Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Talking heads, maar je best gedaan om het visueel aantrekkelijk te houden.

Beetje taaladvies:

"door een muur", dan zou ik "andere kant" gebruiken ipv "overkant"

"alstublieft", eerder sprak ze hem aan met "je", dus beter "alsjeblieft"?

"we zullen alle geheimen die we hebben, kunnen gebruiken als..." zonder komma zijn die drie werkwoorden wat verwarrend.

Link naar reactie
13 uren geleden, Yncke zei:

Nog geen tijd gehad voor de aanpassingen, maar de aflevering van vandaag is wel gelukt:

 

451.jpg

Ik zou de twee vignetten rechts bovenaan samenvoegen en daar één van maken (met het overzicht van de ruimte). De onderste (grote) zou ik opsplitsen in kleinere (3?) vignetten om de dialoog beter leesbaar te maken.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Knappe houttextuur, @Yncke!

 

'De plak zwaaien' staat wel erg ver af van standaard Nederlands, dat is echt volledig Vlaams... en jouw keuze, natuurlijk!

 

Je kan nog wel even kijken naar de kleding van Karper in het derde plaatje. Ik heb het idee dat de scheiding tussen zijn cape en wat hij eronder draagt zichtbaar zou moeten zijn, zeker wanneer je het vergelijkt met het plaatje eronder

Link naar reactie

@Yan Ik zie wat je bedoelt, maar d'r waren er op de vorige pagina al zo een paar, vandaar de splitsing. En dan weer een gehele, kwestie van niet altijd 't zelfde te doen. Talking heads pagina's... *zucht*

 

@Daan Moh, dat had ik nu echt niet als Vlaams ervaren. Een snelle search levert vooral .be sites op, maar er zitten toch ook wat .nl sites tussen...

 

Kledij: jups. Vliegt op mijn "te hertekenen"-lijstje. Bedankt!

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 17/11/2021 om 08:45, Yncke zei:

't Is niet omdat je de heerser over een heel rijk bent, dat je je plots het plezier van een pompon moet ontzeggen. :P

 

455.jpg

 

Beetje rare opbouw, vind ik. Ik zou de drie prentjes onder de grote prent zetten, naast elkaar. Ik begrijp dat je wil cliffhangeren door die blik in de laatste kader (ik ga er van uit dat dat de laatste kader van de pagina is?), maar ik zou prioriteit geven aan het beeld. Het idee: "lange reis" gaat daardoor ook duidelijker worden. Er zit ook wat rare tangensen of net-niet-tangens tussen de onderste plaatjes. Plaatje rechtsboven is wel knap, maar daarna geef je twee keer hetzelfde beeld. Dat zou ik anders doen.

 

Vrijblijvende suggestie: drie keer hetzelfde plaatje naast elkaar  (shot op afstand) met doorlopende achtergronden (dan zijn die tangensen - is dat een bestaand woord als meervoud van tangens? -  niet zo erg) die telkens wat veranderen in sfeer, óf echt drie keer een ander shot.

 

Als je toch wil eindigen met dat cliffhanger, kan je er eventueel een kleinere insert van maken.

 

Ik zou ook verwachten dat Karper een gevat antwoord geeft op wat ze zegt, in de eerste kader.

 

Tis niet slecht e, maar ik denk dat je het nog sfeervoller kan maken.

 

 

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Kristof Berte zei:

 

Beetje rare opbouw, vind ik. Ik zou de drie prentjes onder de grote prent zetten, naast elkaar. Ik begrijp dat je wil cliffhangeren door die blik in de laatste kader (ik ga er van uit dat dat de laatste kader van de pagina is?), maar ik zou prioriteit geven aan het beeld. Het idee: "lange reis" gaat daardoor ook duidelijker worden. Er zit ook wat rare tangensen of net-niet-tangens tussen de onderste plaatjes. Plaatje rechtsboven is wel knap, maar daarna geef je twee keer hetzelfde beeld. Dat zou ik anders doen.

 

Vrijblijvende suggestie: drie keer hetzelfde plaatje naast elkaar  (shot op afstand) met doorlopende achtergronden (dan zijn die tangensen - is dat een bestaand woord als meervoud van tangens? -  niet zo erg) die telkens wat veranderen in sfeer, óf echt drie keer een ander shot.

 

Als je toch wil eindigen met dat cliffhanger, kan je er eventueel een kleinere insert van maken.

 

Ik zou ook verwachten dat Karper een gevat antwoord geeft op wat ze zegt, in de eerste kader.

 

Tis niet slecht e, maar ik denk dat je het nog sfeervoller kan maken.

 

 

 

Je kan ook de twee eerste vakken even hoog maken en hetzelfde doen met de drie onderste. Ik zou tussen vak 3 en 4 een ander camerastandpunt innemen.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Allemaal valid points. Ik heb nog 't laatste gat dialoog geschrapt (wel niets voor Karper, daar valt wel iets voor te verzinnen, idd), had op die manier een kader teveel, etc. Ik wist dat er dingen mis waren, maar 't zijn er duidelijk nog veel meer dan wat ik zag. 't Vliegt zeker op de te herwerken lijst. :s

 

En die cliff hanger... ghogh ja. Die is nuttig tot morgen. :) (In de strip is 't een bovenhelft van een pagina, dus niet zo heel belangrijk.)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...