Ga naar inhoud

Boekentopic


Recommended Posts

ugh, ik lees echt achterlijk traag als ik sommige mensen hun updates op goodreads volg. Hoeveel lezen jullie dan per dag? Ik kan meestal maar een half uur per dag lezen

 

Dat verschilt. Hangt ervanaf wat voor bui ik heb en hoeveel tijd. Soms lees ik 250 paginas per dag. soms maar 20 en soms helemaal niet.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

The Great Gatsby is uit, was uiteraard een goed boekje.

Nu begonnen in Blood's A Rover van James Ellroy. Was wel even aanpassen, die machinegeweer zinnen van Ellroy.

 

The Great Gatsby wil ik ook eens lezen. Dit jaar komt er een verfilming van trouwens, geregisseerd door Baz Luhrmann.

Link naar reactie

Gisterenavond las ik De Hongerspelen uit, het eerste deel van de trilogie. Het is lang geleden dat ik nog een roman op zo'n korte tijd uitlas. Het boek hield me vast van begin tot eind. 't Gebeurt niet vaak dat ik in de pauze op het werk lees ook...

 

Daarnet trouwens de eerste twee delen van A Song of Fire and Ice besteld op Bookdepository. 'k Ben in een romanfase!

 

Ik kon ook maar moeilijk stoppen. Vlammen, de opvolger, is ook spannend maar toch had ik wel het gevoel dat het weer meer van hetzelfde was. Ik lees nooit een trilogie (of tweeluik) kort achter elkaar, dus ik zal deel drie over een tijdje eens gaan lezen.

Link naar reactie

The Great Gatsby wil ik ook eens lezen. Dit jaar komt er een verfilming van trouwens, geregisseerd door Baz Luhrmann.

 

Ja, met Carey Mulligan! Daarom dat ik het boek eens wou lezen.

 

@Lav en de anderen:Ik heb 's morgens en 's avonds 2 blokken van elk 50 minuten waarin ik aan één stuk door kan lezen, dus dan vlot het wel...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Neen, dit is mijn ontmaagding wat Ellroy betreft...

Ik heb al jaren zin om een boek van de man te lezen, maar telkens was er iets irrationeels dat me tegenhield.

Ik zag deze dan onlangs op het boekenfestijn liggen voor 5 euro, gewoon meegenomen dus.

Ik zit nog maar 50 blz ver, maar ik weet wel dat ik nog boeken zal lezen van de man, daar bestaat nu geen twijfel meer over...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Eigenlijk moet je eerst The cold six thousand lezen. Dat speelt zich af vlak voor Blood's a rover en gaat grotendeels over dezelfde personages. Het FBI van Hoover, anti-Castrogroepen, de maffia, de moorden op de Kennedies en ML King mengt Ellroy tot een stinkend potje.

Hij heeft ook LA Confidential geschreven. Ik heb nog De Zwarte Dahlia op de plank staan om te lezen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja dat weet ik maar de populariteit van bvb Luther, de reformatie en het protestantisme heeft toch te maken met het feit dat veel mensen die katholieke hypocrisie beu waren? Ik weet niet of Hendrik wel die stap had kunnen zetten indien de ideeën die Luther en zijn volgelingen niet verspreid konden worden. Nuja, ik ben er echt geen expert in, ik heb er gewoon toevallig recent wat meer over opgezocht omdat ik The Tudors aant volgen ben :P

 

Het gewone volk, ja. Daar heeft het wel met geloofsovertuiging te maken. De leiders, koningen, keizers en priesterkaste, die doen het voor de macht. Puur opportunisme.

Link naar reactie

Voor de geïnteresseerden:

 

Ik en jij (Io e Te) is verfilmd door niemand minder dan Bernardo Bertolucci en draait vanaf 7 februari in de Nederlandse bioscopen. Niccolo Ammaniti bezoekt Nederland en Vlaanderen 2-5 februari. Speciale screening van de film op zaterdag 2 februari en eenmalige meet & greet bij boekhandel Wagner in Sassenheim op zondag 3 februari. Interviews in NL op maandag 4 februari en in Antwerpen op dinsdag 5 februari.[/font]

Link naar reactie

Gisterenavond las ik De Hongerspelen uit, het eerste deel van de trilogie. Het is lang geleden dat ik nog een roman op zo'n korte tijd uitlas. Het boek hield me vast van begin tot eind. 't Gebeurt niet vaak dat ik in de pauze op het werk lees ook...

 

Daarnet trouwens de eerste twee delen van A Song of Fire and Ice besteld op Bookdepository. 'k Ben in een romanfase!

 

Heb je Vlammen al uit inmiddels? En wat A Song of Fire and Ice betreft. Het lijken mij fantastische boeken, alleen volg ik de serie al. Is het dan ook de moeite waard? Dat kun je natuurlijk pas zeggen als je ze gelezen hebt maar ik vind het los hiervan een interessante vraag. Ik merk dat als ik een anime heb gezien achteraf geen zin meer heb om de manga te lezen bijvoorbeeld. Is toch een beetje dubbelop. Bij films heb dat dan weer wel...

Link naar reactie

En wat A Song of Fire and Ice betreft. Het lijken mij fantastische boeken, alleen volg ik de serie al. Is het dan ook de moeite waard? Dat kun je natuurlijk pas zeggen als je ze gelezen hebt maar ik vind het los hiervan een interessante vraag. Ik merk dat als ik een anime heb gezien achteraf geen zin meer heb om de manga te lezen bijvoorbeeld. Is toch een beetje dubbelop. Bij films heb dat dan weer wel...

 

Het korte antwoord op je vraag is: ja. Ikzelf ben na seizoen 1 van de serie de boeken geen lezen en eerlijk gezegd ben ik er alleen maar nog groter fan door geworden. Ik kijk nu uit naar andere zaken. In plaats van uit te kijken naar hoe het verhaal verder gaat kijk ik nu vooral uit naar hoe ze welke scene hebben geadapteerd. Er zijn zo al tig scenes uit boek 3 waar ik heel benieuwd naar ben in het nieuwe seizoen. Daarnaast, het klinkt misschien cliché, maar hoe goed de serie ook is de boeken zijn beter. Via de boeken krijg je nml veel meer inzicht in de psyche van de personages en de geschiedenis van het rijk die je anders mist als je alleen de tv-serie kijkt. Verder als ik kijk naar seizoen 2 dan zitten er ook nog wel heel wat verschillen tussen boek en serie dus af en toe wordt je nog volledig verrast ook. Kortom: je het loont om ook de boeken te lezen. Het zorgt voor een andere kijkervaring maar naar mijn mening ook een betere.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Heb je Vlammen al uit inmiddels? En wat A Song of Fire and Ice betreft. Het lijken mij fantastische boeken, alleen volg ik de serie al. Is het dan ook de moeite waard? Dat kun je natuurlijk pas zeggen als je ze gelezen hebt maar ik vind het los hiervan een interessante vraag. Ik merk dat als ik een anime heb gezien achteraf geen zin meer heb om de manga te lezen bijvoorbeeld. Is toch een beetje dubbelop. Bij films heb dat dan weer wel...

 

Ik heb momenteel minder tijd om te lezen (en als ik 's avonds thuis kom begin ik er niet meer aan). Dus 'k heb nog een eind te gaan. De eerste twee delen van A Song of Fire and Ice moet ik overigens nog ontvangen. In principe is het voor mij zelfs makkelijker als ik de serie al gezien heb, met al die personages is dat makkelijker om een gezicht te kleven als je boek leest.

Link naar reactie

Het korte antwoord op je vraag is: ja. Ikzelf ben na seizoen 1 van de serie de boeken geen lezen en eerlijk gezegd ben ik er alleen maar nog groter fan door geworden. Ik kijk nu uit naar andere zaken. In plaats van uit te kijken naar hoe het verhaal verder gaat kijk ik nu vooral uit naar hoe ze welke scene hebben geadapteerd. Er zijn zo al tig scenes uit boek 3 waar ik heel benieuwd naar ben in het nieuwe seizoen. Daarnaast, het klinkt misschien cliché, maar hoe goed de serie ook is de boeken zijn beter. Via de boeken krijg je nml veel meer inzicht in de psyche van de personages en de geschiedenis van het rijk die je anders mist als je alleen de tv-serie kijkt. Verder als ik kijk naar seizoen 2 dan zitten er ook nog wel heel wat verschillen tussen boek en serie dus af en toe wordt je nog volledig verrast ook. Kortom: je het loont om ook de boeken te lezen. Het zorgt voor een andere kijkervaring maar naar mijn mening ook een betere.

 

Thanks. Wist niet dat er verschil zat tussen de boeken en serie.

Link naar reactie

Een vriend van me zei onlangs "Vertel nooit welke boeken je gelezen hebt." en voegde eraan toe "tenzij het 50 Shades of Grey is", omdat het volk zoiets leuk vindt. Hij houdt dan ook erg van machtsspelletjes, politieke intrige en andere ongein. In dat opzicht begrijp ik hoe slecht het is om te zeggen welke boeken je las. Het is alsof je je ziel blootlegt.

 

Kan ik me iets bij voorstellen, zolang je zegt dat je Dan Brown of Stieg Larsson leest zal niemand je raar aankijken. Maar zodra je over 9/11 conspiracies en Illuminati begint staat ineens de geheime dienst voor de deur.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik was al eventjes aan Cosmopolis van Don DeLillo begonnen maar had het halverwege laten liggen omdat ik met te veel andere dingen tegelijkertijd bezig was en niet zozeer omdat het mij niet interesseerde. In tegendeel, normaal gezien heb ik niet snel de neiging om een boek te lezen waarvan ik de film al eerst heb gezien maar de film van Cronenberg intrigeerde me zodanig dat ik het boek niet links kon laten liggen toen ik het op het boekenfestijn tegen kwam. Ik kan moeilijk zeggen welke impact het boek op mij gehad zou hebben indien ik de film nog niet had gezien maar ik heb er in ieder geval wel van genoten en ondanks het feit dat ik vrij recent de film heb gezien en het een nogal een soort van abstract realisme hanteert heeft het me nooit verveeld

Link naar reactie

Ben van plan iets van Charles Bukowski te lezen. Is Post Office (Postkantoor) dan goed om mee te beginnen?

 

ja. En dan nog een of maximaal twee anderen en dan heb je z'n trucje wel door. Maar het leest wel goed weg en hij kan als geen ander die sociale laag beschrijven.

Link naar reactie

ja. En dan nog een of maximaal twee anderen en dan heb je z'n trucje wel door. Maar het leest wel goed weg en hij kan als geen ander die sociale laag beschrijven.

 

Ben nu halverwege het boek en het smaakt naar meer. Heb een aantal keer in de trein moeten lachen, met verbaasde blikken als gevolg. De sociale laag beschrijft hij inderdaad erg goed, weinig optimisme maar toch zit er (zwarte) humor in.

Link naar reactie

ja. En dan nog een of maximaal twee anderen en dan heb je z'n trucje wel door. Maar het leest wel goed weg en hij kan als geen ander die sociale laag beschrijven.

 

Nou nou, ik heb wel meer boeken van hem gelezen hoor en zijn "trucje" bevalt me nog steeds. Zo gemakkelijk is dat trucje bovendien niet want er zijn er maar weinig die het beheersen.

"Kind Onder Kannibalen" is ook een aanrader.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Nou nou, ik heb wel meer boeken van hem gelezen hoor en zijn "trucje" bevalt me nog steeds. Zo gemakkelijk is dat trucje bovendien niet want er zijn er maar weinig die het beheersen.

"Kind Onder Kannibalen" is ook een aanrader.

 

maar het kan best zijn dat je dat een goeie schrijver vindt hoor, ik lees ook best graag Bukowski. Maar het zijn wel steeds dezelfde onderwerpen en schrijfstijl. Daar is absoluut niets mis mee, dat ik herkenbaar en goed gedaan.

Tja, wie beheerst het trucje van Hemingway, Nabukov, Marquez, Le Clézio, ... ? Niemand mag ik hopen, daarom dat ze een eigenheid hebben en gelezen worden. Ook zo met Bukowski.

Kind onder kannibalen vond ik inderdaad ook een goed boek.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...