Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Jason Fly

Strips in de media

Recommended Posts

Nu pas opgemerkt, maar toch zeer de moeite waard om kijken. 

Een aflevering van "Van onschatbare waarde" met Hans Matla en zijn tekening van Hans G. Kresse.

Kijk vanaf minuut 32:44 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De strook is zeer mooi. Maar buiten Nederland krijg je dat aan de straatstenen niet kwijt. 

Geef me voor dat geld toch maar een Eisner, een Vandersteen of vijf, een Harley-Davidson of een kleine wagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Aan al die media rond Matla van de laatste tijd zou je toch de indruk krijgen dat het halen van cataloguswaardes niet zo evident is. Of waarom een algoritme een betere catalogus kan maken dan een liefhebber.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Konincks zei:

Voor 12.000 kan je een kast vol met de mooiste stripalbums kopen ; een aantal oude en zeldzame en/of een heleboel prachtige nieuwe uitgaven. Maar ik heb geen 12.000 beschikbaar voor kunst of de huisvlijt van Hans G. Kresse. Dus waar praat ik over...

Als ik deze strook bekijk, was de opbregst van de veiling toen 2,000 euro. 

https://veiling.catawiki.nl/kavels/15764067-kresse-hans-originele-strook-eric-de-noorman-v54-de-onwillige-held-1962

Ik snap niet dat een ingekleurde versie zoveel meer waard zou moeten zijn. 

Erik de Norrman was een krantenstrip en een ongkleurde versie is dus origineler. 

Als ik zou mogen kiezen tussen een ingekleurde Prince Valiant of Flash Gordon of een ingekleurde, zou ik altijd voor de originele, zwartwit versie kiezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Misschien had het filmpje over de Hans G Kresse strook in de draad over originelen moeten staan.

Is het zinvol de huidige discussie naar deze draad te verplaatsen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

het was in elk geval n erg leuk filmpje! geeft aan dat ook in Nederland de waardering voor stripkunst echt is gestegen.

prachtige strook ook... zelf had ik er alleen ook geen 12k voor over gehad.. wat n bedrag.. vraag me af of je dat er in de toekomst nog voor krijgt. Erik de noorman heb ik al nooit gelezen met mijn 38 jaar.. is echt van voor mijn tijd.. al zegt dat natuurlijk niet dat ik t niet leuk zou vinden 

Deel dit bericht

Link naar bericht

"De laatste reis", of een andere wellicht legitieme reden, ik zie het vaker om me heen, mensen die hun hele

leven obsessief bezig zijn met hun verzameling of hobby, en van de ene op de andere dag hiermee stoppen.

Matla is 69, de pensioengerechtigde leeftijd over niet al te lange tijd voor de meeste mensen dus vanwege

ouderdom vind ik dit niet zo'n sterke beweegreden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
49 minuten geleden, bouncer zei:

"De laatste reis", of een andere wellicht legitieme reden, ik zie het vaker om me heen, mensen die hun hele

leven obsessief bezig zijn met hun verzameling of hobby, en van de ene op de andere dag hiermee stoppen.

Matla is 69, de pensioengerechtigde leeftijd over niet al te lange tijd voor de meeste mensen dus vanwege

ouderdom vind ik dit niet zo'n sterke beweegreden.

Er zijn momenten in het leven waarin de confrontatie komt met het feit hoe "onbelangrijk" zoiets als een verzameling kan aanvoelen als het er écht op aankomt.  Ik spreek uit ondervinding.  Niet alleen op oudere leeftijd overigens, maar ik denk een bepaald getal dat ook wel teweeg kan brengen bij sommige mensen.  In mijn omgeving zijn de meeste personen gegaan rond hun 70ste levensjaar. Slechts enkele rond hun 80ste.  Het merendeel achteraan de 60.  Eens die grens bereikt, gaan bepaalde mensen wel eens andere prioriteiten stellen, zou ik zo denken.  Ook als je gezond en wel aan dat getal gekomen bent. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
43 minuten geleden, Konincks zei:

Over de beweegredenen van Hans Matla kun je o.a. lezen en horen op 'Het Stripjournaal'. Hans wil eigenlijk zijn hele collectie bij elkaar houden als een soort cultureel erfgoed. Maar hij voelt zich  min of meer gedwongen om de verzameling te liquideren om ook familieleden te laten delen in de opbrengst. Deze kwestie sleept al veel langer voort. Al jaren. Ik heb met Hans erover gecorrespondeerd. Hier en daar te koop aanbieden heb ik hem aangeraden. Maar om een goede opbrengst te realiseren zal hij nog wel een paar jaartjes bezig zijn...

Bedankt voor de tip!, "Het stripjournaal ", de heisa rond "Stripglossy"is volledig aan mij voorbij gegaan, blijkbaar

dit forum ook.

"Zijn collectie is zijn pensioen", een volledig legitieme reden natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
29 minuten geleden, esteban² zei:

Er zijn momenten in het leven waarin de confrontatie komt met het feit hoe "onbelangrijk" zoiets als een verzameling kan aanvoelen als het er écht op aankomt.  Ik spreek uit ondervinding.  Niet alleen op oudere leeftijd overigens, maar ik denk een bepaald getal dat ook wel teweeg kan brengen bij sommige mensen.  In mijn omgeving zijn de meeste personen gegaan rond hun 70ste levensjaar. Slechts enkele rond hun 80ste.  Het merendeel achteraan de 60.  Eens die grens bereikt, gaan bepaalde mensen wel eens andere prioriteiten stellen, zou ik zo denken.  Ook als je gezond en wel aan dat getal gekomen bent. 

Ikzelf ben 52, dus het zou in theorie kunnen dat ik over 15 jaar hier anders in zal staan, toch zijn er ook

andere voorbeelden, als ik mag refereren aan een stripliefhebber die juist in zijn laatste dagen veel kracht

ontleed aan zijn liefhebberij.

Niemand is hetzelfde en iedereen reageert op zijn eigen manier.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Uiteraard. Vandaar dat ik 'sommige' en 'bepaalde' gebruikte. Ik kende ook één iemand die niets anders meer had in het leven dan zijn verzameling (geen strips), zijn obsessie werd alleen maar groter. Het was zijn enige houvast.

Deel dit bericht

Link naar bericht
31 minutes ago, esteban² said:

Uiteraard. Vandaar dat ik 'sommige' en 'bepaalde' gebruikte. Ik kende ook één iemand die niets anders meer had in het leven dan zijn verzameling (geen strips), zijn obsessie werd alleen maar groter. Het was zijn enige houvast.

dat is wel heel triest... ik ben dol op mijn collectie maar dat alles is spielerei in verhouding tot mijn gezin, familie en vrienden

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen