Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Op 10/6/2020 om 08:35, Yncke zei:

Altijd vreemd om sneeuw te tekenen terwijl het buiten mooi warm weer is.

 

387.jpg

Er zat heel wat in dit prentje, maar ik denk dat de sneeuwvlokken een veel dunnere lijn moeten hebben... De vleermuis mag misschien nog wat dikker, zodat het eerste vlak links onder in beeld wat fijner overkomt.  De graduele verdunning van de lijnen naar achter toe is wel okee. 
Eventueel enkel wat schaduw op de vleermuis zelf, zodat die beter uitkomt?  Zou wel logisch zijn, want een sneeuwoppervlak reflecteert licht, dus in verhouding zal de rug van de vleermuis donkerder overkomen.

Link naar reactie
28 minutes ago, Waakwater said:

Waarvoor staat 'Per'Bat' eigenlijk?

De naam van het personage waarvan ik dacht dat 't hoofdpersonage zou worden. Maar mijn verhalen gaan zelden de kant uit die ik oorspronkelijk plande, en aangezien  je de naam van de reeks niet zomaar kunt veranderen, en ik best trots ben op 't logo... :)

Maar geen paniek, er zijn nieuwe plannen met meester Per'Bat.

Link naar reactie
5 uren geleden, ivo zei:

Ziet er goed uit met SketchUp. Tip: de hoeken niet helemaal recht overtrekken, maar klein beetje beweging erin, zodat ze meer leven :-).

Dít! 

Tis mij ook allemaal iets te recht. 

 

Tip: trek de lijntjes met een dun stifje met een lat en ga er daarna met een dikkere over met de losse hand.

 

Of doe het volledig met de hand, en steek er een beetje curve in. Dat is het moeilijkste maar wel het mooiste. 

 

(Maar hey, tis zeker niet dat het slecht is he, maar hoe beter jij wordt, hoe kritischer wij worden :) )

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Bedankt voor de tip, ik ga erop letten! (Voor zo'n fijne lijnen met de vrije hand, heb ik geen stabiel genoege hand. Aan mij is geen chirurg verloren gegaan. :)  Wat ik wel doe is een beetje wiebelen met mijn stift langs de lat. Maar 't is duidelijk niet genoeg.)

 

En ik ben blij met dergelijke opmerkingen, ze zijn leerzaam.

 

Update die eigenlijk gisteren online had moeten komen, maar ik had me danig mispakt aan 't decor. :s

 

 

405.jpg

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...