Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
tuinmantvkijken

Asterix

Recommended Posts

gister avond de asterix en de belgen weer eens mogen herlezen werkelijk briljant

op de indus land het begin met die 2 everzwijnen

wat vinden jullie nou van deze reeks

Deel dit bericht

Link naar bericht

Asterix als Legioensoldaat steekt er bovenuit wat mij betreft. Asterix en Cleopatra was vroeger ook één van mijn favoriete strips.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit blijft voor mij nog altijd één van de allerbeste strips aller tijden.

Moet het jammer genoeg wel bevestigen dat de laatste verhalen niet de sterkste zijn.

Ik wil nog altijd eens naar het asterixpark bij Parijs. Iemand van het forum daar ooit eerder geweest? Is het een aanrader?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Leuke serie, lees ik altijd graag. Wel moet ik zeggen dat de latere delen steeds minder worden en inderdaad, het geheime wapen was een ramp.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De eerste 24 zijn klasiekers. Als kind las ik de Asterixen van mijn nonkel, ik denk dat dat Asterix na Jommeke en S&W de derde stripreeks in mijn leven was. Mijn persoonlijke favorieten zijn Corsica, Het 1ste legioen en de Helvetiërs. In het meer met een gewicht aan zijn voeten! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geweldige tot en met de Belgen, daarna slecht, slechters, slechtst. Favos: ziener, intrigant en helvetiers !

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ook ik ben vooral fan van de 24 eerste albums. Al vond ik dat 'De Broedertwist/De Diepe Kloof' ook nog meeviel.

Ik maak tijdens mijn lessen geschiedenis heel vaak gebruik van fragmenten uit Asterix. De meeste van mijn leerlingen kennen Asterix jammer genoeg bijna alleen nog van die verschrikkelijke, tenenkrullende films met Gérard Depardieu als Obelix...

Geef mij de strips ! Altijd leuk om te zien dat er per klas altijd wel enkelen 'overtuigd' geraken van mijn enthousiaste reclame voor de Asterix-strips en na het indienen van een examen, halen sommigen dan (uit de bieb ontleende) Asterix-strips tevoorschijn. De laatste jaren gebruik ik ook 'Alex', 'Murena' en 'De Adelaars van Rome' in mijn lessen en powerpoints. Maar de stap zetten naar die reeksen (zeker naar het -in hun ogen- oudbollige Alex) is iets te hoog gegrepen. In de Latijnse afdeling lukt dat wel. Ze lezen daar ook fragmenten uit 'Alex' en 'Asterix' in het Latijn. Enkele albums zijn immers naar het Latijn vertaald. Ik geloof dat Murena 1 inmiddels ook al vertaald is naar het Latijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

slechter dan het geheime wapen kan t niet zijn

Laat de gemiddelde striptekenaar Asterix tekenen en het zal slechter dan Het Geheime Wapen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Laat de gemiddelde striptekenaar Asterix tekenen en het zal slechter dan Het Geheime Wapen zijn.

ik had het over het verhaal zelf, niet tekeningen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik wil nog altijd eens naar het asterixpark bij Parijs. Iemand van het forum daar ooit eerder geweest? Is het een aanrader?

Als je van pretparken houdt is het een grote aanrader.

Met veel sfeer en gebouwen recht uit de strips.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind ze allemaal wel goed. Vooral vanaf De Noormannen tot en met Indusland. Mijn favoriete album : "De Belgen", met de scene waar Asterix en Obelix de chef achternalopen. Pioew, ik krijg weer zin om ze te herlezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vond bepaalde verhalen na de eerste 24 ook niet slecht. De Roos en het Zwaard bijvoorbeeld... Eigenlijk halen alle albums een relatief degelijk niveau, behalve die allerlaatste dan. Over die ene bundel met korte verhalen in ga ik het ook niet hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

favoriete scene uit de belgen caesar die helemaal gek word en terug naar rome keert en met rust gelaten wil worden

en dat asterix en obelix caesar vragen om scheidsrechter te zijn :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Asterix! Topstrip! Albert Uderzo is een unieke tekenaar, het ziet er altijd heel erg druk en levendig uit, alsof het bewegende beelden zijn. René Goscinny, zijn talent voor komische avonturenstrips is wereldberoemd, (Lucky Luke!). Ik moet ook zeggen dat alle albums tot en met Belgie erg goed zijn. De albums daarna waren minder.

Deel dit bericht

Link naar bericht

dit is wel een topreeks

er is geen beter reeks als deze :wub:

en het park is wel een aanrader wel spijtig dat er vanuit belgie weining reclame van gemaakt wordt

Deel dit bericht

Link naar bericht

Altijd een topreeks gevonden, alhoewel de laatste 2 verhalen wat minder waren. Misschien een andere scenarioschrijver eens proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn absolute Asterixtopper is Asterix en de Britten.

Jammer dat er in de huidige vertaling zoveel humor verloren is gegaan :angry:

Ook aan al die nieuwe namen kan ik lastig wennen; Zal de leeftijd wel zijn :P

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn absolute Asterixtopper is Asterix en de Britten.

Jammer dat er in de huidige vertaling zoveel humor verloren is gegaan :angry:

Ook een steengoed album. Onlangs heb ik de Britten na elkaar herlezen in het frans, (brits) engels en nederlands. Ideaal om extra fijnzinnigheden te ontdekken. Er zou ook een amerikaans-engelse vertaling zijn, anders dan de britse. Voor mijn zoeklijstje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...