Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Idd.

Is hier ook niet wat fotoshop aan te pas gekomen? De herhalende tekeningen op de wand? 

Maar wat me dwars zit aan deze prent is de verschillende dikte van de inktlijnen. De beestenkoppen op het verhoog springen er zo teveel uit en ook die schijf. Door de dikkere lijn begin je te twijfelen of die aan de muur hangt, of voor de troon opgehangen is.

 

Link naar reactie
Op 23/12/2020 om 14:27, Yncke zei:

Geen Photoshop. Wel Krita. :P  Maar alleen als tussenstap, het eindresultaat is volledig met de hand geïnkt.

 

Schets.jpg

 

De patronen en decors zijn eerst apart getekend en er dan met de perspectieftools op gezet.

 

Patroon.png TroonTekening.png  TroonTekening2.png

 

Ik zie wat je bedoelt met de lijnen, eens zien of ik er iets aan kan doen...

 

1436549086_vindikleuk.jpg.4b2e493d925d2332583af6b1437b1250.jpg

Link naar reactie
On 3/18/2021 at 8:53 AM, dirk (monsieur toupet) said:

Idem.

Vreemde keuze in dat tweede kader. Ik denk dat je switcht naar een ander camerastandpunt, waarbij we van buiten naar binnen kijken. Maar zonder kader rond die twee vensterinkijken lijkt het of dit beeld bij het eerste kader hoort. En dus zie je op eerste zicht de bebaarde man ineens ver weg staan onder een verkeerde hoek.

Bedankt voor de input. Het was een experimentje waar ik zelf niet helemaal van overtuigd ben, heb er nu gewoon het kader weer rond gezet.

Link naar reactie

Het stoort me wat en ik blijf met de vraag zitten: is een advies, een raadgeving wel objectief? Een raadgeving is volgens mij nog altijd een  mening, wel van een buitenstaander en al of niet meer bezadigd , maar toch een mening ( die in se subjectief is).

 

Verder goed bezig Yncke🙂

Link naar reactie

Hé Yncke,

over twee dingetjes een beetje muggenziften:

 

1 ) Wat zijn bij deur die opengaat in de strook van 7 april die 'ontladingen'? Is het licht dat naar binnen komt, of iets anders? Er zou sowieso ook op de muur van de deur meer licht moeten vallen, aangezien het licht dat van buiten komt gereflecteerd wordt via de opengaande deur op de wand. Nu valt het licht alleen op de vloer en dat komt wat vreemd over. Op de vloer kan direct licht vallen en op de muur gereflecteerd licht dat iets minder sterk zou kunnen zijn...

 

2) Bij de strook van 14 april kan de tekst nog iets beter. Als de figuur op de voorgrond zijn tekst in de middelste twee plaatjes laat vallen: "Laat de deur niet..." en "...dichtvallen!" Dan klopt zijn korte zinnetje beter bij de uitgebreidere tekst van de binnenkomende figuren. Ook leg je dan meer nadruk op zijn fantastische gezichtsuitdrukking in het vierde plaatje: "BAM" en dan alleen zijn licht getergde blik.

 

Goed bezig hoor! De figuren en decors lijken steeds beter te kloppen allemaal en volgens mij gaat het jou intussen een stuk gemakkelijker af.

 

 

Link naar reactie

1) Die ontladingen zijn magie. To be continued. ;)

Wat de lichtinval betreft, ik denk niet dat er iets op de muur moet komen. De verlichting in de gang is indirectioneel  vanaf het plafond, en de deur reflecteert er niet genoeg voor:

 

Schouw.png

 

2) Bedankt voor de input, ik ga er een beetje op knabbelen. Zelf vind ik de uitgespreide symmetrie wel iets hebben, maar ik zie wat je bedoelt. Het zou niet passen met de lippen, dus dat zou ik dan ook moeten aanpassen.

 

 

On 4/16/2021 at 2:11 PM, Daan said:

Goed bezig hoor! De figuren en decors lijken steeds beter te kloppen allemaal en volgens mij gaat het jou intussen een stuk gemakkelijker af.

 

Ik begin vooral de tooltjes te kennen waarmee ik iets makkelijker de decors kan doen kloppen. ;) (*kuch* Sketchup *kuch* Krita *kuch*)

Link naar reactie
Op 18/4/2020 om 23:10, sjaakie zei:

Het rol rol rol werkt voor mij niet. 

Mischien dat wat stof of bewegings lijnen dit dynamisch kunnen verduidelijken zonder tekst.

Mja, die spiraal-lijn is sowieso te dik ...
Wat ik doe om een maar variabele rol lijn te tekenen, is niet van links naar rechts een spiraallijn tekenen, maar van rechts naar links (tegen mijn schrijfrichting in). Dat geeft een leuker resultaat.

Link naar reactie
Op 27/1/2021 om 09:26, dirk (monsieur toupet) zei:

Wat een werk in die achtergronden. Knap.

Ik vond de achtergronden hier wat te druk. Heel mooi uitgewerkt, dat wel, maar een beetje teveel.  Nu, aangezien we hier zijn om elkaars werk te bewonderen en elkaar te verbeteren, heb ik even zitten nadenken: als je de arceringen enkel zou gebruiken om de vloerstenen en muurtekeningen te suggereren, zonder de lijnen zelf te tonen?

Link naar reactie
On 4/19/2021 at 10:08 PM, Daan said:

Heb je die kamer gebouwd in sketchup? Voor dit soort zaken is dat een hele leuke tool! Hoe dan ook, je hebt een mooie studie van de belichting gemaakt. Heel tof om te zien!

 

Sketchup, inderdaad. Ik zou nog graag eens Blender leren, maar heb nu andere dingen op mijn bord...

Thanks. :)

 

21 hours ago, ivo said:

Mja, die spiraal-lijn is sowieso te dik ...
Wat ik doe om een maar variabele rol lijn te tekenen, is niet van links naar rechts een spiraallijn tekenen, maar van rechts naar links (tegen mijn schrijfrichting in). Dat geeft een leuker resultaat.

 

Met een penseelpen is tegen de richting in gaan niet zo vanzelfsprekend.

Maar ik gooi dit op mijn te retouchen-lijstje.

 

20 hours ago, ivo said:

Ik vond de achtergronden hier wat te druk. Heel mooi uitgewerkt, dat wel, maar een beetje teveel.  Nu, aangezien we hier zijn om elkaars werk te bewonderen en elkaar te verbeteren, heb ik even zitten nadenken: als je de arceringen enkel zou gebruiken om de vloerstenen en muurtekeningen te suggereren, zonder de lijnen zelf te tonen?

 

Ik moet bekennen dat ik 't niet zo voor me zie wat je bedoelt...

 

Een deel van de reden waarom ik 't voor deze scenes zo de nadruk wou leggen op de insluitende stenen en de schaduwen, is dat ik het contrast daardoor groot zal zijn

Spoiler

wanneer ze eenmaal weer ontsnapt is.

 

Link naar reactie

^^

Een uitstekend voorbeeld van visuele humor.

De gesprekspartners met hun rug naar elkaar terwijl het onderwerp van hun gesprek zich tussen hen beiden afspeelt. Het stoïcijnse in contrast met het naarstige. En het vaste camerastandpunt doorheen de 3 kaders versterkt het komisch efffect.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...