Ga naar inhoud

Mike Mignola (Hellboy, B.P.R.D., enz... )


niemand

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Op 17/10/2018 om 21:06, shakeitupguy zei:

Heel toffe poster print. Heb er mee gebracht uit NYCC.

Op NYCC trouwens ook gebabbeld met David Harbour en heb er vertrouwen in dat hij een keigoede Hellboy zal zijn. 

 

Heel jaloers nu. 😁

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb die albums ook net gelezen in de omnibus versies en kan me wel vinden in je commentaar. Voor BPRD moet ik nog even wachten op de volgende omnibus, maar Abe Sapien heb ik liggen. Mijn goesting is alleen een beetje weg om verder te lezen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik heb die van Del Toro nog niet zo lang geleden herbekeken. Ik snap echt wel waarom er een remake/doorstart kwam. Zo goed waren die films niet.

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 months later...

Voor een artiest die zich klaarblijkelijk altijd uitsprak voor de waardering die een maker zou moeten krijgen voor het werk dat hij creëert, zij het al dan niet onder contract van een uitgever, heeft het er alle schijn van dat Mignola Guy Davis en John Arcudi hier behoorlijk het nakijken geeft. Zelfs Marvel en DC beseffen inmiddels dat het niet behoorlijk is om het werk van ingehuurde stripmakers zonder rechtmatige credits te gebruiken. Het lijkt me gewoon een kwestie van fatsoen, al sta je misschien rechtsgeldig in het gelijk. Dacht je nou echt dat de Hellboy reeksen nog steeds zo in het oog zouden staan, wanneer Mignola het in z'n eentje had moeten klaarspelen met zijn verschijningspatroon van een verhaaltje één keer in de drie/vier jaar? 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ik heb wat geduld moeten hebben maar met de release van de Hellboy omnibussen heb ik nu eindelijk alles van mignolaverse bijeengeraapt (met uitzondering van Abe Sapien want die reeks vond ik amper de moeite waard). En sinds vorige week relax in de zetel naast de stapel, met de TV uit.

 

Hellboy en Plague of Frogs er er reeds doorgejaagd en kan eerdere reviews alleen maar beamen. Voor het merendeel geweldige verhalen!

Hellboy in Hell vond ik eigenlijk ook een goed verhaal.

 

Wel enorm teleurgesteld in de bindkwaliteit van die Plague of Frogs hardcovers. Indertijd gekocht omdat ze supermooi waren maar nu dikke spijt. Bij een is de mull gewoon gelost en rekken de signatures aan de zijkant uit, bij de andere staan ze eveneens op het punt te lossen.

Ik zie persoonlijk het verschil niet tussen een gebonden tekstblok lijmen op een mull of gewoon tegen de rug van een paperback. De laatste houdt het blijkbaar stukken langer vol. Soit, ik wil geen nutteloze hardcover - softcover discussie oprakelen maar het heeft er alleszins voor gezorgd dat ik mijn overige TPBs niet zal upgraden naar de library editions of hell on earth omnibussen.

Link naar reactie
  • 2 months later...

totaaaaal gemist dat Adam Hughes ooit een nummer heeft getekend ... maar hij komt terug met

 

Quote

This December, the Eisner Award-winning creative team of HELLBOY: KRAMPUSNACHT is reuniting for an all-new one-shot, HELLBOY & THE B.P.R.D.: THE SEVEN WIVES CLUB. 

 

Die ga ik wel halen. Ik heb niets van Hellboy (vind de films wel heerlijk, maar kan nog niet wennen aan art van Mignola) maar wil AH zeker weer eens lezen!


Meer info: http://www.comicsforsinners.com/eisner-award-winning-creators-mike-mignola-and-adam-hughes-reunite-for-an-all-new-hellboy/

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 6 months later...
Op 3/2/2021 om 17:27, Lamme Goedzak zei:

Iemand al ervaring met de Joe Golem comics? Ik vind daar amper een degelijke review van terug.

 

Nee, die behoren tot het Baltimore universum, maar ik ben aan het wachten tot die omnibus edities in SC verschijnen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Iemand ervaring met de huidige BPRD reeks die zich in het verleden afspeelt? Na het Hellboy einde in BPRD: Devil You know had ik even een pauze ingelast, maar ben wel in de stemming voor nieuwe Hellboy verhalen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
7 hours ago, mojo said:

Iemand ervaring met de huidige BPRD reeks die zich in het verleden afspeelt? Na het Hellboy einde in BPRD: Devil You know had ik even een pauze ingelast, maar ben wel in de stemming voor nieuwe Hellboy verhalen.

De Hellboy and BPRD reeks is een beetje een lastige reeks. 1952-54 vond ik best goed. 1955-56 al een stuk minder, meer spy-shit en eentonig monsters meppen. (die laatste 2 worden trouwens om de een of andere reden niet bijgedrukt en zijn onvindbaar). De betere zijn eigenlijk de verhalen die niet tot een jaartal behoren. Een deel daarvan is al verzameld in The beast of Vargu and others.

 

Die bones of giants kijk ik ook naar uit. Christopher Golden weet een spannend verhaal te maken.

Link naar reactie

Merci, ik zal anders eerst die Beast of Vargu eens proberen. De andere delen zijn ze al in een hc omnibus aan het verzamelen, maar kan zijn dat ik nog ga wachten op de SC editie. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 6 months later...
  • 10 months later...

Recent Hellboy and the BPRD 1952-1954 HC gekocht in promo. Kostte minder dan die mini-series in HC tegenwoordig. Ik moet hem nog wel lezen.

Ook nog Hellboy: Bones of Giants (toffe comic) en Silver Lantern Club (verzameling kortverhaaltjes met Edward Gray, was ok, maar niet geweldig).

 

Sword of Hyperborea  en Koschei in Hell lijken me ook nog wel interessant.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Sword of hyperborea is entertainend maar veel mis je niet. British paranormal society is ook een goede. Maar ik vond silver lantern club ook goed en dit is in dezelfde trend.

 

Die hardcover omnibussen zijn inderdaad goedkoper dan de losse delen maar ik kan geen jaren wachten. Heb al zo lang moeten wachten op de Lobster Johnson omnibus. En voorlopig kan ik weerstaan aan doubledippen. Het helpt dat die hardcover omnibussen ook nooit herdrukt worden dus je kunt ze toch nooit allemaal hebben.

Heb me er al bij neergelegd dat als je alles van Mignolaverse wilt verzamelen je een mengeling van hc, sc, omnibus, tpb zal hebben.

Link naar reactie

Sword of Hyperborea besteld en een pre order geplaatst van Kohschei in Hell (zou in augustus verschijnen). 

De 1952-1954 omnibus was wel tof. Ik heb me er mee geamuseerd. Ik vermoed dat ik de volgende ook nog wel zal kopen. 
 

@Lamme Goedzak Mijn verzameling is ook een mix van single issues, tpb, HC en omnibus SC en HC. Ik koop niet alles onmiddellijk, dus ben vaak al blij dat ik de comics in een formaat heb. 
 

Om een vb te geven: na het lezen vd 1946-1948 omnibus wou ik BPRD Vampire lezen, een vervolg op een verhaal uit de omnibus door Fabio Moon en Gabriel Ba. Tpb was nergens nog te vinden, maar heb de single issues kunnen kopen. Ondertussen was er een vervolg kortverhaal van aangekondigd in een Hellboy winter special, dus die ook gekocht. Enkele maanden later verscheen er een herdruk van de tpb met dat kortverhaal inbegrepen. 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De 1955-57 omnibus zal je wel nog enkele jaren geduld voor moeten hebben. De tpb van 1957 komt pas eind dit jaar uit. En dan heb je nog die 2 tpb zonder jaartal, dat gaat nog langer duren. Die verhalen zijn ook fun.

De verhalen in die jaren zijn ook anders. De periode 52-54 leunt dicht aan bij de eerste hellboys, vanaf 57 heb je meer een hell on earth vibe vind ik.

 

Ze hebben inderdaad de vervelende neiging verhalen nadien exclusief in een omnibus toe te voegen ipv eerst in een tpb. Bij die library editions zijn ook niet alle verhalen inbegrepen. Precies of ze willen je zo meer doen kopen.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...