Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
niemand

Mike Mignola (Hellboy, B.P.R.D., enz... )

Recommended Posts

Op 30/8/2018 om 09:43, Spawn999 zei:

Hoppa!!

Naamloos.thumb.jpg.1363b96f08cf746a2818ebf3e64759d2.jpg

Waar heb je deze gevonden?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op Amazon.de was deze een tientje, voor Abe heb ik 1.50 voor neergelegd bij de Kruidvat (was verkeerd geprijsd :cheerf2:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Spawn999 zei:

Op Amazon.de was deze een tientje, voor Abe heb ik 1.50 voor neergelegd bij de Kruidvat (was verkeerd geprijsd :cheerf2:)

Nice. Abe heb ik ook voor 1,50 bij het Kruidvat :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

36. Lobster Johnson, Vol. 2: The Burning Hand

Ik vond dit volume stukken beter dan het vorige. Mignola & Arcudi schrijven een geweldig avonturenverhaal, stevig gekruid met pulp en noir. De Kroatische tekenaar Tonči Zonjić levert perfect tekenwerk dat de sfeer uitstekend treft. Uitmuntend spul !

15757827.jpg

37. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 4: The Devil's Engine & The Long Death

Mignola & Arcudi zijn zéééér goed bezig als verhalenvertellers : boeiende verhalen vol spanning, avontuur, mysterie... met de medewerking van sterk tekentalent. Het Mignola-universum op zijn best.

15757817.jpg

38. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 5: The Pickens County Horror and Others

3 sterke verhalen, zeer verschillend qua toon en setting, vergezeld door excellent tekenwerk door James Harren, Max Fiumara & Jason Latour. Top!!!

17343078.jpg

39. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 6: The Return of the Master
De hel op aarde wordt nog meer catastrofaal. Één van de verhaallijnen, namelijk de missie in Schotland, leek me ongeïnspireerd en volslagen nutteloos maar over het algemeen bleef ik gefascineerd verder lezen.

17611127.jpg

40. B.P.R.D.: 1948
(John Arcudi & Mike Mignola / Max Fiumara) 
Een intrigerend verhaal gecombineerd met het sfeerrijke, ultra-dynamische tekenwerk van Fiumara. Zeer goed.

17864644.jpg

41. B.P.R.D.: Vampire 
(Mike Mignola / Fábio Moon, Gabriel Bá)

Was al een tijdje geleden dat ik "B.P.R.D. 1947" had gelezen en een "Wat voorafging" was zeker handig geweest... Dit is wel een intrigerende aanvulling aan het Mignola-universum en ik ben benieuwd naar wat volgt ...

18073149.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

In december verschijnt er een kortverhaal in de Hellboy Winter special als vervolg op Vampire en volgend jaar een nieuwe editie (met het kortverhaal en een hoop extras).   

Deel dit bericht

Link naar bericht

42. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 7: A Cold Day in Hell
Ik mis de chemie tussen de personages in de oudere B.P.R.D.-bundels. Er komt ook almaar meer monsters en horror bij op aarde terwijl het overkoepelende verhaal zeer traag vooruit slentert.

18369284.jpg

43. Abe Sapien, Vol. 3: Dark & Terrible & the New Race of Man
Had evengoed "B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 8" kunnen zijn aangezien het verder gaat op de gebeurtenissen in vol. 7 van die reeks. 
Oei... om één of andere reden kon het me geen reet schelen wat zich op de pagina's afspeelde. Zeer sterk tekenwerk maar spijtig van wat Mignola en Arcudi hebben geschreven...

18188823.jpg

44. Lobster Johnson, Vol. 3: Satan Smells a Rat
Enkele kortverhalen van deze pulpheld, steeds vergezeld van sterk tekenwerk. De verhalen zelf variëren wat qua kwaliteit maar zijn nooit ondermaats.

18619318.jpg

18809254.jpg

45. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 8: Lake of Fire
Yes ! Deze reeks lijkt weer op het goed pad te zitten. Ik leefde mee met wat zich op de pagina's afspeelt en het einde geeft je verdomd veel zin in het volgende deel.
Een stuk van het verhaal is gebaseerd op Leonard Knights Salvation Mountain, niet ver van de Salton Sea :

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 10/2/2018 at 9:49 PM, mojo said:

0F95C9B8-3B45-4FBC-8C9A-B56287467758.jpeg

81C5EC1F-9C8C-4976-82D0-FFE556F86919.jpeg

Heel toffe poster print. Heb er mee gebracht uit NYCC.

Op NYCC trouwens ook gebabbeld met David Harbour en heb er vertrouwen in dat hij een keigoede Hellboy zal zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

46. Hellboy in Hell, Vol. 1: The Descent

Hellboy bevindt zich in de wereld van zijn vader en Mignola tekent de dingen die hij leuk vindt om te tekenen (monsters, duivels, mysterieuze wezens, ...), ondertussen pronkend met wat kennis van oude literatuur. Het 'verhaal' is waanzin (zoals we van de hel kunnen verwachten). Ik hoop dat Hellboy snel uit de hel klimt en zich weer bij de B.P.R.D zal voegen ...

19546047.jpg

47. Sledgehammer 44

Ondertussen is het vaak erop of eronder wat de inhoud van de Mignolaverse-bundels betreft. Deze zit er wat tussenin : niets negatiefs op te merken maar ook verre van een uitschieter. Tof maar niks bijzonder.

19546057.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 17/10/2018 om 21:06, shakeitupguy zei:

Heel toffe poster print. Heb er mee gebracht uit NYCC.

Op NYCC trouwens ook gebabbeld met David Harbour en heb er vertrouwen in dat hij een keigoede Hellboy zal zijn. 

Heel jaloers nu. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht

48. Abe Sapien, Vol. 4: The Shape of Things to Come

Zóóó'n slecht gemaakte strip... Hoe de makers erin geslaagd zijn zo'n verwarrend en saai beeldverhaal af te leveren is me een raadsel... Zééér slecht !

20176642.jpg

49. B.P.R.D. Hell on Earth, Vol. 9: The Reign of the Black Flame

Actie, horror, spanning, .... Een explosief avontuur in New York. James Harren tekent prachtige, groteske monsters. Tof.

21532224.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb die albums ook net gelezen in de omnibus versies en kan me wel vinden in je commentaar. Voor BPRD moet ik nog even wachten op de volgende omnibus, maar Abe Sapien heb ik liggen. Mijn goesting is alleen een beetje weg om verder te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Abe 5 en 6 vond ik zeer goed. Verder lezen dus. Laatste deel was overbodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, SPeeDy zei:

Abe 5 en 6 vond ik zeer goed. Verder lezen dus. Laatste deel was overbodig.

Je geeft me hoop.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen