Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Wat een negatief stukje over de film van Heinz! In de PZC vandaag ook al zo'n vernietigende recensie. Hebben die recensenten dan wel eens Heinz gelezen? Ze vinden het te flauw! Dat is toch juist de geest, de 'esprit' van de strip! Ik heb de film nog niet gezien maar ik kan me niet voorstellen dat Piet Kroon (de regisseur) en Windig en De Jong er zoiets slechts van hebben gemaakt. 

 

 

Link naar reactie
Op 18/4/2019 om 14:13, Konincks zei:

U heeft de film nog niet gezien en toch heeft u er al een mening over ! Ik heb die film ook nog niet gezien. De film is gemaakt door Kroon op basis van de strip Heinz van Windig en de Jong. Van Eddy de Jong vernam ik dat hij niet erg tevreden was over die filmproductie van Kroon.

Niet zo lichtgeraakt. Mag je hier nog wel iets zeggen?

Ik mag dan geen mening heb over de film, omdat ik hem nog niet zag maar ik mag wel een mening hebben over de recensies. Ik vind het heel leuk dat er eindelijk een Heinz-film is. Er wordt al zolang over gepraat. En ik heb gewoon vertrouwen in Piet Kroon. Die heeft toch al wonderlijke dingen gemaakt. Hadden Windig en De Jong er dan niets over te zeggen? Had Piet Kroon "carte blanche"?

Hoe dan ook, er zijn ondertussen toch ook positieve recensies verschenen, bv. in de VPRO-gids en de TV-krant (zie afbeelding).

 

 

heinz recensie tvkrant.jpg

Link naar reactie

Okay, dat lichtgeraakt was niet zo beleefd van mij. Zat gewoon in mijn hoofd dus schreef ik het. sorry.

Ik had je bericht wel goed gelezen, hoor. Best vreemd dat De Jong er niet tevreden over was (of ging dat enkel over de productie van de film?). Daarom dat ik me afvroeg of Piet Kroon soms "carte blanche" had bij het maken van de film. Ik ga niet meer zo graag naar de bioscoop maar ik hoop de film later wel eens te zien.

Ja, ik vind de strip Heinz ook geweldig en al het andere van Windig en De Jong. Dick Bosch, Fnirwak en het boek Drawings van René Windig! Ouwe Troep heb ik helaas niet. 

windig.JPG

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Een interview in de volkskrant over De Verrassende Verjaardagen, een foto-strip over wetenschap van Ype Driessen en Ionica Smeets.

 

Het interview is uiteraard ook als fotostrip gedaan:

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2019/maarten-keulemans-en-het-dartele-duo/

https://twitter.com/mkeulemans/status/1125976774498762757/photo/1?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^embeddedtimeline|twterm^profile%3Aionicasmeets&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ionica.nl%2Ftag%2Fype-driessen%2F

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Britse strips zijn in andere landen amper gekend.

Ik begrijp dat niet.

Er waren vijftig jaar geleden enorm veel schitterende tijdschriften.

Dikwijls mooie humorstrips, genre Sleen en Vandersteen.

Wie kent hier Desperate Dan? Dennis the Menace (Britse versie)?

The Broons? Oor Wullie?

Wat een gemis!!!!

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...