Ga naar inhoud

Mike Mignola (Hellboy, B.P.R.D., enz... )


niemand

Recommended Posts

  • 1 month later...

STK674128.jpg

 

YES! 

Ik vroeg me al jaren af waarom er geen reeks was waarin Hellboy losstaande avonturen beleefde. Hij is tenslotte al sinds WOII een gast van het BPRD. Ik had zelfs een naam voor de reeks (kuch): Hellboy and the B.P.R.D. (of De Dolle Avonturen van Hellboy en het BPRD ;) ).

En nu is er eindelijk zo'n reeks. En daar ben ik heel blij mee. Ik heb dit eerste deel zéér graag gelezen. Zoals de titel het zegt, dit verhaal speelt zich af in 1952 en het is de eerste keer dat Hellboy mee mag voor een opdracht. Mysterie, avontuur, monsters, pulp, 't is er allemaal. En ook verraad in eigen rangen. Ik vond dit zeer goed, of was dat nog niet duidelijk? Als iedere bundel een jaartal krijgt, dan zullen ze er minstens 40 kunnen maken. Geen probleem voor mij! 
De tekeningen van Maleev zijn goed. Hij heeft zich een beetje aangepast aan de sfeer en stijl het Mignolaverse, natuurlijk heel erg geholpen door de kleuren van Stewart. 

 

post-585-0-01445100-1439652512_thumb.jpg

 

hellboy-BPRD-1952-1-mignola-maleev-arcud

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Let op: Frankenstein Underground is wel heel belangrijk voor de overall story arc. Er wordt vanalles in uitgelegd over Hyperborea, de VRIL, het ontstaan van de Ogdru Jahad en de Ogdru Hem. Héél belangrijke info. Misschien komt het daardoor dat ik het wat van de hak op de tak vond springen, te veel info en uitleg in 5 comics. 

 

Ik zou 'm toch niet overslaan. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Let op: Frankenstein Underground is wel heel belangrijk voor de overall story arc. Er wordt vanalles in uitgelegd over Hyperborea, de VRIL, het ontstaan van de Ogdru Jahad en de Ogdru Hem. Héél belangrijke info. Misschien komt het daardoor dat ik het wat van de hak op de tak vond springen, te veel info en uitleg in 5 comics. 

 

Ik zou 'm toch niet overslaan. 

En hoe zit het trouwens met Sledgehammer? Ook onmisbaar zeker?  :e009:

marcelherms.nl

Link naar reactie

Hey, als er Mignola op de cover staat,...

 

En ook Sledgehammer 44 vol. 1 vind ik zeer goed. Waar blijft hij het halen ? Eigenlijk is het meer van hetzelfde, maar dan weer helemaal anders ;) en zolang het goed blijft...
Mignolaverse rocks ! :)
De tekeningen van Laurence Campbell vind ik prachtig.

 

damn, is dat al zolang geleden? 

Link naar reactie

BPRD: Plague of Frogs 1

 

Eindelijk deel 1 gekocht zodat ik de reeks deels kan herlezen en het einde weet. De eerste kortverhaaltjes zijn een beetje wisselvallig. Diegene waar Mignola aan heeft meegeschreven steken er toch wel boven uit. Eens het hoofdverhaal Plague of Frogs begint is het volop genieten. Ik heb met de feestdagen in zicht tijdelijk een sperperiode ingelast, maar eens deze achter de rug is, zal ik snel het vervolg kopen (samen met de vervolgen van Lucifer en Vinland Saga).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wel ja,  lijstje voor de feestdagen met strips op, al een hoop cadeautjes die je krijgt,.... Tijdens de feestdagen koop ik dan niets extra. Dat is voor daarna, tijdens de solden (en na de eindejaarsbonus :e002: ).

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Zo, Sledgehammer en Frankenstein zijn besteld.

 

Dan ben ik weer compleet als het gaat om het Hellboy-universum. Ik ben (nog) niet aan Baltimore begonnen want volgens mij staat dat los van Hellboy.

 

Maar goed, ik ben dus bij met Hellboy, B.P.R.D., Abe Sapien, Lobster Johnson en Witchfinder.

 

 

Een tijdje geleden een flinke inhaalslag gemaakt want ik liep achter. Alles inmiddels met veel plezier gelezen. Nu aan het herlezen. 

 

Net de 4 delen Lobster Johnson herlezen. Dat beviel me goed. Voor de enkeling hier die het niet weet: Lobster Johnson komt af en toe al voor in de B.P.R.D.-boeken maar dan is hij al overleden (!). Deze boeken spelen in de jaren 30. Lobster Johnson bestrijdt met een aantal medewerkers de misdaad. En stuit daarbij ook al af en toe op bovennatuurlijke verschijnselen. Tegenstanders worden, nadat ze zijn verslagen, voorzien van een brandmerk in de vorm van een klauw op het voorhoofd. De moeite waard.

 

3448223-lobsterjohnson_getthelobster_1.j

 

marcelherms.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...