Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Strips : Promoties / Aanbiedingen

Recommended Posts

Ik ging vorige maand nog eens binnen bij De Slegte en schrok eigenlijk wel van de prijzen die ze hanteren voor tweedehands strips (dus geen opgekochte stock, voor alle duidelijkheid). Stukgelezen tweedehands exemplaren voor amper een paar euro minder dan in nieuwstaat. Vreemd.

Dat was me ook al opgevallen, ik vraag me af wie dat koopt?

En 't zelfde geldt voor hun paperbacks, veel te duur voor wat 't is... de Slegte komt slecht ? :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat was me ook al opgevallen, ik vraag me af wie dat koopt?

En 't zelfde geldt voor hun paperbacks, veel te duur voor wat 't is... de Slegte komt slecht ? :)

Ook mee eens. Ik zag eens een luxe Rooie Oortjes die normaliter met prent, en zelfs een schuifdoos meen ik, verkocht wordt met een Catawiki cataloguswaarde van 40 euro of zo in nieuwstaat. Ze wilden er zonder doos en prent nog altijd 40 euro voor beuren. Dat boek staat nog steeds op de plank voor dezelfde prijs maar is inmiddels afgegleden naar slechte staat!

In Zwolle hebben ze wel bakken met 5 voor 10 euro, maar die ruiken nogal sterk naar rook... :e007::(:oxo:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deze kon ik eerder niet opkomen; bij de Slegte:

55ceae30-c805-012d-0df4-0050569428b1.jpg

En verder, maar dat wisten we geloof ik al (toch retep?)

2124cca0-5b31-012e-9d98-0050569439b1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Veel boeken waar ik vol lof van ben worden uiteindelijk aangeboden in De Slegte...

"VERZWELG ME! " en de rest van Nate Powell's repertoire zijn FAN-TAS-TISCH !  (mijn aanprijzen dat destijds op Stripelmagazine stond,staat blijkbaar op verschillende websites te lezen)  

Een fragment van de tekst die Kurt van Stripel destijds publiceerde : 

Nate Powell (1978) begon op veertienjarige leeftijd, vanaf 1992, in eigen beheer strips uit te geven.  Twee jaar later beheerde hij ook het platenlabel Harlan Records en stelde de man zijn vocale talenten ten dienste van verschillende punkgroepen.  Van 1999 tot 2009 was hij tewerkgesteld als verzorger in een instelling voor mensen metontwikkelingsstoornissen, psychische aandoeningen waar hij als kind ook mee werd geconfronteerd in zijn familie. 

In dit boek volgen we de belevenissen van Ruth en haar stiefbroer Perry.  Op het eerste gezicht lijkt er niks mis met de twee.  Het zijn typische outsiders die onopgemerkt het schoolgebeuren trachten te ondergaan.  De twee lijden echter aan schizofrenie.  
Perry heeft conversaties met het magiër-poppetje aan het uiteinde van zijn potlood die hem gebied om bepaalde tekeningen te maken.  Ruth verzamelt cicaden en andere insecten in bokalen.  Ze wordt meer en meer geplaagd door zeer levendige hallucinaties van insecten.  Zo zien we al zeer vroeg in het boek hoe insecten door een rooster in het plafond zich op haar storten, een zeer griezelig en onrustwekkend beeld.  Ruth en Perry weten dat enkel zij deze waarnemingen hebben maar dat maakt het voor hen niet minder echt.

Het verhaal vangt aan wanneer de doodzieke dementerende oma bij hen thuis intrekt.  Het wordt al vlug duidelijk dat de grootmoeder ook tijdens haar leven geplaagd werd door psychische problemen, haar schilderkunst als therapeutische hobby gebruikend.  De lezer is getuige van gebeurtenissen in het familieleven terwijl Ruth en Perry worstelen met hun ziekte.  Nate Powell leidt ons naar een verwarrend maar bevredigend einde.

