Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
niemand

Mike Mignola (Hellboy, B.P.R.D., enz... )

Recommended Posts

356346.jpg

12. B.P.R.D., Vol. 6: The Universal Machine
Het vakkundig door mekaar weven van enkele verhaallijnen resulteert in een mysterieus, creepy, spannend stripverhaal van de aller-bovenste plank.

900750.jpg

13. Hellboy, Vol. 7: The Troll Witch and Others
Mignola mixt enkele legendes uit zijn uitgebreide bibliotheek door elkaar tot een wisselvallig soepje. Qua kwaliteit wisselen de hierin opgenomen kortverhalen van 'pfff' tot 'kan ermee door'. ‘The Troll Witch’ is het enige wat echt de moeite is.
Ik zou aanraden deze over te slaan.

1982002.jpg

14. B.P.R.D., Vol. 7: Garden of Souls
Arcudi laat zijn ongebreidelde fantasie los wat een schitterend, spannend, creepy avonturenverhaal oplevert. B.P.R.D. op z'n best.
PRACHTIG !!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht

2396827.jpg

15. Hellboy, Vol. 8: Darkness Calls
Fegredo weet de juiste sfeer vast te leggen voor de gekende Mignola-mix van mythes en legendes. Helaas is het met momenten nogal verwarrend. Dit verhaal zal zeker van belang zijn voor wat volgt maar het had met minder pagina's en beter kunnen verteld worden.

2344780.jpg

16. B.P.R.D., Vol. 8: Killing Ground
Enorm spannend. Nogal wat verhaallijnen komen samen in een bloederig en onthutsend slot dat je doet hongeren naar meer.
Tekenwerk = perfect
Scenario = perfect

Deel dit bericht

Link naar bericht

Iemand onderstaande uitgave al in bezit (werd via crowdfunding gefinancierd)?

9F502696-D134-4949-9230-069DA41458BA.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

2686721.jpg

17. Lobster Johnson, Vol. 1: The Iron Prometheus

Mignola schrijft een verhaal vol met de pulp-elementen die we al in zijn Hellboy-strips zagen zoals vechtende reuze-apen en geschifte nazi-schurken. Het hoofdpersonage spreekt me enorm aan en 't is allemaal wel leuk. Het verhaal steekt echter nogal rommelig, verwarrend in mekaar.
Ik hoop op wat beterschap in de volgende volumes want dit loopt over van potentieel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

3246201.jpg

18. Abe Sapien, Vol. 1: The Drowning
Dit scoort hoog met betrekking tot sfeerschepping en interessante verhaalelementen (uit Mignola's bibliotheek vol sagen en legenden). Maar in tegenstelling tot wat Arcudi doet met B.P.R.D. lijkt Mignola de kunst om een goed verhaal te vertellen wat te zijn verloren na de eerste bundels van Hellboy. Soms is het nogal verwarrend gebracht en op het eind maakt de schrijver zich er gemakkelijk van af. 
Jason Shawn Alexander serveert een meer realistische weergave van gekende personages. 
Het is zeker niet slecht maar ik hoop op beterschap.

3246200.jpg

19. B.P.R.D., Vol. 9: 1946
'Ik heb genoeg van deze horrorshow !!!' schreeuwt een soldaat tegen het einde van het verhaal. Ik dacht nu net precies het tegenovergestelde. Mignola werkt samen met Joshua Dysart (ik ben dol op zijn 'Unknown Soldier') en ze lijken het beste in elkaar naar boven te brengen. Om de gruwel, gekruid met wat donkere humor, tot leven te brengen, werden de tekenkunsten van Azaceta aan de mix toegevoegd, resulterend in een zéééér fijn stripverhaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 26-4-2018 om 09:55, JJL zei:

Iemand anders hier het Hellboy bordspel al “gebackt”:

https://www.kickstarter.com/projects/1744629938/hellboy-the-board-game/description

Streefbedrag van GBP 100,000 werd gisterenavond binnen een half(!) uur gehaald en teller staat inmiddels op GBP 525,000 (met nog 29 dagen te gaan)!

AA010942-8374-4137-B18A-BC1AEF60D745.png

Het is interessant om deze te bestellen via World's End Comics te Gent.  Zie: https://www.worldsendcomics.com/EN/products/board-games/432744AF-48B3-4373-A5C6-0BDABF7897BC

Deel dit bericht

Link naar bericht

5804884.jpg

20. B.P.R.D., Vol. 10: The Warning
Het voelt geforceerd aan om de molmensen van het 'Hollow Earth'-verhaal in het 'Plague of Frogs'-epos te wringen. Deze collectie lijkt op het eind een beetje overbodig, wat ter plaatse trappelen (zelfs al doen de personages andere continenten aan). Ondanks alles toch wel van genoten maar zeker niet op het niveau van de vorige B.P.R.D.-bundels.

6481449.jpg

21. B.P.R.D., Vol. 11: The Black Goddess
Deze bundel leest als een mash-up van breedbeeld-actiescènes met mythes, monsters en pulp. Typisch Mignola ... Toffe lectuur al moet ik bij sommige zaken wel eens in het haar krabben.

7131445.jpg

22. Hellboy, Vol. 9: The Wild Hunt
Waw ! Dit had ik niet verwacht... Mignola komt met een episch (EPISCH!!!!) verhaal die de mindere smaak van vorige bundelingen meteen wegspoelt. En dan is er dat hemelse tekenwerk van Fegredo. 
....just when I thought I was out, they pull me back in!

