Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Het is voornamelijk omdat kliffen er niet zo uit zien :)  Ook voor rotsen, kliffen etc. steeds referentiemateriaal gebruiken, zelfs al is dat bijvoorbeeld uit een andere strip (zie onder). Je hebt ook voor een moeilijk perspectief gekozen. Het helpt dan als je - zelfs bij landschappen - duidelijk de perspectiefregels in het achterhoofd houdt.

 

Daarnaast bestaan rotsen uit "horizontale lijnen" (die je ook niet helemaal de juiste kromming hebt meegegeven), maar ook uit "verticale". Die bepalen mee het volume.

 

Daarnaast zou ik persoonlijk meer meer ruimte gegeven hebben aan de lucht.

 

afbeelding.thumb.png.e58a665874a19c2331bce20f6e525aa9.png

 

afbeelding.thumb.png.5434a688b5869651ea2319ed1173314e.png

 

Die eerste kader rechtsboven hier heeft bijvoorbeeld een prachtig perspectief. Op die manier creëer je ook voorgrond, wat altijd helpt voor diepte. Meer dan de truc met de meeuw (die ik ook wel al toepaste :) )

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Thanks voor alle feedback. Nog geen tijd gehad om te herwerken though. (En ja, ik heb referentiemateriaal gebruikt - foto's weliswaar -, er is ergens in Frankrijk  zo'n boog maar ik ben de naam alweer vergeten. Maar da's geen magische truuk om mijn eigen onkunde mee te compenseren. ;)  Maar die afbeeldingen die je postte zijn heel goed, wreed bedankt daarvoor! )

De reden waarom ik de zee in beeld wou brengen, is omdat dat is waar de actie zich zal afspelen, in tegenstelling tot 't vasteland.

 

367.jpg

Link naar reactie
1 hour ago, Yncke said:

De overgang tussen de twee is te abrupt, zeker omdat 367 de bovenkant van een papieren pagina zal zijn.

Dat vind ik nu eens helemaal niet. Zoals het nu is vind ik net dat de overgang tussen kijken boven het water en kijken onder het water heel goed tot uiting komt.

Bij 367 hoor ik het bruisen van het water en het geruis van de wind en dan ineens bij 368 word ik helemaal ondergedompeld en is alles donker en stil. Ik zou dat zo laten.

 

Link naar reactie

Met dit verschil dat de hoofdpersonage in 367 al onder gedoken is en dus al in de wereld van de stilte zit. Je kijkt daar niet boven de waterspiegel  naar beneden maar onder de waterspiegel, samen met het personage.  Het daglicht dringt maar moeizaam door naar de bodem, maar dat komt in 367 niet tot uiting. In 368 opeens wel, een duistere wereld. Die overgang klopt niet.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...