"VERZWELG ME!" is echter geen voorlichtingsboek over schizofrenie geworden maar een donker poëtisch verhaal. Het deed me soms denken aan de film "Donnie Darko" door de wijze waarop realiteit en hallucinaties samenkomen, in die mate dat de grens tussen werkelijkheid en illusie steeds dunner wordt.

Powells tekenwerk is meesterlijk.  Hij weet de onrust en de horror van de situaties, zowel reëel als ingebeeld, op een perfecte wijze weer te geven.  Hij doet dit door op een effectieve wijze te spelen met donkerte en schaduwen.  De gezichtsuitdrukkingen zijn ook een forte van de artiest waardoor emoties als angst, frustraties en stil verdriet perfect worden neergezet.  Tevens stelt hij op een virtuoze, ongeziene wijze bladschikking en lettertypes ten dienste van de de vertelling waardoor je als lezer samen met de Ruth en Perry de grond onder je voeten lijkt te verliezen.  

"VERZWELG ME !" is zeker geen spek naar ieder's bek. Het is een goddelijk mooi maar desonteriënterend boek die je ongemakkelijk doet voelen.  Dit is zo'n strip die je dagen na lezing bijblijft.  Dit werd bevestigd door de Eisner die Powell vorig jaar in ontvangst mocht nemen voor "best graphic album".  Er staat een nederlandstalige versie onder de titel "Verzwelg Me" bij Uitgeverij Sherpa in de planning maar na het een paar keer uit te stellen is er geen publicatiedatum meer opgegeven.

Pagina Nate Powell bij Top Shelf

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag in De Slegte een zevental strips staan die ik niet eens zo lang geleden aan volle prijs gekocht heb. Voortaan maar wachten tot ze in de ramsj zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag in De Slegte een zevental strips staan die ik niet eens zo lang geleden aan volle prijs gekocht heb. Voortaan maar wachten tot ze in de ramsj zijn?

Dit is een positieve draad hé Martin  :e012:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er loopt een mooie aanbieding in de Fnac (in Brussel toch).

Daar is er een 2 + 1 gratis actie met een 15-tal titels titels van Dupuis en Lombard.

Zo heb ik Cassio en Esteban kunnen vervolledigen maar er lagen ook nog Alleen's, Druiden, Game Over's, De Kleine Robbe's en nog anderen.

Ook enkele reeksen voor de jeugd zoals Sisters, Lou, Dance Academy en dat vonden mijn dochters die mee waren heel leuk :-).

En bij die actie gaat er ook nog eens 20% af als Fnaclid waardoor de 3 albums samen iets van 48% minder kosten. Yoehoe.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Net een mail gehad van Cheapcomics. Er zijn weer koopjes.

bijv :

- WOLVERINE BY JASON AARON OMNIBUS van 99.99 voor 29,99 !!!

- X-MEN FALL OF MUTANTS OMNIBUS HC van 99,99 voor 29,99 !!!

- INVINCIBLE IRON MAN HC VOL 01 van 39.99 voor 12,50 !!!

- SECRET WARS OMNIBUS HC (of vol 02) ***OOP*** van 99.99 voor 37,50

- X-MEN X-CUTIONERS SONG HC ***OOP*** van 49.99 voor 19,99

- Meeste NEW AVENGERS HC’s vanaf 7,50 !!!

- THUNDER AGENTS ARCHIVES HC VOL 07 van 59.99 voor 19,99

- MMW FANTASTIC FOUR HC VOL 13 van 59.99 voor 17,50

- MOON KNIGHT BY BENDIS PREM HC VOL 01 ***OOP*** van 24.99 voor 9,99

- WOLVERINE LOGAN PREMIERE HC van 19.99 voor 4,99

- PUNISHERMAX PREM HC FRANK van 24.99 voor 8,50 !!!

- THOR IRON MAN PREM HC GOD COMPLEX van 19.99 voor 6,50

- CUBA MY REVOLUTION HC van 24.99 voor 8,50

- JUSTICE LEAGUE OF AMERICA DARK THINGS HC van 24.99 voor 8,50 !!!

