Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Strips : Promoties / Aanbiedingen

Recommended Posts

Binnenkort krijg je als je de reeks Alter Ego koopt, 4 kopen en 2 gratis ofzoiets. En wij maar kopen als die uitkomen :e001:

Is inderdaad wel een beetje snel, blijkbaar loopt de serie niet geweldig!

Ik heb er op zich geen moeite mee, wel vind ik het jammer dat veel aanbiedingen aan mij voorbij gaan wegens al in bezit of niet interessant!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is inderdaad wel een beetje snel, blijkbaar loopt de serie niet geweldig!

Ik heb er op zich geen moeite mee, wel vind ik het jammer dat veel aanbiedingen aan mij voorbij gaan wegens al in bezit of niet interessant!

Als er inderdaad een hele tijd tussen zit heb ik er in principe ook geen probleem mee, maar de reeks is amper uit en ze zijn hier al met hun promo's. Wij als stripfanaten kopen direct omdat wij ze willen lezen en ook, om de tekenaar/scenarist te steunen en daarvoor worden wij nu gestraft. Misschien de volgende keer een beetje wachten en misschien hebben wij dan ook eens geluk en kunnen wij ook genieten van eventuele promo's. Het is tenslotte crisis voor iedereen en eens een stripje gratis is altijd meegenomen. :e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

op cheap-comics.com zijn de februari deals online. Flink afgeprijsde comics. Ik vind er persoonlijk zelf momenteel niets tussen dat me kan bekoren, maar in het verleden heb ik daar al wel een paar ladingen besteld. Goeie service, correcte prijs en aangezien ik bij mijn ouders in Nederland laat leveren vallen de verzendkosten nog flink mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

zo geweldig vond ik dat nu toch niet om er 77 euro aan te spenderen. Las vlot weg, maar verder niets speciaals.

Allez, gaat free record shop ook strips aanbieden? Kben benieuwd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Gaat er iemand naar het boekenfestijn in Mechelen? Of is er al iemand geweest?

Is het de moeite wat strips betreft?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Skim is inderdaad schitterend.... 

http://new.sherpa.nu/Catalogus.aspx?cid=269

Dit schreef ik er in 2009 over voor Stripelmagazine : 

"De strip “Skim” was in 2005 in kortere vorm te lezen in een speciale editie van “Kiss Machine” en werd ook als 'one-woman show reading' gebracht voor de uitgave van deze beeldroman.  Het is geschreven door Mariko Tamaki, een schijfster uit Toronto en getekend door haar nicht, Jillian Tamaki uit New York, wiens illustraties reeds verschenen in onder andere The New York Times, The New Yorker en  Entertainment Weekly.

“Skim” is vormgegeven als een verzameling van uittreksels uit het grafisch dagboek van de 16-jarige Japans/Canadese  Kimberly Keiko Cameron (bijnaam Skim).  Ze woont in een buitenwijk van Toronto en is het kind van gescheiden ouders.  In haar vrije tijd houdt ze zich bezig met tekenen, wicca, astrologie en Tarotkaarten.  Samen met haar beste vriendin Lisa is ze een ware outsider.   
Er is de zeer herkenbare, verwarrende, dagelijkse realiteit van de puberteit waarbij Skim geconfronteerd wordt met knagende verliefdheid, depressies, seksualiteit, ergens trachten bij te horen, …kortom de eerste stappen in de wereld van volwassenen.  Deze stappen worden uiteindelijk versneld genomen door de zelfdoding van de ex-vriend van een cheerleader en het feit dat Skim heimelijk verliefd is op haar lerares Engels, Miss Archer.  Mariko Tamaki weet het hoofpersonage zeer goed neer te zetten met al haar onzekerheden, illusies en twijfels, een effect dat ondermeer bekomen wordt door de doorstreepte zinsdelen, alsof Skim zichzelf corrigeert terwijl ze haar verhaal vertelt.

Jillian Tamaki verbeeldt met haar grijs/zwart/wit-tekeningen de tienerangsten en groeipijnen zeer treffend.  De illustraties, soms gespreid over 2 pagina’s, getuigen van een subtiele poëtische schoonheid.  Ze tekent de personages op het randje van het karikaturale, met een elegante stijl die me deed terugdenken aan de manier waarop Bernard Hislaire “Frommeltje en Viola” op papier zette.  Jillian Tamaki bewijst ook het type tekenaar te zijn die geen woorden nodig heeft om emoties en sfeer over te brengen.

De cover, een close-up van het gezicht van Skim, vind ik om in te lijsten.

Dit is zeker geen zeemzoete meisjes-literatuur.  Het kreeg vorig jaar de “Best Illustrated Children’s Books Award” van de New York Times maar het zal minstens even sterk volwassenen aanspreken.  Persoonlijk ervaarde ik, meer dan twee decennia na mijn puberperiode, dat bepaalde observaties en ervaringen van Skim pijnlijk herkenbaar waren. 

Mensen die hielden van Graig Thompson’s “Blankets” (Een Deken van Sneeuw) zullen zeker ook genieten van dit wondermooie boek."

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja Koen , daar zeg je wat , Frommeltje en Viola .

Wat was dat een ontdekking als jonge puistende puber zijnde om dit te lezen in de Robbedoes bundelingen begin jaren tachtig en een natte droom te krijgen van Viola.(Jaja ,geil zijn doet geen zeer )

Hoe is dat nu mogelijk dat deze reeks nooit werd heruitgegeven met het onvertaalde deel 4 ?

Brabant strip , Arcadia , BD Must , Adhemar , .... iemand ??

Deel dit bericht

Link naar bericht

Koen 

Ondertussen bij Silvio : 

Ach, die aktie was er ook al in Gorichem bij de stripdagen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn vrouwtje gaat morgen ook Hold-up gaan halen in de Slegte ( Gent  ) maarop hun site vind ik nergens welke strips ze zo nogal hebben ?

Vinden jullie dit terug ?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn vrouwtje gaat morgen ook Hold-up gaan halen in de Slegte ( Gent  ) maarop hun site vind ik nergens welke strips ze zo nogal hebben ?

Vinden jullie dit terug ?

Bij de Slegte moet je gewoon regelmatig binnenlopen Krimson. Lastig als je er geen in de buurt hebt, maar het zijn partijen dus je weet het nooit. Wat ik wel weer ok vind is dat ze beschikbare partijen over alle winkels verdelen. Zo kocht ik Hold Up na een tip uit België B) had ik anders niet opgemerkt denk ik want er lagen er maar een paar onder op het schap.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben vandaag Hold Up ook maar gaan halen. Het was het laatste exemplaar, dus I was lucky.

Voort lag er ook nog Een Hondenleven van Manu Larcenet. Ook dat bracht ik mee, kostte me 5 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ging vorige maand nog eens binnen bij De Slegte en schrok eigenlijk wel van de prijzen die ze hanteren voor tweedehands strips (dus geen opgekochte stock, voor alle duidelijkheid). Stukgelezen tweedehands exemplaren voor amper een paar euro minder dan in nieuwstaat. Vreemd.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...