Ga naar inhoud

Strips in de media


Jason Fly

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Persoonlijk zie ik nu niet direct François Schuiten als de grote visionair betreft SF.

 

----

Franse leger rekruteert... stripauteurs

Het Franse leger telt een aantal bijzondere nieuwe rekruten: tien sciencefictionschrijvers en -tekenaars moeten helpen om te anticiperen op toekomstige dreigingen. Een beetje zoals ‘Wat als’, maar dan bloedserieus.

 

De Belgische strip­auteur François Schuiten tekent live wat er wordt bedacht door het Red Team Défense. 

 

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201225_98222320

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Misschien bedoelen ze dat je de titel zo wel kan lezen. Bv Suske en Wiske en de Tamme Tumi. Suske en Wiske en de wolkeneters... Met sommige titels kan dat niet, bv het vliegende hart, sjeik El Rojenbiet, ...

Maar bij mij komt het alleszins ook vreemd over. Dit hadden ze beter moeten omschrijven.

Link naar reactie
19 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Nee, dat kan inderdaad niet kloppen. Ik weet niet waar ze die percentages vandaan heeft, en misschien is het anders bedoeld, maar van een wiskundige mag je verwachten dat zoiets volkomen ondubbelzinnig geformuleerd is.

Je vraagt je daardoor meteen af of de rest wel klopt.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tot mijn verbazing: een artikel over de bedenker van Wonder Woman en uitvinder van de leugendetector, William Moulton Marston, in Wonder en is gheen wonder, zomernummer 2021, "De onzin in HR is nog lang niet dood. De populaire kleurmodellen hebben geen kle(u)ren aan", door Patrick Vermeren, paragraaf DiSC, pp. 32-34.

Link naar reactie
14 minutes ago, Waldorf said:

 

Ik was deze zomer in Frankrijk, en inderdaad. Zelfs in kleine boekhandels staat een beperkt aanbod Franse BD naast een indrukwekkende rij manga.

Wat je wel ziet in de Franstalige winkels is dat er meer en meer 'Franco-Belge' manga uitkomt van auteurs van hier, en dat je meer en meer manga invloeden begint te zien in de BD-titels.

Overigens rukt het verder op. Ik zie meer en meer Manga verkocht geraken in Hasselt. Ik zou wel eens willen weten wat de groei daarop hier is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 3/8/2021 om 09:02, Ambreville zei:

Wat je wel ziet in de Franstalige winkels is dat er meer en meer 'Franco-Belge' manga uitkomt van auteurs van hier, en dat je meer en meer manga invloeden begint te zien in de BD-titels.

 

Dat vind ik eerlijk gezegd nogal fake. Echt manga zijn strips gemaakt door Japanners in Japan. De rest is gewoon een onmogelijke zaak. Als je "eigen manga" wilt maken, dan dwing je wat manga is in het idee dat je zelf hebt over wat manga is. Het effect daarvan is dat je het fixeert in een bepaald type strips. Japanners daarentegen staat het vrij te doen wat ze willen, het is altijd manga.

Als de Europeanen ten tijde van Astro Boy manga zouden hebben gemaakt, dan zouden ze nooit Akira hebben gemaakt, want dat zou "geen manga" zijn.

Hetzelfde geldt voor Death Note en al die andere reeksen die tot manga worden gerekend en hier een zekere populariteit hebben gekend.

 

 

Quote

Overigens rukt het verder op. Ik zie meer en meer Manga verkocht geraken in Hasselt. Ik zou wel eens willen weten wat de groei daarop hier is.

 

Bedoel je dat die invloeden verder oprukken? Daar is wel iets van waar. Maar manga zelf volgens mij totaal niet.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...