Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Mwa...fineliners klaren de klus wel,hoor. Lekken die Rotringpennen nog steeds? Je kunt er inderdaad fijn werk mee verrichten maar indien ze nog steeds lekken dan is de fun er ook af...voor mij toch...

 

Andy Brase. Niet direkt een sukkelaar...Pigma Micron fineliners.

 

l.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

@Kameraad en Lav: ik ga zien hoe mijn klak staat. ;)

 

@ivo: ik hou best van de feel van die fine liners, en heb niet echt te klagen van de inkt. Zijn die Rotringpennetjes die dingen die ze ook gebruiken voor technisch tekenen?

 

@Kameraad: ik gebruik Staedler pigment liners.

 

 

Rotring:

 

rotring-set.jpg

 

 

Ik heb nog zo'n pennen gebruikt tijdens technisch tekenen op school. Maar het was wel veel keren reinigen en lekken dat die dingen deden...

 

Staedler fineliners, daarvan heb ik er ook een aantal liggen. En Microns en Uni pin drawing pens...

Link naar reactie

De mijne 'in den tijd' was van Staedler. Heel leuk om technische tekeningen op kalk mee te zetten, maar uit de losse hand ermee tekenen vond ik niet zo aangenaam. (Het was wel mijn eerste kennismaking met echte zwart-zwarte inkt.  :hartje: )

 

 

Soit. Woensdag, als mijn kalender niet voor loopt: 

 

129.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik vind die zwart wit werking juist wel OK (ik hou dan ook van linoleumsnedes met sterke zw/wit contrasten). De vagere contouren van de stad op afstand zijn ook goed getroffen. Alleen zet ik een vraagteken bij het perspectief in het laatste plaatje. Dat gebouw klopt ergens niet.

Link naar reactie

Je moet, denk ik, kijken naar de richting van de straten en de hoeken die de huizen maken. De straatrichting kan best gebogen zijn maar op de een of andere manier moeten de hoeken van de gebouwen kloppen met de richting die de straten/binnenplaatsen ed maken. Lijkt me erg moeilijk (ik ben dan ook een heel slechte tekenaar)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...