Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

On 5/9/2020 at 7:11 PM, alexjodo said:

Wie heeft de hoofding van de nieuwsbrief van de Poort gespot? 

Jep jep! Wat was ik blij verrast toen ik 't zag. :)

 

En inderdaad! De papieren editie van deel 4 is een feit.

En 't is natuurlijk eigen kind schoon kind, maar ik vind 't papier en 't drukwerk weer heel geslaagd:

 

Deel4.JPG

 

En nu naar de orde van de woensdag:

 

 

383.jpg

Link naar reactie

Als ik per grote uitzondering eens kritisch mag zijn, had ik dat met die sneeuw anders opgelost. Nu is het echt een soep (dat was misschien ook wel de bedoeling), zeer vermoeiend voor de ogen. Maar tis inderdaad niet gemakkelijk. Je zou ook verwachten dat de sneeuwvlokken boven de vleermuis een stuk groter zijn. Ik denk dat je er veel te veel werk hebt ingestoken :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
On 6/10/2020 at 5:06 PM, dirk (monsieur toupet) said:

Niet evident, sneeuw in een lijntekening. Je had misschien kunnen opteren voor veel zwarte vlakken in het landschap om zo de sneeuwvlokken goed te doen uitkomen.

 

Die zwarte vlakken heb ik overwogen, maar hebben naar mijn gevoel niet het vredige slaperige effect dat ik wou bekomen.

 

On 6/10/2020 at 5:06 PM, dirk (monsieur toupet) said:

In ieder geval petje af: Per'Bat en een dagelijkse strip!

 

Dat andere is zeker niet dagelijks. Eerder een poging om weer wat in mijn ritme te komen. De creatieve puf is er momenteel een beetje uit, en ik hou niet van dat gevoel.

 

3 hours ago, Kristof Berte said:

Als ik per grote uitzondering eens kritisch mag zijn, had ik dat met die sneeuw anders opgelost. Nu is het echt een soep (dat was misschien ook wel de bedoeling), zeer vermoeiend voor de ogen. Maar tis inderdaad niet gemakkelijk. Je zou ook verwachten dat de sneeuwvlokken boven de vleermuis een stuk groter zijn. Ik denk dat je er veel te veel werk hebt ingestoken :)

 

Gij moogt altijd kritisch zijn. ;)

 

Soep was een beetje de bedoeling, maar niet teveel. Ter referentie, dit was de oorspronkelijke soep:

NogMeerSneeuw.jpg

 

De vlokken op de voorgrond zijn groter dan 't middenplan en dan 't achterplan. Maar ik begrijp wat je bedoelt, alleen weet ik niet zeker hoe 't op te lossen. Ik zal er nog eens op knutselen.

 

Bedankt voor de opmerkingen, beiden!

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Yncke zei:

 

De vlokken op de voorgrond zijn groter dan 't middenplan en dan 't achterplan. Maar ik begrijp wat je bedoelt, alleen weet ik niet zeker hoe 't op te lossen. Ik zal er nog eens op knutselen.

 

Bedankt voor de opmerkingen, beiden!

 

Persoonlijk zou ik gewoon grotere en kleinere vlokken tekenen, allemaal in dezelfde lijndikte, maar niet te dik. En ook een stuk minder, omdat je hersenen eigenlijk wel vrij snel merken: ah ok, het sneeuwt. Maar ik zeg het, dat is puur persoonlijk.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Op 17/6/2020 om 20:29, Yncke zei:

Allemaal valid points, bedankt daarvoor. Ik heb 't bijgewerkt door de vlokken op het achter- en middelplan wit te maken, en de mist wat meer aan te zetten. En inderdaad: de voorgrondplanvlokken lijken mij genoeg te zijn.

Véél beter voor de zichtbaarheid en leesbaarheid. Tof effect ook.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Een suggestie: een aparte tekening maken met spaarzaam wat sneeuwvlokken van verschillende groottes met dunne lijnen. Daarvan met Krita een transparante laag maken  die je zo op je tekening  "zonder sneeuw" kunt "plakken" Zo enkele "sneeuwlagen" opbouwen  tot je voelt dat de tekening genoeg sneeuw te verwerken heeft gehad. Want nu voel ik dat de sneeuw te druk(dikke lijnen) is en je tekening teveel verhult.

Link naar reactie

Mijn excuses voor het ontbreken van een update deze week wegens een combinatie van externe factoren en het onderschatten van het werk aan van het perspectief...

 

On 6/23/2020 at 6:49 PM, Spiro said:

Een suggestie: een aparte tekening maken met spaarzaam wat sneeuwvlokken van verschillende groottes met dunne lijnen. Daarvan met Krita een transparante laag maken  die je zo op je tekening  "zonder sneeuw" kunt "plakken" Zo enkele "sneeuwlagen" opbouwen  tot je voelt dat de tekening genoeg sneeuw te verwerken heeft gehad. Want nu voel ik dat de sneeuw te druk(dikke lijnen) is en je tekening teveel verhult.

Da's hoe ik de sneeuwvlokken opgebouwd heb. (En ook waarom 't niet moeilijk was om ze naar volledig witte vlokken om te zetten. :) ) Ik heb echt niet 't geduld om van sneeuwvolkje naar sneeuwvlokje te inkten...

 

Wat betreft de drukte: heb je 't over de aangepaste versie in de eerste post, of de heel oorspronkelijke versie die ik later postte?

 

Link naar reactie
Op 27/6/2020 om 10:56, Yncke zei:

Da's hoe ik de sneeuwvlokken opgebouwd heb. (En ook waarom 't niet moeilijk was om ze naar volledig witte vlokken om te zetten. :) ) Ik heb echt niet 't geduld om van sneeuwvolkje naar sneeuwvlokje te inkten...

 

Wat betreft de drukte: heb je 't over de aangepaste versie in de eerste post, of de heel oorspronkelijke versie die ik later postte?

 

 

Ik heb pas later gezien dat er 2 versies waren., (niet goed opgelet vrees ik). Volgens mij kan er op de aangepaste versie nog wat meer sneeuwvlokken, als dat een laag sneeuwvlokken  zou zijn die klein zijn en een zeer dunnere lijnvoering hebben. Want het (mooie) decor heeft al een dunne lijnvoering, dus sneeuwvlokken met een dikkere lijnvoering overheersen al snel het beeld. Dat is allemaal  wat muggenziften natuurlijk maar ik doe het toch maar.😉

 

Dus bv het decor als laag, een spaarzame laag van kleine vlokken met even dunne lijnvoering als het decor, en daarboven op een laag met ietwat dikkere (en wat grotere) sneeuwvlokken, die de voorgrond suggereert. Je vleermuis of vliegende wezen mag enkel bedekt zijn met sneeuwvlokken van die laatste laag.

 

In de scene met Per'bat oogt het veel beter.

Link naar reactie

@Spiro Ik apprecieer de input, geen zorgen over muggenziften. ;)

 

Maar zelf ben ik eigenlijk heel tevreden van 't mistige effect van 't vergezicht, dat stuk ga ik houden voor de dingen die een beetje dieper zijn dan een voorplan met een decor. Maar misschien voeg ik ze wel nog toe voor de volgende pagina, was een beetje teveel bezig met 't perspectief om echt veel op de sneeuw te letten:

 

389.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...