. Daarnaast zijn er ook

al andere uitgeverijen actief op facebook en daar om heen.

Link naar reactie

Minstens één per dag. Liefst meer. Ik hou er immers van om (vooral in vakantieperiodes) hele reeksen opnieuw te lezen. Vooral leuk als er een nieuw album verschijnt in een reeks met nog niet al te veel delen. Recent herlas ik alle delen van 'De Grote Dode' en dan aansluitend het nieuwste album. Morgen doe ik dat ook voor 'Apostata'. Je ontdekt toch andere zaken als je een reeks meermaals herleest.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Minstens één per dag. Liefst meer. Ik hou er immers van om (vooral in vakantieperiodes) hele reeksen opnieuw te lezen. Vooral leuk als er een nieuw album verschijnt in een reeks met nog niet al te veel delen. Recent herlas ik alle delen van 'De Grote Dode' en dan aansluitend het nieuwste album. Morgen doe ik dat ook voor 'Apostata'. Je ontdekt toch andere zaken als je een reeks meermaals herleest.

 

Dat heb ik ook vaak. Je volgt het verhaal toch beter als je de voorgaande delen herlezen hebt. Helaas heb ik daar de laatste tijd niet echt de tijd voor. Zeker als er ook nog binnen afzienbare tijd een bespreking van said deel geschreven moet worden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Werk ja, maar ik koop en lees niet zomaar alles, hoor. Ik heb sowieso al een uitgebreide smaak zonder genres of bepaalde tekenstijlen te negeren én het budget om dat te bekostigen.

Dat ik er zoveel per dag kan lezen, komt hoofdzakelijk omdat ik door de week dagelijks van West-Vlaanderen naar Brussel moet pendelen. 2 keer 1u.15' per dag en dan nog een middagpauze van een uur waarin ik ook strips probeer te lezen. Zaterdag lees ik geen strips en zondagmorgen probeer ik ook zoveel mogelijk strips te lezen die ik door de week liever niet op de trein meeneem omdat ze bijvoorbeeld te duur zijn, te dik, te onhandig of te veel bloot bevatten. Strips als De Smurfen en Jommeke lees ik ook 'in den duik' ;)

Link naar reactie

Zit je dan op een iet of wat rustige trein? In de spitsuren, met al dat gekwetter en rumoer, heb ik al moeite om mijn aandacht bij de krant te houden.

 

Ik probeer ook, zoals velen blijkbaar, minstens 1 strip per dag te lezen. Soms lukt dat niet, maar in vakantieperiodes wordt het gemiddelde dan weer op punt gesteld. Integrale uitgaven of een dikke turf (met duidelijke, afgelijnde hoofdstukken) spreid ik graag over meerdere dagen.

Link naar reactie

Als ik lees ben ik me niet erg bewust van mijn omgeving. Gelukkig zat ik nog maar één keer zodanig verdiept in mijn strip terwijl ik op het perron zat te lezen dat de trein zonder mij vertrok.

Link naar reactie

liever niet op de trein meeneem omdat ze bijvoorbeeld te duur zijn, te dik, te onhandig of te veel bloot bevatten. Strips als De Smurfen en Jommeke lees ik ook 'in den duik' ;)

Wanneer er een paar blote tetten in de strip zitten zet de conducteur je er dan op een station van een gruwelijke en eenzame belgische plaats (waar je niet meer vandaan komt en tot in het einde der dagen zal moeten verblijven) ?

Link naar reactie

Wanneer er een paar blote tetten in de strip zitten zet de conducteur je er dan op een station van een gruwelijke en eenzame belgische plaats (waar je niet meer vandaan komt en tot in het einde der dagen zal moeten verblijven) ?

 

Ik denk eerder dat je wordt uitgelachen en bespot door opgeschoten medereizigers om daarna met pek en veren besmeurd door het station van dat gruwelijke en eenzame belgische plaatsje gejaagd te worden. Waar je niet meer vandaan.. affijn. You get the picture.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Tijdens piekuren en vooral 's morgens is het zodanig druk dat er altijd wel iemand naast me zit. Dan heb ik liever niet dat ze om de verkeerde redenen 'meelezen'.

 

Als ik op reis ga, reist er ook een grote doos met strips mee. Een honderdtal voor een tweetal weken is een vaste gewoonte. Die komen van pas bij langere autoritten naar Nice of Monaco. Dan lees ik ineens complete reeksen die ik de voorbije jaren her en der bij elkaar verzamelde. In juli 2013 kijk ik al uit naar de lezing van reeksen als De Beverpatroelje, de tweede helft van Bakelandt en The Complete Crumb om maar twee uiteenlopende te noemen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

Als ik op reis ga, reist er ook een grote doos met strips mee. Een honderdtal voor een tweetal weken is een vaste gewoonte. Die komen van pas bij langere autoritten naar Nice of Monaco.

 

Valt dat wat mee zo'n reeksen lezen terwijl je autorijdt? B)

Link naar reactie

Mijn leesgedrag varieert nogal. De laatste weken heb ik bijna geen strips gelezen, omdat ik een Echt Boek (Wolf Hall) wil uitlezen. Mijn aankopen van twee weken geleden liggen dus nog onaangeroerd op de plank. Maar als ik klaar ben met het dikke boek vlieg ik weer in de strips. In de kerstvakantie ben ik twee weken vrij, en dan lees ik veel.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

ik las er ook minimum 1 per dag tijdens de week, en een stuk of 5 per dag in het weekend. Maar met de baby er bij is dat gemiddelde wel gedaald. En sedert we digitale tv hebben (dus ook acht) nemen we al eens een serie op om dan te bekijken dus dat pakt ook weer tijd in beslag. Hopelijk begint de komkommertijd binnenkort weer op de tv zodat ik weer wat meer kan lezen :-)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...