- SHAZAM POWER OF HOPE OVERSIZED SC van 9.99 voor 3,99 !!!

- STARMAN TP’s vanaf 4,99 !!!

- SUPERMAN THE THIRD KRYPTONIAN TP van 14.99 voor 4,99

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Ik heb de mail ook gekregen en ben eens gaan zien. Voor mij persoonlijk zijn er geen dingen bij die ik wil hebben (misschien de losers, maar da's dan weer niet compleet, dus toch even over nadenken) maar als je een liefhebber van superhero comics bent, is dit wel het moment om je verzameling bij te vullen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

amai, ik kom net terug van de boekenmarkt in Antwerpen. Ik heb voor ongeveer een 100 euro strips gekocht. 

zwarte trilogie 3dln HC

chagall in rusland HC (7€)

extra muros 3 dln HC

parker - de jager (5€)

little nemo HC 4dln (3€/stuk)

tessa intergalactische spacedingesgedoe deel 1

manara - guiseppe bergman weerzien met de sterren / De reis van G. Mastorna HC (2,50€)

high security 3

sherman 2 en 4

het pad van jessica 2

de zoon van rembrandt (3€)

six guns

Incognito 1 en 2 (brubaker en philips) (5€) SC

formic wars (ender's game)

en dan lagen er nog heel veel comics (sommige nog in de plastiek), maar bijna allemaal superhero dus die heb ik laten liggen. Verder nog de dingen die ik vorige keer ook al in Mechelen gekocht heb (fraternity deel 2, paradise 4dln, aqualand, red bridge, etc) en nog wat andere dingen die ik niet mee genomen heb (Conan van Dark horse, achter de schermen van de macht, etc ...) en een tafel manga netjes opgestapeld maar van een klein miljoen reeksen telkens één of twee deeltjes. Er liggen veel HC's van Casterman en hier en daar wat Bloann (maar helaas niet het enige van bloann dat ik echt wil jazz maynard, dus die zal ik dan maar aan de volle prijs gaan kopen :) ), dus ik vermoed dat bloann straks helaas ook het voorbeeld van 12 bis zal volgen.

het is een paar jaar wat minder geweest, maar nu was het weer veel. Ik snap dat toch niet hoor, dat er zo veel in de uitverkoop kan liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

amai, ik kom net terug van de boekenmarkt in Antwerpen. Ik heb voor ongeveer een 100 euro strips gekocht. Ik lijst morgen wel op wat ik gevonden heb.

Big spender !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

het was de moeite :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het zou waanzin zijn om dit niet te kopen wanneer het ontbreekt in je collectie.  15 € voor de 3 in een mooie verzameldoos in plaats van de 16,95€ per deel

Laat deze woorden je overtuigen : http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1391

-------------------

It's not only rock 'n roll, baby. Gesp je riem maar vast en laat je meeglijden op deze mentale roetsjbaan. Geloof ons, deze trip is het waard.

> WOUTER PORTEMAN — juli 2009

-------------------

cassette-Hector-BOX-3D-NL.png Hector Umbra: SUPERAANBIEDING! --> De halfautomatische waanzin (COMPLEET + cassette)
Tekenaar(s): Uli Oesterle (tekeningen)
Prijs: Actie: € 15,00
De drie delen van de bovennatuurlijke thriller Hector Umbra vormen een compleet afgerond verhaal en zijn samengevoegd in een luxe verzamelcassette. Deze speciale cassette bevat de...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mooie uitgave die Umbra , dat wel , maar ik vond er niets aan.

Wellicht dat er niet genoeg van verkocht werd dat ze nu dumpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Ideale Man, Wilson en Dodelijk Wapen van Daniel Clowes nu bij De Stripkever voor € 5/stuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

zijn die Hector Umbria en Isaac de piraat afgeronde reeksen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...