7695240.jpg

23. Hellboy, Vol. 10: The Crooked Man and Others
Verre van essentieel leesmateriaal maar voorlopig de beste verzameling kortere Hellboy-verhalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Amerikaanse playboy adverteert deze maand met een exclusieve Hellboy strip. 

(Ik kon het exemplaar van deze maand nog niet inkijken want mijn trein vertrok. )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 21/5/2018 om 19:01, carioca zei:

De Amerikaanse playboy adverteert deze maand met een exclusieve Hellboy strip. 

(Ik kon het exemplaar van deze maand nog niet inkijken want mijn trein vertrok. )

Haha! Wat een metafoor!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht

7677744.jpg

24. B.P.R.D., Vol. 12: War on Frogs
5 kortverhalen varierend van lichtjes teleurstellend tot redelijk goed. Mèh...

7556245.jpg

25. Witchfinder, Vol. 1: In the Service of Angels
Schitterend verhaal van Mignola (tiens... hij kan het nog). 
Het verhaal speelt zich af in Victoriaans Engeland en bevat nogal wat verwijzingen naar de reeksen Hellboy en B.P.R.D. (hoewel men zeker van deze strip kan genieten zonder de andere reeksen te hebben gelezen)
Van mij mochten de tekeningen nog gedetailleerder, sfeervoller maar 't is zeker geen slecht tekenwerk. Ben Stenbeck doet zijn best om de tekenstijl van Mignola in zijn werk te steken.

7863399.jpg

26. B.P.R.D., Vol. 13: 1947
Als een liefhebber van zowel Dysart, Mignola, Moon & Bá is het echt smullen geblazen. De neergezette sfeer, het mysterie en de goed uitgewerkte personages hielden me geboeid tot de laatste pagina lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Tweetie zei:

Verkocht dus. En het is verbazingwekkend wat Ebay "een soortgelijk item" noemt.

😁 wel extreem realistisch voor een schilderwerk in olieverf.  

Deel dit bericht

Link naar bericht

8658005.jpg

27. B.P.R.D., Vol. 14: King of Fear 
De 'Plague of Frogs' story-arc eindigt hier ietwat te gehaast en soms lichtjes verwarrend. In het nawoord vertelt Mignola dat hij en Arcudi in het begin niet wisten waar ze naartoe gingen met de B.P.R.D. Bij 'Hell on Earth', het hoofdstuk dat in de volgende bundel aanvangt, heeft scenarist Arcudi een duidelijk plan terwijl Mignola op de achterbank goedkeurend toeziet op wat er met zijn creaties gebeurt, af en toe een bijsturende opmerking gevend.

11238185.jpg

28. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 1: New World
Ik blijf dit graag lezen, voornamelijk door de goed uitgewerkte personages met sterke dialogen. De wereld lijkt jnaar de vaantjes te gaan en het ziet er niet goed uit voor de nogal breekbare samenhang van het B.P.R.D.-team.

11253748.jpg

29. Hellboy, Vol. 11: The Bride of Hell and Others
Niet slecht, deze gevarieerde verzameling kortverhalen, maar ook niet meer dan dat.

11253749.jpg

30. B.P.R.D. Vol. 15: Being Human
Opnieuw een verzameling ontgoochelende, overbodige korte verhalen ... Foei, Mignola ! Zo het geld uit de fans hun zakken kloppen door ze te doen betalen voor deze lading ongeïnspireerde rotzooi.

12510933.jpg

31. Witchfinder, Vol. 2: Lost and Gone Forever
Het verhaal evolueert naar een rommelig zootje... Witchfinder is een in de weg lopende toerist in dit verhaal.
Het tekenwerk van Severin ziet er uit als iets wat je zou verwachten in een Franco-Belgische strip van de jaren '70, maar niet in iets van het Hellboy-universum. 
Ik heb mijn best gedaan om mee te leven met deze western vol monsters en hekserij maar het is geen goede strip.

Deel dit bericht

Link naar bericht

12509617.jpg

32. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 2: Gods and Monsters
Ik heb genoten van de twee verhalen in deze collectie. De eerste (en de beste), genaamd 'Gods', introduceert een nieuw hoofdpersonage: 'Fenix'. Het B.P.R.D.-team lijkt verder uit elkaar te vallen terwijl de aarde meer en meer in de hel verandert.
Het tweede verhaal, 'Monsters', richt zich op Liz die zich schuilhoudt, maar dat betekent niet dat ze vrij is van zorgen of problemen ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

12944455.jpg

33. Hellboy, Vol. 12: The Storm and the Fury
Mike Mignola presenteert een episch slot voor het nogal complexe weefsel van verhaallijnen. Duncan Fegredo is voorlopig mijn favoriete tekenaar van Hellboy. De manier waarop hij de waanzinnige ideeën op papier tovert is pure perfectie. Volgende bestemming : hel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

13078293.jpg

34. Abe Sapien, Vol. 2: The Devil Does Not Jest and Other Stories
Bevat 3 goede kortverhalen. I liked it.

Deel dit bericht

Link naar bericht

13614620.jpg

35. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 3: Russia
Opnieuw een geweldige aflevering!
Actie, avontuur en horror worden opgediend samen met fascinerende verhaalontwikkelingen. Op het eind hongerde ik naar meer. 
Tyler Crook neemt de tekentaken over van Guy Davis en hij vult die grote schoenen zeer goed.

P.S. : In een persmededeling werd in 2011 aangekondigd dat Davis de samenwerking stop zette om verder aan zijn eigen reeks, het schitterende 'The Marquis', te werken.... en toen werd alles stil rond de man... Blijkbaar werkt hij nu vooral aan concept design voor films (oa van Guillermo del Toro), series en video games.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen