Ga naar inhoud

Boekentopic


Recommended Posts

52 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Het is nooit te laat om het Licht te zien.  (een of andere emoji is hier geschikt, maar lijkt niet te bestaan)

Ja, ik wil het leuk vinden maar het lukt niet helemaal. Misschien moet ik nog eens een kans geven. Ik heb wel wat gelezen - de Star Trek verhalen van Roddenberry, "Dune" en af en toe wat andere verhalen. "The Girl in the Golden Atom" (Ray Cummings) vond ik leuk, al is dat misschien meer een "verloren beschaving" soort verhaal. Maar misschien kan ik hem ook eens opzoeken. Dingen zoals Doyle's Prof. Challenger en Burrough's "Land that Time Forgot" (en vervolg delen) kan ik wel waarderen, maar weet niet of dat tegenwoordig tot "echte" sci-fi wordt gerekend (misschien moet ik een wat modernere dingen lezen, maar ik geniet te veel van de oudere dingen).

 

Ik hoor en lees alleen maar lof over Fredric Brown en overweeg al een tijdje zijn sci-fi te proberen. Ik heb de afgelopen paar jaar een stuk of 4 van zijn misdaadverhalen gelezen een vond zijn misdaadroman "The Fabulous Clipjoint" ook leuk. Zijn verhaal "Madman's Holiday vond ik heel goed, leuk verhaal. Dus misschien is hij een goed begin - hij heeft humor en actie en kan natuurlijk goed schrijven.

 

Maar fantasy vind ik nog minder dan sci-fi, als ik eerlijk mag zijn... Z0'n 30 jaar geleden "Ogre, Ogre" gelezen en dan houdt het op. Nooit verder dan pagina 50 van "Lord of the Rings" gekomen... En ik was vroeger wel een enorme liefhebber van AD&D.

 

Maar vanavond begin ik met "The Johnston McCulley Megapack, nr. 1", net aangeschaft. Vooral misdaad verhalen zie ik, en ik heb er zin in (al zie ik één verhaal dat ik al heb, maar voor een paar euro is dat niet zo erg).

 

 

Link naar reactie
41 minuten geleden, charles zei:

Ik hoor en lees alleen maar lof over Fredric Brown en overweeg al een tijdje zijn sci-fi te proberen. Ik heb de afgelopen paar jaar een stuk of 4 van zijn misdaadverhalen gelezen een vond zijn misdaadroman "The Fabulous Clipjoint" ook leuk. Zijn verhaal "Madman's Holiday vond ik heel goed, leuk verhaal. Dus misschien is hij een goed begin - hij heeft humor en actie en kan natuurlijk goed schrijven.

Dat is grappig, Charles. Ik ken korte verhalen van Fredric Brown, en juist vanwege mijn liefde voor Franquin. Inderdaad! Want in het beruchte supplement van weekblad Spirou, Le Trombone illustré, zijn verschillende korte verhalen van hem vertaald naar het Frans met illustraties van bekende tekenaars, zelfs Peyo bv. (zie afbeelding).

 

SAM_0168.JPG

fredric brown.jpg

album trombone.jpg

Link naar reactie

Grappig - en mooie plaatjes (vooral die tweede, vind ik).  En - om heel even door te gaan met toevalligheden wat betreft Fredric Brown - zijn roman "The Fabulous Clipjoint"  (1947), begint en eindigt met iets wat de hoofdpersoon het allerliefst wil hebben... een trombone, gek genoeg.

 

Vond ik leuk, gezien de naam van het supplement in jouw post - zo heel vaak lees je niet over trombones (tenminste ik niet, dan - niet heel vaak).

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...